BalaBMW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz BalaBMW

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 8% (31 pont) | Hozzászólások: 369

Elküldve: 2012. szeptember 20. csütörtök, 19:17


m_attila írta:
BalaBMW írta:
vivaladiesel írta:
ute107 írta:
ember84 írta: Sziasztok!Tudnátok abban segíteni,e46 320d-be,150Le turbót hol lehet legjobb áron beszerezni!Újat szeretnék!Köszi!


M.Attila Szombathely!


AtiTDI (bmwcucc@gmail.com)


Ha már itt tartunk, akkor mennyi egy új turbó 20D-re? Bontottakat szoktam látni 80 és 110e Ft között és fúrja az oldalamat a kíváncsiság, hogy mekkora a kettő között a különbség.


ez attól is függ eu3as vagy eu 4es az autó


Engem speciel az EU3 érdekelne. Autómata miatt nem kaptam meg a rohadt 4-est...

Bár remélem nem mostanában lesz rá szükségem, de azért infó gyanánt jó lenne tudni.

m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2012. szeptember 20. csütörtök, 18:37


BalaBMW írta:
vivaladiesel írta:
ute107 írta:
ember84 írta: Sziasztok!Tudnátok abban segíteni,e46 320d-be,150Le turbót hol lehet legjobb áron beszerezni!Újat szeretnék!Köszi!


M.Attila Szombathely!


AtiTDI (bmwcucc@gmail.com)


Ha már itt tartunk, akkor mennyi egy új turbó 20D-re? Bontottakat szoktam látni 80 és 110e Ft között és fúrja az oldalamat a kíváncsiság, hogy mekkora a kettő között a különbség.


ez attól is függ eu3as vagy eu 4es az autó

BalaBMW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz BalaBMW

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 8% (31 pont) | Hozzászólások: 369

Elküldve: 2012. szeptember 20. csütörtök, 18:16


vivaladiesel írta:
ute107 írta:
ember84 írta: Sziasztok!Tudnátok abban segíteni,e46 320d-be,150Le turbót hol lehet legjobb áron beszerezni!Újat szeretnék!Köszi!


M.Attila Szombathely!


AtiTDI (bmwcucc@gmail.com)


Ha már itt tartunk, akkor mennyi egy új turbó 20D-re? Bontottakat szoktam látni 80 és 110e Ft között és fúrja az oldalamat a kíváncsiság, hogy mekkora a kettő között a különbség.

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. szeptember 20. csütörtök, 17:05


ute107 írta:
ember84 írta: Sziasztok!Tudnátok abban segíteni,e46 320d-be,150Le turbót hol lehet legjobb áron beszerezni!Újat szeretnék!Köszi!


M.Attila Szombathely!


AtiTDI (bmwcucc@gmail.com)

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Renzo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2012. szeptember 19. szerda, 21:40


BarG írta:
Renzo írta: Sziasztok

Írtam már egyszer de törölték vagy én topoztam, de a lényeg, hogy a Turbómmal gondok támadtak.
Következő a jelenség:

1-esbe ha gyorsítok 1750 érzékelek némi erőt a turbó felől de az igazi erő 3000 felett jelenik meg egy zsák korommal (mintha kiköpné a dugót), 2-esbe és 3-asba már korom nincs és hamarabb is húz, nincs akkora különbség.
Ha 2000 fordulaton tartom a motort és onnan gyorsítok akkor már, nem jelenik meg a korom és a húzás is jobb (de közelse a régi), kicsit olyan mintha elveszne a vákumvezérlés vagy maga a vákum.
Rádugtuk diagnosztikára, és kiírta az EGR szelepet hibának.

Nos a kérdések:

-okozhatja az EGR szelep, az ilyen drasztikus turbó teljesítmény vesztést ?
-az EGR-t ha megszívom én tudok akkora vákumot létrehozni, hogy megmozduljon a szelep?
-elképzelhető, hogy nincs elég vákum?
-ha nincs elég vákum a féknél ezt nem kéne észrevegyem, nem kéne bekeményedni?
-hogy tudom ellenőrizni, hogy elég vákuumot termel a szivattyú?
-vagy esetleg azt, hol tudom meglesni, hogy valami valahol falsot szív?
-vagy mégis a turbónál rossz valami csak azt nem dobja ki hibának?

(azért merülnek fel ezek a kérdések,mert volt már szar az EGR de akkor nem volt ekkora késése a turbónak.)

ui.: vagy teljesen rossz az elgondolás ,és a turbó rész dögledezik?

ui.: EGR-t hol tudok beszerezni, ha netán bontott, hogy tudom lecsekkolni, hogy jó.

Nagyon szépen köszönöm és bocs ha nem egészen jól látom át a helyzetet.



Hát, Te nagyon eldöntötted, hogy annak ellenére, hogy EGR hibát ír a gép, de mégiscsak a turbód rossz! Ha már olyan mázlid van, hogy mondott valamit a diagnosztika, akkor először ezt ellenőrizd le, ha mégsem ez a hiba, akkor lehet tovább menni.
- igen, ha szájjal megszívod, akkor ki tudod nyitni az EGR szelepet. És ha belenézel a szelepbe, akkor láthatod, hogy nyitva maradt-e.
- ha nyitva marad, akkor igen, tud jelentős teljesítmény vesztést okozni, mert ahelyett, hogy friss levegőt szívna a gép, a kipufogógázt keringeti körbe-körbe
- EGR hibát okozhat a vákuum hiánya, amit lukas cső, vagy elromlott vezérlő is csinálhat
- vákuum hibát vákuum mérővel lehet felderíteni
- ha rossz az EGR szelep, akkor a turbó hibát nem is fogod tudni kideríteni
- ha kevés levegőt nyom a turbód, az lehet még levegőcsövek lyukadása miatt, interqler lyuk miatt is - de ezeknek hangjuk is van, ha szelelnek. Nyomást - szintén meglepetés szerűen - nyomásméréssel lehet ellenőrizni. Elvileg a diagnosztika is látja a szívócső nyomást, adatolvasással kiderül, hogy mit lát. Ha gyanús, hogy jót lát, de az nem a valóság, akkor nyomásmérőt kell felszerelni.
- eza falsot szív! kifejezést mindig mosolyt csal az orcámra, turbós gépek esetén





Köszi a "falsót szív" rész a vákuumcső szakadásra értendő részemről.
-Nem eldöntöttem, hanem találgatok, és nem írtam, hogy a turbom rossz én azt írtam, hogy a turbonál valami
-az EGR csukott állapotban van mindvégig, a diagnosztika alatt is, ha megszívom meg se moccan, még ha behorpad a homlokom, akkor is ezért kérdeztem (valszeg rosszul fogalmaztam meg picit az EGR hiba jelenséget) Zárt állapotban van az EGR, ezért nem értem, hogy ez okozhat e ekkora teljesítmény vesztést. Ha nyitva maradt volna nem kérdem
-a turbo nem fúj ki, nem szelel, nincs szakadás a levegő részen.
-Az EGR szelepváltó jó
-a vákumcsöveket és az EGR tuti kicserélem, aztán folytatom a nyüstölést a fórumon.

nyomás és vákummérő műszerek jogosak




BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. szeptember 19. szerda, 20:09


Renzo írta: Sziasztok

Írtam már egyszer de törölték vagy én topoztam, de a lényeg, hogy a Turbómmal gondok támadtak.
Következő a jelenség:

1-esbe ha gyorsítok 1750 érzékelek némi erőt a turbó felől de az igazi erő 3000 felett jelenik meg egy zsák korommal (mintha kiköpné a dugót), 2-esbe és 3-asba már korom nincs és hamarabb is húz, nincs akkora különbség.
Ha 2000 fordulaton tartom a motort és onnan gyorsítok akkor már, nem jelenik meg a korom és a húzás is jobb (de közelse a régi), kicsit olyan mintha elveszne a vákumvezérlés vagy maga a vákum.
Rádugtuk diagnosztikára, és kiírta az EGR szelepet hibának.

Nos a kérdések:

-okozhatja az EGR szelep, az ilyen drasztikus turbó teljesítmény vesztést ?
-az EGR-t ha megszívom én tudok akkora vákumot létrehozni, hogy megmozduljon a szelep?
-elképzelhető, hogy nincs elég vákum?
-ha nincs elég vákum a féknél ezt nem kéne észrevegyem, nem kéne bekeményedni?
-hogy tudom ellenőrizni, hogy elég vákuumot termel a szivattyú?
-vagy esetleg azt, hol tudom meglesni, hogy valami valahol falsot szív?
-vagy mégis a turbónál rossz valami csak azt nem dobja ki hibának?

(azért merülnek fel ezek a kérdések,mert volt már szar az EGR de akkor nem volt ekkora késése a turbónak.)

ui.: vagy teljesen rossz az elgondolás ,és a turbó rész dögledezik?

ui.: EGR-t hol tudok beszerezni, ha netán bontott, hogy tudom lecsekkolni, hogy jó.

Nagyon szépen köszönöm és bocs ha nem egészen jól látom át a helyzetet.



Hát, Te nagyon eldöntötted, hogy annak ellenére, hogy EGR hibát ír a gép, de mégiscsak a turbód rossz! Ha már olyan mázlid van, hogy mondott valamit a diagnosztika, akkor először ezt ellenőrizd le, ha mégsem ez a hiba, akkor lehet tovább menni.
- igen, ha szájjal megszívod, akkor ki tudod nyitni az EGR szelepet. És ha belenézel a szelepbe, akkor láthatod, hogy nyitva maradt-e.
- ha nyitva marad, akkor igen, tud jelentős teljesítmény vesztést okozni, mert ahelyett, hogy friss levegőt szívna a gép, a kipufogógázt keringeti körbe-körbe
- EGR hibát okozhat a vákuum hiánya, amit lukas cső, vagy elromlott vezérlő is csinálhat
- vákuum hibát vákuum mérővel lehet felderíteni
- ha rossz az EGR szelep, akkor a turbó hibát nem is fogod tudni kideríteni
- ha kevés levegőt nyom a turbód, az lehet még levegőcsövek lyukadása miatt, interqler lyuk miatt is - de ezeknek hangjuk is van, ha szelelnek. Nyomást - szintén meglepetés szerűen - nyomásméréssel lehet ellenőrizni. Elvileg a diagnosztika is látja a szívócső nyomást, adatolvasással kiderül, hogy mit lát. Ha gyanús, hogy jót lát, de az nem a valóság, akkor nyomásmérőt kell felszerelni.
- eza falsot szív! kifejezést mindig mosolyt csal az orcámra, turbós gépek esetén





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. szeptember 19. szerda, 20:11

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Renzo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2012. szeptember 19. szerda, 09:25


Sziasztok

Írtam már egyszer de törölték vagy én topoztam, de a lényeg, hogy a Turbómmal gondok támadtak.
Következő a jelenség:

1-esbe ha gyorsítok 1750 érzékelek némi erőt a turbó felől de az igazi erő 3000 felett jelenik meg egy zsák korommal (mintha kiköpné a dugót), 2-esbe és 3-asba már korom nincs és hamarabb is húz, nincs akkora különbség.
Ha 2000 fordulaton tartom a motort és onnan gyorsítok akkor már, nem jelenik meg a korom és a húzás is jobb (de közelse a régi), kicsit olyan mintha elveszne a vákumvezérlés vagy maga a vákum.
Rádugtuk diagnosztikára, és kiírta az EGR szelepet hibának.

Nos a kérdések:

-okozhatja az EGR szelep, az ilyen drasztikus turbó teljesítmény vesztést ?
-az EGR-t ha megszívom én tudok akkora vákumot létrehozni, hogy megmozduljon a szelep?
-elképzelhető, hogy nincs elég vákum?
-ha nincs elég vákum a féknél ezt nem kéne észrevegyem, nem kéne bekeményedni?
-hogy tudom ellenőrizni, hogy elég vákuumot termel a szivattyú?
-vagy esetleg azt, hol tudom meglesni, hogy valami valahol falsot szív?
-vagy mégis a turbónál rossz valami csak azt nem dobja ki hibának?

(azért merülnek fel ezek a kérdések,mert volt már szar az EGR de akkor nem volt ekkora késése a turbónak.)

ui.: vagy teljesen rossz az elgondolás ,és a turbó rész dögledezik?

ui.: EGR-t hol tudok beszerezni, ha netán bontott, hogy tudom lecsekkolni, hogy jó.

Nagyon szépen köszönöm és bocs ha nem egészen jól látom át a helyzetet.




autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2012. szeptember 13. csütörtök, 19:53


BarG írta:
ember84 írta: Sziasztok!Tudnátok abban segíteni,e46 320d-be,150Le turbót hol lehet legjobb áron beszerezni!Újat szeretnék!Köszi!


Keress egy vagy fuvarozó, vagy autószerelő ismerőst, beszéld meg vele, hogy be tudja-e fogadni a turbód számláját és hajlandó-e visszaadni az ÁFÁ-t, majd vedd meg a turbót, majdnem mindegy hogy hol, csak ne bmw márkaszervízben, számlára, a cég nevére. Így lesz egy 21%-kal olcsóbb turbód.

Én a Felcsikiéknél vettem, de párezer Ft-on belül lett volna a Magyarturbónál vagy az AH-nál is, de ez volt kényelmes, mert épp arra jártam.

bmw márkaszervízben 150e Ft-tal adták volna drágábban a turbót, az ő véleményük szerint nagy kedvezménnyel. Nagyon gyorsan otthagytam őket.


Köszönöm az infókat!!

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. szeptember 13. csütörtök, 19:42


ember84 írta: Sziasztok!Tudnátok abban segíteni,e46 320d-be,150Le turbót hol lehet legjobb áron beszerezni!Újat szeretnék!Köszi!


Keress egy vagy fuvarozó, vagy autószerelő ismerőst, beszéld meg vele, hogy be tudja-e fogadni a turbód számláját és hajlandó-e visszaadni az ÁFÁ-t, majd vedd meg a turbót, majdnem mindegy hogy hol, csak ne bmw márkaszervízben, számlára, a cég nevére. Így lesz egy 21%-kal olcsóbb turbód.

Én a Felcsikiéknél vettem, de párezer Ft-on belül lett volna a Magyarturbónál vagy az AH-nál is, de ez volt kényelmes, mert épp arra jártam.

bmw márkaszervízben 150e Ft-tal adták volna drágábban a turbót, az ő véleményük szerint nagy kedvezménnyel. Nagyon gyorsan otthagytam őket.

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2012. szeptember 13. csütörtök, 19:42


ember84 írta: Sziasztok!Tudnátok abban segíteni,e46 320d-be,150Le turbót hol lehet legjobb áron beszerezni!Újat szeretnék!Köszi!


M.Attila Szombathely!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2012. szeptember 13. csütörtök, 18:50


Sziasztok!Tudnátok abban segíteni,e46 320d-be,150Le turbót hol lehet legjobb áron beszerezni!Újat szeretnék!Köszi!

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2012. augusztus 06. hétfő, 16:44


Sziasztok!

Voltam ma a Bárdiban pár alkatrészért másik kocsihoz...
Találtam a Wynni's-nek egy új termékét.
http://www.bardiauto.hu/websho...as/-W28679

"A turbótöltő müködési alapelve nagyon egyszerű: feladata, hogy extra motor teljesítményt generáljon,úgy, hogy a motorba a tökéletes égést elősegítendő többet levegőt fúj. Azonban a szennyezett levegő mely a turbótöltőn áthalad, olaj, korom, lakk és kátrány lerakodásokat hagy maga után a turbó belsejében. Gyenge szennyeződés esetén a Wynn's turbó tisztitó szétszerelés nélkül, azonnal és alaposan megtisztítja a turbótöltőt/ erősen szennyezett, elzárodott turbótöltő esetén szétszerelt állapotban érhető el a leghatékonyabb tisztítás/ .

Találtam még Egr és részecskeszűrő tisztítót is.
Használta már valaki valamelyiket??

Üdv Dávid

bmwszabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 318is
Évjárat: 1992

státusz bmwszabi

Fórumlakó

Elismertség: 3% (8 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2012. augusztus 04. szombat, 18:47


Helló Dávid!

Köszi, hogy írtad, hogy jó ez a szervíz, haverom is utánajárt, és dicsérték ezt a szervízt nagyon. Jó, hogy megerősítetted.

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2012. augusztus 04. szombat, 17:19


bmwszabi írta: AH turbó szervízbe került a beteg turbó Dunakeszire.Jövő hétre kész.Addig meg összeszedik a többi javítani való dolgokat, hogy minden rendben legyen, mert ahogy olvasgattam, maga a turbó önmagában nem szokott tönkremenni, pláne ha odafigyelnek a visszahűtésére, hanem valami egyéb ok vezet a meghibásodásra. De ezt itt már mindenki jól tudja, csak én most olvasgattam utána.

RePTaiL írta:
bmwszabi írta: Szaisztok!

Haverom 2002-es 18d bömösében behalt a turbó. pedig nagyon vigyáz rá, elvileg 198.000 km van az autóban.Kaszának nincs most bontott, csak 20d-hez való.
Ti mit tanácsoltok, bontott vagy felújított? Én felújítottra szavazok inkább.
Viszont beszéltem egy Nyírbátori nagy guru turbófelújítóval, aki azt mondta, hogy ezt nem tudja felújítani, mert ez változó geometriájú, illetve, hogy ő kína cuccokból nem újítja fel. Ezek szerint a többi felújítást végző műhely vmi kína alkatrészekkel dolgozna? mert nem ezt olvastam a honlapokon, meg ha kínai is, attól még lehet talán jó is.
Mi a vélemyényetek? Mondjuk anyagi okokból úgyis a felújítás marad, csak érdekes volt, amit mondott ez az úr.



amit nem Kínában gyártanak, az mind gagyi! amúgy meg felújítás teljesen jó, csak előtte azért informálódj hogy hova viszed, nehogy valami Pista bácsi féle sufituning műhelybe



Szia!Jó helyre kerülr a turbo,én is keszis vagyok nem ma kezdték csínálni a szakmát,nem is dolgoznak vészesen drágán.



bmwszabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 318is
Évjárat: 1992

státusz bmwszabi

Fórumlakó

Elismertség: 3% (8 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2012. augusztus 04. szombat, 15:18


AH turbó szervízbe került a beteg turbó Dunakeszire.Jövő hétre kész.Addig meg összeszedik a többi javítani való dolgokat, hogy minden rendben legyen, mert ahogy olvasgattam, maga a turbó önmagában nem szokott tönkremenni, pláne ha odafigyelnek a visszahűtésére, hanem valami egyéb ok vezet a meghibásodásra. De ezt itt már mindenki jól tudja, csak én most olvasgattam utána.

RePTaiL írta:
bmwszabi írta: Szaisztok!

Haverom 2002-es 18d bömösében behalt a turbó. pedig nagyon vigyáz rá, elvileg 198.000 km van az autóban.Kaszának nincs most bontott, csak 20d-hez való.
Ti mit tanácsoltok, bontott vagy felújított? Én felújítottra szavazok inkább.
Viszont beszéltem egy Nyírbátori nagy guru turbófelújítóval, aki azt mondta, hogy ezt nem tudja felújítani, mert ez változó geometriájú, illetve, hogy ő kína cuccokból nem újítja fel. Ezek szerint a többi felújítást végző műhely vmi kína alkatrészekkel dolgozna? mert nem ezt olvastam a honlapokon, meg ha kínai is, attól még lehet talán jó is.
Mi a vélemyényetek? Mondjuk anyagi okokból úgyis a felújítás marad, csak érdekes volt, amit mondott ez az úr.



amit nem Kínában gyártanak, az mind gagyi! amúgy meg felújítás teljesen jó, csak előtte azért informálódj hogy hova viszed, nehogy valami Pista bácsi féle sufituning műhelybe