- autója adatai
- Széria: 5
- Típus: E60
- Kivitel: Sedan
- Modell: 530d
- Évjárat: 2005
Elküldve: 2009. június 25. csütörtök, 08:54
Más F1-es csapatokhoz hasonlóan a BMW is sok millió eurót fektetett az idei évre a KERS fejlesztésébe, de kiderült, hogy a motorfék-üzemben mozgási energiát visszanyerõ készülék túlsúlyától csak lassabbak lesznek a versenyautók. A német gyártó is kiszedte a szerkezetet saját versenyautóiból, de elképzelhetõ, hogy mégsem volt teljesen hiábavaló a megtervezése. A legújabb hírek szerint ugyanis már a következõ M5-ös BMW-ben helyet kaphat egy nagyon hasonló berendezés, amely néhány másodpercig akár 80-100 lóerõvel fokozhatja az autóteljesítményét a gyorsítóképesség fokozása érdekében, méghozzá annak az energiának az újrahasznosításával, amelyet egyébként fékezéskor egyszerûen elfûtött volna a hajtáslánc belsõ ellenállása.
Az egyelõre csak F10-esként emlegetett új M5-ös egyébként más téren is szakít a hagyományokkal. Az már biztosnak látszik, hogy valamiféle turbómotort építenek bele, csak az nem világoz, hogy milyet. Egyes források szerint az X5 M-ben bemutatott, 4,4 literes, 536 lóerõs biturbó V8-as egy az egyben átkerül az új modellbe, mások viszont tudni vélik, hogy ugyanennek a blokknak a bõvítésével épp egy 5,5 literes V10-es turbómotort fejlesztenek, amellyel könnyedén 600 lóerõ fölé is kúszhat a következõ sportszedán teljesítménye.
Az új modell persze még nagyon messze van a bemutatótól: várhatóan jóval a következõ ötös BMW bemutatása után jelenhet meg, azaz minimum két évet kell még várni rá.
forrás: totalcar.hu