A BMW három fogyasztáscsökkentõ fejlesztést mutatott be

2009. október 20. kedd 19:21, Robinson


A bajorok a hõkapszula mellett további két fejlesztésüket is nyilvánosságra hozták. A hidegindítás kiküszöbölése mellett nagy erõkkel dolgoznak a kipufogógáz hasznosításán is, amelyet elektromosság fejlesztésére, valamint az utastér fûtésére kívánnak használni.

A BMW a közeljövõben tovább csökkenti autóinak fogyasztását és károsanyag-kibocsátását. A valóban hatékony Efficient Dynamics után új irányt vettek a fejlesztések Münchenben, amelyek újabb decilitereket jelenthetnek.

A három újdonság közül egyrõl, a hõkapszuláról már beszámoltunk olvasóinknak. Münchenben olyan burkot építettek a belsõ égésû motor köré, amely igen hatékonyan tartja a hõt, a leállítás után 12 órával ugyanis még mindig 40 fokos a blokk hõmérséklete. Mivel az átlagautósok ennél kevesebb ideig hagyják állva kocsijukat, a rendszer valóban kiküszöbölheti a legtöbb hidegindítást. A gyártó mérnökeinek számításai szerint minden egyes celsius fok megtartása 0,2%-kal csökkenti a fogyasztást. Az elsõ prototípus már el is készült, a mérnökök az autó padlójában használatos szigetelõanyagokkal burkolták be a motort. Mivel a benzinben lévõ energia egyharmad része távozik a kipufogógázokkal hõ formájában, a BMW-nél ide is koncentrálnak. A második fejlesztés egy termoelektromos generátort takar, amely félvezetõk segítségével áramot termel a hõbõl. A generátort közvetlenül a motor mögé beépítve 250 W energia nyerhetõ, amely egy hétköznapi körülmények között használt 5-ös BMW teljes elektromos fogyasztásának a felét teszi ki. A bajorok saját számításai szerint az elektromos fogyasztók a modern autók fogyasztásának már 3-8%-ért felelõsek, úgyhogy ezen a területen is jó néhány deciliter nyerhetõ. A harmadik fejlesztés is a kipufogógázhoz tartozik, amelynek hõjével fûthetnénk az utasteret. Ez fõleg a dízeleknél jelenthet jelentõs fogyasztás-csökkenést, mivel a modern öngyulladós egységeknek olyan kicsi a hulladékhõjük, hogy külön elektromos fûtõegységet kell beépíteni az utastér melegen tartására, ez pedig nagyban növeli a fogyasztást.

A BMW a fent soroltakon kívül más trükkökkel is kísérletezik, például változtatható aerodinamika az orr-részen, a fékezési energia hatékonyabb felhasználása, vagy épp fejlettebb navigáció, amely a forgalmi akadályokat is figyelembe veszi, így kevesebb gyorsításra és fékezésre van szükség. Az itt felsorolt újdonságok néhány éven belül szériagyártásba kerülhetnek, bár pontos idõpont egyiknél sem ismert.

forrás: A5.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
GYMKHANA DUEL - Augusztus 20. Kecskemét
GYMKHANA DUEL - Augusztus 20. Kecskemét

2011. augusztus 20-án a Kecskeméti Gokartpályán debütál Magyarország első Gymkhana Duel versenye! Ahogy már a DriftGP Hungary által kiírt rendezvényeken megszokhattuk, úttörői a feltörekvő sportoknak és nincs másként ez most sem! Ismét valami újat nyújtanak azoknak akik kilátogatnak a Hunakamo SE és a Drifting.hu csapata által augusztus 20-ra megálmodott rendezvényre Kecskemétre a Gokartpályára! tovább »


BMW e46 (M43TU motor) DISA szelep javítása
BMW e46 (M43TU motor) DISA szelep javítása

Hil nem először ír nekünk a csináld magad rovatba, és ezúttal is egy igen átlátható, könnyen megérthető útmutatót kaptunk tőle. Jelenség: Meleg motornál (motor hőmérő mutató középállás után kb 10-15 percel), főleg 5. sebesség fokozatban 1500-2000 fordulat közötti gyorsításkor csörgő hang hallható. tovább »


Tovább bővül a BMW összkerékhajtású modelljeinek palettája
Tovább bővül a BMW összkerékhajtású modelljeinek palettája

Számos modellsorozatát felfrissíti 2016 tavaszán a BMW: miközben a 4-es sorozat vadonatúj motorokkal, a 2-es Gran Tourer és a 7-es sorozat pedig újabb összkerékhajtású változatokkal gazdagodik, a 6-os sorozat, a 7-es BMW és a BMW X modellcsalád számos képviselője további felszereltségi tételekkel bővül. tovább »


A BMW i8 Mirrorless és Extended Rearview Mirror
A BMW i8 Mirrorless és Extended Rearview Mirror

Kísérleti kameratechnológiák a kiterjesztett visszapillantó-látószög és a nagyobb biztonság érdekében. A BMW i divízió a 2016-os Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon a BMW i8 Mirrorless kísérleti technológiát is bemutatja. Ez az első alkalom, amikor a BMW a hagyományos visszapillantókat komplett kamerarendszerrel helyettesíti. tovább »