státusz moo320d

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 56

Elküldve: 2008. május 07. szerda, 12:46


megjött az olaj a váltóba és a difibe.
Castrol SMX-S és Castrol SAF-XJ
a kettõ együtt volt 8000HUF. Difibe 1L a váltóba picit több 1-1,3L. A Castrol német (www.castrol.de)honlapján meg lehet nézni hogy kinek milyen oil megy a gépébe (das richtige öl für mein fahrzeug) pont alatt

státusz peetie

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 520

Elküldve: 2008. május 07. szerda, 10:44


Melyik szerviznél érdemes cseréltetni a difi és váltó olajat? Mert ugye akik azt mondják nem kell benne cserélni, gondolom nem is szoktak cserélni, így lehet nem tudják szakszerûen elvégezni,mivel sose csinálta még... Ezért félek kicsit.

státusz collins

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 445

Elküldve: 2008. május 01. csütörtök, 23:08


Szemy írta:
SoundkeY írta: Akkor azthiszem nalam hamarosan cserelve lesz a valtoba es a diffibe is, ez sok penz ?


Sajnos a magyar árakat nem ismerem, de a kölni BMW márkaszervízben az olajcsere a váltóban és a diffiben mindennel együtt 117 euró. Gondolom Magyarországon ez olcsóbb...

Szemy


szerintem több itthon!!
amúgy nem éri meg ezen gondolkodni, hogy sok pénz e... pár tízezer forintról van szó, egy váltójavítás/csere, illetve diffijavítás/csere nagyságrendekkel nagyobb tétel.

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2008. április 30. szerda, 23:02


SoundkeY írta: Akkor azthiszem nalam hamarosan cserelve lesz a valtoba es a diffibe is, ez sok penz ?


Sajnos a magyar árakat nem ismerem, de a kölni BMW márkaszervízben az olajcsere a váltóban és a diffiben mindennel együtt 117 euró. Gondolom Magyarországon ez olcsóbb...

Szemy

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2008. április 28. hétfő, 12:58


Akkor azthiszem nalam hamarosan cserelve lesz a valtoba es a diffibe is, ez sok penz ?

státusz Oldboy

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. április 28. hétfő, 11:04


Üdv!
Csak annyit tennék még az olaj témához - mint 30 éves Dunai Finomítós + jó apám, két diplomás petrol vegyészmérnök - örök olaj, egy óriási baromság. Ha fel sem bontod a flakont, nem használod az olajat, csak áll a polcon, akkor sem ugyan az már hat évesen mint az egy éve gyártott. Természetesen bele töltheted, nem megy tönkre az autó, de az olaj minõsége az évek múlásával változik. Ha meg igénybe is van véve, nincs mirõl beszélni. Nem vitás vannak külömbségek az olajak között minõségre, élettartamra, de, hogy egy váltóba 100 ezer után ne változna az olaj minõsége, bocs aki ezt elhiszi annak még a jézuska hozza a karácsonyfát.
Oldboy

státusz moo320d

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 56

Elküldve: 2008. április 26. szombat, 07:48


Akkor ezek tekintetében ki is cserélem a váltó és a difiolajat. Melyikbe milyen kell és mennyi????? 2005.07. 320d touring 6gang. Gondolom csak Castrol......


státusz peetie

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 520

Elküldve: 2008. április 24. csütörtök, 08:42


És a difibe milyen olaj kell? Mert a váltóról már írtátok, hogy az oldalán rajta van egy cimkén, hogy milyen kell bele.

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2008. április 23. szerda, 21:40


peetie írta: Gondolom akkor ugyanez igaz a kézi váltósra is. Bár arra is azt mondják hogy nem kell hozzányúlni :S


Természetesen amit írtam, az mind a manuális, mind az automata váltókra igaz, de még ide kell sorolni a differenciálmûvet is, hiszen ott még nagyobb nyomaték van a végáttétel miatt. Tehát váltóban és diffiben egyszerre cserélni az olajat!

Ez a marketinges szédítés egész európára érvényes szerintem. Sajnos itt a németeknél is értetlenül néz rám a BMW szervízvezetõje, hogy miért is akarom én kicseréltetni az olajat a váltóban meg a diffiben és kezdi rögtön magyarázni a "Lebensdaueröl" fogalmát. Amikor visszekérdezek, hogy akkor miért lesz csendesebb a váltó, komfortosabb a kapcsolás, miért rövidül le a szinkronizációs idõ a váltáskor az új olajjal, akkor meg nincs válasz. Nem elég az, hogy az olaj öregszik és elhasználódik, de az évek alatt újabb és újabb, jobb minõségû olajak jelennek meg a piacon, amik még tökéletesebbek az adott területen.

Remélem tudtam segíteni! Mindenkinek szép estét!

Szemy

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2008. április 23. szerda, 21:39


Hát aki látta már, mi jön ki 90 000 km után a manuál váltóból, az nem mond olyan marhaságokat, hogy sose kell cserélni!

státusz Diabolica

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 296

Elküldve: 2008. április 23. szerda, 19:20


Ez egy nagyon jó hozzászólás volt! Azt még tegyük hozzá, hogy kizárólag errefelé divat szivatni az embereket a lifetime váltó olajjal, az usában szerintem kiröhögnének ezzel.

sosem értettem miért nincs nívó a bmw váltókon amúgy, ezerszer nyugodtabb lennék, ha hetente rá lehetne pillantani a szintre és az olaj színére....


Szemy írta:
Mathias írta: Én úgy tudom, hogy elvileg soha nem kell cserélni az automata válto olajat!!
Legalább is a BMW szerint!!


Sziasztok!

Ezt az olajcsere témát szeretném egy kicsit rendbe tenni, mert igen kesze-kusza információk röpködnek itt. Kölnben dolgozom mint autótervezõ mérnök, a Deutz diesel motorokhoz tervezek fogaskerekeket.

1. Az alapvetõ szabály, hogy a váltóban és a diffiben lévõ olajat hasonló jelleggel csak nagyobb intervallumban illik cserélni, mint a motorolajat. Ez alatt azt kell érteni, hogy az új autó elsõ szervizekor (20-30 ezer km) célszerû itt is lecseréltetni az olajat (a kezdeti összekopások és túlterhelések miatt), majd ezután olyan 80-100 ezer km-ként cserélni. Örök életû olaj csak a marketingesek szótárában szerepel, mûszaki szótárban nem.

2. Mi miatt nem írja elõ egyik autógyár sem? Ez megint a marketingesek ügyeskedése miatt van. Ha a BMW elõírná az idõszakos cserét, akkor már másnap a Merci vagy az Audi rögtön kezdené a reklámot: bezzeg a mi autóinkban nem kell cserélni. Ilyen biztos támadási alapot pedig egyik autógyár sem engedhet meg magának a mai világban!

Végül egy idézet az egyik német szakértõ kollégámtól: nem cserélni az olajat a fogaskerekeknél olyan, mint ha a férfiak nem cserélnének alsógatyát. Lehet nem lesz semmi probléma, de akkor sem egészséges.

Szemy


státusz peetie

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 520

Elküldve: 2008. április 23. szerda, 09:30


Gondolom akkor ugyanez igaz a kézi váltósra is. Bár arra is azt mondják hogy nem kell hozzányúlni :S

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2008. április 22. kedd, 23:31


Mathias írta: Én úgy tudom, hogy elvileg soha nem kell cserélni az automata válto olajat!!
Legalább is a BMW szerint!!


Sziasztok!

Ezt az olajcsere témát szeretném egy kicsit rendbe tenni, mert igen kesze-kusza információk röpködnek itt. Kölnben dolgozom mint autótervezõ mérnök, a Deutz diesel motorokhoz tervezek fogaskerekeket.

1. Az alapvetõ szabály, hogy a váltóban és a diffiben lévõ olajat hasonló jelleggel csak nagyobb intervallumban illik cserélni, mint a motorolajat. Ez alatt azt kell érteni, hogy az új autó elsõ szervizekor (20-30 ezer km) célszerû itt is lecseréltetni az olajat (a kezdeti összekopások és túlterhelések miatt), majd ezután olyan 80-100 ezer km-ként cserélni. Örök életû olaj csak a marketingesek szótárában szerepel, mûszaki szótárban nem.

2. Mi miatt nem írja elõ egyik autógyár sem? Ez megint a marketingesek ügyeskedése miatt van. Ha a BMW elõírná az idõszakos cserét, akkor már másnap a Merci vagy az Audi rögtön kezdené a reklámot: bezzeg a mi autóinkban nem kell cserélni. Ilyen biztos támadási alapot pedig egyik autógyár sem engedhet meg magának a mai világban!

Végül egy idézet az egyik német szakértõ kollégámtól: nem cserélni az olajat a fogaskerekeknél olyan, mint ha a férfiak nem cserélnének alsógatyát. Lehet nem lesz semmi probléma, de akkor sem egészséges.

Szemy

státusz Diabolica

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 296

Elküldve: 2008. április 10. csütörtök, 19:37


Szia, nekem pusztult meg, de nem 30d, hanem 30i, manuál 6-os váltó. Nem volt rajta szégyelni való, szétszedés után sem tudtak megállapítani rajta semmit, gyakorlatilag minden megégett benne, arra jutottunk, hogy az olajjal lehetett gond - ennyi, de mondom, nem tudtunk biztosat megállapítani.

Mára újra jó, mûködik.


BarG írta: A kuplungot elég finoman kezelem, meg hallottam, hogy lehet venni hozzá 600Nm-t bíró tárcsát, szerkezetet......

Volt itt valaki, akinek a 3d manuál váltójában megpusztult valamelyik tengely, de nem osztotta meg a tapasztalatait velünk, (hogy mi történt és miért) lehet szégyellte a dolgot?!

Sajnos úgy tûnik, a tuningból nem lesz semmi, mert computer átírásba nem megyek bele, dobozka meg nem tud végsebességet emelni.
üdv


BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2008. április 10. csütörtök, 14:50


A kuplungot elég finoman kezelem, meg hallottam, hogy lehet venni hozzá 600Nm-t bíró tárcsát, szerkezetet......

Volt itt valaki, akinek a 3d manuál váltójában megpusztult valamelyik tengely, de nem osztotta meg a tapasztalatait velünk, (hogy mi történt és miért) lehet szégyellte a dolgot?!

Sajnos úgy tûnik, a tuningból nem lesz semmi, mert computer átírásba nem megyek bele, dobozka meg nem tud végsebességet emelni.
üdv