Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. május 17. csütörtök, 10:51


jons írta:
MrUltimateSK írta: Tisztelt Mindenki!

A következő a problémám:
Van egy E38 740-em és valahol elfolyik a hűtővíz, de az autó alatt nem áll,nem hengerfejes az autó ,csak 2-3 hét alatt ,attól függ mennyit megyek szépen kifogy a víz a rendszerből.

Ha bárkinek bármi ötlete van ,azt megköszönném .


Minden bizonnyal te is most tapasztalod meg a bmw műanyag gyártó szekciójának konstrukciós hiányossággal rendelkező tervezését. Miszerint a kiegyenlítő tartály, vagy a kiegyenlítő tartály csöve (ami megy a motorra) némileg elrepedt. Hidegen nem folyik, csak melegen tágul annyit, hogy el tud folyni, párologni a víz. Javaslom erre felé keresgess.
Ezt a részt 1986 óta nem tudták megcsinálni normálisan.



Azért az pozitív, hogy ez nem annyira költséges vagy katasztrofális, mintha máshol lenne szivárgás.
Egyébként nem tudom, tudtátok-e, de nagyon sok BMW műanyagalkatrészt Magyarországon gyártanak. Ilyen helyen dolgozó ismerősöm szerint ugyanannyi fejfájást jelent bármelyik modellsorozat, de az igazi presztízs, amiért közelharc megy, az a 3-as sorozat. Ha valaki bekerül a 3-as sorozat beszállítói közé, garantált, hogy sok tízmilliót EURO-t fog akasztani - feltéve, hogy nem vét minőségi hibát, amire extrém érzékeny a BMW.

Scotty
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz Scotty

Újonc

Elismertség: 8% (2 pont) | Hozzászólások: 25

Elküldve: 2012. május 17. csütörtök, 09:51


jons írta:
MrUltimateSK írta: Tisztelt Mindenki!

A következő a problémám:
Van egy E38 740-em és valahol elfolyik a hűtővíz, de az autó alatt nem áll,nem hengerfejes az autó ,csak 2-3 hét alatt ,attól függ mennyit megyek szépen kifogy a víz a rendszerből.

Ha bárkinek bármi ötlete van ,azt megköszönném .


Minden bizonnyal te is most tapasztalod meg a bmw műanyag gyártó szekciójának konstrukciós hiányossággal rendelkező tervezését. Miszerint a kiegyenlítő tartály, vagy a kiegyenlítő tartály csöve (ami megy a motorra) némileg elrepedt. Hidegen nem folyik, csak melegen tágul annyit, hogy el tud folyni, párologni a víz. Javaslom erre felé keresgess.
Ezt a részt 1986 óta nem tudták megcsinálni normálisan.

Igen, ez elég szomorú.Én 2hete szembesültem a dologgal.Nekem a kiegyenlítő tartály adta fel a harcot.Nem akartam elhinni, de ez van.Nekem a skót kollégám mondta, hogy ez lesz.Ő már tapasztalta a sajátján.





jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. május 17. csütörtök, 06:10


MrUltimateSK írta: Tisztelt Mindenki!

A következő a problémám:
Van egy E38 740-em és valahol elfolyik a hűtővíz, de az autó alatt nem áll,nem hengerfejes az autó ,csak 2-3 hét alatt ,attól függ mennyit megyek szépen kifogy a víz a rendszerből.

Ha bárkinek bármi ötlete van ,azt megköszönném .


Minden bizonnyal te is most tapasztalod meg a bmw műanyag gyártó szekciójának konstrukciós hiányossággal rendelkező tervezését. Miszerint a kiegyenlítő tartály, vagy a kiegyenlítő tartály csöve (ami megy a motorra) némileg elrepedt. Hidegen nem folyik, csak melegen tágul annyit, hogy el tud folyni, párologni a víz. Javaslom erre felé keresgess.
Ezt a részt 1986 óta nem tudták megcsinálni normálisan.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. május 17. csütörtök, 06:11

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 540i
Évjárat: 1998

státusz MrUltimateSK

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2012. május 16. szerda, 23:24


Tisztelt Mindenki!

A következő a problémám:
Van egy E38 740-em és valahol elfolyik a hűtővíz, de az autó alatt nem áll,nem hengerfejes az autó ,csak 2-3 hét alatt ,attól függ mennyit megyek szépen kifogy a víz a rendszerből.

Ha bárkinek bármi ötlete van ,azt megköszönném .


Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2012. május 16. szerda, 19:23


YELLOW írta:
Bero írta: Nekem meg megint elfojt a hűtővizem :S Most fogom cserélni másodjára a hűtőt,mert én úgy látom onnan folyik.. 40 km-enként kell után töltenem! De már megint az a műanyag cső ment szét a hűtő oldalán! Miért nem csinálják ezt meg normálisan fémből? Mindig csak a szívás van,már gondolkodtam hogy csináltatok rá egy fém csövet


nem lehet, hogy valahol dugulás van, és a nyomás nyomja szét mindig?


Hát,igazából nem tudom! Mert már ment szét a kiegyenlítő tartályom is. azt kb 1 éve cseréltem,azóta okés. A hűtő valamiért nem bírja,bár én Kaszától vettem,de jó állapotban volt! Dugulás? Hogy lehetne ezt kideríteni? szerintem szimplán megadta magát..

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17582

Elküldve: 2012. május 16. szerda, 17:37


Bero írta: Nekem meg megint elfojt a hűtővizem :S Most fogom cserélni másodjára a hűtőt,mert én úgy látom onnan folyik.. 40 km-enként kell után töltenem! De már megint az a műanyag cső ment szét a hűtő oldalán! Miért nem csinálják ezt meg normálisan fémből? Mindig csak a szívás van,már gondolkodtam hogy csináltatok rá egy fém csövet


nem lehet, hogy valahol dugulás van, és a nyomás nyomja szét mindig?

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2012. május 16. szerda, 17:35


Nekem meg megint elfojt a hűtővizem :S Most fogom cserélni másodjára a hűtőt,mert én úgy látom onnan folyik.. 40 km-enként kell után töltenem! De már megint az a műanyag cső ment szét a hűtő oldalán! Miért nem csinálják ezt meg normálisan fémből? Mindig csak a szívás van,már gondolkodtam hogy csináltatok rá egy fém csövet


jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. május 16. szerda, 15:29


hil írta:
Lehet, hogy úgy meg tudod nézni, hogy leveszed a hűtő betöltő kupakot és benézve látni kell, hogy egy csőből (felül balról) pisil a lé. Ha levegős, akkor is tud hasonlót csinálni.


E34 is csinált ilyet. Fém tengelyen a műanyag lapát... eltérő hőtágulás és ennek meg is lett az eredménye konkrétan lelazult a propeller, a víz meg nem keringett...

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. május 16. szerda, 15:26


Barna320i írta: Sziasztok.

Egy érdekes problémával fordulnék hozzátok. Ismét, sajnos.

Adott az én 320i Touringom, amivel ez eddig semmi bajom nem volt.
Mai napon, hazafelé úton vettem észre, hogy nem középen áll a hőfokmérő, hanem már araszol a harmadik vonal felé. Mivel szemmel láthatóan ment felfelé középről, gyorsan lelőttem a motort, hazáig éppel elgurultam vele. Hűtővíz jó szinten van, lehűlés után érdekes mód nem kell 2 perc sem, ismét elmozdul középről a mutató, és elkezdi túlmelegíteni magát a kocsi. Érdekes, még csak nincs is ma meleg nap. Mi lehet a probléma, hol kezdjek bontogatni, nézelődni? :


Szia! Lehet, hogy elszabadult a keringtető szivattyú műanyag lapátkereke. E36-nál találkoztam ezzel, ugyanez volt a jelenség.
Lehet, hogy úgy meg tudod nézni, hogy leveszed a hűtő betöltő kupakot és benézve látni kell, hogy egy csőből (felül balról) pisil a lé. Ha levegős, akkor is tud hasonlót csinálni.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. május 16. szerda, 15:27

Barna320i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1995

státusz Barna320i

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2012. május 16. szerda, 14:28


Sziasztok.

Egy érdekes problémával fordulnék hozzátok. Ismét, sajnos.

Adott az én 320i Touringom, amivel ez eddig semmi bajom nem volt.
Mai napon, hazafelé úton vettem észre, hogy nem középen áll a hőfokmérő, hanem már araszol a harmadik vonal felé. Mivel szemmel láthatóan ment felfelé középről, gyorsan lelőttem a motort, hazáig éppel elgurultam vele. Hűtővíz jó szinten van, lehűlés után érdekes mód nem kell 2 perc sem, ismét elmozdul középről a mutató, és elkezdi túlmelegíteni magát a kocsi. Érdekes, még csak nincs is ma meleg nap. Mi lehet a probléma, hol kezdjek bontogatni, nézelődni? :

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17582

Elküldve: 2012. május 16. szerda, 13:46


Basanyi írta: Sziasztok! A hiba behatárolodott. Klimaventilátor elektronika.Tehát ha van valakinek:99-es 320 D, 136 LE-s E46-hoz klimaventilátor elektronika /nem autóval eggyütt keresem/legyen szives felém jelezni árral.Köszönöm a hozzászolásokat.Igen tanulságos volt.
Köszönettel: Basanyi


Kasza mester
70-5799-225 vagy kasza.imre@chello.hu

státusz Basanyi

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 74

Elküldve: 2012. május 16. szerda, 13:43


Sziasztok! A hiba behatárolodott. Klimaventilátor elektronika.Tehát ha van valakinek:99-es 320 D, 136 LE-s E46-hoz klimaventilátor elektronika /nem autóval eggyütt keresem/legyen szives felém jelezni árral.Köszönöm a hozzászolásokat.Igen tanulságos volt.
Köszönettel: Basanyi

lorand007
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz lorand007

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2012. május 04. péntek, 00:29


jons írta:
Helioport írta:
lorand007 írta: Sziasztok, csak ugy eszembe jutot, hogy még soha nem hallotam a ventilatoromat, pedig volt mar hogy hajtottam 36 fokban szerpentinen is, és semmi, aba se vagyok biztos, hogy müküdik, v.hogy le tudnám elenörizni? köszönöm


Meghajtod, megállsz, gyorsan kipattansz, és ha lucky guy voltál, még hallod majd, hogy nyekereg....

Áh...nem. Észrevennéd, mert csúcsban melegedne a vized...


Nem olyan egyszerű ám ezeket túlmelegíteni. Eleve a termosztát is csak 108-nál nyit...
lorand ha van diag a környékeden akkor be tudod kapcsolni tesztre.



Üdv, most voltam diagon 5000 pénz, nem menék szivesen, más megoldas lenne most a jo... köszönöm

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17582

Elküldve: 2012. május 03. csütörtök, 11:26


jons írta:
YELLOW írta:
őőő valami elkerülte a figyelmed. dízel autóról beszélünk.
nekem valamiért úgy rémlik (valahova már leírtam ide), de mintha nekem 108-nál már a venti kapcsolna. de dízelnél más.


ez b*zmeg meglátod ha elkerüli a figyelmem valami. Neked semmi nem kerüli el.
A dízel 85-nél nyit.
Nem kapcsol a ventid 108-nál a termosztátod nyit annál a hőmérsékletnél.




nah megtaláltam a kommentem:
"nekem is olyan 104 foknál nyit, lefelé olyan 92-95 foknál zár vissza, de volt már, hogy meleg motornál 88 fok körülre is visszahült. a ventim 108 foknál kapcsol."

ehhez hozzá tartozik, hogy télen nem kapcsol 108 foknál a ventim. akkoriban én azt írtam, hogy lehet van köze a külső hőfokhoz is, miszerint télen jobb a motornak az eltolt hőfök, azaz ha melegebb. de ezt csak a ventire értem, mert ugye a termosztát mindig ugyanakkor nyit.

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. május 03. csütörtök, 10:21


YELLOW írta:
őőő valami elkerülte a figyelmed. dízel autóról beszélünk.
nekem valamiért úgy rémlik (valahova már leírtam ide), de mintha nekem 108-nál már a venti kapcsolna. de dízelnél más.


ez b*zmeg meglátod ha elkerüli a figyelmem valami. Neked semmi nem kerüli el.
A dízel 85-nél nyit.
Nem kapcsol a ventid 108-nál a termosztátod nyit annál a hőmérsékletnél.