Elküldve: 2009. december 28. hétfő, 00:04
Csum írta:Hori írta:Csum írta: valaki tudna nekem bõvebb felvilágosítást adni Hamann chiprõl?
találtam egy embert aki ezzel foglalkozik gyári 150paciról 191re fel húzná a gépet így hogy automata!!
az hogy 150rõl 191re huzza az ok, de a Hamann progiját rakja rá? vagy pesten a hamannál dolgozik? mi pénzt kér érte? a német asszem 1200eurot
hamann progiját rakja rá! azt mondja mindent tudd maga a program kérdzetem tõle a váltot mert úgye bár a kocsim automata és azt mondta hogy a program azt is állítja nem vagyok egy mûszaki zseni nem értek hozzá!!! ezért is kérdeztem hogy ki mit tudd errõl
amúgy egy 50est kér a proceturáért!!!
Teljesen mindegy, hogy ki módosítja a programodat, ha az jól lesz megírva, akkor nincsen gond. Ha rosszul, akkor igen. Olyan, hogy Hamann-Chip nem létezik, mert a 150Le-s commonrail dízelekben egyébként is csak programot lehet / kell már módosítani OBD-n keressztül, amihez nem kell kiszedni az epromot semilyen esetben sem. Viszont az esetek döntõ többségében nem lehet csak úgy büntetelenül irogatni egyik autó programját a másikra. Ha szerencséd van utána már be sem indul, és ehhez elég akár egy rossz chechksum.
A Hamann-féle eljárás, az-az a logika ami alapján felépítenek egy módosítást az természstesen létezik igen, mint elméletben a legtöbb komoly tuner egy bizonyos logika szerint építi fel a tuningolt fájlokat, az autóban lévõ tartalékok, a rutin és az ügyféligények tükrében.
Az egyébként, hogy nominálisan 180, 188, vagy éppen 191 LE egy motor teljesen mindegy, mert az a fontos, hogy széles tartományban adjon le minél nagyobb nyomatékot illetve teljesítményt és ne okdájon ehhez füstöt. Magát a váltót egyébként nem kell (lehet) hozzáhangolni a módosított programhoz, sõt nem is szabad belenyúlni, mert az csak galibát szülne.
Ha a nyomatékkorlátok összhangban vannak a többi módosított paraméterrel, akkor a váltó gyönyörûen fog mûküdni, minden körülmény között és veszi szépen a lapot.