Mathias írta:
Én úgy tudom, hogy elvileg soha nem kell cserélni az automata válto olajat!!
Legalább is a BMW szerint!!
Sziasztok!
Ezt az olajcsere témát szeretném egy kicsit rendbe tenni, mert igen kesze-kusza információk röpködnek itt. Kölnben dolgozom mint autótervezõ mérnök, a Deutz diesel motorokhoz tervezek fogaskerekeket.
1. Az alapvetõ szabály, hogy a váltóban és a diffiben lévõ olajat hasonló jelleggel csak nagyobb intervallumban illik cserélni, mint a motorolajat. Ez alatt azt kell érteni, hogy az új autó elsõ szervizekor (20-30 ezer km) célszerû itt is lecseréltetni az olajat (a kezdeti összekopások és túlterhelések miatt), majd ezután olyan 80-100 ezer km-ként cserélni. Örök életû olaj csak a marketingesek szótárában szerepel, mûszaki szótárban nem.
![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_smile.gif)
2. Mi miatt nem írja elõ egyik autógyár sem? Ez megint a marketingesek ügyeskedése miatt van. Ha a BMW elõírná az idõszakos cserét, akkor már másnap a Merci vagy az Audi rögtön kezdené a reklámot: bezzeg a mi autóinkban nem kell cserélni. Ilyen biztos támadási alapot pedig egyik autógyár sem engedhet meg magának a mai világban!
Végül egy idézet az egyik német szakértõ kollégámtól: nem cserélni az olajat a fogaskerekeknél olyan, mint ha a férfiak nem cserélnének alsógatyát. Lehet nem lesz semmi probléma, de akkor sem egészséges.
Szemy