BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat

2016. szeptember 15. csütörtök 11:09, Robinson


A bajor gyártó a közelmúltban több százmillió eurót fektetett be a dél-németországi létesítmény széleskörű fejlesztésébe. Az új BMW 5-ös sorozat tömeggyártása már az év végén megkezdődik. A BMW 5-ös sorozat hetedik modellgenerációja is a BMW Group alsó-bajorországi, Dingolfingban működő üzemében készül majd. Az új BMW 5-ös limuzin tömeggyártása már az idei év végén megkezdődik, hogy a modell első képviselői már 2017 elején megérkezhessenek az utakra.

BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat

képek megtekintése

A hetedik modellgeneráció gyártásának közeledtével a BMW Group az elmúlt hónapok során jelentősen kibővítette dingolfingi létesítményét és teljes egészében az új BMW 5-ös sorozat innovációi szerint modernizálta az üzemben működő járműkészítő technológiákat. A vállalatcsoport ezen folyamatokba több százmillió eurót fektetett be, így többek között a gyár nyugati szekciójában új karosszériaelem-készítő üzem létesült, az összeszerelő üzemben pedig jelentősen átalakult a hajtáslánc-beépítés folyamata és technikája.

"Dingolfing továbbra is a BMW felsőbb kategóriájú modellsorozatainak központi gyártó és fejlesztő létesítménye marad" – mondta Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja. A BMW 7-es sorozat és a BMW 6-os sorozat teljes körű, kizárólagos gyártása mellett továbbra is a dingolfingi üzemben készülnek majd az új BMW 5-ös sorozat modellváltozatai és itt lesz az 5-ös BMW nemzetközi gyártási hálózatának központja is. Szerződéses gyártásmegbízás keretében most először ugyanis Ausztriában, a Magna Steyr AG grazi üzemében is készül majd BMW 5-ös limuzin.

"Nemzetközi gyártási hálózatunk magas szintű rugalmassága és partnerünk, a Magna Steyr megbízható együttműködése együttesen lehetővé teszi számunkra, hogy gyorsan reagáljunk azon intenzív ügyféligényekre, amelyekre a világ legsikeresebb üzleti limuzinja esetében számítunk" – tette hozzá Oliver Zipse.

A BMW 5-ös sorozat immáron hosszú évek óta a prémium felsőkategória piacvezető modellje, amelyből csak 2015-ben több mint 347 000 példány talált gazdára világszerte.

Azáltal, hogy az új BMW 3-as sorozat és a BMW 4-es sorozat gyártása is Dingolfingba költözött, a BMW Group alsó-bajorországi létesítményének gyártási mennyisége jelentős mértékben megnőtt, így az üzemben immáron körülbelül 350 000 darab négykerekű gurul le a gyártósorokról évente. "Azon döntés, hogy a 3-as és a 4-es sorozat modellváltozatai is itt készüljenek, a közelmúltban ismét igazolta versenyképességünket, s ezáltal a különböző modellsorozatok életciklusától is kevésbé függünk" – nyilatkozta Josef Kerscher, a BMW dingolfingi gyárának üzemvezetője. Eme sikeres termeléskapacitás-növekedés mellett azonban Dingolfing egymagában nem lesz képes kiszolgálni az új BMW 5-ös sorozatra várhatóan érkező megrendelés-mennyiséget. Ettől függetlenül az 5-ös BMW modellváltozatainak nagy része továbbra is Dingolfingban készül majd.

"Nagy örömünkre szolgál, hogy eme rendkívül sikeres modellünket egy olyan kivételesen professzionális partnerünkkel együtt készítjük majd, mint a Magna Steyr, aki a BMW 5-ös sorozat gyártása során felhalmozott sokéves tapasztalatunkat a tökéletes végeredményben fogja kamatoztatni: Dingolfingban dolgozó kollégáink szorosan együttműködnek majd a grazi gyárral" – tette hozzá Josef Kerscher.

A BMW 5-ös limuzin a bajor gyártó második modellje lesz, amely szerződéses gyártásmegbízással az osztrák üzemben is készül: az első a BMW X3 volt, amelyet a Magna Steyr 2003 és 2010 között gyártott. A Magna Steyr jelenleg MINI Countryman és MINI Paceman modelleket is készít a BMW Group számára.

Az új BMW 5-ös limuzin tömeggyártása Dingolfingban már ez év végén, a Magna Steyr grazi üzemében pedig 2017 elején veszi kezdetét.




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Legyártották az utolsó X3-at is
Legyártották az utolsó X3-at is

Na persze ez így nem teljesen igaz. A jelenlegi verziót nem gyártják csak tovább, elérkezett a generációváltás ideje. A jelenlegi modellből 605.498 darabot gyártottak, ebből az utolsót a BMW osztrák partnerének, miközben dél-karolinai Spartanburgban már meg is kezdődött a következő generáció gyártása. tovább »


Újabb kémfotók a 2012-es BMW M5 (F10)-ről
Újabb kémfotók a 2012-es BMW M5 (F10)-ről

Ezúttal fehérben. Már ez is újdonság, eddig csak feketében láthattuk. Bár most is le vannak takarva a jellegzetes tarka matricákkal a számunkra legérdekesebb elemek, de valamivel mégis jobban kivehetőek az első és hátsó lökhárítók vonalai, amikről készült egy 3d-s modell is, hogy miként is mutathatnak igazából. tovább »


Eladó a legritkább M3-ak egyike
Eladó a legritkább M3-ak egyike

A BMW történetében kiemelkedő szerepet foglal el az E30-as kódú hármas sorozat. A típus máig igen népszerűnek számít a használtpiacon, de egyre ritkábban bukkannak fel gyári állapotú M3-asok a hirdetőoldalakon. Ez volt az első olyan hármas széria, amelyből a bajorok már M-es modelleket is készítettek. Az alapkivitel mellett készült több olyan változat is, amelyet csak kisebb szériában gyártottak. tovább »


E46 Kerékfordulatszám-érzékelők tisztítása
E46 Kerékfordulatszám-érzékelők tisztítása

Ezúttal Robin68 küldött nekünk egy kitűnő képsorozatot arról, hogy hol is találjuk a kerékfordulatszám-érzékelőket az autónkban (legalábbis ha e46-ról van szó), és milyen mocskos tud lenni a drága, ami akár nagyobb problémát is okozhat, ha pont akkor nem üzemel megfelelően amikor kéne. tovább »