BMW E46 316i (2002.06)
N42B18A motorkódú: 1796 cm3, 16 szelepes, Valvetronic, dupla-VANOS,
soros 4 hengeres hosszában
1796 cm3
116 LE / 5500 rpm
175 Nm / 3750 rpm
TELJESÍTMÉNY
0-100 Km/h: 10,9 s (gyári érték, de szerintem kevesebb)
Max. sebesség: 206 km/h (gyári adat) - sikerült kipróbálnom mit megy, igaz nem végig:
5. fokozat 6000 f/p = 210 km/h GPS-el (hozzáteszem a leszabályzás 6500-6700 f/p-nél van)
LE: 116 LE / 5500 rpm (gyári adat)
Tömeg: 1320 kg
Nyomaték: 175 Nm / 3750 rpm (gyári adat)
MOTOR
Motor: 1796 cm3, 16 szelepes, Valvetronic, dupla-VANOS, soros 4 hengeres hosszában
( N42B18A )
Hajtás: hátsókerék, DSC III
DSC
DSC (Dynamic Stability Control - dinamikus stabilitás-szabályozás )
A dinamikus stabilitás-szabályozás (DSC) gondoskodik arról, hogy a vezetés maximális élménye mellett minden ellenőrzés alatt maradjon, még akkor is, ha a vezető hibát követne el. Íme egy intelligens futómű-szabályozó rendszer számos biztonsági funkcióval. Szenzorok figyelik folyamatosan az autó állapotát, és ha a helyzet megkívánja, a DSC beavatkozik a motorvezérlésbe és lefékezi a megfelelő kereket vagy kerekeket, így megakadályozza az autó kitörését. Az autó rendíthetetlenül tartja a kívánt irányt. A DSC kanyarban is gondoskodik az autó stabilitásáról, hiszen a fékezést kerekenként külön-külön, elektronikusan szabályozza. Vészfékezés esetén a DSC azonnal maximális fékerővel fékez, így a fékút életmentő méterekkel rövidíthető le. Gyorsulás közben vagy tempós kanyarban a vonóerő-szabályozás (a DSC gombnyomásra aktiválható alrendszere) egy bizonyos határig megengedi a meghajtott kerekek kipörgését. Ez sportosabb vezetési stílust tesz lehetővé. Laza talajon – havon vagy kavicson – a vonóerőt a fékek működtetése optimalizálja.
Elektronika: BOSCH DME ME9.2
Légszűrő: Mahle-Filt csakis gyári papír
Kipufogó: 4-2-1-es leömlő, Brutus Sound hátsódob, dupla véggel
Egyéb: CASTROL SLX Professional Powerflow BMW LL04 0W-30 motorolaj
FUTÓMŰ
Gumik:
- nyáron:
elöl: 225/45 ZR17 91Y BFGoodrich GForce Profiler
(MADE IN HUNGARY)
hátul: 245/40 ZR17 91Y BFGoodrich GForce Profiler
(MADE IN FRANCE)
- télen:
195/65 R15 Bridgestone Blizzak LM-18
Felnik:
- nyáron: M5 M-tech felnik (8JJx17) ET40 (M Parallel Spoke 66) most már egyedi fényezéssel + rejtett szeleppel
- télen: 15"-os acél
Rugók: H&R ültetőrugók (elvileg 35/35)
Gátlók: M3 lengéscsillapítók eredeti gyári (SACHS)
Fékek: gyári ATE rendszer
- elöl:
286 mm hűtött tárcsa ATE Power Disc
( ATE 189 fékbetét )
- hátul:
280 mm tömör tárcsa ATE
( ATE 166FF fékbetét )
ATE SL.6 DOT4 fékolaj
Merevítők: első toronymerevítő mindenképp lesz
Egyéb: Poliuretán első lengőkar silent-ek
KÜLSŐ OPTIKA
Karosszéria:
- M-tech II első lökös ködlámpákkal
- fekete vesék, gyárilag króm keret (thx Plasti Dip!)
Egyéb: sötétített üvegek sajna az első két üvegen lévőtől meg kellett válnom, mert nem engedték műszakira! de így, hogy leszedtem meglett a műszaki, kifogástalan autóm van, első két fólia nélkül!
BELSŐ OPTIKA
Festés, dekor: gránitszürke berakás, amit majd alura akarok cserélni
Ülések: tervezve van sport ülés vétele, eredeti BMW
Kormány: M-es multi (eredetileg sima 4 ágú volt)
Kiegészítők:
- M-es pedálszett taposóval
- M-es váltógomb
- M-es kézifékkar markolat
- M-es első toronycsapágy takaró
Egyéb:
- alu műszergyűrűk
- gyári BMW szőnyegek
- 6 AIRBAG
- esőszenzor
- automata világítás
- hátsó szélvédőbe integrált rádióantenna
- fűtött külső tükrök és ablakspriccnik
+ elsősegély doboz, elakadásjelző háromszög, izzókészlet, láthatósági mellény, emelő, BMW-s szerszámok (gyári), vontató kötél (nah erre nem lesz szükség), tűzoltókészülék... csak, hogy a rend éber őrei ne köthessenek bele semmibe
HIFI / Multimédia
Fejegység: gyári ALPINE BMW Business, de egy mp3-ra képes cuccot bele kellene eszkábálni, vagy egy DVD lejátszót
Erősítő: gyári
Hangszórók: gyári (2 db csipogó, 2 db közép, 2 db mély-közép)
offline