- autója adatai
- Széria: 5
- Típus: E60
- Kivitel: Sedan
- Modell: 530d
- Évjárat: 2005
Elküldve: 2009. október 09. péntek, 16:43
Legyen szó benzines vagy dízelmotorról, hidegen mindkettõ többet fogyaszt üzemi hõmérsékleten dolgozó társainál. Akár tízszázalékos fogyasztásnövekedést és ennélfogva nagyobb károsanyag-kibocsátást jelent egy hideg motor, ezért a BMW olyan megoldáson dolgozik, amely ezt ellensúlyozni tudná.
Speciális hõtárolókat építenének motorjaikba a bajorok, amelyek jelentõsen lassítanák a kihûlési folyamatot. Arról egyelõre nincs hír, hogy a technológia mikor kerülhet sorozatgyártásba, mindenesetre a BMW szerint ígéretes irányvonalról van szó.
Prototípusokban már tesztelték a rendszert a BMW-nél, a kapszuláknak köszönhetõen egy 80 fokos motor az átlagosnál lassabban hûl ki: 12 óra elteltével még mindig 40 fokos. Nem véletlenül a 12 órát célozta meg a BMW, vizsgálatai szerint mindennapi használatban mindössze 12 százalékban tart egy "üresjárat" 16 óránál tovább. Minden egyes fok 0,2 százalékos üzemanyag-megtakarítást jelent, a kutatók a jövõben szeretnék még tovább tökéletesíteni a rendszert.
forrás: origo.hu