- autója adatai
- Széria: 5
- Típus: E60
- Kivitel: Sedan
- Modell: 530d
- Évjárat: 2005
Elküldve: 2009. március 10. kedd, 22:33
A Chryslerrel való szakítása óta folyamatos beszédtéma, hogy a Daimler AG. melyik másik riválisával kötheti össze a sorsát hosszú távú túlélése érdekében. Tavaly már szó esett a BMW-vel való együttmûködés lehetõségérõl, de akkor nem volt sürgõs: a Mercedes is, a BMW is jelentõs profittal mûködött, legfeljebb a fronthajtású modellek drága fejlesztése okozott némi fejfájást a két cégnek. Most azonban merõben más a helyzet: a válság kirobbanása miatt az eladások minden jelentõsebb piacon visszaestek, így a Mercedesnek és a BMW-nek is elemi érdeke, hogy minél gyorsabban faragjon a költségeibõl. A hírek egyelõre 7%-os részvénycserérõl szólnak - a BMW és a Mercedes egy az egyben váltaná be a másik részvényeit -, bár arról is hallani, hogy a BMW 46%-át birtokló Quandt család egyelõre nem támogatja az ötletet - állítólag attól tartanak, hogy a Mercedes irányító szerepre törekedhet a cégen belül.
Ha a két vállalat valóban szövetségre lép, akkor számos területen segíthetik egymás. Az egyik legfontosabb lehetõség a Mini, illetve az A- és B-osztályú Mercedesek utódainak közös fejlesztése: mivel sem a Mercedes, sem a BMW nem ad el elég kisautót ahhoz, hogy a kizárólag ezekhez a modellekhez használható alkatrészek és fõegységek fejlesztése és gyártása kifizetõdõ legyen, már mindkét cég próbált partnert találni a feladathoz korábban. A BMW messzebb jutott - a Mini motorjait a Peugeot csoporttal közösen készítik -, de hosszabb távon ez a megoldás sem optimális. Ha azonban ugyanazokra az alapokra épülhetne a Mini és a kis Mercedesek, azzal az alkatrészek gyártási példányszámát évi 4-500 ezer körülire emelhetnék, ami a fejlesztések gyorsabb megtérülését eredményezné. Ezenkívül a két gyártó persze más területeken is hatékonyan segíthetné egymást, hiszen típus- és motorválasztékuk szinte tökéletesen átfedi egymást, így számos olyan alkatrész van, például motorok, váltók, futómûelemek, amelyet anélkül vehetnének át, hogy az az autóikon meglátszana.
A Mercedes és a BMW már eddig is részt vett több közös projektben - egyebek közt egy hibrid hajtáslánc fejlesztésében és a német beszállítókat segítendõ néhány szabvány kidolgozásában -, így korlátozott kapcsolat már most is van a két rivális között, de eddig minden ilyen programban részt vettek más partnerek is, például a GM vagy a Volkswagen. Ha viszont a mostani tárgyalások eredménnyel zárulnak, azzal megnyílik az út a közös munka elõtt, amely mindkét luxusautó-márka számára komoly elõnyöket tartogat.
forrás: totalcar.hu