bvanko1 fórum hozzászólásai

bvanko1 Elküldve: 2008-10-10 17:15 E46&E39 Klubtalálkozó & NT Autó ingyenes átvizsgálás

Kedves klubtársak!

Van ám nekünk kép-tár regisztrációnk is. Ha vannak jó képek akkor lehetne felpakolni a mostani taliról is.

bvanko1 Elküldve: 2008-10-10 17:07 Szívócsonk-pillangószelep

Hori írta:
Tano írta:
bvanko1 írta: Nekem két ismerõsömnek is letört a szelep, mind a kettõnél szarrá ment a motor, mert beszívta a hengerbe a szelepet. Nekem is 320d 150le, mi ledugóztuk az egr-nél egy szimpla 20ft-os érmével, semmi hibakódot ne ír ki, semmi nem világít, azóta mentem min 20ezret, és tökéletesen mûkszik. Ha ledugózod utána már nem tud kokszosodni.



A fényképen látszik a fémszínû könyök kicsit tölcsér formája van, ott lett ledugózva. Ki lett tisztítva a szívócsonk, de nem szedtük ki a szelepeket, mondván nem voltak ramaty állapotban, illetve most már nem tud kokszosodni.


Ti az EGR-t dugóztátok le, az független ezektõl a pillangószelepektõl. Szóval a pillangóid még repülhetnek ettõl. Ezeknek külön mûködtetése van, vákumcsõvel és egy elektromos vezérlésû szeleppel.


Elméletileg attól szakad le hogy az egr-en keresztül megy vissza a korom és rárakódik mikor a pillangó már nem bírja a sok kormot akkor beleesik a motorba : Ha minden igaz


Ez Így van!

A koromtól ragadnak le a pillangó szelepek, a vákuum próbálná nyitni de a szelep le van ragadva, azaz eltörik. Tehát ha nem tud kokszosodni akkor nem tud leragadni. Ezért érdemes ledugózni és jó alaposan kitisztítani a szívó csonkot.

bvanko1 Elküldve: 2008-10-07 14:31 Szívócsonk-pillangószelep

Hori írta:
bvanko1 írta: Nekem két ismerõsömnek is letört a szelep, mind a kettõnél szarrá ment a motor, mert beszívta a hengerbe a szelepet. Nekem is 320d 150le, mi ledugóztuk az egr-nél egy szimpla 20ft-os érmével, semmi hibakódot ne ír ki, semmi nem világít, azóta mentem min 20ezret, és tökéletesen mûkszik. Ha ledugózod utána már nem tud kokszosodni.


és te kiszedted a pillangószelepeket vagy bennhagytad õket?


Ki lett tisztítva a szívócsonk, de nem szedtük ki a szelepeket, mondván nem voltak ramaty állapotban, illetve most már nem tud kokszosodni.

bvanko1 Elküldve: 2008-10-07 14:14 Szívócsonk-pillangószelep

Nekem két ismerõsömnek is letört a szelep, mind a kettõnél szarrá ment a motor, mert beszívta a hengerbe a szelepet. Nekem is 320d 150le, mi ledugóztuk az egr-nél egy szimpla 20ft-os érmével, semmi hibakódot ne ír ki, semmi nem világít, azóta mentem min 20ezret, és tökéletesen mûkszik. Ha ledugózod utána már nem tud kokszosodni.



A fényképen látszik a fémszínû könyök kicsit tölcsér formája van, ott lett ledugózva. Ki lett tisztítva a szívócsonk, de nem szedtük ki a szelepeket, mondván nem voltak ramaty állapotban, illetve most már nem tud kokszosodni.

bvanko1 Elküldve: 2008-09-22 14:27 Hifi beszerelése e46-ba

Nekem 16:9 van az autóban, hátul cd tárral.

Már nagyon régóta mp3-at hallgatok, (nem vagyok egyáltalán vájt fülû) így nagyon jó megoldásnak bizonyult a Dension által gyártott ipod átalakító. Mindenkinek csak ajánlani tudom. Én azt a típust vettem, ami egy váltógomb segítségével, meg tartja a cd tárat is, illetve van usb csatija, tehát pendrive-ról is le tudja játszani az mp3-at. Amióta megvan azóta egy darab cd-t nem hallgattam a kocsiba. Otthon pár perc alatt össze tudok dobni egy play list-et és már szól is a muzsika a kocsiba. Arról nem beszélve hogy a kormányról is tudom vezérelni. A www.brodit.com-ról meg egy nagyon igényas i-pod tartó konzolt sikerült beszereznem, így teljesen gyári hatásúnak tûnik a „cucc”. Majd rakok fel képet a galériába.

bvanko1 Elküldve: 2008-05-22 13:22 E46 Klub póló

01. Steve /1 fehér, 1 kék, méret: XL/
02. daidka/1 fehér, 1 kék, méret:XL/
03. Basanyi /1 fehér,1 kék méret:XL/ /1 fehér,1 kék méret:L/
04. Peetie/1 fehér, 1 kék, méret:XL/
05. Theo / 1 kék, méret XL/
06. Rudo /1 fehér, 1 kék méret:XL/
07. Balu /1 fehér, 1 kék méret:L/
08. Tibikeke /1fehér, 1kék, méret:L/
09. alfatone /1 fehér, 1 kék méret:M, 1 fehér méret:S/
10. Zotyi30d/1 fehér,1 kék méret:L/
11. Raven/1 fehér,1 kék méret:L/
12. Bvanko1 /1 fehér, 1 kék, méret: XL/ /Nõi 1 kék méret:M/

bvanko1 Elküldve: 2008-03-26 16:29 E46 TÍPUSHIBÁK

Típushiba sorszáma: 7

Típushiba meghatározása: egr termosztát
Jellemzõ megtett kilóméter: 135000
Érintett modell: e46 320d touring aut
Évjárat: 2002
Teljesítmény: 150 LE
Üzemanyag: dízel
Valós kilóméter: 155000

Tapasztalt hibajelenség: nem melegedett be rendesen
Megoldás: mivel kettõ van ezért nem érdemes kísérletezni, ki kell cserélni mind a kettõt
Gyári alkatrészekbõl ár: kb 12000 Ft/db
Valós ár:

Megjegyzés, tanács:


Típushiba sorszáma: 8

Típushiba meghatározása: nagynyomású üzemanyag szivattyú /a gázolaj szûrõ elõtt lévõ
Jellemzõ megtett kilóméter: 145000
Érintett modell: e46 320d touring aut
Évjárat: 2002
Teljesítmény: 150 LE
Üzemanyag: dízel
Valós kilóméter: 150000

Tapasztalt hibajelenség: normál esetben csak egy halk duruzsolással jelzi hogy mûködik, egy idõ után ez megváltozott és nagyon erõs mély zúgássá alakult át.
Megoldás: csere
Gyári alkatrészekbõl ár: kb 80000 Ft
Valós ár: 35000 Ft

Megjegyzés, tanács: én nem vártam meg míg megadja magát, lehet hogy még elment volna x kilométert, de ha bedobja a törülközõt akkor bizony tréler.



Típushiba sorszáma: 9

Típushiba meghatározása: szívósoron lévõ pillangószelep törés
Jellemzõ megtett kilóméter: 140000
Érintett modell: e46 320d
Évjárat: 2002
Teljesítmény: 150 LE
Üzemanyag: dízel
Valós kilóméter: 155000

Tapasztalt hibajelenség: megállt mint a ….
Megoldás: ebben a konkrét esetben beesett a hengerbe a szelep, szétvert egy dugattyút, egy szelepet.
Gyári alkatrészekbõl ár: xxxxxx
Valós ár: 450000ft

Megjegyzés, tanács: szerencsére nem velem történt az eset hanem egy barátommal (aki elsõ tulajdonosa az autónak). Viszont nem egyedi az eset. A kipufogó gaz visszavezetés miatt bekokszosodnak a szelepek és egyszerûen le tudnak törni. Onnan már egyenes út a hengerbe. Megoldás: a visszavezetésnél egy egyszerû 20Ft-os érmével le lehet „dugózni” a járatot. A híresztelésekkel ellentétben semmilyen hibakódot nem ír ki a kocsi. Az enyémen le van „dugózva”, azóta már mentem 5000 km-t és semmi. A dugózás után még érdemes kipucolni a szívósort az is nagyban segít.

bvanko1 Elküldve: 2008-03-16 14:33 Tetõcsomagtartó__

kyncza írta:
tiboro2007 írta: egy darabig én is próbálkoztam, de most pihentetem.

nem tudom MO mennyibe kerul az új, de az ebayen 220euro korul mentek+postakoltség, a pesti bontókban meg kb. 50.000huf volt egy pár hete. SK-n volt hogy 30.000huf, volt hogy 70.000huf-t akartak kérni érte, ami q urva sok szerintem egy használtért.

ha nem találsz kuldj egy pu-t és megkeresem a pesti bontó számát


Sziasztok!

Megjött a tetõsín, kicsit csalódott vagyok, mert ha ezt nem egy totálkáros autóról szerelték le, akkor sehonnan... szarrá van ütve, kopva.
madárszaros...mind1. beszéltek festõvel, elsõ dolog, hogy rendbeteszem, mert így egy szekérre sem tenném fel kapaszkodónak...



Na, de mind1, megint közelebb kerültem az igazi kombihoz

Üdv.

kyncza


Hogy áll a dolog? Sikerült felszerelni?

bvanko1 Elküldve: 2008-02-24 17:06 Tetõcsomagtartó__

kyncza írta:
bvanko1 írta:
kyncza írta:
tiboro2007 írta: Szia,

a festernél van most tetocsomi, sajna az árt nem tudom. Egy próbát megér szerintem.

UI: 45ezer


Szia!

nagyon köszönöm, most beszéltem velük. már majdnem mondtam, hogy e46klubbos vagyok és ott azt az infot kaptam, hogy 45, de mire végiggondoltam, kimondta, hogy 40

Meg is rendeltem, köszönöm a segítséget!!!

Üdv.


Ha nem boldogulsz a felszereléssel szólj és megírom a Know-how-t!


Oks, köszi szépen! turbót is otthon cseréltünk rajta, csak menni fog. Ha nem, akkor szólok, vagy felragasztom



A Bmw szerelõnek fin..ja nem volt!!

Egy igazi Bmw guru árulta el a titkot, vigyorogva várom h rájössz-e!

bvanko1 Elküldve: 2008-02-24 10:41 Tetõcsomagtartó__

kyncza írta:
tiboro2007 írta: Szia,

a festernél van most tetocsomi, sajna az árt nem tudom. Egy próbát megér szerintem.

UI: 45ezer


Szia!

nagyon köszönöm, most beszéltem velük. már majdnem mondtam, hogy e46klubbos vagyok és ott azt az infot kaptam, hogy 45, de mire végiggondoltam, kimondta, hogy 40

Meg is rendeltem, köszönöm a segítséget!!!

Üdv.


Ha nem boldogulsz a felszereléssel szólj és megírom a Know-how-t!

bvanko1 Elküldve: 2008-01-27 19:18 Benzin VS Dízel

singletrack írta:
bvanko1 írta:
paci írta: Én még nem nyitottam itt soha új topicot, és most úgy érzem, hogy itt az ideje egy benzin kontra dizel társalgóra, hiszen ez örök téma volt és lesz is mindíg, habár már vagy ezerszer megtárgyaltuk, hogy kinek a pap, kinek a papné.

Szóval szertintem az I.-es swit gti lenyomja a 320d-t...még a chip-es Viktor_E46-ét is


Értem én, hogy nem igazán lehet a turbó dízeleket összehasonlítani a szívó benzinesekkel, de egy igen fontos tényt nem szabad elfelejteni. A benzines sportosabb,pörgõsebb, strapabíróbb = jobb [/b]


Szóval tegnap megtörtént! 320ia vs 320da mind a kettõ 2002-es. Ráadásul a diesel kombi volt. Hát senkit nem akarok elkeseríteni, de 0-130-ig tökéletesen egymás mellett mentünk. Többször is próbálva. Sajnos tovább nem tudtuk próbálni, nem voltak rendes útviszonyok. Majd legközelebb kimegyünk a pályára, mondjuk ott lehet hogy 130 fölött elmegy a bengás. :


és ez egy 2.2-es 320-as volt?


Igen!

bvanko1 Elküldve: 2008-01-27 18:15 Benzin VS Dízel

paci írta: Én még nem nyitottam itt soha új topicot, és most úgy érzem, hogy itt az ideje egy benzin kontra dizel társalgóra, hiszen ez örök téma volt és lesz is mindíg, habár már vagy ezerszer megtárgyaltuk, hogy kinek a pap, kinek a papné.

Szóval szertintem az I.-es swit gti lenyomja a 320d-t...még a chip-es Viktor_E46-ét is


Értem én, hogy nem igazán lehet a turbó dízeleket összehasonlítani a szívó benzinesekkel, de egy igen fontos tényt nem szabad elfelejteni. A benzines sportosabb,pörgõsebb, strapabíróbb = jobb [/b]


Szóval tegnap megtörtént! 320ia vs 320da mind a kettõ 2002-es. Ráadásul a diesel kombi volt. Hát senkit nem akarok elkeseríteni, de 0-130-ig tökéletesen egymás mellett mentünk. Többször is próbálva. Sajnos tovább nem tudtuk próbálni, nem voltak rendes útviszonyok. Majd legközelebb kimegyünk a pályára, mondjuk ott lehet hogy 130 fölött elmegy a bengás. :

bvanko1 Elküldve: 2008-01-26 12:11 Érdekes hiba...:(

BarG írta:
Tano írta: Tudják azok a szerelõk Az EGR/AGR (gyártól függ hogy hívják) a környezetkímélõbb üzem miatt van benne. A kipuffogógáz egy részét visszavezetik ezen keresztül a szívósorra, és így a még benne lévõ anyagokat újra használják. Persze a benne lévõ koszt is. Egy vákumszelep vezérli.

http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;hl=13

Itt a 11-es elem.

Néhányan már lezártuk itt a fórumon is. Ezt legegyszerûbben Az EGR termosztát alatt lévõ hõcserélõnek a tõmítésének a cseréjével oldható meg.

http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=35

Itt a 10-es alatti hengeres elem, aminek a jobb oldalán van egy tömítés, 2 csavar fogja. Ezt kicseréltem egy rézlapra, és frankón lezárja a visszavezetést.

Viszont egy kérdésem lenene: Milyen négy szelepet vett ki a barátod? Mert EGR szelep csak 1 van. Vagy az EGR-t vette le?


Hát nem teljesen....
Az AGR/EGR-t azért használják, hogy oxigénben kevésbé legyen dús a levegõ kis fordulaton és terhelésnél, így alacsonyabb lesz az égési hõmérséklet és kevesebb NOX keletkezik. (A kipufogógázban nem nagyon van mit hasznosítani!)

Az EGR-t nagyon szívesen ledugóznánk sokan, de az újabb típusokon motorhibát jelez, ha megtesszük. Ha valakinek van ötlete, hogyan lehetne mégis megtenni, sokan befizetnénk rá!!!

Zotyi!
A két vakuumszelepet is cseréltetted? (EGR és turbóvezérlõ)
üdv:BG



Szóval tegnap megtörtént a ledugózás. Mivel izzító gyertya csere volt ezért le kellett szedni a szívósort, ezért adott volt hogy megcsinálja a szerelõ ezt is. Ahol vissza van vezetve a kipufogó gáz a szívósorba, az elõtt egy fém bilincs köti össze a kettõt. Na ott lehet belerakni a dugót egy 20ft-os tökéletesen megfelel. Nem jelez motorhibát. A szívósort érdemes ilyenkor kipucolni mert az a koksz ami benne van na az nem semmi. Ez ragasztja meg a szelepet és ezért törik le, szóval elég jól ki lehet tisztítani az egészet. Nekem végül is nem lettek kioperálva a szelepek mert jó állapotban voltak, és mivel már nincs visszavezetve a kip.gáz ezért már nem tud kokszosodni. Mondjuk házi körülmények között nem ajánlom a mûtétet, jobb ellenõrzött körülmények között.

bvanko1 Elküldve: 2008-01-21 17:39 Érdekes hiba...:(

singletrack írta:
fmin írta: Köszönöm, de igazából az a próblémám hogy beremeg a kasztni amikor vált.


Amikor felvált, vagy amikor visszavált? Nekem akkor remeg néha be, ha hideg még a motor, és elveszem a gázt... de van amikor melegen is csinálja, bár akkor nem olyan erõsen. Már régóta keresem a hibát, eddig semmi...


Nekem is beremeg hideg motornál gázelvételnél . Nekem sincs tippem h mi lehet.

bvanko1 Elküldve: 2008-01-21 13:03 Segítsetek!

A tükörfûtés folyamatos, télen-nyáron. Én is megkérdeztem a szerelõt, mert nekem is nyáron 35c-ban is forró volt, de azt mondta így a normális.