Elküldve: 2008. szeptember 25. csütörtök, 14:48
Hori írta:ducati113 írta:Theo írta: Nem lehetne ezt fixben legyártani, gumi nélkül? Én bevállalnám szakmámból eredõen ha valakinek kell és kapok mintát. és akkor ez örök életü. Nem tudom mennyi rezgést csillapít az a gumirozás rajta, egy próbát lehet megérne, és akkor féláron lehetne örököset gyártani
Nem csak az a szerepe,hogy rezgést csillapít.Sajnos akinek automata klímája van az sûrûbben cserélheti.Védi a klíma indítását,különben a klíma menne tönkre.A motor forog 2-3ezret közben kibe kapcsolja a termosztát a klímát.Gondolhatod mekkorát ránt a motor a klímán mikor indul.Ezért jobb a manuális klíma!Menet közben kuplung a motor vissza alapjárat, bekapcs a klíma és vissza a kuplung.A kisebb fordulat miatt kisebb az igénybevétel.
Én klímaszerelõ vagyok de ezzel nem értek egyet. A régi motoroknál sem ment tönkre ettöl a klíma. a mágneskuplung simán kibirja hogy 3-4ezres fordulaton rávágod a klímát. max a motor érzi meg hogy kapott plussz 160ccm-it meg minusz 4-5kw-ott
LOGIKA!!!!
Hát ezzel akkor a választ is megadtad.Igen nem a klíma megy tönkre hanem ez a vulkanizált tárcsa.Miért is van az a gumi benne?Hát hogy kíméljük a többi hajtást.És még ott a szíj meg a többi alkatrész!Ami ugyan úgy megkapja a pofont.Én csak arra írtam ha sima vasból esztergálunk tárcsát akkor valószínûbb,hogy mondjuk a klíma megy tönkre.Gondoljunk bele ha egy benzines kordéról van szó.5-6ezres fordulaton.Ha Logikusan gondolkodunk a gyár sem passzióból rakta bele.
És még mindig állom,hogy jobb a manuális klíma ebbõl kifolyólag.
Mert ott lehet vigyázni.