BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. február 23. kedd, 20:25


genya írta: Barg !
Ha találsz vmi normális és megfizethetõ megoldást,az engem is érdekelne,mert lassan hasonló dolgok jönnek nekem is!Egyébként a 218Le-s motor dolgai elvben egyeznek a mi alkatrészeinkkel...


Eddig a legjobb ajánlatom, (amit meg is rendeltem):
-kuplung + kéttömegû ~ 215

Bár a motorkódunk azonos a 218 lovassal és a motorblokk, fõtengely, hengerfej, dugattyú, etc cikkszámilag megegyeznek, a kuplung, lendkerék, váltó más cikkszámú. Felhívtam néhány BMW szervízeléssel foglalkozó társulatot, hogy felrakható-e a 218-as lendkereke, kuplungja a mi 204-esünkre. Nem tudom - volt a válasz. Vagyis, mivel a fõtengely azonos, ezért tutira felcsavarozható, csak a váltót nem biztos, hogy vissza lehet szerelni, meg összecsatlakoztatni a kuplungot.

genya
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Cd
Évjárat: 2003

státusz genya

Törzsvendég

Elismertség: 9% (12 pont) | Hozzászólások: 121

Elküldve: 2010. február 23. kedd, 14:18


Barg !
Ha találsz vmi normális és megfizethetõ megoldást,az engem is érdekelne,mert lassan hasonló dolgok jönnek nekem is!Egyébként a 218Le-s motor dolgai elvben egyeznek a mi alkatrészeinkkel...

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. február 22. hétfő, 17:56


bmw320d4 írta:
BarG írta: Én már úgy érzem, kezdek hozzászokni a gondolathoz, hogy rövidebb leszek néhány kHUF-fal.
Van azonban egy kérdés, ami birizgálja a fantáziámat. Nem gyártott ezekhez az autókhoz valamelyik gyártó erõsebb, strapabíróbb szerkezeteket? A realoem-en megnéztem az egykorú 530d (218LE, 500Nm) lendkerekét, a cikkszám nem egyezik az enyémmel. Biztos, hogy nem csereszabatosak? No erre kéne valami szakértõi válasz!


A Valeo gyárt merev lendkereket, rugós tárcsával:
http://www.valeoservice.com/ht...F1B3C.html




Végighívogattam egy halom alkatrésszel kereskedõt és megbombáztam õket az itt is feltett kérdésekkel. Ezt a Valeo egytömegû, merev lendkereket senki se ismerte, ajánlotta, pedig direkt rákérdeztem. Hol lehet ilyet venni?
VAG tuningosoknál láttam ilyesmit, de megoszlottak a vélemények róla. Volt aki azt tartotta róla, hogy tönkreteszi a váltót, mert nem csillapítja annyira a motor darabosságát.

Viszont találtam Sachsperformance erõsített kuplungot, amit 570Nm-re terveztek. Ha utalok ~705€-t, akkor küldenek is belõle. Szóval 60 helyett 200e lenne csak a kuplungszerkezet + tárcsa. Jajj, jajjj......

Chipcad777
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Chipcad777

Fórumlakó

Elismertség: 1% (5 pont) | Hozzászólások: 290

Elküldve: 2010. február 21. vasárnap, 23:18


ott is van lendkerék, csak máshogy néz ki...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2010. február 21. vasárnap, 23:04


Automatán hogy van megoldva ez a lendkerék kérdés?Vagy ott máshogy van?

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. február 21. vasárnap, 20:22


BarG írta: Én már úgy érzem, kezdek hozzászokni a gondolathoz, hogy rövidebb leszek néhány kHUF-fal.
Van azonban egy kérdés, ami birizgálja a fantáziámat. Nem gyártott ezekhez az autókhoz valamelyik gyártó erõsebb, strapabíróbb szerkezeteket? A realoem-en megnéztem az egykorú 530d (218LE, 500Nm) lendkerekét, a cikkszám nem egyezik az enyémmel. Biztos, hogy nem csereszabatosak? No erre kéne valami szakértõi válasz!


A Valeo gyárt merev lendkereket, rugós tárcsával:
http://www.valeoservice.com/ht...F1B3C.html




BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. február 21. vasárnap, 20:07


Én már úgy érzem, kezdek hozzászokni a gondolathoz, hogy rövidebb leszek néhány kHUF-fal.
Van azonban egy kérdés, ami birizgálja a fantáziámat. Nem gyártott ezekhez az autókhoz valamelyik gyártó erõsebb, strapabíróbb szerkezeteket? A realoem-en megnéztem az egykorú 530d (218LE, 500Nm) lendkerekét, a cikkszám nem egyezik az enyémmel. Biztos, hogy nem csereszabatosak? No erre kéne valami szakértõi válasz!


Chipcad777
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Chipcad777

Fórumlakó

Elismertség: 1% (5 pont) | Hozzászólások: 290

Elküldve: 2010. február 21. vasárnap, 18:53


Nekem is úgy indult,h csak kuplung, aztán mikor lekerült a váltó, akkor mutatta a szerelõ,h beteg a lendkerék.... akkor rohangáltam egy sort... nem örültem neki....

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2010. február 20. szombat, 17:12


BarG írta: Kéttömegût meg kuplungot együtt illik cserélni nem? Fõleg ha 200e-hez közel van a gép. Váltóolajat én mát vagy 3* cseréltettem ...


igen.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. február 20. szombat, 17:06


Kéttömegût meg kuplungot együtt illik cserélni nem? Fõleg ha 200e-hez közel van a gép. Váltóolajat én mát vagy 3* cseréltettem ...

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2010. február 20. szombat, 16:55


Nekem meg azt csinalja, hogy alapjaraton jar a motor ....semmi kulonos, aztan elkezdem lassan benyomni a kuplungot es a benyomas utan es a teljesen kinyomott kuplung kozotti szakaszon "morog" .....

Egyebkent Hori mondta jol ha mar SZAR akkor azt hallani fogjuk kemenyen.

...masik szerelo brigad szerint nem a kettomegu....csereljunk kuplungot es meglatjuk......mert lassan az is erik nekem.....
ha mar kettomegu+kuplung akkor mar valtoolaj csere is

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. február 20. szombat, 16:50


Zotyi30d írta:
BarG írta: 186e km-em van.
Igazán csak és kizárólag az a leállításkori pa-pamm jellegû zaj ami valami problémára utal. Azok a jellegzetes zajok, amik a kuplung kinyomásakor változni szoktat, nincsenek. Szóval nem vagyok teljesen meggyõzve.
Utánakérdeztem az áraknak, 153e-et mondtak a gyári dobozosra, a LUK dobozosra - elvileg ugyanaz, mint a gyári - 150-et. Plusz a kuplungszet, hatvanvalamennyiért.


Nekem is hasonló hangja volt,én kicseréltettem,de nem szünt meg
Ha kinyomott kuplunggal állítod le nem enyhül a hang?


Alapvetõen mindig kinyomott kuplunggal állítom meg, mert egyszer valakitõl azt hallottam, hogyha üresben, de rajta hagyott kuplunggal állítom le, akkor az nem jó a váltó behajtó tengelyének. Ez logikusnak tûnt, ezért így csinálom. A leállítási zaj nem függ a kuplung helyzetétõl, mindig van. Ha jár a motor, akkor sincs semmi zajbéli különbség, hogy a kuplung hogy áll.
A 186e km alatt 3-szor fordult elõ, hogy amikor elindítottam, olyan volt, mintha a 6-ból mondjuk csak 3 henger indult volna be, nagyon rázkódott, mintha ki akarna esni. Persze gyorsan leállítottam, újraindítottam és semmi probléma nem volt, évekig. És ez a hat együtt töltött év alatt egyenletesen oszlott el, a legelsõ még valamikor 50e környékén. Nem is tulajdonítottam neki semmi különösebb jelentõséget. A legutolsó pedig most volt, amikor az egyik szerelõ vagy 10X indította egymás után.

Zotyi35d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 535d
Évjárat: 2006

státusz Zotyi35d

BMWfanatic

Elismertség: 0% (8 pont) | Hozzászólások: 913

Elküldve: 2010. február 20. szombat, 15:44


BarG írta: 186e km-em van.
Igazán csak és kizárólag az a leállításkori pa-pamm jellegû zaj ami valami problémára utal. Azok a jellegzetes zajok, amik a kuplung kinyomásakor változni szoktat, nincsenek. Szóval nem vagyok teljesen meggyõzve.
Utánakérdeztem az áraknak, 153e-et mondtak a gyári dobozosra, a LUK dobozosra - elvileg ugyanaz, mint a gyári - 150-et. Plusz a kuplungszet, hatvanvalamennyiért.


Nekem is hasonló hangja volt,én kicseréltettem,de nem szünt meg
Ha kinyomott kuplunggal állítod le nem enyhül a hang?

Chipcad777
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Chipcad777

Fórumlakó

Elismertség: 1% (5 pont) | Hozzászólások: 290

Elküldve: 2010. február 20. szombat, 14:59


Nekem sem volt semmilyen hang, csak leállításkor puffant ahogy Barg kolléga írja. Kompletten cseréltettem a kuplungszettel együtt, nekem így állt meg 290e-be. És most tökelétes, szépen áll le. De azért nézess utána, nehogy felesleges legyen mert nem az olcsó dolgok közé tartozik ...
Nekem az jutott eszembe mikor leszedték a régit és nézegettem (megvan még mindig), hogy nem e lehet ezeket javítattni? Mert az enyémnek annyi a baja,h axiálisan lötyög picit. De biztos nem lehet mert a neten nem találtam semmit... Miért nem javítják?

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2010. február 20. szombat, 14:37


BarG írta:
SoundkeY írta:
BarG írta: 186e km-em van.
Igazán csak és kizárólag az a leállításkori pa-pamm jellegû zaj ami valami problémára utal. Azok a jellegzetes zajok, amik a kuplung kinyomásakor változni szoktat, nincsenek. Szóval nem vagyok teljesen meggyõzve.
Utánakérdeztem az áraknak, 153e-et mondtak a gyári dobozosra, a LUK dobozosra - elvileg ugyanaz, mint a gyári - 150-et. Plusz a kuplungszet, hatvanvalamennyiért.


Stevenek kb 2 eve NT be kicsereltettek a fotengely ekszijtarcsat mert hogy nyekken.......aztan ugyan ugy nyekkent...


Hát ez az.......
Tényleg csúnya hangja van, amikor megáll. Valami biztosan nem teljesen OK. De mi? A fõtengely ékszíjtárcsám tizenezer km-es, a motortartó bakok szintúgy. Amikor megáll, úgy tûnik, mintha valami nagy tömeg puffanna.
Jó lenne még ránézetni más hozzáértõvel.
De a bogár már ott van, most már végére kell járni az ügynek.





A kettöstömegü lendkereked szar akkor alapjáraton a motornak elég érdekes hangja van kb 10mp ként, olyan mintha ki akarna esni,a helyrõl