Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2008. november 01. szombat, 10:39


Nagy unalmamba nekiálltam a pillangószelepek eltávolításához.
Háát ez nagyon nem egyszerû. Aki nagyon nem jártas az autó szerelésben és csak 1 tesco szintü szerszámkészlete van otthon azt inkább lebeszélném róla. Akit nagyon érdekel fényképekkel dokumentáltam lépésrõl lépésre a szétszerelés és az összerakást /persze csak nagyvonalakban tehát nem csavar és stekkerenként/ viszont ami a szívocsonkban van az nagyon durva azt viszont mindenkinek ajánlanám hogy tisztitsa ki fõleg ha az egr-je nincs ledugózva.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz dentallabor

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 86

Elküldve: 2008. október 28. kedd, 16:49


Pozsika!

EGR-AGR kérdés megoldása(14-es sorszámú alkatrész):

http://de.bmwfans.info/origina...l-11_3327/






Pozsika írta:
peetie írta:
Pozsika írta: Nekem vki olyan kellene, aki megcsinálja ezt a pillangszelep eltávolítást, mert az NT-sek nem vállalták..:S
Meg ez a turbó tisztítás engem is érdekelne, mert egyre jobban fütyörészik.
Pzsi

NT-sek miért nem vállalták? Elvbõl nem szednek ki odavaló részt?



Nem hallottak olyanról, hogy azt ki lehetne szedni, azt mondta a srác h egybe kell cserélnem a beömlõt 90 ezerért...amiben persze szintén benne vannak a szelepek.
Nem is tisztította ki, mert állítólag azt sem lehet..nem tudja.../pedig le volt véve porlasztócsere miatt :S/.

Az EGR-t kitisztította, pedig arra nem kérte senki, hja és õk AGR-nek nevezik

Pozsi


státusz singletrack

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 261

Elküldve: 2008. október 28. kedd, 08:28


Pozsika írta:
peetie írta:
Pozsika írta: Nekem vki olyan kellene, aki megcsinálja ezt a pillangszelep eltávolítást, mert az NT-sek nem vállalták..:S
Meg ez a turbó tisztítás engem is érdekelne, mert egyre jobban fütyörészik.
Pzsi

NT-sek miért nem vállalták? Elvbõl nem szednek ki odavaló részt?



Nem hallottak olyanról, hogy azt ki lehetne szedni, azt mondta a srác h egybe kell cserélnem a beömlõt 90 ezerért...amiben persze szintén benne vannak a szelepek.
Nem is tisztította ki, mert állítólag azt sem lehet..nem tudja.../pedig le volt véve porlasztócsere miatt :S/.

Az EGR-t kitisztította, pedig arra nem kérte senki, hja és õk AGR-nek nevezik

Pozsi


Hehe, szó szerint ugyanez velem is lejátszódott a Bavarianál, azért nem vállalják, mert kiszedni nem lehet, csak kitörni õket, és mondta, hogy nem érdemes hozzájuk nyúlni sem, mert ha csak egy kis darabka is beesik az kárt tehet a motorban, viszont elõbb utóbb elkopik a tartó tengelyük, már sok motorhibás kocsit vittek hozzájuk ezzel... egyetlen megoldás szerezni újat, vagy keveset futottat, és arra kicserélni, vagy még beszerelés elõtt kitörögetni ezeket a szarokat...

státusz Att530d

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2008. október 28. kedd, 07:30


peetie írta:
Pozsika írta: Nekem vki olyan kellene, aki megcsinálja ezt a pillangszelep eltávolítást, mert az NT-sek nem vállalták..:S
Meg ez a turbó tisztítás engem is érdekelne, mert egyre jobban fütyörészik.
Pzsi

NT-sek miért nem vállalták? Elvbõl nem szednek ki odavaló részt?


Az NT csak a hivatalos javítási technológiákat végzi, nem kókányolnak. Vihetsz oda bontott alkatrészt, beteszik, de csak, ha a csere jóváhagyott a BMW-nél is. 530d esetén a szívósor csere a javasolt technológia, 100-120 eHUF-ért 100-120eKm.-enként. (1ft/km csak a szívósor költsége .) Ezt sokallom+folyton parázni, hogy leszakad, beszívja, stb...inkább kivetettem én is. No para, no problem!

Persze mindenkinek magának kell kitalálni, hogy mit tesz, de állítólag nem lehet észrevenni az autó viselkedésében, élettartamában változást a pillangószelepek eltávolításától. Persze lehet, hogy nem így van.

státusz Pozsika

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. október 28. kedd, 03:28


peetie írta:
Pozsika írta: Nekem vki olyan kellene, aki megcsinálja ezt a pillangszelep eltávolítást, mert az NT-sek nem vállalták..:S
Meg ez a turbó tisztítás engem is érdekelne, mert egyre jobban fütyörészik.
Pzsi

NT-sek miért nem vállalták? Elvbõl nem szednek ki odavaló részt?



Nem hallottak olyanról, hogy azt ki lehetne szedni, azt mondta a srác h egybe kell cserélnem a beömlõt 90 ezerért...amiben persze szintén benne vannak a szelepek.
Nem is tisztította ki, mert állítólag azt sem lehet..nem tudja.../pedig le volt véve porlasztócsere miatt :S/.

Az EGR-t kitisztította, pedig arra nem kérte senki, hja és õk AGR-nek nevezik

Pozsi

státusz Pozsika

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. október 28. kedd, 03:25


Att530d írta:
Ervin1979 írta: Üdv.

Tudtok valakit Pest környékén aki tudna segíteni nekem egy ilyen tisztításban? Meg ha van még ilyen jellegû tisztítás a turbónál vagy más ajánlatos résznél...


Pozsika írta: Nekem vki olyan kellene, aki megcsinálja ezt a pillangszelep eltávolítást, mert az NT-sek nem vállalták..:S
Meg ez a turbó tisztítás engem is érdekelne, mert egyre jobban fütyörészik.


Pzsi


Az 5'er-ben (www.5er.hu) kitisztítják, eltávolítják igény szerint kb. 20eHUF-ért.


Oh köszi szépen!

Pzsi

státusz peetie

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 520

Elküldve: 2008. október 27. hétfő, 17:27


Pozsika írta: Nekem vki olyan kellene, aki megcsinálja ezt a pillangszelep eltávolítást, mert az NT-sek nem vállalták..:S
Meg ez a turbó tisztítás engem is érdekelne, mert egyre jobban fütyörészik.
Pzsi

NT-sek miért nem vállalták? Elvbõl nem szednek ki odavaló részt?


státusz Att530d

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2008. október 27. hétfő, 15:40


Ervin1979 írta: Üdv.

Tudtok valakit Pest környékén aki tudna segíteni nekem egy ilyen tisztításban? Meg ha van még ilyen jellegû tisztítás a turbónál vagy más ajánlatos résznél...


Pozsika írta: Nekem vki olyan kellene, aki megcsinálja ezt a pillangszelep eltávolítást, mert az NT-sek nem vállalták..:S
Meg ez a turbó tisztítás engem is érdekelne, mert egyre jobban fütyörészik.


Pzsi


Az 5'er-ben (www.5er.hu) kitisztítják, eltávolítják igény szerint kb. 20eHUF-ért.

státusz Pozsika

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. október 27. hétfő, 12:25


Nekem vki olyan kellene, aki megcsinálja ezt a pillangszelep eltávolítást, mert az NT-sek nem vállalták..:S
Meg ez a turbó tisztítás engem is érdekelne, mert egyre jobban fütyörészik.


Pzsi

státusz Ervin1979

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2008. október 26. vasárnap, 21:22


Üdv.

Tudtok valakit Pest környékén aki tudna segíteni nekem egy ilyen tisztításban? Meg ha van még ilyen jellegû tisztítás a turbónál vagy más ajánlatos résznél...

státusz bvanko1

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 97

Elküldve: 2008. október 10. péntek, 17:07


Hori írta:
Tano írta:
bvanko1 írta: Nekem két ismerõsömnek is letört a szelep, mind a kettõnél szarrá ment a motor, mert beszívta a hengerbe a szelepet. Nekem is 320d 150le, mi ledugóztuk az egr-nél egy szimpla 20ft-os érmével, semmi hibakódot ne ír ki, semmi nem világít, azóta mentem min 20ezret, és tökéletesen mûkszik. Ha ledugózod utána már nem tud kokszosodni.



A fényképen látszik a fémszínû könyök kicsit tölcsér formája van, ott lett ledugózva. Ki lett tisztítva a szívócsonk, de nem szedtük ki a szelepeket, mondván nem voltak ramaty állapotban, illetve most már nem tud kokszosodni.


Ti az EGR-t dugóztátok le, az független ezektõl a pillangószelepektõl. Szóval a pillangóid még repülhetnek ettõl. Ezeknek külön mûködtetése van, vákumcsõvel és egy elektromos vezérlésû szeleppel.


Elméletileg attól szakad le hogy az egr-en keresztül megy vissza a korom és rárakódik mikor a pillangó már nem bírja a sok kormot akkor beleesik a motorba : Ha minden igaz


Ez Így van!

A koromtól ragadnak le a pillangó szelepek, a vákuum próbálná nyitni de a szelep le van ragadva, azaz eltörik. Tehát ha nem tud kokszosodni akkor nem tud leragadni. Ezért érdemes ledugózni és jó alaposan kitisztítani a szívó csonkot.

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2008. október 10. péntek, 13:40


dentallabor írta: Szerintem sajnos ebben Tanonak igaza van,tehát bármikor letörhetnek,mivel ott vannak még mindíg,és mûködnek,bár jóval kisebb az esélye,fõleg,he elötte ki is lett tisztítva a szívócsonk rendesen.
Ezzel a 20 forintos trükkel lett valami változás a motor paramétereiben?



Szerintem nem igazán változott semmi hogy ledugóztam az egr-t max egy kicsit lassabban melegszik a motor. Elméletileg meg csak friss levegõt kap állandóan és nem ad hozzá kipugázt

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz dentallabor

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 86

Elküldve: 2008. október 10. péntek, 13:32


Szerintem sajnos ebben Tanonak igaza van,tehát bármikor letörhetnek,mivel ott vannak még mindíg,és mûködnek,bár jóval kisebb az esélye,fõleg,he elötte ki is lett tisztítva a szívócsonk rendesen.
Ezzel a 20 forintos trükkel lett valami változás a motor paramétereiben?

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2008. október 07. kedd, 14:44


Tano írta:
bvanko1 írta: Nekem két ismerõsömnek is letört a szelep, mind a kettõnél szarrá ment a motor, mert beszívta a hengerbe a szelepet. Nekem is 320d 150le, mi ledugóztuk az egr-nél egy szimpla 20ft-os érmével, semmi hibakódot ne ír ki, semmi nem világít, azóta mentem min 20ezret, és tökéletesen mûkszik. Ha ledugózod utána már nem tud kokszosodni.



A fényképen látszik a fémszínû könyök kicsit tölcsér formája van, ott lett ledugózva. Ki lett tisztítva a szívócsonk, de nem szedtük ki a szelepeket, mondván nem voltak ramaty állapotban, illetve most már nem tud kokszosodni.


Ti az EGR-t dugóztátok le, az független ezektõl a pillangószelepektõl. Szóval a pillangóid még repülhetnek ettõl. Ezeknek külön mûködtetése van, vákumcsõvel és egy elektromos vezérlésû szeleppel.


Elméletileg attól szakad le hogy az egr-en keresztül megy vissza a korom és rárakódik mikor a pillangó már nem bírja a sok kormot akkor beleesik a motorba : Ha minden igaz

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. október 07. kedd, 14:35


bvanko1 írta: Nekem két ismerõsömnek is letört a szelep, mind a kettõnél szarrá ment a motor, mert beszívta a hengerbe a szelepet. Nekem is 320d 150le, mi ledugóztuk az egr-nél egy szimpla 20ft-os érmével, semmi hibakódot ne ír ki, semmi nem világít, azóta mentem min 20ezret, és tökéletesen mûkszik. Ha ledugózod utána már nem tud kokszosodni.



A fényképen látszik a fémszínû könyök kicsit tölcsér formája van, ott lett ledugózva. Ki lett tisztítva a szívócsonk, de nem szedtük ki a szelepeket, mondván nem voltak ramaty állapotban, illetve most már nem tud kokszosodni.


Ti az EGR-t dugóztátok le, az független ezektõl a pillangószelepektõl. Szóval a pillangóid még repülhetnek ettõl. Ezeknek külön mûködtetése van, vákumcsõvel és egy elektromos vezérlésû szeleppel.