« előző12következő »
Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2008. május 08. csütörtök, 22:44


Tiba írta: Én tervezem a szerkezet cseréjét, mert sokan mondták, hogy túl fent fog a kuplung. Sacks ot veszek bele, csapágyat szerkezetet, meg tárcsát. Kb 40 ezer+20 munkadíj ra lehet számolni. De ha ott járnak a srácok, akkor az olajokat is le fogom cseréltetni (difi+váltó). Remélem megszünnek a misztikus hangok


Szerintem a fent fogós kupplung alapvetõen BMW specialitás. Sokan jelezték már, hogy magasan fog a kupplung és nekem is ez volt a legfurcsább amikor kipróbáltam a gépet. Amikor szétszedtük a szerkezetet a szerelõ barátom csak ennyit mondott: ezzel a tárcsával még lehet 80-100 ezer km-t menni. Valóban nagyon jó állapotban volt, tehát nem emiatt fog fent. A hidraulikus mûködtetõ szerkezetben pedig nem találtam olyan pontot, ahol állítani lehetne... Viszont a váltó- és diffiolajcserét nagyon javaslom, szerintem megéri és Te is érezni fogod már kb. 10 km megtétele után mennyit is számít az olaj.

Szemy

Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2008. május 08. csütörtök, 22:04


Én tervezem a szerkezet cseréjét, mert sokan mondták, hogy túl fent fog a kuplung. Sacks ot veszek bele, csapágyat szerkezetet, meg tárcsát. Kb 40 ezer+20 munkadíj ra lehet számolni. De ha ott járnak a srácok, akkor az olajokat is le fogom cseréltetni (difi+váltó). Remélem megszünnek a misztikus hangok

státusz peetie

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 520

Elküldve: 2008. május 08. csütörtök, 20:57


Na ez szép. Én legelõször akkor kezdtem hallani a hangokat (lol, lehet nem is a kocsival van a baj ), amikor egyesben meghúzattam 20-30ig és kinyomtam a kuplungot. Na ekkor olyan hangja volt, mintha a kerékõr zörögne hátul a szerszámkészlet mellett. De utána beszorítottam, megnéztem minden szerszám le van fogatva és így is hallom, de persze nem mindig. Kuplungoláskor szerintem ugyanez a hang jön, csak nem a folyamatosan rázkódó, hanem csak egy koppanás, dübbenés nemtudom mi.

Amikor a váltókart húzgálom én nem hallok különösebben zavaró hangot.

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2008. május 08. csütörtök, 20:34


peetie írta: Én két esetben hallok valami klottyanást, egyrészt néha mikor sebességet váltok és ráengedem a kuplungot, de sokszor olyankor is, mikor kinyomom. Ez is szilent gyanús? Picsába hogy mikor az NT autónál voltam ezt elefeljtettem mondani h nézzék meg.


Amikor megvettem az autót, akkor zavart a váltás vagy kupplungolás közben néha jelentkezõ hátulról jövõ mély dübbenés. Nem mondanám kopogásnak, ez egy nagyon mély tompa hang volt. Aztán egyik autószerelõ barátomnál megnéztük a dolgot. A hátsó szilentek kifogástalan állapotban vannak (német autó 49000 km-rel...azt hiszem ez el is várható tõle). Akkor szétszedtük a kupplungot, mert arra gyanakodtunk, hogy a bordástengelyen megszorul a tárcsa. Rozsdás volt ugyan a bordástengely, de könnyen járt rajta a tárcsa. Jó alaposan megtisztítottunk ott mindent, illetve a szükséges helyeket megkentük és vártuk az eredményt. Ezek után nagyon-nagyon sokat javult a dolog, de néha napján azért jelentkezett a hang, de csak nagyon ritkán. Aztán most 60000 km-nél olajat cseréltettem a váltóban, mert picit nehézkesnek éreztem a váltást. Ennek eredményeként maga a váltás szenzációsan sokat javult, csendesebb, kényelmesebb és gyorsabb is lett és azóta nem hallottam a dübbenést. Viszont a dolog igazi okát sajnos mai napig nem ismerem.

Azt megfigyeltem én is, hogy ha 1.-be vagy 2.-be akartam tenni gyorsan a váltót, általában akkor jelentkezett a hang és minél gyorsabban akartam váltani annál hangosabb volt. Viszont néha maga csak a kuplungolás során is (akár kinyomás akár felengedés) lehetett hallani. Sajnos mind ezidáig igazi érveken álló racionális magyarázatot sem én sem a megkérdezettek nem tudtak adni a jelenségrõl. Maximum csak megjegyezték: igen, a BMW szokott ilyet csinálni.

Ha esetleg valaki megtalálta a jelenség forrását, ugye közkincsé teszi?

Szemy

Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2008. május 08. csütörtök, 20:13


Én is hallok valamit, de az nt-s srác azt mondta, hogy a henger alakú silent, ami a difinél van, az jó.

státusz peetie

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 520

Elküldve: 2008. május 08. csütörtök, 18:33


Én két esetben hallok valami klottyanást, egyrészt néha mikor sebességet váltok és ráengedem a kuplungot, de sokszor olyankor is, mikor kinyomom. Ez is szilent gyanús? Picsába hogy mikor az NT autónál voltam ezt elefeljtettem mondani h nézzék meg.

státusz impact

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2008. február 24. vasárnap, 12:01


Helló!

én is elkezdtem mögülem hangokat hallani, mikor ráengedem a kuplungot vagy nagy gázt adok, biztos a szilent persze.
Ma alánéztem a kocsinak és látom hogy a tartókonzol ki vagy be van szakadva és azért nyikorog. Totál kihûltem, ilyenkor mit lehet tenni?
Remélem valaki tud tanácsot adni.

Elõre is köszi


státusz Hiko

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 45

Elküldve: 2008. január 02. szerda, 19:34


Hát ez nem jó hír
Nekem most van 163ekm-em és kezd nem tetszeni a kuplung viselkedése.

Üdv. és köszi
PS. Azé' esett a szemeben az E46, bezzeg a jó kis E30-ban még 300ekm-nél sem volt ilyen gond. Vagy túl nagyok az elvárásaim?! :o

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2008. január 02. szerda, 18:19


Hiko írta: Szemy,
köszi, azóta emésztettem a dolgot és valóban. Azért furcsa, hogy ez tényleg ennyit számítson. Ehhez mûvelethez gondolom váltó levesz mutatvány kellett. Ami egy ilyen "pitiáner" hibáért azért bosszantó.
Másik. Van egy szerelési kézikönyvem, ami szerint 150ekm az élettartama a kuplungtárcsának. Létezik ez? Szvsz azért dupla ennyit illene kibírnia. Nem?

Üdv. Hiko


Szia Hiko!

150.000 km a kuplungtárcsára reális, ha jól tudom ez a BMW méretezési elõírása. Nekem német nyelvû szerelési kézikönyvem van és abban is ez szerepel. Továbbá 49000 km-rel vettem az autót és amikor az autószerelõ ránézett a kuplungtárcsára õ is azt mondta, hogy ezzel még olyan 100.000 km-t lehet menni. Szóval stimmel a szám!

Szemy

státusz Hiko

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 45

Elküldve: 2007. december 29. szombat, 11:12


Szemy,
köszi, azóta emésztettem a dolgot és valóban. Azért furcsa, hogy ez tényleg ennyit számítson. Ehhez mûvelethez gondolom váltó levesz mutatvány kellett. Ami egy ilyen "pitiáner" hibáért azért bosszantó.
Másik. Van egy szerelési kézikönyvem, ami szerint 150ekm az élettartama a kuplungtárcsának. Létezik ez? Szvsz azért dupla ennyit illene kibírnia. Nem?

Üdv. Hiko

Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2007. december 29. szombat, 04:43


És Szemy megadod a szerelõd elérhetõségét?

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2007. december 28. péntek, 22:36


Hiko írta: Szemy!
Nekem is van hasonló jelenségem, és amit írsz van benne vmi., de én maga a kuplung tárcsa elszennyezõdésére (kopásból, mint pl. a féknél por) tudok gondolni. A kuplung tárcsának tudtommal nem kell mozognia a borgástengelyen. Az oldás, kuplungolás a csúszó felületeken történik nem a bordás tengelyen.
Kicsit kifejtenéd pontosabban, hogy is volt ez?

Köszi, Hiko


Szia Hiko!

A kupplungtárcsa bordáskötéssel kapcsolódik a sebességváltó behajtó tengelyéhez, amin nagyon kicsit mozognia kell. Nálam nem volt normális kenés a bordáskötésnél, így nem tudott olyan könnyen elmozdulni. Tehát amikor kupplungoltam, nem szünt meg a hajtás a motor és a sebességváltó között, és az elsõ sebességváltáskor valamelyik fokozat szinkrongyûrûje által kifejtett ellennyomaték függetlenítette a hajtásláncot. Ez persze nem túl jó!!! Miután szétszedtük és jó alaposan "bekrémeztük" szinte teljesen elmúlt a probléma.

Gyári kenõanyagelõírás ide: ESSO UNIREX S2 (nekünk nem volt ilyen, emiatt sima valamilyen réz alapú kenõanyagot használtunk)

Remélem tudtam valamennyit segíteni!

Szemy

státusz Hiko

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 45

Elküldve: 2007. december 14. péntek, 18:57


Szemy!
Nekem is van hasonló jelenségem, és amit írsz van benne vmi., de én maga a kuplung tárcsa elszennyezõdésére (kopásból, mint pl. a féknél por) tudok gondolni. A kuplung tárcsának tudtommal nem kell mozognia a borgástengelyen. Az oldás, kuplungolás a csúszó felületeken történik nem a bordás tengelyen.
Kicsit kifejtenéd pontosabban, hogy is volt ez?

Köszi, Hiko

Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2007. december 13. csütörtök, 23:14


Szemy?

státusz Diabolica

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 296

Elküldve: 2007. december 10. hétfő, 19:49


Szemy írta:
Tiba írta: és Bocika szerelõjéhez vitted?


Nem, van egy volt évfolyatársam, aki autószerelõként dolgozik Solymáron. A legbecsületesebb ember, akit csak ismerek. Hozzá vittem el az autót, nemcsak ezt a hibát vette górcsõ alá, de az egész autót átnézte, leellenõrizte. Nagyon nem ért rá, de azért valahogy csak beszuszakolta a millió teendõi közé a dolgot. Ezúton is köszönöm neki! Viszont ha nem vállalta volna, akkor szerintem megkerestem volna bocika szerelõjét.

Szemy


Na bakker, pedig ezt a hibát már vagy egy éve kutatjuk itt, ráadásul egy földim oldotta meg, szóval grat hozzá

« előző12következő »