Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. február 03. kedd, 21:09


Az új váltó jobban hasonlít az aktuális M3-as dupla kuplungosára, mint az elõdjére.

Klaus Draeger, a BMW fejlesztési vezetõje az Automotive Newsnak elmondta, hogy a nagy autók esetében nem szeretnék a dupla kuplungos váltót használni, inkább a sima automata váltóra koncentrálnak: A nyolcfokozatú automata, amit a ZF-fel közösen fejlesztettünk, a kapcsolás idejét tekintve felveszi a versenyt a dupla kuplungos váltóval, de könnyebb, gazdaságosabb, valamint az ára is kedvezõbb. Draeger kifejtette, hogy a dupla kuplungos rendszerek nagyon bonyolultak, ezért drágák, ráadásul nehezek is.

A ZF új váltóját úgy találták ki, hogy nemcsak a hátsó-, hanem az összkerékhajtású autókba is be lehessen szerelni, ezért a BMW-k mellett több Audiban is találkozunk majd vele. A plusz fogaskerekeknek köszönhetõen a váltó minden sebességtartományban könnyebben megtalálja az ideális motorfordulatot, ezért gazdaságosabbá teszi az autózást. Hogy még gazdaságosabbá tegyék, az új váltóba beépítették a stop-start rendszert is.

A BMW tesztjei alapján az új váltó fogyasztáscsökkentõ hatása benzin esetén 3, dízelautóknál pedig 6 százalék, legalábbis ennyivel fogyasztottak kevesebbet az új váltóval szerelt BMW-k azoknál, melyekben a jelenlegi hatfokozatú automata dolgozott.

forrás: totalcar.hu