- autója adatai
- Széria: 5
- Típus: E60
- Kivitel: Sedan
- Modell: 530d
- Évjárat: 2005
Elküldve: 2009. május 20. szerda, 19:47
Ezek közül lehet egy ez a futurisztikus jármû, melyet 2007 óta fejlesztett ki a BMW közösen a Bath Egyetemmel. Az intelligens háromkerekûben két utas helyezkedhet el, motoros elrendezésben, egymás mögött, kanyarodáskor is motorkerékpárként viselkedik, végsebessége 100 km/h körüli. Izgalmas, szórakoztató, gyors közlekedést ígér, könnyû parkolhatósággal, gazdaságos, környezetbarát üzemeltetéssel. A sisak viselése,akárcsak annak idején a C 1-ben, itt sem kötelezõ. Kétféle hajtással tervezik, tisztán elektromos, ill. hibrid hajtással, ahol sûrített földgázzal üzemelõ belsõ égésû motor és a lítium-ion akkuk táplálta elektromotor kombinációját alkalmaznák. A fejlesztõk szerint a megfelelõ egyensúlyt kell megtalálniuk a gazdaságos gyárthatóság, a kielégítõ teljesítmény, a megfelelõ élettartam és a környezetkímélõ üzemeltetés között.
A gyár illetékesei szerint a Projekt i rövid távú célja ebben az évben az 500 darab tisztán elektromos hajtású Mini legyártása, az ezek használata, üzemeltetése során szerzett tapasztalatok, adatok pótolhatatlanok lesznek a késõbbiek során. A távolabbi célok között szerepel még a belsõ égésû motorok továbbtökéletesítése is, még mindig vannak olyan régiói a világnak, ahol ez szükséges. Egy nagyon gazdaságos, jó hatásfokú, közel nulla károsanyag kibocsátású motor elõálítása a cél, ez és/vagy elektromotor hajtaná majd a következõ 5 év során kifejlesztett motorjaikat és autóikat. A projekt sikerének érdekében természetesen szoros együttmûködésre lesz szükség más iparágakkal is, az autógyártók nem engedhetik meg maguknak például saját vegyi üzemek létrehozását, azaz a megfelelõ méretû és kapacitású, megfizethetõ árú akkumulátorok fejlesztése és gyártása a jelenlegi gyártók érdeke, feladata lesz. A jármûipar az elektromotorok tökéletesítésére, az erõsáramú elektronika fejlesztésére, alkalmazhatóvá tételére koncentrál. A Projekt i vezetõi bíznak a sikerben, de õk is kihangsúlyozták, a belsõ égésû motorok még hosszú ideig nem nyugdíjazhatóak.
forrás: a5