Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. március 05. csütörtök, 21:09


Az Alpina a Hetes legerõsebb változatának technikájából indult ki a B7-es tervezésekor: a 4,4 literes, két turbós V8-asból a feltöltõrendszer átdolgozásával 507 lóerõnyi csúcsteljesítményt hoztak ki 5500-as percenkénti fordulatszám mellett, a motor 700 Nm-es maximális nyomatéka pedig 3000-es és 4750-es fordulatszám között áll rendelkezésre. Mindezt a töltõnyomás csúcsértékének 1 barra emelésével érték el. Az átalakított motorhoz a ZF hatfokozatú automata váltója csatlakozik, de ez sem teljes egészében szériaalkatrész: az Alpina ugyanis a saját vezérlõelektronikáját kötötte rá, így gyorsabban kapcsolhat, mint a gyári változat. Az átalakítások révén a B7-es akár 4,7 másodperc alatt is elérheti a 100 km/h-s sebességet, a további gyorsulásnak pedig csak 280 km/h-nál vet véget az elektronika. Valószínûleg nagyobb sebességre is képes lenne az autó, de a 2040 kilós monstrum tervezõi szerint csak eddig a sebességig bolondbiztos - vagy a gumiabroncsok, vagy a futómû bizonyulna kevésnek gyorsabb tempó mellett.

A B7 futómûve a gyári Hetesénél sportosabb ugyan, de az Alpina szerint így is meglehetõsen kényelmes marad az autó - igyekeztek olyan kompromisszumot kialakítani, amellyel az autó nagy sebességû stabilitása javul, de az utazási komfort alig változik. A hasmagasságot elöl 15, hátul 10 mm-rel csökkenti az új futómûhangolás, és persze itt is aktív lengéscsillapítókat használnak, mint a gyári autókban, csak a csillapítás mértékét növelték meg a rugók merevségével párhuzamosan. A kerekek kiválasztásánál persze a látványos megjelenés és a lehetséges maximális stabilitás elérése volt az elsõdleges szempont, így kerültek 21 hüvelykes felnik, és elöl 245/35-ös, hátul pedig 285/30-as defekttûrõ gumiabroncsok a B7-esre.

Ahogy az Alpinától már megszokhattuk, a Hetest is visszafogott és hatékony légterelõkkel szerelték fel. A mélyebbre nyúló elsõ lökhárító és a csomagtérfedélen elhelyezett alacsony spoiler elöl 30, hátul 15%-kal csökkenti az autóra ható felhajtóerõt, így nagyban hozzájárulnak a stabilitás fenntartásához nagyobb sebességnél. Ugyanakkor nem vesznek el az autó eleganciájából. A leglátványosabb elemek persze az óriási, sok küllõs felnik - ezekrõl a legkönnyebb felismerni a B7-est.

forrás: totalcar.hu