Aki keres az talál. A megoldás a xenon visszajelzés problémára, modic nélkül:
http://www.bmwtips.com/tipsntr...eamfix.htmEnnél van egyszerübb megoldás is, a lényege: 1 - 4 Ohm közötti ellenállás sorbakötése és ennyi (barna vezeték (-) ). Még ellenõrzöm a lehetõségeket, mert többek között szó van szétéges esetén automatikusan nyitott áramkörré való átmenetrõl (azaz biztosíték is valahol, önoldó, ehhez normális ellenállás kell), stb, esetleg érdemes volna olyan áramkört összerakni, hogy állandó áram folyása mellett az ellenálláson ne menjen át áram (azaz ha megy a xenon ne fogyasszon az egész ilyen sokat). Etc a részleteket most rakom össze, de a megoldás az megvan végre.
Amúgy beszélgettem egy BMW szervízessel és utánaolvastam a szervíz cd-n: a tesztelés úgy zajlik, hogy egy pillanatra felkapcsolja a lámpát.
No, már harmadszorra szerkesztem meg ezt a hozzászólást, de:
Végigszámoltam az ellenállásokat, a kapcsolási rajzokat, stb, alapul véve a xenon szett és a hagyományos H7-es izzó fogyasztását alapul véve. A BMW tesztje felé tényleg az tûnik a legjobbnak, ha az ember egyszerüen sorbaköt egy 1 Ohmos ellenállást. Node, ekkor a feszültség esik a xenonon, kérdés, az mennyit tolerál. A másik megoldás egy 5 - 10 Ohmos ellenállás és elég nagy kondenzátor bekötése párhuzamosan a xenon szettel. Igy kikapcsolt állapotban nem lesz nyitott jellegû az áramkör, ellenben a fogyasztása az egész rendszernek megközelíti az 50 Wattot. Azaz a legjobb egy rendes kapcsolás lenne, ami kikapcsolt állapotban hoz létre egyedül mûterhelést. Lásd fenti linket.
Pénteken egyeztetek ezekrõl a kérdésekrõl egy xenon retrofit szerelõvel, mert itt hiányoznak adatok, ami alapján pontosan el tudnám dönteni, hogy melyik kapcsolás lenne a legjobb (pl bemeneti ellenállása a xenon szettnek kikapcsolt állapotban)
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2006. május 16. kedd, 15:32