Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. február 06. péntek, 20:37


A kocsi elölrõl sokkal agresszívabb, mint az X5, amihez a legtöbben hasonlítják. Természetesen alacsonyabb is, hiszen - többek között - ennek köszönhetõ a kupéjelleg. Az elsõ lámpák és a vesék valamint a hatalmas légbeömlõk gyönyörû egységet alkotnak. Oldalról azonban még dögösebb az X6 a kupésan csapott hátuljával, és szerencsére a kocsi hátulját sem sikerült elrontaniuk a tervezõknek: az is gyönyörû lett - legalábbis szerintünk. A teljes képhez persze az is hozzátartozik, hogy nem mindenki ájult el a kupés formától, az X5 szerelmesei aligha cserélik le autóikat.
Belülrõl gyakorlatilag ugyanolyan a kocsi, mint az X5. A mûszerek és minden egyéb a bajorok terepjárójából köszön vissza. Az automata természetesen szintén az újabb X5-bõl érkezett. Úgy mûködik, hogyha elõretoljuk, akkor "rüki", ha ebbõl hátra csak egy kicsit, akkor üres, ha jobban hátrahúzzuk, akkor pedig D. Magunkfelé húzva a kart a szekvenciális üzemmódba érkezünk meg. A parkolóállást a kar tetején egy kis gomb megnyomásával lehet kapcsolni. Bevallom, nekem nagyon bejött az új rendszer, hiszen alig kell mozgatni a kart - gyakorlatilag csuklóból lehet - vagyis sokkal kényelmesebb, mint a hagyományos megoldások.

Az igazat megvallva tökéletes a kényelem és minden kézre áll - ennél többet errõl nem lehet írni. Bár mondjuk én ezt egy BMW-tõl el is várom. Szerintem annak lenne "hírértéke", ha ez egy ilyen autóban nem így lenne. Lehet, hogy kicsit csalóka volt, de úgy vettem észre, hogy az X6-ba beszállni is könnyebb, mint az X5-be. Az egyedüli furcsaság az, hogy miközben a ember úgy érzékeli, hogy egy terepjáróban ül, a visszapillantóba nézve, a keskeny hátsó ablak miatt ez az érzés elvész. Emellett egyébként - valószínûleg szintén a kupéforma miatt - sokkal kisebbnek érzi az ember az autót, mint az X5-öt.

A csomagtartó elvileg magasabbra nyílik, mint az X5-ben, ez azonban a mélygarázsok és az alacsonyabb belmagasságú magángarázsok miatt változtatható. A gázos teleszkóp külsejét eltekerve lehet "megadni" a rendszernek, hogy teljesen nyíljon az ajtó vagy csak annyira, hogy ne menjen magasabbra, mint a kocsi teteje. A csomagtartó egyébként 570 literes, de akár 1450-re is lehet bõvíteni a hátsó ülések ledöntésével. És ha már a hátsó üléseknél tartunk; ezeken viszonylag szûk a hely - legalábbis a magas emberek esetében a csapott tetõ miatt. Emellett pedig csak és kizárólag négyen férnek el az autóban, mert a hátsó ülés közepén tárolórekesz van. Dehát mégis egy kupéról beszélünk, így ez annyira nem is meglepõ. Az viszont már furcsa, hogy nem jutott kapaszkodó a hátul ülõknek. Ezt azért még a BMW se engedje meg magának! És még mielõtt valaki megszólna: elmondom, hogy elöl nagyon tágas a térkínálat, nagyon kényelmesen elférhet mindenki - a magasak is.

Az xDrive-rendszer, amelyben ott van a lamellás tengelykapcsolós összkerékhajtás még mindig zseniális. Alapban a nyomaték 60 százaléka megy hátulra, de a körülmények függvényében az is elõfordulhat, hogy valamelyik tengelyre egyáltalán nem jut nyomaték. A DPC a BMW új aktív hátsó differenciálja, amely egyelõre csak ebben a modellben van benne. Ez az a rendszer, amely a két hátsó kerék között is képes változtatni a nyomatékot. No ettõl aztán olyan lesz a kanyarstabilitása az autónak, hogy ekkor tényleg elfelejti az ember, hogy egy terepjárószerû kocsit vezet. A nagy elõnye a menetstabilizálóval szemben, hogy ez amikor beavatkozik, akkor sem lassítja az autót. Menet közben egyébként a vezetõ elõtti órák között lévõ kis kijelzõn azt is lehet figyelni, hogy melyik kerékre mennyi nyomaték jut.

Tesztautónkban a háromliteres biturbós dízel dolgozott, ami abszolút passzol ehhez a motorhoz. A 286 lóerõs monstrum hihetetlen elánnal mozgatja a több mint kéttonás kocsit. Az 580 Nm-es maximális forgatónyomaték, amely 1750-es fordulatnál bújik elõ, önmagáért beszél. A 100-as sprinthez a hihetetlennek tûnõ 6.9 másodpercre van szüksége az autónak, a végsebesség pedig 240 körül van. Ehhez képest az étvágya hihetetlen: egészen pontosan 9 literrel el lehet járni vele dinamikusan, ha az ember nem tapossa ki a belét.

A BMW X6 xDrive35d 16 462 000 forintba kerül. Elnézve azt, amit tud és amit nyújt, ez nem sok pénz érte. Persze majdnem egymillió forinttal drágább az X5 hasonló verziójánál, de szerintünk ha valaki már ennyi pénzt szán autóra, akkor érdemesebb az X6-ot megvenni.

Szabó Gergõ
www.autogear.hu

forrás: samsungsport.hu