Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. október 18. vasárnap, 14:12


A csapat autóját is felkészítõ Schubert Motorsport többi autói, a BMW Z4 M Coupé és a BMW 320d is kiválóan végeztek, hiszen a német, norvég és dán pilótákal induló Z4-es megnyerte a versenyt, míg a magyar csapatnak komoly belsõ konkurenciát jelentõ 320d a hetedik helyen, kategóriájukban pedig a BMW Team Hungary után, a második helyen végzett.

A holland szervezõk felkérésére a verseny biztonsági autója is BMW volt: a napközben szerencsére csak kisebb balesetek, illetve az esti esõ miatt felvezetõként beálló Safety Car szerepét egy a BMW Magyarország által biztosított BMW X6 50i látta el.

A pénteki idõmérõn a BMW Team Hungary with EfficientDynamics 2:00:217-es köridõvel a D1 kategória élére, összetettben pedig a 11. helyre kvalifikálta magát a Schubert Motorsport 2. csapat BMW 320d-je elõtt felhõs, de száraz idõben. A verseny napján, szombaton reggel szemerkélõ esõ fogadta a versenyzõket, ám rövidesen ismét a péntekihez hasonló borult, de csapadékmentes lett az idõjárás, így esõgumikra nem volt szükség. A délelõtt 10 órakor kezdõdõ 12 órás küzdelmet Walter Csaba kezdte meg a 11. helyrõl, aki kiegyensúlyozott vezetésének és a zökkenõmentes tankolásnak köszönhetõen már az összetett 8. helyén adta át a 120d versenyautót. A küzdelmet folytató Palik László szintén hiba nélkül autózva tovább javított a csapat helyezésén, így Wéber Gábor, majd Vida János már az abszolút 7. helyen ülhetett a kormány mögé. Késõ délután egy Porsche kiesése okán a csapat a hatodik helyen autózott összetettben, a Schubert Motorsport 320d-je elõtt. A két rivális autó órákon keresztül vívott egyre szorosabb csatát, a végén már alig 4 másodperc különbség volt közöttük. A küzdelmet végül a magyar egység nyerte, amiben a 120d alacsony fogyasztása fontos szerepet játszott: a magyar csapat utolsó kiállásakor ugyanis már nem kellett tankolniuk, ráadásul éppen akkor rendeltek el 60km-es sebességkorlátozást, így az utolsóként versenyzõ Walter Csaba végül két kör elõnnyel tudta maga mögött tudta tartani a német csapat autóját.

A pilóta- és kerékcserével együtt zajló, átlagban egy perc hosszú kiállások mindegyik alkalommal zökkenõmentesen zajlottak. A BMW 120d versenyautót felkészítõ Schubert Motorsport tagjai a magyar Fõnix Motorsport szerelõivel együtt kiváló munkát végeztek és a versenyzõk is sokat gyakorolták az egyéni beállítások gyors elvégzését.

A versennyel a szervezõk is elégedettek lehetnek, hiszen csak kisebb balesetek voltak, a versenyzõk sportszerûen vezettek és az ingyenes versenyre a tavalyinál jóval több nézõ látogatott ki, sõt egészen a lefújás elõtti esõig, az idõjárás is kedvezett a nézõknek és csapatoknak egyaránt.

A csapat mellett az autó is rendelkezik magyar gyökerekkel, hiszen dízelmotorjának elõdjét a BMW világhírû mérnöke, Dr. Anisits Ferenc és csapata tervezte, aki a verseny közben emlékezetes elõadást tartott a sajtó képviselõinek a BMW Magyarország versenyközpontjában.

Palik László, a BMW Team Hungary with EfficientDynamics csapat egyik pilótája a következõket mondta el a verseny kapcsán: „Jól mutatja egy autóverseny nehézségét, hogy tizenegy óra után alig 3,8 másodperc különbség van két autó, ezúttal két BMW között. Nagyon kiélezett verseny volt, hiszen sosem voltunk egy percnél nagyobb különbségre egymástól, de végül sikerült gyõzni, ami egyáltalán nem megszokott dolog egy csapat mindössze második versenyén."

Vida János is nagyon örül az eredménynek, bár az esõt korábbra várta: „Igazság szerint korábban is eleredhetett volna, hiszen a vizes pálya nekünk kedvez - szeretünk esõben vezetni, az autó is jól megy a csúszós kanyarokban és a pályaismeretünk is jobb a külföldi csapatoknál. Mivel gyakorlatilag csak az eredményhirdetésre kezdett el esni, ezt az elõnyünket nem tudtuk kihasználni, de így is sikerült gyõzni egy a miénknél gyorsabb autó ellen."

A tavalyi 12 órás Hungaroringi versenyen kategóriagyõztes Walter Csaba is nagyon elégedett az eredménnyel: „A csapat összes tagja helytállt, a szerelõk, a pilóták és a háttérben dolgozók is, sõt az autó is tökéletesen mûködött, minden körben ugyanazt az idõt hozta. A kiváló taktika és a pilótacserék gyakorlása is hozzájárult a kiváló eredményhez, nagyon elégedett vagyok."

Wéber Gábort meglepte a rivális csapat felkészültsége: „A 320d nagyon jól be volt állítva és a pályát is megtanulták, így elõnyünk szinte elveszett, de mégis tartottuk a végéig. A verseny elején elléptünk tõlük, de aztán fokozatosan jöttek fel, így szoros és izgalmas maradt a verseny, örülök, hogy nyerni tudtunk."

A kizárólag hazai versenyzõkkel induló, BMW Team Hungary with EfficientDynamics elsõ megmérettetése

az idén májusban már 37. alkalommal megrendezett Nürburgringi ADAC Zurich 24H futam volt, amely a csapat kategóriájában az ötödik, összetettben pedig az ötvenötödik helyen végzett. A versenysorozaton a BMW Magyarország elõször indított saját csapatot, amelynek színeiben a négy pilóta felváltva versenyzett az erre a versenyre külön átépített BMW 120d versenyautóval.

A harmadik generációs common-rail befecskendezéssel szerelt, 260 lóerõs dízelmotornak köszönhetõen az 1135 kilós BMW 120d versenyautó a nagyobb teljesítményû benzines társakkal is felveszi a versenyt. Azok ugyanis legtöbbször mintegy kétszer annyi üzemanyagot fogyasztanak, így sokkal több kiállásra kényszerülnek.

forrás: autoblog.hu