- autója adatai
- Széria: 5
- Típus: E60
- Kivitel: Sedan
- Modell: 530d
- Évjárat: 2005
Elküldve: 2009. június 25. csütörtök, 08:53
Úgy tudjuk, eleinte csak a 750i-nek lesz összkerékhajtású kivitele, így nem kell majd attól tartani, hogy a rendszer belsõ ellenállása és mintegy 50 kilogrammos pluszsúlya lomhává tenné a Hetest. A 4,4 literes, 407 lóerõs biturbó V8-as a maga 600 Nm-es maximális nyomatékával nyilvánvalóan képes lesz elmosni a hátsókerék-hajtású változathoz képest jelentkezõ dinamikabeli különbségeket. A hajtásrendszert persze úgy hangolják, hogy megmaradjon az autó hátsókerék-hajtású karaktere. Német sajtóértesülések szerint egyenes úton a nyomaték 60%-át osztja a hátsó, és 40%-át az elsõ kerekekre, de kanyarban a kormány elfordítási szögétõl, a sebességtõl és a tapadási viszonyoktól függõen akár 80% is juthat a hátsó kerekekre. Így a hatalmas limuzin kevésbé tolja majd az orrát kis ívû fordulókban, viszont csúszós úton sokkal stabilabban viselkedhet, mint a hátsókerék-hajtású kivitelek.
A becslések szerint a 750i xDrive mintegy 2500-2800 euró felárral kerül a kereskedésekbe, és átlagosan 0,2-0,4 literrel fogyaszt majd többet 100 kilométeren, mint az egyszerûbb hajtásláncú kivitel. A bemutatót várhatóan a Frankfurti Autószalonon tartják szeptemberben, és néhány héttel késõbb a forgalmazás is megindulhat, ami tökéletes idõzítésnek tûnik, hisz az ilyen összkerékhajtású modellek iránt épp a tél beköszönte elõtt a legnagyobb a kereslet.
forrás: totalcar.hu