A BMW 2009 tavaszi modellpalettája

2009. február 26. csütörtök 21:31, Robinson


Szélesebb választék, alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás A BMW már összesen 49 EU 5-ös modellt kínál – Új dízel belépõmodell a BMW 1-es sorozatban – Új soros hathengeres motor a 330d Cabrio számára – További felszerelések minden modellsorozatban

A BMW modellkínálata 2009 tavaszán kiemelkedõen üzemanyag-takarékos, alacsony károsanyag-kibocsátású modellek egész sorával bõvül. Ennek eredményeképpen a csupán 2009 szeptemberétõl hatályba lépõ EU 5 emissziós szabvány elõírásait teljesítõ BMW modellek száma immár nem kevesebb, mint 49-re növekedett. A BMW 330d az opcióként rendelhetõ BMW BluePerformance Technology rendszerével pedig már a 2014 elõtt nem várható EU6 határértékeinek is megfelel.

A különösen alacsony károsanyag-kibocsátású modellek sora a BMW 1-estõl egészen a 7-es sorozatáig terjed, s a BMW X-modelleket is magában foglalja.

Az új BMW 116d a különösen gazdaságos belépés lehetõségét kínálja a BMW 1-es sorozatába. A 2.0 literes, négyhengeres dízelmotor teljesítménye 85 kW/115 LE. A BMW 116d átlagos üzemanyag-fogyasztása az EU-tesztciklus során 100 kilométerenként mindössze 4,4 literre adódik, s kilométerenként 118 grammos széndioxid-kibocsátásával együtt jelenleg a BMW teljes modellkínálatának legtakarékosabb és legtisztább tagjaként jelenhet meg. Forgatónyomatéka 260 newtonméternél éri el maximumát, s háromajtós kivitele 100 kilométer/órás tempóig tartó 10,2 másodperces gyorsulásával a BMW 116d a márkára oly jellemzõ, határozottan sportos menettulajdonságokat is kínálja, különösen gazdaságos üzemmel kiegészítve. A BMW 3-as Cabrio kínálata szintén bõvült, mégpedig a BMW új, az EU5 elõírásait is kielégítõ, soros, hathengeres dízel erõforrásával.

BMW EfficientDynamics – Alapkivitelben minden új BMW modellben A kiemelkedõen gazdaságos üzemû, alacsony károsanyag-kibocsátású modellek folyamatosan bõvülõ választéka a BMW EfficientDynamics fejlesztési stratégiája következetes továbbvitelének eredménye. A cél természetesen minden új modellel egyre tovább mérsékelni az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás értékeit, miközben egyre magasabb szinten kínálják a vezetés márkára jellemzõ élményét.

A BMW EfficientDynamics technikáinak - a teljes modellportfolióban szériafelszerelésként történõ alkalmazásának - köszönhetõen a BMW napjainkban már havonta több autót értékesít a legfejlettebb üzemanyag-takarékossági és széndioxid-kibocsátást mérséklõ megoldásokkal, mint más gyártók egy év alatt.

Az új BMW Z4 2009. májusi bemutatójával e gazdaságossági technikák immár a roadsterek szegmensébe is elérkeznek. BMW Z4

A piacra 2009 márciusában érkezõ BMW 116d megjelenésével pedig már nem kevesebb, mint 20 BMW modell üzemel kilométerenként legfeljebb 140 gramm átlagos széndioxid-kibocsátással. A 2009 tavaszára szériakivitelében már az EU 5 szabvány elõírásait is teljesítõ összesen 49 modell között szerepel az új BMW Z4 is, mégpedig piaci bevezetésétõl kezdve három erõforrás kínálatával. BMW Z4

A BMW 330d ezzel szemben már opcióként a BMW BluePerformance Technology rendszerrel, így akár EU6 emissziós besorolással is kapható. Az extrafelszerelésként rendelhetõ BMW BluePerformance Technology révén e különleges modellben az egyébként széria dízel részecskeszûrõ és oxidációs katalizátor NOX tárolókatalizátorral egészül ki. Ennek eredményeképpen az új, 180 kW/245 LE teljesítményû, hathengeres dízel a nitrogén-oxidok kibocsátása tekintetében is teljesíti a jelenlegi legszigorúbb követelményeket. BMW flotta

Az EU5 illetve EU6 emissziókat teljesítõ BMW modellek áttekintése 2009. tavasz:

Modell Teljesítmény  (kW/LE) EU tesztcikluson mért átlagfogyasz-tás (l/100km) EU tesztcikluson mért CO2 kibocsátás (g/km) Emissziós besorolás
   
BMW 7-es sorozat dízel        
BMW 730d 180/245 7.2 192 EU5
BMW 730Ld 180/245 7.3 194 EU5
BMW 7-es sorozat benzines        
BMW 750i 300/407 11.4 266 EU5
BMW 750Li 300/407 11.4 266 EU5
BMW 740i 240/326 9.9 232 EU5
BMW 740Li 240/326 10.0 235 EU5
BMW 5-ös sorozat dízel        
BMW 520d 130/177 5.1 136 EU5
BMW 520d Touring 130/177 5.3 140 EU5
BMW 3-as sorozat dízel        
BMW 330d 180/245 5.7 152 EU5
BMW 330d Touring 180/245 5.9 155 EU5
BMW 330d Coupé 180/245 5.7 152 EU5
BMW 330d Cabrio 180/245 6.1 162 EU5
BMW 330d
BluePerformance
180/245 5.7 152 EU6
BMW 320d 130/177 4.8 128 EU5
BMW 320d Touring 130/177 4.9 130 EU5
BMW 320d Coupé 130/177 4.8 128 EU5
BMW 320d Cabrio 130/177 5.3 140 EU5
BMW 318d 105/143 4.7 123 EU5
BMW 318d Touring 105/143 4.8 125 EU5
BMW 3-as sorozat benzines        
BMW 320i 125/170 6.5 150 EU5
BMW 320i Touring 125/170 6.5 150 EU5
BMW 320i Coupé 125/170 6.7 154 EU5
BMW 320i Cabrio 125/170 6.9 159 EU5
BMW 318i 105/143 6.4 149 EU5
BMW 318i Touring 105/143 6.4 149 EU5
BMW 1-es sorozat dízel        
BMW 123d (ötajtós) 150/204 5.2 138 EU5
BMW 123d (háromajtós) 150/204 5.2 138 EU5
BMW 123d Coupé 150/204 5.2 138 EU5
BMW 123d Cabrio 150/204 5.4 144 EU5
BMW 120d (ötajtós) 130/177 4.8 128 EU5
BMW 120d (háromajtós) 130/177 4.8 128 EU5
BMW 120d Coupé 130/177 4.8 128 EU5
BMW 120d Cabrio 130/177 5.1 134 EU5
BMW 118d (ötajtós) 105/143 4.5 119 EU5
BMW 118d (háromajtós) 105/143 4.5 119 EU5
BMW 118d Cabrio 105/143 4.9 129 EU5
BMW 1-es sorozat benzines        
BMW 120i (ötajtós) 125/170 6.7 155 EU5
BMW 120i (háromajtós) 125/170 6.7 155 EU5
BMW 120i Cabrio 125/170 6.9 159 EU5
BMW 118i (ötajtós) 105/143 6.2 143 EU5
BMW 118i (háromajtós) 105/143 6.2 143 EU5
BMW 118i Cabrio 105/143 6.6 153 EU5
BMW 116i (ötajtós) 90/122 6.2 143 EU5
BMW 116i (háromajtós) 90/122 6.2 143 EU5
BMW Z4        
BMW Z4 sDrive35i 225/306 9.4 219 EU5
BMW Z4 sDrive30i 190/258 8.5 199 EU5
BMW Z4 sDrive23i 150/204 8.5 199 EU5
BMW X-modellek benzines        
BMW X6 xDrive50i 300/407 12.8 299 EU5
BMW X6 xDrive35i 225/306 11.1 262 EU5
BMW X-modellek dízel        
BMW X3 xDrive20d 130/177 6.5 172 EU5


Fokozott gazdaságosság, élvezetesebb vezetés: új BMW 116d belépõmodell; BMW 123d, BMW 120i és BMW 118i és BMW 116i EU 5 minõsítéssel A BMW 1-es sorozat motorpalettájának további bõvülésével még vonzóbbá válik a vezetés alsó-középkategóriában kínált színtiszta élvezete. A három- és ötajtós változatban egyaránt kapható BMW 116d 2009 tavaszától e szegmensben is még magasabbra emeli a mércét. BMW 118

E két új belépõmodell motorja a - például a 2008-as „Év Zöld Autója” (World Green Car of the Year 2008) díjjal kitüntetett - BMW 118d változatból ismert, 2,0 literes, négyhengeres konstrukció további változata. A BMW 116d most még a BMW 118d üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeinél is kedvezõbb adatokkal szolgál. Mint a BMW 1-es sorozat minden egyes tagja, a BMW új belépõ dízeljei is rendelkeznek a BMW EfficientDynamics fejlesztési stratégia keretében alkalmazott gazdaságossági megoldásokkal, köztük a Fékenergia-visszanyerés (Brake Energy Regeneration), az Automatikus Start-Stop Funkció (Auto Start Stop Function) és a Sebességváltást Segítõ Kijelzõ (Shift Point Indicator) technikáival.

Az új modellek számára kifejlesztett, common-rail befecskendezõ rendszerrel mûködõ, teljes egészében alumínium turbódízel erõforrás maximális teljesítménye 4.000-es percenkénti fordulatszámnál 85 kW/115 LE, forgatónyomatéka pedig az 1.750 és 2.500 percenkénti fordulat közötti tartományon éri el 260 newtonméteres csúcsát.

A már egészen alacsony fordulatszám-tartományoktól rendelkezésre álló bõséges vonóerõ eredményeképpen a BMW 116d kiemelkedõ gazdaságossága mellett a BMW 1-es sorozatára oly jellemzõ, rendkívül mozgékony irányíthatósági tulajdonságokat is kínálja. Álló helyzetbõl 10,3 (ötajtós), illetve 10,2 másodperc (háromajtós) alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, a csúcssebesség mindkét változat esetében 200 kilométer/óra.

Az EU-tesztciklus során felvett 100 kilométerenként mindössze 4,4 literes átlagfogyasztásával és kilométerenként 118 gramm széndioxid-kibocsátásával az új BMW 116d takarékossága és kipufogógáz-emissziós értékei tekintetében egyaránt a BMW teljes modellkínálatának élén jár.

A BMW 1-es sorozat három további változata – a BMW 123d, a BMW 120i és a BMW 118i – 2009 tavaszától már szintén kielégíti az EU5 követelményeit. Különösen a BMW 1-es sorozat 3- és 5-ajtós, illetve Coupé és Cabrio változataiban egyaránt rendelkezésre álló, Vezérelt Töltésû Ikerturbó (Variable Twin Turbo) technikával szerelt, 150 kW/204 LE teljesítményû, négyhengeres dízel tûnik ki gazdaságossága és tiszta üzeme tekintetében vetélytársai közül. E legerõsebb dízellel, illetve a háromféle négyhengeres benzines változattal a BMW már egyedül a BMW 1-es sorozatban nem kevesebb, mint 19 EU 5 minõsítésû modellt kínál.

Élvezetes vezetés magasabb nyomatékkal és alacsonyabb károsanyag-kibocsátással: a BMW 330d Cabrio új soros hathengeres dízelmotorja A BMW 3-as sorozata már hosszú ideje kínálja a korszerû dízelmotor-technikák számos elõnyét. Az erõ, a magas hatásfok és a rendkívül kulturált járás kombinációjával a dízelmotorok a BMW 3-as sorozatában is egyre növekvõ népszerûségnek örvendenek.

Öt esztendõvel az elsõ dízelmotoros, nyitott 3-as BMW bemutatkozását követõen, a BMW soros, hathengeres dízel erõforrásainak új generációja a kabriókban is megjelenik. Az új BMW 330d Cabrio orrában e 3,0 literes dízel aggregát 4.000-es percenkénti fordulatszámnál 180 kW/245 LE névleges teljesítményt produkál, 520 newtonméter maximális forgatónyomatéka pedig az 1.750 és 3.000 percenkénti fordulat közötti tartományon folyamatosan rendelkezésre áll. E képességeivel kifejezetten vérpezsdítõ, s mindenekelõtt élvezetes autózásra csábít.

Az új dízel erõforrás még magasabb teljesítmény- és forgatónyomaték-szintet, még magasabb színvonalat képviselõen kulturált járást, egyben páratlanul takarékos és tiszta üzemet kínál. A BMW 330d Cabrio álló helyzetbõl 6,4 másodperc alatt gyorsít 100-as tempóra, s csúcssebességét csupán 250 kilométer/óránál határolja le az elektronika. Az EU-tesztciklus során 100 kilométerenként mindössze 6,1 literes átlagfogyasztást és kilométerenként 162 gramm széndioxid-kibocsátást produkált. Végül, de természetesen nem utolsósorban az új BMW 330d Cabrio a BMW 3-as sorozatának további 15 dízel és benzines tagjával együtt, már az EU5 kipufogógáz-emissziós szabvány követelményeit is kielégíti.

Bemutatkozik a BMW 730Ld: maximális kényelem hosszú távon és gazdaságosság Mindössze néhány hónappal világpremierjét követõen az új BMW 7-es sorozat 2009 tavaszán ismét emel a mércén: a világ leggazdaságosabb luxuslimuzinja, a BMW 730d, immár hosszú tengelytávú kivitelében is bemutatkozik, amelynek 14 centiméteres növekménye teljes egészében a hátsó lábtérben jelenik meg. Az új BMW 730Ld a hosszú távú utazások lehetõ legmagasabb fokú kényelmét és a luxuskategóriában is képviselt, kiemelkedõ gazdaságosság egyedi kombinációját kínálja. E nagyteljesítményû luxuslimuzin azonban mindemellett figyelemreméltó menetdinamikai adottságokkal is rendelkezik. Alumínium forgattyúházzal szerelt, turbófeltöltéssel, valamint piezo-injektoros common-rail közvetlen befecskendezéssel mûködõ, 3,0 literes, soros hathengeres dízelmotorja 4.000-es percenkénti fordulatszámnál 180 kW/245 LE maximális teljesítményt ad le, 540 newtonméteres forgatónyomatéki csúcsát pedig már 1.750-es percenkénti fordulatnál eléri.

E különleges képességû soros, hathengeres dízel óriási nyomatéka és vonóereje révén a BMW 730Ld mindössze 7,3 másodperc alatt gyorsít 100 kilométer/órára, amit motorja rendkívül kulturált járása egészít ki. További jellemzõje egyedülálló gazdaságossága, ugyanis az EU-tesztcikluson 100 kilométerenként mindössze 7,3 literes átlagfogyasztást produkált, széndioxid-kibocsátása pedig kilométerenként 194 gramm. A BMW tehát a kiemelkedõ gazdaságosság tekintetében is újra magasabbra emelte a mércét a nagyteljesítményû luxuslimuzinok szegmensében.

Az új BMW 730Ld piaci bevezetésével párhuzamosan a BMW 7-es sorozat tagjaihoz rendelhetõ felszerelések választéka is bõvült. Az újabb külsõ színárnyalatokon és belsõ kárpitvariációkon túl a BMW nagyteljesítményû luxuslimuzinja 2009 tavaszától a BMW Individual számos felszerelésével is rendelhetõ. Az egyedi kialakítások e kifejezetten exkluzív eszközeinek választéka a teljes „Merino” bõrkárpitozástól, a BMW Individual alcantara mennyezetkárpiton, a különösen kifinomult belsõ borításokon, a BMW Individual küszöbléceken és hátsó hûtõboxon át, egészen a BMW Individual 19- és 20-colos könnyûfém keréktárcsáiig terjed.

BMW X-modellek: bõvülõ képességek, optimális károsanyag-kibocsátás Tíz esztendõvel a BMW X5 piaci bevezetését követõen – amellyel a Sports Activity Vehicle (SAV) modellek speciális szegmense is megszületett – a BMW X-modellek még mindig a piac egyedi szereplõi.

Hajtásrendszerük és felfüggesztéseik kiemelkedõ tulajdonságainak köszönhetõen a BMW X-modelljei a vezetés egészen egyedi élményét kínálják, amit a márkára oly jellemzõ dinamikus menetteljesítmények és mindenkor hatékony vonóerõ-átadási tulajdonságok jellemeznek.

A BMW X6, a BMW X5 és a BMW X3 további nagy elõnye, hogy vonzó menettulajdonságaikat a gazdaságosság olyan színvonala mellett kínálják, ami egyetlen más gyártó velük összevethetõ modelljének sem sajátja. Kiváló példa erre a BMW X3 xDrive20d, amelynek négyhengeres dízel erõforrása 130 kW/177 LE teljesítménye mellett, erejéhez és menetteljesítményeihez képest a teljes körû gazdaságosság legmagasabb színvonalát nyújtja szegmensében.

Legkorszerûbb dízelhajtása a BMW márkára jellemzõ alapvetõ mozgékonyságot biztosítja számára, mégpedig az EU-tesztcikluson mért, 100 kilométerenként mindössze 6,5 literes átlagfogyasztás, illetve kilométerenként 172 gramm széndioxid-kibocsátás mellett. A BMW X3 xDrive20d 2009 tavaszától szintén teljesíti az EU 5 károsanyag-kibocsátási szabvány elõírásait.

Az ugyancsak 2009 tavasszal bemutatkozó Limited Sport Edition változat új, még magasabb színvonalat képviselõ felszereléseket kínál a BMW X3 egyedi kialakítására. E speciális modellváltozat legkülönlegesebb felszerelései a felfüggesztés sportos hangolása, a multifunkciós kormánykerék, a sportülések, az „M” aerodinamikai csomag, a 19-colos „M” könnyûfém keréktárcsák, a „Karbonfekete metál” külsõ szín, valamint az alcantara és a bõr fekete, lágy tapintású kombinációja.

A BMW X5 gazdaságossága tekintetében továbbra is mértékadónak számít szegmensében, különösen menetdinamikai képességeit és bõséges térkínálatát is figyelembe véve. Akár hét személy számára is kényelmes utazást kínálva, például a BMW X5 xDrive30d 173 kW/235 LE teljesítményû, soros, hathengeres dízel erõforrással készül, amely 520 newtonméter maximális forgatónyomatékát már 2.000-es percenkénti fordulatszámtól a vezetõ rendelkezésére bocsátja. Az álló helyzetbõl 100 kilométer/óráig tartó sprinthez a BMW X5 xDrive30d 8,1 másodpercet igényel, átlagos üzemanyag-fogyasztása pedig az EU-tesztcikluson 100 kilométerenként mindössze 8,2 literre, széndioxid-kibocsátása pedig kilométerenként 217 grammra adódik.

A kiemelkedõen tiszta üzemû, csekély károsanyag-kibocsátású BMW X-modellek kínálatát a világ elsõ Sports Activity Coupé sorozatának két benzines változata teszi teljessé. A BMW X6 xDrive50i illetve a BMW X6 xDrive35i 2009 tavasztól szintén kielégíti az EU5 károsanyag-kibocsátási szabvány elõírásait. Végül, ám korántsem utolsósorban, a jövõben a BMW X6 minden változata már alapkivitelében kínálja a csomagtér-ajtó automatikus mozgatásának funkcióját.

Forrás: bmw.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Sanyi morog. - újabb akció...
Sanyi morog. - újabb akció...

BMWfanatics.hu szervizhálózat? Sok maszekot ismerünk BMW-s körökből, akik durván vágják, mi fán terem a jó szaki. Sokan ismerjük Nagy Mikit is, aki az oldalunkon bmw320d4 néven fut már hosszú évek óta. Ő az, aki Nyíregyházán működik, de ennek ellenére az ország legnyugatibb sarkából is mennek hozzá az emberek. Ügyes gyerek, ezért a BMWfanatics.hu szerviz hálózat első hivatalos műhelyét nyitotta meg, és mint ilyen, 1st auto lett a cége neve. tovább »


RabócsiRing – Van új a homok alatt!
RabócsiRing – Van új a homok alatt!

Nem sokat sejtet a címválasztás Magyarország kedvenc rallycross és drift pályája kapcsán. Persze írhattunk volna azt is, hogy "egy szinttel feljebb" vagy, hogy "elég volt a homokozásból". Igazából bármelyiket nézzük kellő zagyvaságnak tűnik, mégis van értelme akár hiszik akár nem! Azonban mielőtt magyarázatot adnánk bármelyik állításunkra, előbb a tényeket kell közzé tegyük, méghozzá az egyik legfontosabbal kezdve. tovább »


Mérföldkő: az ötvenezredik Z4-es Regensburgban
Mérföldkő: az ötvenezredik Z4-es Regensburgban

Alig két éve, hogy a hivatalos gyártás indítása után az E89 Z4 roadster már túljutott az első komoly akadályon, mára pedig az 50.000. Z4 egység gurult le a gyártósorról a Regensburg-i gyárban. A jubileumi modell egy Crimson red / karmazsinvörös / BMW Z4 sDrive23i ami egy szerencsés kínai vásárlóhoz kerül. tovább »


BMW M6 kupé 32 Euróért! Neked megér ennyit?
BMW M6 kupé 32 Euróért! Neked megér ennyit?

A BMW úgy döntött, hogy a Daimler nyomdokaiba lépve belevág az autókölcsönzés bizniszbe. "BMW on Demand" lett a neve a vállalkozásnak, melynek keretein belül 16 és 32 Euró közötti áron lehet BMW-t kölcsönözni óránként. tovább »