Padre323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Padre323i

Fórumlakó

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 282

Elküldve: 2009. július 07. kedd, 17:23


BarG írta:
Padre323i írta:
BarG írta:
Tano írta:
Alesi írta:
Ekszijtarcsa szetmenest mibol lehet latni/erezni?


Pl erõsödõ csikorgó-csörgõ hang, mintha csúszna az ékszíj, a gumis része elválik a fém résztõl, legrosszabb esetben ledobja a szíjakat.


Leállításkor nyikkanást lehet hallani.
Megemelt autónál alulról egy csavarhúzóval megfeszegeted a két fémrészt, akkor ha kis erõre nagyon elmozdul egymástól, akkor ott gond van. Másrészt ahogy az elmozdulás növekszik, kidörzsölés nyomok látszódnak a tárcsán, plusz a morzsolódó gumi kirakódás nyomok is lesznek a nagyobbik tárcsán. Amikor már csörög, jobb, ha trélerrel mész a szerelõdhöz!


Nekem is nyikkan egyet valami leállításkor,de ez benzines.Vagy az mindegy?


Ez tudtommal leginkább dízeles betegség, 2004-es autónál másodszor csinálom ezt a játékot. De nem kizárt, hogy az egyenletesebben forgó benzineseknél is idõvel bekövetkezhet. A Tiédben is vibration dampernek hívják a tárcsát, bár a realoem egyszerûbb képet mutat, mint a dízelé. Vagyis az is valami gumis megoldás lehet, belekódolva, hogy ki kelljen dobni idõnként.
Ha szabadon engedem a paranoiámat, akkor tudok még mondani vagy 5 lehetséges hibát, ami miatt nyikkanhat



Nyugodtan engedd szabadra!

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. július 06. hétfő, 22:07


Padre323i írta:
BarG írta:
Tano írta:
Alesi írta:
Ekszijtarcsa szetmenest mibol lehet latni/erezni?


Pl erõsödõ csikorgó-csörgõ hang, mintha csúszna az ékszíj, a gumis része elválik a fém résztõl, legrosszabb esetben ledobja a szíjakat.


Leállításkor nyikkanást lehet hallani.
Megemelt autónál alulról egy csavarhúzóval megfeszegeted a két fémrészt, akkor ha kis erõre nagyon elmozdul egymástól, akkor ott gond van. Másrészt ahogy az elmozdulás növekszik, kidörzsölés nyomok látszódnak a tárcsán, plusz a morzsolódó gumi kirakódás nyomok is lesznek a nagyobbik tárcsán. Amikor már csörög, jobb, ha trélerrel mész a szerelõdhöz!


Nekem is nyikkan egyet valami leállításkor,de ez benzines.Vagy az mindegy?


Ez tudtommal leginkább dízeles betegség, 2004-es autónál másodszor csinálom ezt a játékot. De nem kizárt, hogy az egyenletesebben forgó benzineseknél is idõvel bekövetkezhet. A Tiédben is vibration dampernek hívják a tárcsát, bár a realoem egyszerûbb képet mutat, mint a dízelé. Vagyis az is valami gumis megoldás lehet, belekódolva, hogy ki kelljen dobni idõnként.
Ha szabadon engedem a paranoiámat, akkor tudok még mondani vagy 5 lehetséges hibát, ami miatt nyikkanhat

Padre323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Padre323i

Fórumlakó

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 282

Elküldve: 2009. július 06. hétfő, 20:58


BarG írta:
Tano írta:
Alesi írta:
Ekszijtarcsa szetmenest mibol lehet latni/erezni?


Pl erõsödõ csikorgó-csörgõ hang, mintha csúszna az ékszíj, a gumis része elválik a fém résztõl, legrosszabb esetben ledobja a szíjakat.


Leállításkor nyikkanást lehet hallani.
Megemelt autónál alulról egy csavarhúzóval megfeszegeted a két fémrészt, akkor ha kis erõre nagyon elmozdul egymástól, akkor ott gond van. Másrészt ahogy az elmozdulás növekszik, kidörzsölés nyomok látszódnak a tárcsán, plusz a morzsolódó gumi kirakódás nyomok is lesznek a nagyobbik tárcsán. Amikor már csörög, jobb, ha trélerrel mész a szerelõdhöz!


Nekem is nyikkan egyet valami leállításkor,de ez benzines.Vagy az mindegy?

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2009. július 06. hétfő, 18:33


BarG írta:
Tano írta:
Alesi írta:
Ekszijtarcsa szetmenest mibol lehet latni/erezni?


Pl erõsödõ csikorgó-csörgõ hang, mintha csúszna az ékszíj, a gumis része elválik a fém résztõl, legrosszabb esetben ledobja a szíjakat.


Leállításkor nyikkanást lehet hallani.
Megemelt autónál alulról egy csavarhúzóval megfeszegeted a két fémrészt, akkor ha kis erõre nagyon elmozdul egymástól, akkor ott gond van. Másrészt ahogy az elmozdulás növekszik, kidörzsölés nyomok látszódnak a tárcsán, plusz a morzsolódó gumi kirakódás nyomok is lesznek a nagyobbik tárcsán. Amikor már csörög, jobb, ha trélerrel mész a szerelõdhöz!


Szerintem ezek a tünetek már nagyon rossz állapotú tárcsánál jelentkeznek. Én úgy vettem észre, hogy alapjáraton járó motornál zakatoló hangot adott, majd levettem a klíma szíját és megszûnt. Amikor a tárcsát kicseréltem, alap helyzetben szinte láthatatlan volt a hiba, de egy csavarhúzóval szétfeszítve már jól látható volt a gumi öregedése.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. július 06. hétfő, 17:59


Tano írta:
Alesi írta:
Ekszijtarcsa szetmenest mibol lehet latni/erezni?


Pl erõsödõ csikorgó-csörgõ hang, mintha csúszna az ékszíj, a gumis része elválik a fém résztõl, legrosszabb esetben ledobja a szíjakat.


Leállításkor nyikkanást lehet hallani.
Megemelt autónál alulról egy csavarhúzóval megfeszegeted a két fémrészt, akkor ha kis erõre nagyon elmozdul egymástól, akkor ott gond van. Másrészt ahogy az elmozdulás növekszik, kidörzsölés nyomok látszódnak a tárcsán, plusz a morzsolódó gumi kirakódás nyomok is lesznek a nagyobbik tárcsán. Amikor már csörög, jobb, ha trélerrel mész a szerelõdhöz!

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2009. július 05. vasárnap, 23:50


Alesi írta:
Ekszijtarcsa szetmenest mibol lehet latni/erezni?


Pl erõsödõ csikorgó-csörgõ hang, mintha csúszna az ékszíj, a gumis része elválik a fém résztõl, legrosszabb esetben ledobja a szíjakat.

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2009. július 05. vasárnap, 23:00


steve01 írta: Ez lehet hülye kérdés, sõt biztos De a hardy tárcsa az mi? Az tudom h a váltónál helyezkedik el de h minek azt nem vágom


Olyan tengelykötes, amely kis szögelterest (max. 5°-7°) lehetöve tesz ugy, hogy allando bemenö szögsebesseg mellett a kimenö szögsebesseg is allando marad (ez nagyon fontos tulajdonsaga). A csillapitas csak jarulekos funkcioja, erre a celra vannak joval hatekonyabb tengelykötesek is.

A kuplungok nem engednek szögelterst a 2 összekötendö tengely között, ezert kuplungnak nem szabad hivatalosan nevezni, de valojaban hasonlo dologrol van szo.

Szemy


Alesi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Alesi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 7% (26 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2009. július 05. vasárnap, 22:13


BarG írta: Hali,

Balra látható, hogy milyen autóról van szó
Megtett km: 168 000
- Fõtengely ékszíjtárcsa kezd szétmenni. Ez a 2. cserém, 95 000 környékén volt az elsõ. Akkor az új robusztusabb volt mint a régi, azt hittem tovább fogja bírni. Hát nem ....
- Hardy tárcsa is szétmenõben, érezni még nem lehet, de látni már lehet a végét.

üdv


Ekszijtarcsa szetmenest mibol lehet latni/erezni?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz jencispy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (10 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2009. július 05. vasárnap, 18:35


steve01 írta: Ez lehet hülye kérdés, sõt biztos De a hardy tárcsa az mi? Az tudom h a váltónál helyezkedik el de h minek azt nem vágom


Ennek kicsit én is utánajártam mert nem vágtam:

http://www.auto.bme.hu/oktatas...ardan.html

Szal kardáncsukló helyett...
Aztán rájöttem hogy ilyet szereltem is csak
nem autóban hanem naaagy kompresszoron
(persze ott kuplungnak hívták )

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. július 05. vasárnap, 17:07


steve01 írta: Ez lehet hülye kérdés, sõt biztos De a hardy tárcsa az mi? Az tudom h a váltónál helyezkedik el de h minek azt nem vágom


gumis csillapító egység a váltó és a difi között, kis szögeltérést is lehetõvé tesz feszülés, károsodás nélkül.

steve01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1996

státusz steve01

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 131

Elküldve: 2009. július 05. vasárnap, 16:16


Ez lehet hülye kérdés, sõt biztos De a hardy tárcsa az mi? Az tudom h a váltónál helyezkedik el de h minek azt nem vágom

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. július 05. vasárnap, 15:26


Szokásomhoz híven 3-4 havonta elgurulok szerelõhöz, ahol megemeljük a gépet és rendesen átnézzük.
-Hardy tárcsa elõször cserélõdik, látszik a csavaroknál, hogy megindult a gumi szakadása.
- a turbó egy szívás volt, az odavaló helyen le is írtam, néhányan akár még el is olvashatták, de hogy senki le nem vonta a tanulságokat, az tuti
Zanzásítva a történet: a turbóm mindig is fütyült, de 100 000 után elkezdett erõsödni, aztán 130 000 környékén ért el oda, hogy már nem bírtam tovább. Sok turbóssal beszéltem, de bontás nélkül senki se mondott semmi érdemlegeset, kivéve egyet, aki azt mondta, nézzük meg kifúvásra, mertha csak a fütyülés van, lehet hogy kifúj valahol. Szerelõnél végignéztük, sehol nem találtunk kifújást és olyan brutál hangja volt, hogy elszaladtam Nyírbátorba egy új tüdõért. A cserénél levéve a régit hátul láttunk egy tízforintosnyi koromfoltot, ahol kifújt a turbó és a kipufföntvény között a fémtömítés. Persze az újat raktuk fel, de a régi teljesen gyári új állapotban van, mostmár a garázsban a polcon. Vannak hátrányai, ha nem füstöl az ember autója! A tanulság: ha a turbóhibának nincs egyéb tünete, mint a fütyülés, ami erõsödik, akkor elõször tömítést kell cserélni, csak aztán a turbót.

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2009. július 05. vasárnap, 14:33


BarG írta: Hali,

- Hardy tárcsa is szétmenõben, érezni még nem lehet, de látni már lehet a végét.

üdv



????? Mire gondolsz?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz jencispy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (10 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2009. július 05. vasárnap, 13:55


BarG írta: Hali,

Balra látható, hogy milyen autóról van szó
Megtett km: 168 000
- Fõtengely ékszíjtárcsa kezd szétmenni. Ez a 2. cserém, 95 000 környékén volt az elsõ. Akkor az új robusztusabb volt mint a régi, azt hittem tovább fogja bírni. Hát nem ....
- Hardy tárcsa is szétmenõben, érezni még nem lehet, de látni már lehet a végét.

üdv


Hi!

Hardy tárcsát cseréltél már vagy ez lesz az elsõ cseréd?
Turbo fütyül már? vagy cserélve lett? -mert azt olvastam kb 120e-150e-t bír max.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. július 03. péntek, 13:17


Hali,

Balra látható, hogy milyen autóról van szó
Megtett km: 168 000
- Fõtengely ékszíjtárcsa kezd szétmenni. Ez a 2. cserém, 95 000 környékén volt az elsõ. Akkor az új robusztusabb volt mint a régi, azt hittem tovább fogja bírni. Hát nem ....
- Hardy tárcsa is szétmenõben, érezni még nem lehet, de látni már lehet a végét.

üdv