Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. április 18. szombat, 21:29


Egy ideje nem hallottunk a Racing Dynamicsról, amely olyan különlegességeket épített, mint M5-ös motorjával szerelt M3-as BMW. Nem tûntek el, legföljebb a marketingjük volt rosszabb. Most új néven, új járgánnyal jelentkeznek, itt az RDSport RS35 Biturbo.

Az autó természetesen BMW, az átalakítás alapját az általunk is tesztelt 335i adja. A 3,0 literes duplaturbós blokk már gyári kiszerelésben is frenetikus élményfokozó, ám az olasz cég beavatkozása után még fickósabb. 306 helyett 414 lóerõs teljesítményt produkál, miközben a soros hathengeres blokk nyomatéka 400-ról 548 Nm-re emelkedett.

Ennek eléréséhez egyfelõl módosítottak a motorvezérlésen, másfelõl viszont megemelték a turbók töltõnyomását, változtattak a befecskendezésen, lecserélték az intercoolert és a kipufogót stb.

Egyelõre nem tudni, hogy a plusz 106 lóerõ mennyiben javít az autó menetdinamikai értékein, de a gyári M3-asénál is nagyobb nyomatékával várhatóan 5 másodperc alá szorítja a sprintidejét. A kocsi végsebessége 280 körüli lehet.

Látványra is azonosítható a Racing Dynamics korábbi munkáival az RS35, miután a 2000-es évek elején alkalmazott Tornado optikai csomagot fejlesztették tovább. Ennek egyértelmû jele a nagy trapéz hûtõnyílás az új elsõ lökhárítóban. Ez az elem ugyanúgy az ultrakönnyû, de erõs karbonból készült, mint a hátsó lökhárító, a csomagtartó és a küszöbspoilerek.

Felnibõl 20 colos került a kocsira, de ezzel párhuzamosan le is ültették a kupé BMW-t. A feszesebb hangolású futómû elöl 25, hátul 20 milliméterrel engedi alacsonyabbra a kasztnit. Az utastérben számos alumíniumkiegészítõt helyeztek el, így a pedálok és a kézifékkar is ilyen anyagból készült, amire az RDSport feliratok fel is hívják a figyelmet.

Érdemes elmélázni ezen az autón más szemszögbõl is. A pletykák szerint a jelenlegi V8-as helyett a jövõben az M3-as esetében turbós hathengerest alkalmaz a BMW. Úgy alacsonyabb fogyasztás mellett tudná hozni az elvárt teljesítményt, miközben a költségeket is alacsonyabban tarthatná egy más modellekben is alkalmazott blokk használatával.

forrás: vezess.hu