hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2023-10-22 09:16 Gyújtótrafó - milyen hibákat is okozhat, ha rossz

YELLOW írta:
budzy04 írta: Hello olyan kérdésem lenne, hogy milyen márkájú gyújtótrafót érdemes venni m62tub35 be kellene?


ne a legolcsóbbat.
Beru, NGK.
a gyárija azt hiszem Bremi,de azokkal szinte minden motornál voltak gondok.


Csak Bosch-t ne!

hil Elküldve: 2023-05-18 19:53 világításmodul programozása

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni abban, hogy lehet a scanner 1.4 -el a nappali mentfényt bekapcsolni? Amit szeretnék: hátsó helyzetjelző, rendszám világítás működjön és a fényszóró úgy 40%-os fénnyel világítson.










hil Elküldve: 2022-09-02 06:11 M43TU motor

YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok, Engem már nem érint, csak tudni szeretném, hogy az M43-as motorokról az utóbbi időben és több helyen is olvasom, hogy a hajtókar csapágy szokott tönkremenni. Mitől lehet ez és szinte csak ennél a motornál?
Bye: hil


tuti? inkább N43 lesz az. meg N47 és főként a dízelek.


Tuti, nem tévedés: Több fórumon is az M43TU motorokról olvastam a gyakori hajtókar csapágy problém, pedig azt mondják, az a legtutibb motor, örök élet meg egy nap, csak ugye a hajtókar csapágy. Az előző hozzászóló is erről írt (Bmwcooler).


na de mit ír? motorolaj hiányában lett hajtókarcsapágyas. segítek, bármi az lenne olaj nélkül... ha nincs meg az olajnyomás, akkor fém a fémen fut.
ez a baja az N47-nek is, hogy 25-30ezrenként cserélnek olajat. vagy ki tudja. annyi tróger van, mindegyik friss olajcserével árulja, aztán már ő is így vette. sokan nem képesek egy olajszervizre se, hanem eladják előtte, aztán ki tudja mióta nem volt cserélve.

OK, nála olajhiány volt, de másoknál normál használat során jelentkezett, ahol volt olaj, ami mindig időben volt cserélve.

hil Elküldve: 2022-09-01 19:30 M43TU motor

YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok, Engem már nem érint, csak tudni szeretném, hogy az M43-as motorokról az utóbbi időben és több helyen is olvasom, hogy a hajtókar csapágy szokott tönkremenni. Mitől lehet ez és szinte csak ennél a motornál?
Bye: hil


tuti? inkább N43 lesz az. meg N47 és főként a dízelek.


Tuti, nem tévedés: Több fórumon is az M43TU motorokról olvastam a gyakori hajtókar csapágy problém, pedig azt mondják, az a legtutibb motor, örök élet meg egy nap, csak ugye a hajtókar csapágy. Az előző hozzászóló is erről írt (Bmwcooler).

hil Elküldve: 2022-09-01 16:06 M43TU motor

Sziasztok, Engem már nem érint, csak tudni szeretném, hogy az M43-as motorokról az utóbbi időben és több helyen is olvasom, hogy a hajtókar csapágy szokott tönkremenni. Mitől lehet ez és szinte csak ennél a motornál?
Bye: hil

hil Elküldve: 2022-09-01 16:03 N43 motorok

Rossz helyre írtam, ezért töröltem BOCS!


hil Elküldve: 2022-08-31 17:58 Motorolaj

Sziasztok,
megosztom tapasztalatomat, hátha érdekel valakit: tehát a sokak által fikázott és utált N42b20 motor van az autómban. Amikor megvettem, akkor elég rendesen fogyasztotta az olajat 1000Km-re kb. 1l. Ekkor Szoták Dávid cserélte a szelepszár szimeringeket, lecsökkent az olaj fogyi, teljesen nem múlt el, de az indításkori füstölés teljesen megszűnt. Igy kb 5000Km-re kellett 1 liter olajat pótolni. Talán Dávid javasolta a Xadó motor tisztító használatát olajcsere előtt. ebből két féle van, én a fémdobozosat tettem bele, amire az van írva, hogy 1000Km-ig benne maradhat és az én motoromba 2 doboz kell. (megjegyzem, a Xadó stage adalékot próbáltam előző autómban (M43b18tu), nagyon rossz tapasztalatom volt vele, mert lerakódások voltak a gyertyákon, ami addig soha, meg biztosan más, nem látható helyeken, tehát azt soha többé és nem is javaslom senkinek). Tehát a fémdoboz bele, de csak a fele, és kb 500Km után leengedem, új olaj bele(FUCHS TITAN GT1 FLEX 23 5W-30). Ilyen motor tisztítás már 3x volt. Mostanra elértem azt, hogy már szinte az olajcserénél tartok 10-12000Km között szoktam csinálni és még nem kellett semmit rátölteni, maxon áll a pálcán a szint. Dávid ezt azzal magyarázta, hogy az olaj nemcsak a szelepszár szimeringeknél tűnik el, hanem a dugattyúgyűrűk alá telepedet koksz miatt rosszabb a gyűrűk tömítő képessége, amit ez a Xado motormosó le tud oldani. Nem vitát akartam ezzel nyitni, csak leírtam tapasztalatomat és egy belátható magyarázatot a javulás okára, minden esetre, nekem bejött. Létezik valami spray is, amit a gyertyák felől kell befújni a hengerbe, bennehagyni kicsit és az a gyűrűket felülről tisztítja. Én ez utóbbit nem próbáltam, de Dávíd a szelepszár szimering csere alkalmával alkalmazta. Igyekeztem nem hosszú lenni, bocs.
Bye: hil




hil Elküldve: 2022-08-31 17:34 hangos a motor

kisskarex írta:
PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
A minap mentem volna a kocsival de sajna nem néztem rá az olajra.
Beinditás után baromi ronda hangja volt úgy 1-2 mp-ig hangoskodott aztán mikor megjött az olajnyomás szépen elhalkult és járt rendesen.
Mi volt az a zaj és vajon mennyit ártott ez a technikának?
Utólag megnézve minimumon volt az olaj de a lámpa még nem jelzett.
Ennyi elég neki hogy későn kapja fel?


ha sokat állt, megeshet.
egyéb esetben, lehet nem a legjobb az olaj, ami benne van.


Előző este mentem vele a páromért a belvárosba de akkor semmi zaj nem volt.
Fuchs olaj van benne amit ajánlottál 5/30 és km is csak max 4000 van benne.


én ajánlottam Fuchs-ot? nem rémlik, bár agyaltam rajta, hogy kipróbálom én is.
de a Mannol OEM BMW olaja mellett döntöttem. már októberben bele kellett volna rakni, de hát nem mentem azóta 100km-t se nagyon. na jó, max 300-at. de már a jobb időt megvárom, úgy is másik autót használok. na azon viszont szombaton olajcsere.



Szia,

Ilyesmit hallasz?

https://youtu.be/Os_DQIRQgXw

Ha hideg indításnál csinálja ezt, elvileg azert van, mert teljesen lefolyik az olaj a karterbe, pedig egy minimális mennyiségnek fent kellene maradnia, így van egy kis idő, amíg nincs kenés, ekkor adja ki ezt a hangot. Nagyon sokan küzdenek ezzel. Nekem is néha előjön, néha nem, nem jöttem rá, mi alapján csinálja.
Szerelom szerint nem feltétlenül kell ezzel foglalkozni, persze jót nem tesz.
Kommentekbe sokan az oljaszűrőház egyik tömítésének cseréjét javasolják amúgy.



Szia.
Igen pontosan ugyan ezt a hangot és mint a videoban,ugyan úgy el is halkul ha meg jön a nyomás.
Nekem is csak néha néha eddig háromszor csinálta két év alatt de cseppet aggaszt nem szeretném szarrá vágni a motort.
Vagy az olaj viszkozitása nem megfelelő most 5/30 as van benne de lehet 0/40 kellene
a fene sem tudja.
Vajon a szűrőben melyik lehet az a tömités?
Ha látom akkor szerintem nem ördöngősség kicserélni.
Ha esetleg találkozok ilyesmi videóval légyszi küldd el!


Sziasztok és szia Y, elsősorban Neked írnám: A Fuchs nagyon bevált nálam, lehet, hogy én javasoltam. Gondolkodtam én is a Mannol -on , de sok fórumban olvastam rossz véleményeket róla.
Bye: hil

hil Elküldve: 2022-07-31 19:36 Hűtővíz..:S

imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Autóm: e90 320i, 2005-ös évjárat.
Két kérdésben szeretném kérni a segítségeteket:
Az egyik vízcső csatlakozónál (felül megy rá egy csonkra a hengerfejhez) hidegen cseppen a hűtófolyadék. Ilyenkor az egész csövet kell cserélni, vagy a csőben lévő gumigyűrűt lehet külön is?

A másik pedig, hogy milyen fagyálló folyadékot tehetek bele cserekor, ha nem gyári hűtőfolyadékot tennék bele? (g12 es fagyálló jó?)
Motorkódom: n46b20b

Válaszotokat előre is köszönöm!



ezt így fejből meg nem mondom, de a gyors csatlakozókban lehet cserélni O-gyűrűt, a kérdés találni-e olyan méretben valahol. fejből nem tudom a méretét. már amennyiben biztos ott ereszt és nem a műanyag vagy a gumicső ért el.
én legutóbb Mannol G13-at (zöld) tettem bele. korábban Castrol Antifreeze NF (kék) volt benne, de f!ngom nincs az az G micsoda volt, nem írta a doboza. de pl Mannol-ban a kék a G11, ami éppen jó lehet, de én nem tenném bele. gyárilag nekem sárgás-zöld volt benne, Febi-nek van olyasmi, Duster-be vettem nem rég, mert annak az a gyárija.
amúgy a Febi csomagolású folyadékok nagy részben gyári anyagokat tartalmaznak, tehát ha Febi-ből ajánl az autódhoz valamit, akkor azt meg lehet venni.


Köszi a gyors választ. Hétfőn tudja a szerelő megnézni, azt mondta megnézi amit te is írtál, hogy csak az O - gyűrű a gond, vagy esetleg a csonk amire rámegy a cső vagy a csatlakozó.

Szia Y! A gyári fagyálló sötétkék színű, Neked hogyan lehetett benne a gyári sárgás-zöld. Valszeg az már nem a gyári volt.
Bye: hil

Előző hsz-hez: ha nem a cső műanyag pereme a gond, akkor lehet "o" gyűrűt cserélni, de külön nem fogsz kapni hozzá. Nekem is volt "o" gyűrű gondom, én elvittem a csövet tömítés boltba, ahol körzőhöz hasonló eszközzel megmérték a horony átmérőt és fillérekért adtak oda valő, kimondottan hűtőhöz való anyagból gyűrűt. A olajálló gyűrűt megeszi a hűtőfolyadék, legalábbis azt mondták.

hil Elküldve: 2022-06-10 15:14 e46 első lökhárító tartozékok?

YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
alastian írta: Sziasztok!

Egy E46os coupehoz keresném a 51-11-7-893-128 cikkszámú műanyag elemet. Ha jól sejtem, akkor csak a lökhárítóval együtt lehet megvenni?
Illetve tudtok Veszprém/Székesfehérvár/Siófok környékén olyan bontót ahol érdemes lehet bepróbálkozni náluk, egy ilyen elemért, hátha van?

Így néz ki: https://www.e46fanatics.com/at...pg.401763/

Köszi


Sz.fehérváron Kasza Imre. ha rákeresel, biztos dob telefonszámot, vagy elérhetőséget valamit.

Kasza Imit régóta keresem, nem tudom elérni. Más fórumokból is eltűnt. Azt tudom, hogy pár éve elköltözött a boltja a lakásától valami közeli telephelyre, a címet nem tudom.


huhh, hát pár éve még vettem tőle, igaz Hori-n keresztül azt hiszem. én is azt kérdeztem akkor, csinálja-e még, és akkor igen volt a válasz. azóta tényleg nem nagyon hallani felőle.
szerk.: rákérdeztem, üzemel még, de pl E46-ot már nem nagyon bont, mert nem tud venni bontásra. gondolom már az újabb típusok vannak a porondon. amúgy a házához képest, kb 400m-re van egy ipari parkban Sz.fehérváron. telefonszám is a régi, csak ha bont nem tudja felvenni.

Köszi Y!

hil Elküldve: 2022-06-08 19:24 e46 első lökhárító tartozékok?

YELLOW írta:
alastian írta: Sziasztok!

Egy E46os coupehoz keresném a 51-11-7-893-128 cikkszámú műanyag elemet. Ha jól sejtem, akkor csak a lökhárítóval együtt lehet megvenni?
Illetve tudtok Veszprém/Székesfehérvár/Siófok környékén olyan bontót ahol érdemes lehet bepróbálkozni náluk, egy ilyen elemért, hátha van?

Így néz ki: https://www.e46fanatics.com/at...pg.401763/

Köszi


Sz.fehérváron Kasza Imre. ha rákeresel, biztos dob telefonszámot, vagy elérhetőséget valamit.

Kasza Imit régóta keresem, nem tudom elérni. Más fórumokból is eltűnt. Azt tudom, hogy pár éve elköltözött a boltja a lakásától valami közeli telephelyre, a címet nem tudom.


hil Elküldve: 2022-04-25 20:57 Fékjavítás

Csota írta:
Csota írta:
nD0minik írta:
Benyo89 írta:
Csota írta: Sziasztok! Teljes fék felújítás után, pontosabban teljes csőrendszer csere, új dugattyúk, tömítések, az a jelenség, hogy csúsztatott fékezésnél elmegy a fékhatás. Légtelenítés többször is volt, impából abs légtelenítés is. Hírtelen pedálnyomásnál blokkol, csak felpumpált ill. csúsztatott fékezésnél megy el. Arra gyanakszom, hogy visszaenged a főfékhenger. Volt e már valakinek hasonló gondja?


Szia!
Nekem volt ilyen.
Vákumpumpa adta meg magát nálam és telenyomta a fékhengert olajjal.
Jó volt vele Budapesten araszolni a dugóban. (mikor szarna be ha nem akkor)
Remélem segítettem.


Én is találkoztam hasonlóval e46 n46b18a-nál, nálam hosszabb fékezésnél elment a rásegítés,felkeményedett a pedál, de a fékhatás megmaradt.nekem is a vákumpumpa tömítése eresztett, a membránhoz bejutó olaj kilyukasztotta a membránt és szökött a vákum. Nekem vákumpumpa + fékrásegítő csere lett a vége

Sziasztok! Most volt időm szétszedni, teliköpte a rásegítőt motor olajjal, gondolom vákuumpumpa hiba lessz ebből . Kitakarítható ez? Vagy csere? Szétszedtem, a membrán épnek tűnik.


A jó isten megáldhatná a mérnököt aki a visszacsapó szelepet beletervezte a vákumszivattyúba....ez volt a gond.


Sziasztok! Hol van az a visszacsapó szelep? A cseréje, tisztítása megoldotta a problémát? Most ezzel szembesülök én is, várom a válaszokat, kösziu előre is!

hil Elküldve: 2022-04-01 06:45 Hűtővíz..:S

lacek71 írta:
hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok!
kérdésem lenne, illetve megerősítést kérek: motor N42B20. Jelenség: elindulok, vízhőmérséklet megy felefelé ahogy melegedik a motor, beáll középre. Néha random Km megtétele után, ami lehet 20,de akár 100Km is, a mutató visszamegy 60 fokos helyzetbe, és ott is marad. Infrával mérve a blokkot az 105 fok körül van. Gyakrabban van, hogy felmegy középre, visszamegy 60 fok körülre, majd beáll középre. Termosztát lenne?
Bye: hil


amikor visszaesik, nem akkor kapcsolod rá a fűtést? mert a fűtéskörben lévő hideg víz, vissza tudja hűteni. bár állítólag az is kezdődő termosztát hiba. hát nem tudom. de ilyet már tapasztaltam. de pl ma reggel is kb 5km alatt már középen állt a mutatóm.
ami eszembe jutott, hogy lehet valami meg van akadva és akadályozza a visszazárást, vagy a rugó el van gyengülve a termosztátban. de lehet csak szimplán szenzor hiba. a blokk azért lassabban hül le, min t ahogy a szenzor érzékel, talán ezért mutat 105-öt a blokk kívül mérve.


Közömbös, hogy be van-e kapcsolva a fűtés vagy nincs. A hűtő alsó csöve, ami a motor felé megy kézmeleg, úgy 40-50 fokos, a tágulási tartály 100-110 fok körüli (talán innen megy be a víz a hűtő tetejébe).
Ma kicserélték a termosztát, semmi javulás, ugyanolyan hülyeséget mutat a motor hőmérő, tehát nem az a baj. Gondolok most a hőmérséklet jeladóra, ami igen rosz helyen van, mert le kell szedni a szívósort, amihez már volt szerencsém a főtengely jeladó miatt és az is hatalmas szopás volt. Van a motoron egy előmelegítő folytó csappantyú, amit sehol nem találok, csak leírásban olvastam róla.
Járt már valaki így? Minden javaslatot örömmel veszek!



Szia! Szerintem gépre kellene tenni, és élő adatokban meg kellene nézni terhelés közben hogy ott jelentkezik-e a hőmérséglet ingadozás.


Megtörtént, akkor is ingadozik a hőmérséklet

hil Elküldve: 2022-03-28 20:24 Hűtővíz..:S

YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok!
kérdésem lenne, illetve megerősítést kérek: motor N42B20. Jelenség: elindulok, vízhőmérséklet megy felefelé ahogy melegedik a motor, beáll középre. Néha random Km megtétele után, ami lehet 20,de akár 100Km is, a mutató visszamegy 60 fokos helyzetbe, és ott is marad. Infrával mérve a blokkot az 105 fok körül van. Gyakrabban van, hogy felmegy középre, visszamegy 60 fok körülre, majd beáll középre. Termosztát lenne?
Bye: hil


amikor visszaesik, nem akkor kapcsolod rá a fűtést? mert a fűtéskörben lévő hideg víz, vissza tudja hűteni. bár állítólag az is kezdődő termosztát hiba. hát nem tudom. de ilyet már tapasztaltam. de pl ma reggel is kb 5km alatt már középen állt a mutatóm.
ami eszembe jutott, hogy lehet valami meg van akadva és akadályozza a visszazárást, vagy a rugó el van gyengülve a termosztátban. de lehet csak szimplán szenzor hiba. a blokk azért lassabban hül le, min t ahogy a szenzor érzékel, talán ezért mutat 105-öt a blokk kívül mérve.


Közömbös, hogy be van-e kapcsolva a fűtés vagy nincs. A hűtő alsó csöve, ami a motor felé megy kézmeleg, úgy 40-50 fokos, a tágulási tartály 100-110 fok körüli (talán innen megy be a víz a hűtő tetejébe).
Ma kicserélték a termosztát, semmi javulás, ugyanolyan hülyeséget mutat a motor hőmérő, tehát nem az a baj. Gondolok most a hőmérséklet jeladóra, ami igen rosz helyen van, mert le kell szedni a szívósort, amihez már volt szerencsém a főtengely jeladó miatt és az is hatalmas szopás volt. Van a motoron egy előmelegítő folytó csappantyú, amit sehol nem találok, csak leírásban olvastam róla.
Járt már valaki így? Minden javaslatot örömmel veszek!

hil Elküldve: 2022-03-21 16:04 Hűtővíz..:S

Sziasztok!
kérdésem lenne, illetve megerősítést kérek: motor N42B20. Jelenség: elindulok, vízhőmérséklet megy felefelé ahogy melegedik a motor, beáll középre. Néha random Km megtétele után, ami lehet 20,de akár 100Km is, a mutató visszamegy 70 fokos helyzetbe, és ott is marad. Infrával mérve a blokkot az 105 fok körül van. Gyakrabban van, hogy felmegy középre, visszamegy 70 fok körülre, majd beáll középre. Termosztát lenne?
Bye: hil