Sky írta:
Nekem is 320d (2002, 150LE) van és nemrégen cseréltettem ki a kipufogón a rezgéscsillapítót (kicsit lyukas volt, néha kicsit bejött a kipuf. gáz az utastérbe). Az akció jól sikerült, és az volt a meglepi, hogy csendesebb lett a motor, de érezhetõen! A szerelõ is mondta, hogy azért szokták cseréltetni mert zörög. Akkor, ott ezt nem tudtam, utána derült ki, hogy csendesebb lett.
Ez a rezgéscsillapító pontosan melyik alkatrész? Kb. az első tengely vonalában ahol jön a kipufogó cső a motor felől és folytatódik egy hosszabb egyenes szakaszban, a kettő között van valami rugalmas cső, az volt a cserélt alkatrész?
Az alábbi képen az 1-essel jelölt cső előtti részre gondolok:
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=10Szóval én is úgy érzem zajosabb a motor mint ahogy az normális lehet. Kipróbáltam ismerős autóját is, ugyanolyan motorunk van, az ővé az enyém mellett szinte benzinesnek tűnik, csak a turbó fütyülése gyanús... Szóval az "zajos" motornak kintről egyáltalán nincs rossz hangja, szerelő is azt mondta teljesen normális. Amiben a különbséget hallom én, hogy:
- bentről érezhetően hangosabb, traktorosabb
- főleg akkor hangoskodik, ha gyorsítok (terhelés van rajta)
- a hangossághoz (szerintem) erős rezonancia is társul, ezt leginkább a kuplung pedálon keresztül és a váltókaron lehet érezni: ha a váltó kart üresből eltolom balra, de nem tolom át a rükverchez szükséges "akadályon", csak ott tartom, akkor a váltókar jó 3-4 mm-t mozog.
- a kipufogó is erősen rezonál, de a kipufogós azt mondja minden egyben van rajta
- ha alapjáraton adok egy rövid gázfröccsöt (de fura szó), akkor az autót érezhetően megmozdul a saját hossztengelye körül
A motortartó bakok újak, nemrég lettek cserélve.
Van valakinek ötlete, hogyan lehetne ezt a rezonanciát, hangosságot csökkenteni?
Köszi,