- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 316i 1.9
- Évjárat: 1999
Elküldve: 2014. március 10. hétfő, 16:36
dbpeti írta:dbtibi írta: Sziasztok,
kérném a véleményeteket, tapasztalataitokat olajfogyasztással kapcsolatban.
Adott egy '98-as, 318i, megtett-199000km, 7ekm-el az olajcsere után (BMW olaj 5W30 - megbízható forrásból).
6000km környékén jelezte hogy kevés az olaj(sárgán) töltöttem utána(fél litert) a nívószint megfelelő lett. Tegnap voltunk vele Pesten, tegnap visszafelé jövet is jelezte hogy kevés az olaj (flakonban maradt fél liter utánatöltés utána a hiba megszűnt).
Kérdés az hogy :
- ezek a motorok így eszik az olajat(Corsa 1.2-be nem kellett utánatöltenem soha ), nincs ezen semmi furcsa, egy BMW-s-nél mindig legyen 1flakon olaj plusszban vész esetére
- az olaj elhasználódott ennyi idő alatt, 5-6000km-ig nem írt ki hibát most jelentkezik a hiba
- 10W40-et kell kipróbálni következő olajcserénél, azt hátha nem eszi,
- ha 10W40 kellene bele akkor, milyen olaj legyen az,
- ...
Kinek milyen ötlete van, mik a tapasztalataitok ?
Köszi előre is mindenkinek,
Üdv:
Tibi
Tibitibitibi én biztos hogy a kisebb probléma felől haladnék a nagyobb felé, és nem fordítva.
Előszöris, mi van ha nincs is gond? 6000km alatt egy decit sem kellett beletölteni, szépen megeszegette azt a fél litert amit most pályán utánatöltöttél, sztem ez eddig teljesen normális. Bár az én 28-asom érné be ennyi olajjal Utána mondtad, hogy kérte még az olajat, Pesttől visszafelé. Akkor indulj ki abból, hogy 7ezer km alatt megevett egy litert. Azt meg nem hiszem pl, hogy 6000 km-ig egy grammot nem evett,most meg hirtelen kilyukadt a blokk oldala egy kósza verébtől vagy nemtudom, és kiokádta a maradék egy litert (mennyivel mentél Tibi? 300-al?) Simán hihetőbb, hogy ezalatt a 7000 km alatt szépen fokozatosan ette meg, ami azért valljuk be, teljesen baráti és normális
Szóval Tibi én a következőt tenném: Oké, azt látom, és el is hiszem nektek, hogy a 10w-s olaj nem megoldás, és nem ajánlott. Viszont mielőtt kicserélem a komplett motort, elkezdenék méregetni. Az ingyen van. Mittomén, minden hétfőn reggel hidegen megnézem a nívót. Eszi? Ha nem akkor nyugodás van, ha igen, akkor keresném az okokat, a legolcsóbbnál kezdve. Lehet h csak egy egyszerű kartergázszűrő. Májusba úgyis olajcsere, (mert ugye egy gondos bmw tulaj km-től függetlenül évente lecseréli az olajat hmm? ) Füstöl kéken? Mi van ha szelepszárszimmering? Az se egy ökör ára, azt pedig végképp nem hiszem, hogy még ennél is nagyobb a gond. Ismerem az autót, azzal a motorral szerintem az égvilágon semmi baj
Úgyhogy szerintem nyugi van. Olajcsere, szűrőkkel, (akár kartergázszűrőt is), átnézni a csöveket, tömítéseket, aztán mérés, és majd aztán aggódás
Tuti, hogy szivárog valahol az olaj, ezek a blokkok még nemigazán voltak híresen jók a tömítettségükről, arról nem is beszélve, hogy mind1ik bimmer motor eszi az olajat az a Qrva hosszú csereperiódus miatt amit anno a "nagy nyugaton a klágenkurtiak " szépen be is tartottak miközben tiporták az ótópályán ami a csövön kifér.