státusz Kristof77

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2009. december 28. hétfő, 00:04


Csum írta:
Hori írta:
Csum írta: valaki tudna nekem bõvebb felvilágosítást adni Hamann chiprõl?
találtam egy embert aki ezzel foglalkozik gyári 150paciról 191re fel húzná a gépet így hogy automata!!



az hogy 150rõl 191re huzza az ok, de a Hamann progiját rakja rá? vagy pesten a hamannál dolgozik? mi pénzt kér érte? a német asszem 1200eurot


hamann progiját rakja rá! azt mondja mindent tudd maga a program kérdzetem tõle a váltot mert úgye bár a kocsim automata és azt mondta hogy a program azt is állítja nem vagyok egy mûszaki zseni nem értek hozzá!!! ezért is kérdeztem hogy ki mit tudd errõl

amúgy egy 50est kér a proceturáért!!!


Teljesen mindegy, hogy ki módosítja a programodat, ha az jól lesz megírva, akkor nincsen gond. Ha rosszul, akkor igen. Olyan, hogy Hamann-Chip nem létezik, mert a 150Le-s commonrail dízelekben egyébként is csak programot lehet / kell már módosítani OBD-n keressztül, amihez nem kell kiszedni az epromot semilyen esetben sem. Viszont az esetek döntõ többségében nem lehet csak úgy büntetelenül irogatni egyik autó programját a másikra. Ha szerencséd van utána már be sem indul, és ehhez elég akár egy rossz chechksum.

A Hamann-féle eljárás, az-az a logika ami alapján felépítenek egy módosítást az természstesen létezik igen, mint elméletben a legtöbb komoly tuner egy bizonyos logika szerint építi fel a tuningolt fájlokat, az autóban lévõ tartalékok, a rutin és az ügyféligények tükrében.

Az egyébként, hogy nominálisan 180, 188, vagy éppen 191 LE egy motor teljesen mindegy, mert az a fontos, hogy széles tartományban adjon le minél nagyobb nyomatékot illetve teljesítményt és ne okdájon ehhez füstöt. Magát a váltót egyébként nem kell (lehet) hozzáhangolni a módosított programhoz, sõt nem is szabad belenyúlni, mert az csak galibát szülne.
Ha a nyomatékkorlátok összhangban vannak a többi módosított paraméterrel, akkor a váltó gyönyörûen fog mûküdni, minden körülmény között és veszi szépen a lapot.

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2009. december 27. vasárnap, 23:26


Robinson írta:
Hori írta: ha egyszer volt a kezében chip és lekopizta csak töltögetnie kell.


Na pont ez az, ami nem igaz. Neked kéne tudnod, hogy nem lehet csak úgy másolgatni a progikat egyik kocsiról a másikra, mert nem ugyan azok.


Igen, csak a M47N-es motorhoz van legalább 4 fõcsoport ezeken belül pedig több 10 szoftver.
Van kéziváltós EU3, autváltós EU3, kéziváltós EU4 és autváltós EU4.
Az aut váltós autók chipelése ráadásul nem is valósítható meg anékül, hogy a váltóvezérlõ szoftverét nem módosítják, mivel a kapcsolási paraméterekbe erõsen beleszól a számított forgatónyomaték és motorteljesítmény.
Nem mondom, hogy nem lehet jó chipet csinálni, de az ilyen parkolóban chipeléstõl, meg "kiküldöm Olaszba és visszajön pár perc múlva a módosított tartalom"- szövegtõl már a szõr feláll a hátamon.
Parkolókban szinte minden chipes KWP2000-el lekapja a gyári tartalmat, Winols-al belehúzgál a paraméterekbe, visszatölti és kész a 190 lóerõ, + a felborított paraméterekkel dolgozó motor.
Pár hónap múlva meg lehet csodálkozni a szétégett dugattyúkon, a repedt hengerfejen, és az égett szagon ami a turbótól jön.
Én ragaszkodnék a teljesítményméréshez...

Ha kiváncsi valaki egy ilyen "mostjöttolaszbú"-tartalomra, elküldöm szívesen, elemezheti Winols-al, vagy feltöltheti az autójára egy 5000Ft-os Kínai kábellel.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2009. december 28. hétfő, 00:31

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. december 27. vasárnap, 23:06


Hori írta: ha egyszer volt a kezében chip és lekopizta csak töltögetnie kell.


Na pont ez az, ami nem igaz. Neked kéne tudnod, hogy nem lehet csak úgy másolgatni a progikat egyik kocsiról a másikra, mert nem ugyan azok.

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. december 27. vasárnap, 22:22


Csum írta:
Hori írta:
Csum írta: valaki tudna nekem bõvebb felvilágosítást adni Hamann chiprõl?
találtam egy embert aki ezzel foglalkozik gyári 150paciról 191re fel húzná a gépet így hogy automata!!



az hogy 150rõl 191re huzza az ok, de a Hamann progiját rakja rá? vagy pesten a hamannál dolgozik? mi pénzt kér érte? a német asszem 1200eurot


hamann progiját rakja rá! azt mondja mindent tudd maga a program kérdzetem tõle a váltot mert úgye bár a kocsim automata és azt mondta hogy a program azt is állítja nem vagyok egy mûszaki zseni nem értek hozzá!!! ezért is kérdeztem hogy ki mit tudd errõl

amúgy egy 50est kér a proceturáért!!!





Az a baj hogy mindig túl gyanakvóak vagyunk, igaz az auto lelkéröl van szó tehát érthetõ, megnéztem a német oldalon a hamannál õk 180lovat és 390nm-t adnak meg. elméletileg irhat az ember hamannprogit ha egyszer volt a kezében chip és lekopizta csak töltögetnie kell. legyen vele szerencséd

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2009. december 27. vasárnap, 22:11


Csum írta:
bmw320d4 írta:
Csum írta:
Hori írta:
Csum írta: valaki tudna nekem bõvebb felvilágosítást adni Hamann chiprõl?
találtam egy embert aki ezzel foglalkozik gyári 150paciról 191re fel húzná a gépet így hogy automata!!



az hogy 150rõl 191re huzza az ok, de a Hamann progiját rakja rá? vagy pesten a hamannál dolgozik? mi pénzt kér érte? a német asszem 1200eurot


hamann progiját rakja rá! azt mondja mindent tudd maga a program kérdzetem tõle a váltot mert úgye bár a kocsim automata és azt mondta hogy a program azt is állítja nem vagyok egy mûszaki zseni nem értek hozzá!!! ezért is kérdeztem hogy ki mit tudd errõl

amúgy egy 50est kér a proceturáért!!!


Hamann progi=50e. Aha....


ember mondta hogy ö ezt a programot használja!!!
és egy 50ért megcsinálja ha érdekel meg tudom adnia számát és érdeklõdhetsz nála!!


Köszi, de most nem élek a lehetõséggel...
Egy teljesítmény és f.nyomatékmérés lenne a minimum, amit egy tuning elõtt-után el kellene végezni. Automatánál már sokkal bonyolultabb a helyzet, amit meg lehet oldani, de az nem hiszem, hogy 50e.
Vagy nem Hamann, és nincs fékpados mérés, és váltószoftigazítás se.

Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2009. december 27. vasárnap, 22:07


bmw320d4 írta:
Csum írta:
Hori írta:
Csum írta: valaki tudna nekem bõvebb felvilágosítást adni Hamann chiprõl?
találtam egy embert aki ezzel foglalkozik gyári 150paciról 191re fel húzná a gépet így hogy automata!!



az hogy 150rõl 191re huzza az ok, de a Hamann progiját rakja rá? vagy pesten a hamannál dolgozik? mi pénzt kér érte? a német asszem 1200eurot


hamann progiját rakja rá! azt mondja mindent tudd maga a program kérdzetem tõle a váltot mert úgye bár a kocsim automata és azt mondta hogy a program azt is állítja nem vagyok egy mûszaki zseni nem értek hozzá!!! ezért is kérdeztem hogy ki mit tudd errõl

amúgy egy 50est kér a proceturáért!!!


Hamann progi=50e. Aha....


ember mondta hogy ö ezt a programot használja!!!
és egy 50ért megcsinálja ha érdekel meg tudom adnia számát és érdeklõdhetsz nála!!

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2009. december 27. vasárnap, 22:04


Csum írta:
Hori írta:
Csum írta: valaki tudna nekem bõvebb felvilágosítást adni Hamann chiprõl?
találtam egy embert aki ezzel foglalkozik gyári 150paciról 191re fel húzná a gépet így hogy automata!!



az hogy 150rõl 191re huzza az ok, de a Hamann progiját rakja rá? vagy pesten a hamannál dolgozik? mi pénzt kér érte? a német asszem 1200eurot


hamann progiját rakja rá! azt mondja mindent tudd maga a program kérdzetem tõle a váltot mert úgye bár a kocsim automata és azt mondta hogy a program azt is állítja nem vagyok egy mûszaki zseni nem értek hozzá!!! ezért is kérdeztem hogy ki mit tudd errõl

amúgy egy 50est kér a proceturáért!!!


Hamann progi=50e. Aha....


Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2009. december 27. vasárnap, 22:02


Hori írta:
Csum írta: valaki tudna nekem bõvebb felvilágosítást adni Hamann chiprõl?
találtam egy embert aki ezzel foglalkozik gyári 150paciról 191re fel húzná a gépet így hogy automata!!



az hogy 150rõl 191re huzza az ok, de a Hamann progiját rakja rá? vagy pesten a hamannál dolgozik? mi pénzt kér érte? a német asszem 1200eurot


hamann progiját rakja rá! azt mondja mindent tudd maga a program kérdzetem tõle a váltot mert úgye bár a kocsim automata és azt mondta hogy a program azt is állítja nem vagyok egy mûszaki zseni nem értek hozzá!!! ezért is kérdeztem hogy ki mit tudd errõl

amúgy egy 50est kér a proceturáért!!!

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. december 27. vasárnap, 18:29


Csum írta: valaki tudna nekem bõvebb felvilágosítást adni Hamann chiprõl?
találtam egy embert aki ezzel foglalkozik gyári 150paciról 191re fel húzná a gépet így hogy automata!!



az hogy 150rõl 191re huzza az ok, de a Hamann progiját rakja rá? vagy pesten a hamannál dolgozik? mi pénzt kér érte? a német asszem 1200eurot

Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2009. december 27. vasárnap, 13:10


valaki tudna nekem bõvebb felvilágosítást adni Hamann chiprõl?
találtam egy embert aki ezzel foglalkozik gyári 150paciról 191re fel húzná a gépet így hogy automata!!

Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2009. december 24. csütörtök, 10:21


valaki chipeltetet mostanában 320d automatát az ATC nál?? nagyon érdekelneaz hogy mennyiben változott illetve hogy oldották meg az automata váltó hozzá állítását....

lepke
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 535d
Évjárat: 2007

státusz lepke

Törzsvendég

Elismertség: 6% (8 pont) | Hozzászólások: 122

Elküldve: 2009. november 29. vasárnap, 14:32


pati írta: 223 digitális, egy másik alkalommal 240-be vert a mutatóm

Helo pati klubtárs
A 240-es sebesség kicsit merész
üdv zoli

státusz pati

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 213

Elküldve: 2009. november 28. szombat, 13:26


223 digitális, egy másik alkalommal 240-be vert a mutatóm

Lacci
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Lacci

Fórumlakó

Elismertség: 5% (15 pont) | Hozzászólások: 288

Elküldve: 2009. november 28. szombat, 12:29


Hori írta:
SoundkeY írta:
Lacci írta: Jöhet

Még azt sem mértem le 0-100 mennyi, egyúttal azt is megtehetnénk.
Garantáltan gyári minden aminek köze van gyorsuláshoz, kivéve a negatívat, mert a fékek újak


Oke, leszervezzuk, .......
Nezte mar vki, hogy mi a vege 320d-nek, GPS el vagy ora szerint.....( gyari konyv asszem 214-et ir, ez korlatozva van ? )



én néztem gps el hogy mennyit csal vagy mennyit megy kb225ig viszi az órát és 220-21en ugrál a gps


Eisenach felé az út végén ahol tök üres volt a pálya ott sikerült feltornászni, hogy pont ráállt a mutató a 230ra.

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. november 28. szombat, 12:18


SoundkeY írta:
Lacci írta: Jöhet

Még azt sem mértem le 0-100 mennyi, egyúttal azt is megtehetnénk.
Garantáltan gyári minden aminek köze van gyorsuláshoz, kivéve a negatívat, mert a fékek újak


Oke, leszervezzuk, .......
Nezte mar vki, hogy mi a vege 320d-nek, GPS el vagy ora szerint.....( gyari konyv asszem 214-et ir, ez korlatozva van ? )



én néztem gps el hogy mennyit csal vagy mennyit megy kb225ig viszi az órát és 220-21en ugrál a gps