A világ legerõsebb hibridje a BMW-tõl (Képek)

2009. augusztus 15. szombat 12:45, Robinson


A BMW bemutatta az X6-ból és a 7-es limuzinból készült ActiveHybrid változatokat. Az X6 ActiveHybrid-ben nagyteljesítményû elektromotorok egészítik ki a benzinmotort, így a jármû full hibridként, károsanyag-kibocsátás nélkül is képes haladni. Az X6 hibrid összteljesítménye 485 lóerõ, így ez a bolygó legerõsebb hibrid jármûve. Vele szemben a BMW 7-es limuzinból kialakított ActiveHybrid verzió csupán enyhe hibrid, esetében a benzines aggregátot egy 20 lóerõs elektromotor támogatja. Persze így is piszkosul erõs.



BMW X6 ActiveHybrid

A BMW ismét alaposan feladta a leckét a konkurenciának, megépítette a bolygó legerõsebb hibrid autóját. Az X6 ActiveHybrid névre hallgató modell 20 százalékkal kevesebbet fogyaszt és ugyanennyivel kevesebb káros anyagot bocsát a légkörbe, mint hagyományos benzinmotoros társa. A hajtáslánc fõ alkotóelemei a kiváló, 407 lóerõs 4,4 literes V8-as ikerturbós benzinmotor, a 91 és 86 lóerõs elektromotorok, a 2,4 kWh kapacitású Ni-MH akkumulátor, valamint a hétfokozatú automataváltó. A rendszer összteljesítménye elismerésre méltó 485 lóerõ és 780 Nm, amivel az X6 ActiveHybrid maga mögé utasítja versenytársait. Százra 5,6 másodperc alatt gyorsul fel a 2,5 tonnás jármû, míg átlagfogyasztása 9,9 liter, széndioxid-kibocsátása pedig 231 g/km.



Ahogy a full hibridek esetében lenni szokott, a hibrid X6 is haladhat tisztán elektromos üzemben, csak a belsõ égésû motorral, vagy pedig a motorok együttes erejével. 60 km/óráig használható a villany mód, utána a benzinmotor belép a hajtásba. Ugyanakkor lassításkor, 65 km/órás sebesség alatt a belsõégésû egység automatikusan lekapcsol. Motorfék üzemben és fékezéskor a kinetikus energia elektromos energiává alakul át és a 2,4 kWh kapacitású NiMH akkumulátorban tárolódik el. Az elektromotorok szükség esetén be is segíthetnek a fékezésbe.

A központi elektromos irányító egység biztosítja a belsõégésû motor és az elektromotorok közötti interakciót. A magasfeszültségû egyenáramot háromfázisú váltakozó árammá alakítja a két elektromotor számára. De ez koordinálja a benzinmotor és az elektromotorok közötti nyomaték- és teljesítmény elosztást, valamint a váltófokozatok kiválasztását is menedzseli. Az intelligens összkerékhajtás elõnyei hajtási módozattól függetlenül érvényesülnek.



A nagyteljesítményû akkumulátor egyébként nemcsak az elektromotorokat táplálja, hanem a fedélzeti 12-voltos hálózatra kötött fogyasztókat is ellátja energiával. Így az elektromechanikus szervokormány és a klímakompresszor mûködõképes marad akkor is, ha a benzinmotor nem üzemel.

A BMW ActiveHybrid X6 kívülrõl a kiemelt, Powerdome motorháztetejérõl, a 19 vagy 20 colos áramvonalas kialakítású könnyûfém kerekeirõl, továbbá egyedi Bluewater kék fényezésérõl ismerhetõ fel.

BMW ActiveHybrid 7



A BMW ActiveHybrid 7 a ma elérhetõ legfejlettebb hibrid technológiát hasznosítja. Ikerturbós V8-as benzinmotorjához egy háromfázisú szinkron elektromotor kapcsolódik; a rendszer összteljesítménye 465 lóerõ és 700 newtonméter. A hibrid luxuslimuzin 4,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, végsebessége pedig elektronikusan limitálva 250 km/óra. Ehhez képest az ActiveHybrid 7 szabványos átlagfogyasztása 9,4 liter 100 kilométeren, széndioxid-kibocsátása pedig 219 g/km.

A BMW ActiveHybrid 7 egyedi hajtásláncába a legmodernebb lítium-ion akkumulátort integrálták, a sebességváltást pedig egy nyolcfokozatú automata egység végzi. A váltómûvel összeépített villanymotor 20 lóerõt és 210 Nm nyomatékot generál. Ha a sofõr fékez, a villanymotor generátorként funkcionál és tölti a lítium-ion akkut. Ez a csomagtérben elhelyezett nagyfeszültségû akkumulátor táplálja gyorsításkor a villanymotort, valamint a klímakompresszort is. Ahogy az X6 esetében is, a fedélzeti 12-voltos hálózat számára is ez a telep biztosítja az energiaellátást.



Az elektromos hajtás a 7-es BMW esetében nagyban növeli a hatékonyságot. Gyorsításkor érezhetõen nagyobb dinamikát ad, állandó sebességnél pedig leveszi a terhet a benzinmotor „válláról", mérsékelve ezzel a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. Természetesen a hibrid 7-esbe automatikus start/stop rendszert is szereltek; s ha nem jár a benzinmotor, a klímaberendezés akkor is hûti az utasteret.

A BMW ActiveHybrid 7 kívülrõl 19 colos turbina dizájnú könnyûfém kerekeirõl, ActiveHybrid feliratairól és Bluewater kék fényezésérõl ismerszik meg, egyébként pedig normál és hosszú tengelytávval is rendelhetõ. Utóbbi a hátsó komfortra helyezi a hangsúlyt - 140 mm-rel hosszabb tengelytávú. Mindegyik modellben széria az adaptív lengéscsillapítás, de extraként a hosszú tengelytávú modellhez légrugózás is választható.

Érdekességként még annyit, hogy a hibrid 7-es limuzin nagyfeszültségû hálózata egy esetleges ütközés pillanatában azonnal lekapcsol.

forrás: autoblog.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
De mi a tököm az a drift?
De mi a tököm az a drift?

Idén első alkalommal március 5-én szombaton lesheted meg testközelből Budapesten, hogy mi is a drift valójában. A Drifting.hu szervezésében ezúttal egy mélygarázsban fognak pörögni az események és persze az autók. Én nem tudom, de azt hiszem mélygarázsban sok betonoszlop is van. Driftelés, oszlopok, mélygarázs. Erre tényleg kiváncsi vagyok :) Az esemény promovideója is igazán egyedi lett, "de mi a tököm az a drift?" tovább »


Árvíz - 1749 - Csak egy SMS
Árvíz - 1749 - Csak egy SMS

Ha még nem, akkor itt az idő, hogy segíts Te is! Most, hogy egész életek munkája úszik el az árral ez minimum, hiszen mindössze 200 forintot jelent számodra, ám sok kicsi 200 forint nagyon nagy segítséget jelenthet a bajba jutott honfitársainknak. Hazai telekommunikációs cégek (Invitel, T-Mobile, T-Home, Telenor, Vodafone, UPC) összefogásának köszönhetően ismét teljes körűen működik a 1749-es segélyvonal. tovább »


Kikacsint a legsportosabb 1-es BMW
Kikacsint a legsportosabb 1-es BMW

Az M Coupé változat kőkemény sportkompaktnak ígérkezik, erősebb motorral, feszesebb futóművel, hatékonyabb fékekkel és látványosabb külsővel, mint bármelyik egyes korábban. tovább »


Mérföldkő: az ötvenezredik Z4-es Regensburgban
Mérföldkő: az ötvenezredik Z4-es Regensburgban

Alig két éve, hogy a hivatalos gyártás indítása után az E89 Z4 roadster már túljutott az első komoly akadályon, mára pedig az 50.000. Z4 egység gurult le a gyártósorról a Regensburg-i gyárban. A jubileumi modell egy Crimson red / karmazsinvörös / BMW Z4 sDrive23i ami egy szerencsés kínai vásárlóhoz kerül. tovább »