Darius
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 525tds
Évjárat: 1999

státusz Darius

Újonc

Elismertség: 18% (17 pont) | Hozzászólások: 93

Elküldve: 2013. november 27. szerda, 18:40


[quote="Medvedisznoman"]
Superpippo írta:
Darius írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Továbbra is autókeresőben vagyok, így nem mondanék le a segítségetekről. A hasonló cipőben járó fórumozóktól kérdezném, hogy a következő autók közül, megnézte-e már valaki valamelyiket és ha igen, akkor mik a tapasztalatok, érdemes-e megnézni őket élőben? Nem lustaságból kérdezem, csak ezek az autók 100-120km-re vannak tőlem és ha előre tudom, hogy le vannak lakva, akkor el sem indulok.
A link neve
A link neve
A link neve
Köszönöm előre is!


Szerintem az ezüst állapotban nem ér fel a másik kettővel.Plusz nem is szervízkönyves,ami nem jelenti az hogy rossz,de azért jobb ha van vmi amin vezetve vannak a szervizek és az alkatrész cseréket.A lilás őszintének tűnik nagyon.Érdekes lehet.A fekete meg csodaszép,bár ezekről az ujabb valvetronicos benzinesekről én személy szerint nem sok jót hallottam.Én is befürödtem egy garantált 110ezer kmeres valvetronicossal.A CI 150lovassa szétüthetetlen.


Az ezüst az olyan boyraceres..Az szerintem felejtős, a fekete nem 20i hanem 18i, mivel 143 lovas. Az első lilás színű szerintem az megér egy misét egyetértek a Darius kollégával.Sok sikert!


Nagyon köszönöm az észrevételeket, nagyjából egy véleményen vagyunk az autókról.
A fekete tulajánál voltam már egy másik autó miatt ugyanúgy 318i volt és ugyanúgy 320i-ként hírdette szándékosan, azt mondta azért, mert az emberek nem tudják, hogy ez is két literes. Teljesítményre amúgy nem rossz ez a motor, számomra legalábbis pont megfelelő. Technikailag viszont laikus vagyok és nem sokat tudok a motorokról.


Tipikus nepper hozzáállás,szerintem hanyagold vagy nagyon nézesd át,főleg mert az újabb valvetronicos motor miatt,mert az tud szopóroller lenni nekem elhiheted.Én sima 150lovas 320i ben gondolkodnék továbbra is!Azok a motorok megbízhatóak,és minden "faluban" szerelhetőek.A fogyasztása is jó.Persze te döntöd el.De mint minden autóvásárlásnál nagyon nézd át.Ezek új korukba 8-9-10 milliós autók voltak.



Medvedisznoman
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz Medvedisznoman

Fórumlakó

Elismertség: 4% (11 pont) | Hozzászólások: 270

Elküldve: 2013. november 27. szerda, 18:31


Superpippo írta:
Darius írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Továbbra is autókeresőben vagyok, így nem mondanék le a segítségetekről. A hasonló cipőben járó fórumozóktól kérdezném, hogy a következő autók közül, megnézte-e már valaki valamelyiket és ha igen, akkor mik a tapasztalatok, érdemes-e megnézni őket élőben? Nem lustaságból kérdezem, csak ezek az autók 100-120km-re vannak tőlem és ha előre tudom, hogy le vannak lakva, akkor el sem indulok.
A link neve
A link neve
A link neve
Köszönöm előre is!


Szerintem az ezüst állapotban nem ér fel a másik kettővel.Plusz nem is szervízkönyves,ami nem jelenti az hogy rossz,de azért jobb ha van vmi amin vezetve vannak a szervizek és az alkatrész cseréket.A lilás őszintének tűnik nagyon.Érdekes lehet.A fekete meg csodaszép,bár ezekről az ujabb valvetronicos benzinesekről én személy szerint nem sok jót hallottam.Én is befürödtem egy garantált 110ezer kmeres valvetronicossal.A CI 150lovassa szétüthetetlen.


Az ezüst az olyan boyraceres..Az szerintem felejtős, a fekete nem 20i hanem 18i, mivel 143 lovas. Az első lilás színű szerintem az megér egy misét egyetértek a Darius kollégával.Sok sikert!


Nagyon köszönöm az észrevételeket, nagyjából egy véleményen vagyunk az autókról.
A fekete tulajánál voltam már egy másik autó miatt ugyanúgy 318i volt és ugyanúgy 320i-ként hírdette szándékosan, azt mondta azért, mert az emberek nem tudják, hogy ez is két literes. Teljesítményre amúgy nem rossz ez a motor, számomra legalábbis pont megfelelő. Technikailag viszont laikus vagyok és nem sokat tudok a motorokról.



Superpippo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2000

státusz Superpippo

Újonc

Elismertség: 14% (10 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2013. november 27. szerda, 18:15


Darius írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Továbbra is autókeresőben vagyok, így nem mondanék le a segítségetekről. A hasonló cipőben járó fórumozóktól kérdezném, hogy a következő autók közül, megnézte-e már valaki valamelyiket és ha igen, akkor mik a tapasztalatok, érdemes-e megnézni őket élőben? Nem lustaságból kérdezem, csak ezek az autók 100-120km-re vannak tőlem és ha előre tudom, hogy le vannak lakva, akkor el sem indulok.
A link neve
A link neve
A link neve
Köszönöm előre is!


Szerintem az ezüst állapotban nem ér fel a másik kettővel.Plusz nem is szervízkönyves,ami nem jelenti az hogy rossz,de azért jobb ha van vmi amin vezetve vannak a szervizek és az alkatrész cseréket.A lilás őszintének tűnik nagyon.Érdekes lehet.A fekete meg csodaszép,bár ezekről az ujabb valvetronicos benzinesekről én személy szerint nem sok jót hallottam.Én is befürödtem egy garantált 110ezer kmeres valvetronicossal.A CI 150lovassa szétüthetetlen.


Az ezüst az olyan boyraceres..Az szerintem felejtős, a fekete nem 20i hanem 18i, mivel 143 lovas. Az első lilás színű szerintem az megér egy misét egyetértek a Darius kollégával.Sok sikert!

Darius
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 525tds
Évjárat: 1999

státusz Darius

Újonc

Elismertség: 18% (17 pont) | Hozzászólások: 93

Elküldve: 2013. november 27. szerda, 17:50


Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Továbbra is autókeresőben vagyok, így nem mondanék le a segítségetekről. A hasonló cipőben járó fórumozóktól kérdezném, hogy a következő autók közül, megnézte-e már valaki valamelyiket és ha igen, akkor mik a tapasztalatok, érdemes-e megnézni őket élőben? Nem lustaságból kérdezem, csak ezek az autók 100-120km-re vannak tőlem és ha előre tudom, hogy le vannak lakva, akkor el sem indulok.
A link neve
A link neve
A link neve
Köszönöm előre is!


Szerintem az ezüst állapotban nem ér fel a másik kettővel.Plusz nem is szervízkönyves,ami nem jelenti az hogy rossz,de azért jobb ha van vmi amin vezetve vannak a szervizek és az alkatrész cseréket.A lilás őszintének tűnik nagyon.Érdekes lehet.A fekete meg csodaszép,bár ezekről az ujabb valvetronicos benzinesekről én személy szerint nem sok jót hallottam.Én is befürödtem egy garantált 110ezer kmeres valvetronicossal.A CI 150lovassa szétüthetetlen.


Medvedisznoman
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz Medvedisznoman

Fórumlakó

Elismertség: 4% (11 pont) | Hozzászólások: 270

Elküldve: 2013. november 27. szerda, 17:40


Sziasztok!
Továbbra is autókeresőben vagyok, így nem mondanék le a segítségetekről. A hasonló cipőben járó fórumozóktól kérdezném, hogy a következő autók közül, megnézte-e már valaki valamelyiket és ha igen, akkor mik a tapasztalatok, érdemes-e megnézni őket élőben? Nem lustaságból kérdezem, csak ezek az autók 100-120km-re vannak tőlem és ha előre tudom, hogy le vannak lakva, akkor el sem indulok.
A link neve
A link neve
A link neve
Köszönöm előre is!

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2013. november 27. szerda, 13:56


zoliika írta: Üdv Szemy!
Nagyon sajnálom,hogy félreérthetően fogalmaztam vagy az is lehet ,hogy Te értelmezted félre az "élményemet"amit láttam.
1.)Nem gondoltam volna ,hogy M.o-on is létezik ekkora futásteljesítményű autó és itt a évi 96e km-re gondolok.
2.)A németek vásárlási szokásait ismerem,sajnos velük kell dolgoznom
3)A tökéletes makulátlan állapotot arra értettem,hogy 248e km és nyoma sincs kívűl-belűl kopásnak,ezenkívül mentem és vezettem is.........azt nem vitatom melyik alkatrész,hogy és mennyire kopott,nyílván nem új autó bla-bla
Hozzászólásom lényege az lett volna elsősorban az évi futás és az,hogy 248ekm egy bajoron mennyire észrevehetetlen.A többi okfejtésedbe Én nem mennék bele.A téli gumi témánál szerinted az a fasza amit a kollégád csinál ,hogy 12 éves téli gumival közlekedik,ezt arra írtad mikor leírtam 12e km-nél lecseréltem a téli gumijaimat.Bizony ,hogy le, mikor minden másnap faszig ért a hó a bajoroknál és hóláncoztam is és minden rohadt nap a latyakban közlekedtem meg a 10-15 centis friss hóban.Azért arra kíváncsi lenék,hogy a 12 éves téli gumival ezt ,hogy oldottátok volna meg.Mindegy ez még nyomta a "bögyömet" Én nem tudományos alapon használom az autómat, a mindennapokban és sajnos elég sokat.



Tschüß!


Szia Zoli!

Valo igaz, en ertelmeztem egy kicsit felre az irasod, ezert elnezest is kerek rögtön. Remelem nincs harag!

A 12 eves teligumival csak arra szerettem volna ravilagitani, hogy a nemetek nem olyan nagyvonaluak, mint azt az ember gondolja. Ha muszaj, akkor nyilvan 1-2 evente veszi az uj teli gumit, de ha nem muszaj, akkor bizony szarik ra es hasznalja, amig csak lehet. De itt sem allt szandekomban ketsegbe vonni a Te allitasodat, csupan a masik oldalt is szerettem volna megmutatni.

Ha több heten keresztül vezetnel egy 20-30 ezer km-t futott E90-es BMW-t, megszoknad es megismerned, akkor utana Te magad is rögtön eszrevenned, hogy a 250 ezer km megtetele nem tünik el nyomtalanul (müszaki tartalomra ertem, nem az esztetikara).

Remelem mar nincs semmi, ami nyomja a "bögyödet"!
Szemy

zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2013. november 27. szerda, 13:37


Szemy írta:
zoliika írta:
hancurozo írta: http://www.vezess.hu/hirek/roh...ora/48228/


Nem tudom,hogy már megint miért döbbentem le,pedig már rájöttem ill. tapasztaltam,hogy semmi sem lehetetlenTörtént ez pár napja,hogy egyik volt kollégám autót vett.2010 .nov. szervízkönyvel első tulaj, M.o-i ahol végig volt szervizelve és vásárolva újonnan ott is lett eladva használtan.e-90 grafit szürke 320d rogyásig extrával 248E KM-EL A poén több mint 5 hónapig árulták,mert sokalták a kedves vevők a km-t.3,8m forintocska volt,tökéletes és makulátlan állapotban van az autó "de sok a km sajnos" idióta beidegződés,de ha vissza lett volna pörgetve biztos 6 milláért eladták volna 2 hét alatt.
Igazából nem is ez az érdekes.........3 éves az autó levonunk belőle 5 hónapot az 31 hónap és ez 248.000 km és ez itthon nálunkpafffff....Évi 96.000km!!!!!!


Szia!

Ne haragudj, de sajnos most ellent kell mondjak Neked. Az evi majd' 100.000 km futasteljesitmeny nem csak Magyarorszagon, hanem a vilag barmely tajan borzasztoan soknak szamit. Mivel Nemetorszagban is megfordulsz, gondolom tisztaban vagy azzal, hogy 150.000 km-töl nagyobb futasteljesitmenyü autot a nemetek nem nagyon vesznek (leszamitva a nagyon "csoringereket" es az egyetemistakat). Söt, az ilyen autokat szinte csak kereskedöknek (föleg külföldi kereskedöknek) lehet eladni.

Egy 250.000 km-t futott autorol azert azt allitani, hogy tökeletes es makulatlan allapotban van inkabb elfogultsag mintsem realitas. A müszaki vegzettsegü tagok jol ismerik a kifaradasi görbeket (Wöhler-diagramm, Smith-diagramm, ...), amiknek a tengelyen az igenybeveteli ciklusok szama szerepel. Ez egyenes aranyban van a megtett km-ekkel. A BMW 240.000 km-re teszteli az autoit, becslesük szerint ez atlagosan 10 evi hasznalat. Tehat a megvasarolt auto futomüve, motorja es hajtaslanca mar annyi igenybevetelt latott a majdnem 3 ev alatt, mint egy "atlagos" futasteljesitmenyü 10 ev alatt. Arrol nem is beszelve, hogy mar a BMW tesztel lebiztositott tartomanyatt is elhagyta az auto.

Meg egyszer hangsulyozom, hogy nem bantasbol irom es nem akarok senkit sem megbantani, de azert ne csinaljunk mar ugy, a 250-300 ezer km-t futott auto ugyanolyan szuper müszaki es esztetikai allapotban van, mint az uj.

A piacon (meg Nemetorszagban is) vannak joval kisebb futasteljesitmenyü hasznalt autok is, csak azoknak az arat igen megkerik. Kerem szepen, a jot meg kell fizetni.

Szemy


Üdv Szemy!
Nagyon sajnálom,hogy félreérthetően fogalmaztam vagy az is lehet ,hogy Te értelmezted félre az "élményemet"amit láttam.
1.)Nem gondoltam volna ,hogy M.o-on is létezik ekkora futásteljesítményű autó és itt a évi 96e km-re gondolok.
2.)A németek vásárlási szokásait ismerem,sajnos velük kell dolgoznom
3)A tökéletes makulátlan állapotot arra értettem,hogy 248e km és nyoma sincs kívűl-belűl kopásnak,ezenkívül mentem és vezettem is.........azt nem vitatom melyik alkatrész,hogy és mennyire kopott,nyílván nem új autó bla-bla
Hozzászólásom lényege az lett volna elsősorban az évi futás és az,hogy 248ekm egy bajoron mennyire észrevehetetlen.A többi okfejtésedbe Én nem mennék bele.A téli gumi témánál szerinted az a fasza amit a kollégád csinál ,hogy 12 éves téli gumival közlekedik,ezt arra írtad mikor leírtam 12e km-nél lecseréltem a téli gumijaimat.Bizony ,hogy le, mikor minden másnap faszig ért a hó a bajoroknál és hóláncoztam is és minden rohadt nap a latyakban közlekedtem meg a 10-15 centis friss hóban.Azért arra kíváncsi lenék,hogy a 12 éves téli gumival ezt ,hogy oldottátok volna meg.Mindegy ez még nyomta a "bögyömet" Én nem tudományos alapon használom az autómat, a mindennapokban és sajnos elég sokat.



Tschüß!


Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2013. november 27. szerda, 13:29


Pocses írta: Ez így van. Ezt az ötvözetet: CrNiMo rengeteg kovácsolt autóalkatrésznél használják. Onnét tudom, hogy az eredeti szakmám szerszámkovács amiben 10 évig dolgoztam is.


En alapvetöen a 18CrNiMo7-6 anyaggak tervezek, de a beszerzes szamara engedelyezem ennek az anyagnak a kivaltasat a 20MnCr5-ös anyaggal. Ugyanis kissebb atmerö- es modultartomanyban valamint +200°C-ig ugyanugy viselkedik, mint a 18CrNiMo7-6, viszont olcsobb.

Tehat a szamitasban 18CrNiMo7-6 szerepel, a rajzon mar mindket anyag meg van nevezve, es a kesz alkatresz többnyire 20MnCr5-ös anyagbol van.

Szemy

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. november 27. szerda, 13:19


Szemy írta:
m_attila írta:
Szemy írta: Kedves Attila!

Egy 200.000 km-t futott auto az mar erösen a hasznalt kategoria. Ha tulnyomo többsegben autopalyan hasznaltak, akkor esetleg kedvezöbb terhelesi spektrumot kapott, bar mondjuk egy nemet autopalya, ami tele van dugoval es ebböl kifolyolag rendszeresen kell gyorsitani-lassitnai-erösen fekezni, sem lesz olyan kedvezö, mint ahogy azt az ember gondolna elöször.

En elsösorban a müszaki tartalomra gonolok a hasznalt autonal: ha az ember belegondol mennyi mozgo/forgo/csillapito/tömitö alkatresz van az autoban, es ezek 200.000 km-en keresztül folyamatosan (valahogy) terhelve vannak, akkor müszaki erzek nelkül is sejthetö, hogy ezek bizony nem lesznek olyanok, mint amikor az auto kigördült a gyarbol. Ezen tulmenöen az auton valoszinüleg lesz jo nehany kavicsfelverödes, ha csak at nem fenyeztek a kritikus reszeket es a szelvedöt is ki nem csereltek. Ez persze termeszetes es nem hiba, hiszen az auto hasznalva volt, de pont emiatt nem lesz olyan, mint egy uj (vagy nagyon keveset hasznalt) auto!

Eppen ezert a mondjuk 30.000 km-t futott auto, a 120.00 km-t futott auto es a 250.000 km-t futott auto között lennie kell különbsegnek (a müszaki tartalomban mindenkeppen), meg ha az elsöre nem is nagyon latszik.

Szemy



Az első mondatoddal nem, (ezt bizonyítani is tudom, kuplung lendkerék ..stb láttuk, mert kivettük a motort) a többivel igen.


Szia Attila!

A velemenyedet termeszetesen tiszteletben tartom, viszont kerlek a kedvemert gondold at meg egyszer a dolgot.

Az autok lassan minden egyes gepeszeti alkatreszet kopasra es/vagy meghatarozott üzemi ciklusra tervezik. Ez azt jelenti, hogy egy elöre definialt futasteljesitmenyt kell az alkatreszeknek kibirniuk, utana pedig tönkremehetnek. Ez a tönkremenetel többnyire a kifaradas mechanikai szabalyai szerint törtenik, tehat az alkatresz kapja folyamatosan a terhelest, aminek folyamanyakent valtozik a tulajdonsaga, mikromeghibasodasok jönnek letre (pl. mikrorepedesek, reszecskelevalasok, kopas, kilagyulas, felületi kemenyseg valtozas...). Ezt egy jo darabig elviseli az alkatresz mindenfele komolyabb visszajelzes nelkül, majd amikor elerkezünk a kifaradasi hatarhoz, egyszer csak teljesen tönkremegy az alkatresz.

Egy konkret peldat szeretnek a figyelmedbe ajanlani, aminek hatasat barmelyik autoban meg lehet figyelni. A szeriaban gyartott valtok fogaskerekei szamara a 16/20MnCr5 vagy a 18CrNiMo7-6 anyagot szoktak valasztani. Ezeknek az anyagoknak a "Grübchen" elleni kifaradasi hataruk 1500 N/mm² (betetben edzes eseten, melynek soran az edzesi vastagsag 0.15 x modul). Viszont a valtok ugy vannak meretezve, hogy az 1. sebessegfokozatban (varosi auto) akar 4000 N/mm² Hertz feszültseg is fellephet a fogak között, es meg az 5.-6. fokozatban (autopalyas auto) is 1800-2000 N/mm² maximalis felületi feszültseg jelentkezik.

Mit jelent ez? Az anyag nagyobb terhelest tud kapni barmelyik fokozatban, mint amit ö a vegtelensegig el tudna viselni. Tehat ahogy hasznaljuk a fogaskerekkapcsolatot (egyszoval az autot), ugy haladunk a kifaradas (tönkremenetel) fele. Attol azert nem kell megijedni, hogy 250.000 km utan letörik a fog, mert azert igyekeznek ugy tervezni es tesztelni, hogy ez ne legyen gond.

Viszont a tulsagosan nagy igenybevetel miatt felületi serülesek lesznek a fogakon: elöször az u.n. "Graufleckigkeit" fog megjelenni a fogtö környeken, majd kesöbb mar a "Grübchenbildung" is megmutatja magat a futasteljesitmenytöl függöen. Ez azonnali tönkremenetelt nem jelent, de tele van negativ tulajdonsaggal: csökkenti a hatasfokot, zajosabb lesz a hajtas, növeli a fogak es a kenöolaj igenybevetelet.

Ennek megfelelöen ha megnezel egy 30.000 km-t, egy 120.000 km-t es egy 250.000 km-t futott auto ugyanazon fokozatanak fogaskerekeit, Te is latni fogod a különbseget. Söt, ha esetleg mikroszkop alatt meg tudod vizsgalni öket, akkor meg ijesztöbb lesz a különbseg.

Es ez csak egy "icike-picike" alkatresz az egesz autoban. Gondold csak vegig mennyi fem/müanyag/gumi alkatresz van az autoban, ami mechanikai igenybevetelnek van kiteve. Es nagyon keves ilyen alkatresz van, ami a vegtelensegig birja...plane ugy, hogy nem is ez a celja a tervezönek.

Ennek megfelelöen mondtam en azt, hogy egy 250.000 km-t futott auto mar technikailag sincs ugyanabban a ligaban, mint egy uj vagy joval kevesebbet hasznalt auto. Es emiatt is nagyon fontos az, hogy valojaban mennyi km-t futott az az auto.

Szemy


Ez így van. Ezt az ötvözetet: CrNiMo rengeteg kovácsolt autóalkatrésznél használják. Onnét tudom, hogy az eredeti szakmám szerszámkovács amiben 10 évig dolgoztam is.

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2013. november 27. szerda, 13:01


m_attila írta:
Szemy írta: Kedves Attila!

Egy 200.000 km-t futott auto az mar erösen a hasznalt kategoria. Ha tulnyomo többsegben autopalyan hasznaltak, akkor esetleg kedvezöbb terhelesi spektrumot kapott, bar mondjuk egy nemet autopalya, ami tele van dugoval es ebböl kifolyolag rendszeresen kell gyorsitani-lassitnai-erösen fekezni, sem lesz olyan kedvezö, mint ahogy azt az ember gondolna elöször.

En elsösorban a müszaki tartalomra gonolok a hasznalt autonal: ha az ember belegondol mennyi mozgo/forgo/csillapito/tömitö alkatresz van az autoban, es ezek 200.000 km-en keresztül folyamatosan (valahogy) terhelve vannak, akkor müszaki erzek nelkül is sejthetö, hogy ezek bizony nem lesznek olyanok, mint amikor az auto kigördült a gyarbol. Ezen tulmenöen az auton valoszinüleg lesz jo nehany kavicsfelverödes, ha csak at nem fenyeztek a kritikus reszeket es a szelvedöt is ki nem csereltek. Ez persze termeszetes es nem hiba, hiszen az auto hasznalva volt, de pont emiatt nem lesz olyan, mint egy uj (vagy nagyon keveset hasznalt) auto!

Eppen ezert a mondjuk 30.000 km-t futott auto, a 120.00 km-t futott auto es a 250.000 km-t futott auto között lennie kell különbsegnek (a müszaki tartalomban mindenkeppen), meg ha az elsöre nem is nagyon latszik.

Szemy



Az első mondatoddal nem, (ezt bizonyítani is tudom, kuplung lendkerék ..stb láttuk, mert kivettük a motort) a többivel igen.


Szia Attila!

A velemenyedet termeszetesen tiszteletben tartom, viszont kerlek a kedvemert gondold at meg egyszer a dolgot.

Az autok lassan minden egyes gepeszeti alkatreszet kopasra es/vagy meghatarozott üzemi ciklusra tervezik. Ez azt jelenti, hogy egy elöre definialt futasteljesitmenyt kell az alkatreszeknek kibirniuk, utana pedig tönkremehetnek. Ez a tönkremenetel többnyire a kifaradas mechanikai szabalyai szerint törtenik, tehat az alkatresz kapja folyamatosan a terhelest, aminek folyamanyakent valtozik a tulajdonsaga, mikromeghibasodasok jönnek letre (pl. mikrorepedesek, reszecskelevalasok, kopas, kilagyulas, felületi kemenyseg valtozas...). Ezt egy jo darabig elviseli az alkatresz mindenfele komolyabb visszajelzes nelkül, majd amikor elerkezünk a kifaradasi hatarhoz, egyszer csak teljesen tönkremegy az alkatresz.

Egy konkret peldat szeretnek a figyelmedbe ajanlani, aminek hatasat barmelyik autoban meg lehet figyelni. A szeriaban gyartott valtok fogaskerekei szamara a 16/20MnCr5 vagy a 18CrNiMo7-6 anyagot szoktak valasztani. Ezeknek az anyagoknak a "Grübchen" elleni kifaradasi hataruk 1500 N/mm² (betetben edzes eseten, melynek soran az edzesi vastagsag 0.15 x modul). Viszont a valtok ugy vannak meretezve, hogy az 1. sebessegfokozatban (varosi auto) akar 4000 N/mm² Hertz feszültseg is fellephet a fogak között, es meg az 5.-6. fokozatban (autopalyas auto) is 1800-2000 N/mm² maximalis felületi feszültseg jelentkezik.

Mit jelent ez? Az anyag nagyobb terhelest tud kapni barmelyik fokozatban, mint amit ö a vegtelensegig el tudna viselni. Tehat ahogy hasznaljuk a fogaskerekkapcsolatot (egyszoval az autot), ugy haladunk a kifaradas (tönkremenetel) fele. Attol azert nem kell megijedni, hogy 250.000 km utan letörik a fog, mert azert igyekeznek ugy tervezni es tesztelni, hogy ez ne legyen gond.

Viszont a tulsagosan nagy igenybevetel miatt felületi serülesek lesznek a fogakon: elöször az u.n. "Graufleckigkeit" fog megjelenni a fogtö környeken, majd kesöbb mar a "Grübchenbildung" is megmutatja magat a futasteljesitmenytöl függöen. Ez azonnali tönkremenetelt nem jelent, de tele van negativ tulajdonsaggal: csökkenti a hatasfokot, zajosabb lesz a hajtas, növeli a fogak es a kenöolaj igenybevetelet.

Ennek megfelelöen ha megnezel egy 30.000 km-t, egy 120.000 km-t es egy 250.000 km-t futott auto ugyanazon fokozatanak fogaskerekeit, Te is latni fogod a különbseget. Söt, ha esetleg mikroszkop alatt meg tudod vizsgalni öket, akkor meg ijesztöbb lesz a különbseg.

Es ez csak egy "icike-picike" alkatresz az egesz autoban. Gondold csak vegig mennyi fem/müanyag/gumi alkatresz van az autoban, ami mechanikai igenybevetelnek van kiteve. Es nagyon keves ilyen alkatresz van, ami a vegtelensegig birja...plane ugy, hogy nem is ez a celja a tervezönek.

Ennek megfelelöen mondtam en azt, hogy egy 250.000 km-t futott auto mar technikailag sincs ugyanabban a ligaban, mint egy uj vagy joval kevesebbet hasznalt auto. Es emiatt is nagyon fontos az, hogy valojaban mennyi km-t futott az az auto.

Szemy

m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2013. november 27. szerda, 00:21


Szemy írta: Kedves Attila!

Egy 200.000 km-t futott auto az mar erösen a hasznalt kategoria. Ha tulnyomo többsegben autopalyan hasznaltak, akkor esetleg kedvezöbb terhelesi spektrumot kapott, bar mondjuk egy nemet autopalya, ami tele van dugoval es ebböl kifolyolag rendszeresen kell gyorsitani-lassitnai-erösen fekezni, sem lesz olyan kedvezö, mint ahogy azt az ember gondolna elöször.

En elsösorban a müszaki tartalomra gonolok a hasznalt autonal: ha az ember belegondol mennyi mozgo/forgo/csillapito/tömitö alkatresz van az autoban, es ezek 200.000 km-en keresztül folyamatosan (valahogy) terhelve vannak, akkor müszaki erzek nelkül is sejthetö, hogy ezek bizony nem lesznek olyanok, mint amikor az auto kigördült a gyarbol. Ezen tulmenöen az auton valoszinüleg lesz jo nehany kavicsfelverödes, ha csak at nem fenyeztek a kritikus reszeket es a szelvedöt is ki nem csereltek. Ez persze termeszetes es nem hiba, hiszen az auto hasznalva volt, de pont emiatt nem lesz olyan, mint egy uj (vagy nagyon keveset hasznalt) auto!

Eppen ezert a mondjuk 30.000 km-t futott auto, a 120.00 km-t futott auto es a 250.000 km-t futott auto között lennie kell különbsegnek (a müszaki tartalomban mindenkeppen), meg ha az elsöre nem is nagyon latszik.

Szemy



Az első mondatoddal nem, (ezt bizonyítani is tudom, kuplung lendkerék ..stb láttuk, mert kivettük a motort) a többivel igen.


Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2013. november 27. szerda, 00:11


Kedves Attila!

Egy 200.000 km-t futott auto az mar erösen a hasznalt kategoria. Ha tulnyomo többsegben autopalyan hasznaltak, akkor esetleg kedvezöbb terhelesi spektrumot kapott, bar mondjuk egy nemet autopalya, ami tele van dugoval es ebböl kifolyolag rendszeresen kell gyorsitani-lassitnai-erösen fekezni, sem lesz olyan kedvezö, mint ahogy azt az ember gondolna elöször.

En elsösorban a müszaki tartalomra gonolok a hasznalt autonal: ha az ember belegondol mennyi mozgo/forgo/csillapito/tömitö alkatresz van az autoban, es ezek 200.000 km-en keresztül folyamatosan (valahogy) terhelve vannak, akkor müszaki erzek nelkül is sejthetö, hogy ezek bizony nem lesznek olyanok, mint amikor az auto kigördült a gyarbol. Ezen tulmenöen az auton valoszinüleg lesz jo nehany kavicsfelverödes, ha csak at nem fenyeztek a kritikus reszeket es a szelvedöt is ki nem csereltek. Ez persze termeszetes es nem hiba, hiszen az auto hasznalva volt, de pont emiatt nem lesz olyan, mint egy uj (vagy nagyon keveset hasznalt) auto!

Eppen ezert a mondjuk 30.000 km-t futott auto, a 120.00 km-t futott auto es a 250.000 km-t futott auto között lennie kell különbsegnek (a müszaki tartalomban mindenkeppen), meg ha az elsöre nem is nagyon latszik.

Szemy

m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2013. november 26. kedd, 22:58


Szemy írta:
zoliika írta:
hancurozo írta: http://www.vezess.hu/hirek/roh...ora/48228/


Nem tudom,hogy már megint miért döbbentem le,pedig már rájöttem ill. tapasztaltam,hogy semmi sem lehetetlenTörtént ez pár napja,hogy egyik volt kollégám autót vett.2010 .nov. szervízkönyvel első tulaj, M.o-i ahol végig volt szervizelve és vásárolva újonnan ott is lett eladva használtan.e-90 grafit szürke 320d rogyásig extrával 248E KM-EL A poén több mint 5 hónapig árulták,mert sokalták a kedves vevők a km-t.3,8m forintocska volt,tökéletes és makulátlan állapotban van az autó "de sok a km sajnos" idióta beidegződés,de ha vissza lett volna pörgetve biztos 6 milláért eladták volna 2 hét alatt.
Igazából nem is ez az érdekes.........3 éves az autó levonunk belőle 5 hónapot az 31 hónap és ez 248.000 km és ez itthon nálunkpafffff....Évi 96.000km!!!!!!


Szia!

Ne haragudj, de sajnos most ellent kell mondjak Neked. Az evi majd' 100.000 km futasteljesitmeny nem csak Magyarorszagon, hanem a vilag barmely tajan borzasztoan soknak szamit. Mivel Nemetorszagban is megfordulsz, gondolom tisztaban vagy azzal, hogy 150.000 km-töl nagyobb futasteljesitmenyü autot a nemetek nem nagyon vesznek (leszamitva a nagyon "csoringereket" es az egyetemistakat). Söt, az ilyen autokat szinte csak kereskedöknek (föleg külföldi kereskedöknek) lehet eladni.

Egy 250.000 km-t futott autorol azert azt allitani, hogy tökeletes es makulatlan allapotban van inkabb elfogultsag mintsem realitas. A müszaki vegzettsegü tagok jol ismerik a kifaradasi görbeket (Wöhler-diagramm, Smith-diagramm, ...), amiknek a tengelyen az igenybeveteli ciklusok szama szerepel. Ez egyenes aranyban van a megtett km-ekkel. A BMW 240.000 km-re teszteli az autoit, becslesük szerint ez atlagosan 10 evi hasznalat. Tehat a megvasarolt auto futomüve, motorja es hajtaslanca mar annyi igenybevetelt latott a majdnem 3 ev alatt, mint egy "atlagos" futasteljesitmenyü 10 ev alatt. Arrol nem is beszelve, hogy mar a BMW tesztel lebiztositott tartomanyatt is elhagyta az auto.

Meg egyszer hangsulyozom, hogy nem bantasbol irom es nem akarok senkit sem megbantani, de azert ne csinaljunk mar ugy, a 250-300 ezer km-t futott auto ugyanolyan szuper müszaki es esztetikai allapotban van, mint az uj.

A piacon (meg Nemetorszagban is) vannak joval kisebb futasteljesitmenyü hasznalt autok is, csak azoknak az arat igen megkerik. Kerem szepen, a jot meg kell fizetni.

Szemy


Üdv Urak

Egy autópályás 200.000 km es autó új autó..!
Ez már nagyon sokszor bebizonyosodott, sportbőr kopás mentesen, csak egy példa a sok egyéb alkatrész közül..ha visszahajtanánk 90 re simán elhinném, pedig pár kocsit láttam már



Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2013. november 26. kedd, 22:37


zoliika írta:
hancurozo írta: http://www.vezess.hu/hirek/roh...ora/48228/


Nem tudom,hogy már megint miért döbbentem le,pedig már rájöttem ill. tapasztaltam,hogy semmi sem lehetetlenTörtént ez pár napja,hogy egyik volt kollégám autót vett.2010 .nov. szervízkönyvel első tulaj, M.o-i ahol végig volt szervizelve és vásárolva újonnan ott is lett eladva használtan.e-90 grafit szürke 320d rogyásig extrával 248E KM-EL A poén több mint 5 hónapig árulták,mert sokalták a kedves vevők a km-t.3,8m forintocska volt,tökéletes és makulátlan állapotban van az autó "de sok a km sajnos" idióta beidegződés,de ha vissza lett volna pörgetve biztos 6 milláért eladták volna 2 hét alatt.
Igazából nem is ez az érdekes.........3 éves az autó levonunk belőle 5 hónapot az 31 hónap és ez 248.000 km és ez itthon nálunkpafffff....Évi 96.000km!!!!!!


Szia!

Ne haragudj, de sajnos most ellent kell mondjak Neked. Az evi majd' 100.000 km futasteljesitmeny nem csak Magyarorszagon, hanem a vilag barmely tajan borzasztoan soknak szamit. Mivel Nemetorszagban is megfordulsz, gondolom tisztaban vagy azzal, hogy 150.000 km-töl nagyobb futasteljesitmenyü autot a nemetek nem nagyon vesznek (leszamitva a nagyon "csoringereket" es az egyetemistakat). Söt, az ilyen autokat szinte csak kereskedöknek (föleg külföldi kereskedöknek) lehet eladni.

Egy 250.000 km-t futott autorol azert azt allitani, hogy tökeletes es makulatlan allapotban van inkabb elfogultsag mintsem realitas. A müszaki vegzettsegü tagok jol ismerik a kifaradasi görbeket (Wöhler-diagramm, Smith-diagramm, ...), amiknek a tengelyen az igenybeveteli ciklusok szama szerepel. Ez egyenes aranyban van a megtett km-ekkel. A BMW 240.000 km-re teszteli az autoit, becslesük szerint ez atlagosan 10 evi hasznalat. Tehat a megvasarolt auto futomüve, motorja es hajtaslanca mar annyi igenybevetelt latott a majdnem 3 ev alatt, mint egy "atlagos" futasteljesitmenyü 10 ev alatt. Arrol nem is beszelve, hogy mar a BMW tesztel lebiztositott tartomanyatt is elhagyta az auto.

Meg egyszer hangsulyozom, hogy nem bantasbol irom es nem akarok senkit sem megbantani, de azert ne csinaljunk mar ugy, a 250-300 ezer km-t futott auto ugyanolyan szuper müszaki es esztetikai allapotban van, mint az uj.

A piacon (meg Nemetorszagban is) vannak joval kisebb futasteljesitmenyü hasznalt autok is, csak azoknak az arat igen megkerik. Kerem szepen, a jot meg kell fizetni.

Szemy

zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2013. november 26. kedd, 21:57


hancurozo írta: http://www.vezess.hu/hirek/roh...ora/48228/


Nem tudom,hogy már megint miért döbbentem le,pedig már rájöttem ill. tapasztaltam,hogy semmi sem lehetetlenTörtént ez pár napja,hogy egyik volt kollégám autót vett.2010 .nov. szervízkönyvel első tulaj, M.o-i ahol végig volt szervizelve és vásárolva újonnan ott is lett eladva használtan.e-90 grafit szürke 320d rogyásig extrával 248E KM-EL A poén több mint 5 hónapig árulták,mert sokalták a kedves vevők a km-t.3,8m forintocska volt,tökéletes és makulátlan állapotban van az autó "de sok a km sajnos" idióta beidegződés,de ha vissza lett volna pörgetve biztos 6 milláért eladták volna 2 hét alatt.
Igazából nem is ez az érdekes.........3 éves az autó levonunk belőle 5 hónapot az 31 hónap és ez 248.000 km és ez itthon nálunkpafffff....Évi 96.000km!!!!!!