autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2001

státusz dpiller

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2006. május 28. vasárnap, 09:32


alfatone írta: Az egy kis fekete nálam, sokpólusú, a két fényszó között.
Most kicsit amatõr jellegû, de megkérdem. Ha felkapcsolom a lámpát, folyamatosan rajta lesz a fesz. Az nem gond neki? Nem melegszik?

Ezért kell a kondenzátor bele. A kondenzátor egyenáramú meghajtásnál úgy viselkedik, hogy amig nem töltödik fel, addig egy rövidzárat képvisel, amikor meg feltöltõdött, egy szakadást, azaz nem folyik át rajta áram. Azaz a kecske és a káposzta effektusa. Ha rövid ideig hajtod meg, átfolyik az áram, és a BMW tesztelhet. Ha hosszú ideig, azaz felkapcsoltad a lámpát, akkor nem folyik áram át, és igy nem melegszik az ellenállás se.

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2006. május 27. szombat, 22:51


Az egy kis fekete nálam, sokpólusú, a két fényszó között.
Most kicsit amatõr jellegû, de megkérdem. Ha felkapcsolom a lámpát, folyamatosan rajta lesz a fesz. Az nem gond neki? Nem melegszik?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2001

státusz dpiller

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2006. május 27. szombat, 21:10


alfatone írta: Már vártam, sejtettem hogy kitalálod.
Akkor ezt arra gyári kábelre kell kötni, ami belemegy a xenon trafójába?

Igen, a xenon trafó elé (a ballaszt a rajzon).
Kérdés. Hol van az elektromos csatlakozója a fényszorótesten a magasságálító motornak? Úgy néz ki lecsúszott, mert nem megy a bal .

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2006. május 27. szombat, 19:35


Már vártam, sejtettem hogy kitalálod.
Akkor ezt arra gyári kábelre kell kötni, ami belemegy a xenon trafójába?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2001

státusz dpiller

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2006. május 27. szombat, 15:18


alfatone írta: Várjuk, várjuk

No, kész van és meg van oldva. Ellenben az enyémbe tudtak szerezni olyan elõtétkiegészítést, ami gyárilag ugyanezt megoldja, azaz szimulálja az eredeti lámpát. Ez direkt ehhez van kitaláva, csak olyan kocsiknál müködik, ahol nem jelez vissza az autó, ha már megy a lámpa.
Ami megoldást én kitalátam, az itt látható:
(gyors rajz mindenféle tervezõszofter nélkül, de a lényeg jól látszik)




Amúgy meg ha nem akarsz tökölni vele, ajánlom a xenonlámpás srácot a szentendrei úton, nekem nagyon korrektül segítettek és rakták össze az egészet.

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2006. május 15. hétfő, 18:57


Várjuk, várjuk

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2001

státusz dpiller

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2006. május 15. hétfő, 11:01


Aki keres az talál. A megoldás a xenon visszajelzés problémára, modic nélkül:

http://www.bmwtips.com/tipsntr...eamfix.htm

Ennél van egyszerübb megoldás is, a lényege: 1 - 4 Ohm közötti ellenállás sorbakötése és ennyi (barna vezeték (-) ). Még ellenõrzöm a lehetõségeket, mert többek között szó van szétéges esetén automatikusan nyitott áramkörré való átmenetrõl (azaz biztosíték is valahol, önoldó, ehhez normális ellenállás kell), stb, esetleg érdemes volna olyan áramkört összerakni, hogy állandó áram folyása mellett az ellenálláson ne menjen át áram (azaz ha megy a xenon ne fogyasszon az egész ilyen sokat). Etc a részleteket most rakom össze, de a megoldás az megvan végre.
Amúgy beszélgettem egy BMW szervízessel és utánaolvastam a szervíz cd-n: a tesztelés úgy zajlik, hogy egy pillanatra felkapcsolja a lámpát.

No, már harmadszorra szerkesztem meg ezt a hozzászólást, de:

Végigszámoltam az ellenállásokat, a kapcsolási rajzokat, stb, alapul véve a xenon szett és a hagyományos H7-es izzó fogyasztását alapul véve. A BMW tesztje felé tényleg az tûnik a legjobbnak, ha az ember egyszerüen sorbaköt egy 1 Ohmos ellenállást. Node, ekkor a feszültség esik a xenonon, kérdés, az mennyit tolerál. A másik megoldás egy 5 - 10 Ohmos ellenállás és elég nagy kondenzátor bekötése párhuzamosan a xenon szettel. Igy kikapcsolt állapotban nem lesz nyitott jellegû az áramkör, ellenben a fogyasztása az egész rendszernek megközelíti az 50 Wattot. Azaz a legjobb egy rendes kapcsolás lenne, ami kikapcsolt állapotban hoz létre egyedül mûterhelést. Lásd fenti linket.
Pénteken egyeztetek ezekrõl a kérdésekrõl egy xenon retrofit szerelõvel, mert itt hiányoznak adatok, ami alapján pontosan el tudnám dönteni, hogy melyik kapcsolás lenne a legjobb (pl bemeneti ellenállása a xenon szettnek kikapcsolt állapotban)

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2006. május 16. kedd, 15:32


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2001

státusz dpiller

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2006. május 14. vasárnap, 12:52


Mégvalami. Milyen szervíz cd-k léteznek a kocsihoz? WDS-t böngésztem, ami szépen leírja, hogy mi hogyan kapcsolódik mivel, de például nem találtam meg, hogy a fényszórót milyen ellenállásra teszteli. (Annyi van, hogy egy rövid felkapcsolással tesztelni, ami alatt nincs ideje felvillanni, plusz 8.5V-os akkufeszültség alatt nem tesztel, nem lenne érvényes a teszt.) A Light Switch Center blokkvázlatához nincsenek ellenállásértékek, tesztértékek. Rossz helyen vagy rossz cd-n keresgélek?

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2006. május 10. szerda, 13:59


Ok. Jó lesz.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2001

státusz dpiller

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2006. május 09. kedd, 15:50


alfatone írta: Ennél többet én sem tudok sajna. Amúgy nekem is van benne xenon, nekem is visszajelez, de legalább mindig felkapcsolom a lámpát

No nekem ahol beszerelték a xenont igértek megoldást. Amint meglesz és jó lesz, megosztom veletek. Ha nem akarják megmondani mit raknak be, max kimérem majd, nagy kaland...

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2006. május 08. hétfő, 16:44


Ennél többet én sem tudok sajna. Amúgy nekem is van benne xenon, nekem is visszajelez, de legalább mindig felkapcsolom a lámpát

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2001

státusz dpiller

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2006. május 08. hétfő, 15:15


radattila írta: Hali dpiller,

Én is ebben a cipõben járok. Utána néztem a szerviz szerint kell még egy vezérlõ elektronika bele, hogy ne jelezzen hibát. Természetesen ez csak akkor mûködik, ha tanítva van a "doboz". Viszont ha tanítod az autót soha többet nem lehet visszaalakítani halogénessé. Így elvileg mûködik minden ( nem jelez vissza és a magasságot is érzékeli )
Állítólag van egy másik lehetõség is, ha csak az a baj, hogy visszajelez a mûszerfal: simán csak tanítani kell a gépet a xenon-ra (minden kiegészítés nélkül) és már nem is jelez vissza. De az a hátránya, hogy az automata és a belsõ magasságállítás, ill. a halogénessé való visszaalakítás elveszik. Csak a lámpánál tudod beállítani a magasságot.
Én ezeket az infókat kaptam. Remélem tudtam segíteni.



Szia!

Igazság szerint ezeket már tudtam, épp ezért érdekelne egy kerülõ megoldás. Nem szeretnék plusz elektronikát venni, hanem egy H7-es izzót szeretnék szimulálni. A kérdés, hogy a BMW hogy tesztel. Karakterisztikát figyel? Impulzusra adott választ? Vagy tényleg csak ellenállást mér? Egy izzólámpa ellenállása változó, nem lineáris, pláne ha megy, akkor ahogy Edison is felfedezte, az izzó maga az önszabályozó ellenállás.
Egyszóval profi infó kéne errõl a témáról.

státusz radattila

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 46

Elküldve: 2006. május 08. hétfő, 14:40


Hali dpiller,

Én is ebben a cipõben járok. Utána néztem a szerviz szerint kell még egy vezérlõ elektronika bele, hogy ne jelezzen hibát. Természetesen ez csak akkor mûködik, ha tanítva van a "doboz". Viszont ha tanítod az autót soha többet nem lehet visszaalakítani halogénessé. Így elvileg mûködik minden ( nem jelez vissza és a magasságot is érzékeli )
Állítólag van egy másik lehetõség is, ha csak az a baj, hogy visszajelez a mûszerfal: simán csak tanítani kell a gépet a xenon-ra (minden kiegészítés nélkül) és már nem is jelez vissza. De az a hátránya, hogy az automata és a belsõ magasságállítás, ill. a halogénessé való visszaalakítás elveszik. Csak a lámpánál tudod beállítani a magasságot.
Én ezeket az infókat kaptam. Remélem tudtam segíteni.

Üdv

Utakra fel!


dpiller írta:
alfatone írta: Van okosság. Magamnak már megcsináltam.
Be kell építeni az áramkörbe egy állandó ellenállást.

Szia!

Azt estleg nem tudod, hogy a tompított fényszorót a bömös hogy tesztelni? Xenon szett került az enyémbe, de rossz elõtétellenállással, mert hibásnak jelzi, amig nem kapcsolom fel a világítást


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2001

státusz dpiller

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2006. május 07. vasárnap, 23:52


alfatone írta: Van okosság. Magamnak már megcsináltam.
Be kell építeni az áramkörbe egy állandó ellenállást.

Szia!

Azt estleg nem tudod, hogy a tompított fényszorót a bömös hogy tesztelni? Xenon szett került az enyémbe, de rossz elõtétellenállással, mert hibásnak jelzi, amig nem kapcsolom fel a világítást

státusz Diabolica

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 296

Elküldve: 2006. május 05. péntek, 06:23


Tano írta: Diabolica: Kipróbáltad már a CCFL-est?
Egyébként így néz ki?

http://autohifidiszkont.hu/bmw...904kor.jpg

http://autohifidiszkont.hu/bmw...rlampa.JPG

Ehhez azt írják nem jelez hibakódot és neon. Akkor ez is CCFL?


Hát nem, kicsit megingott a bizalmam az e39-ba való behegesztést követõen és azt már nem vettem meg, de így néz ki, ez lehet az. Azt, hogy jelez-e hbakódot vagy nem akkor fogod megtudni, ha betetted....szerintem.