A művelet időtartama kb. 15 perc. Akinek nincs és akinek van esőérzékelője, annak is ugyanez a művelet, ugyanennyi ideig tart, mert az esőérzékelőnek nincs köze a sötétítős funkcióhoz. Valamint a tükör fajtája is mindegy, a felfogatás és a csatlakozó is mindegyiknél ugyanaz (a sötétedős tükör jöhet az 5-ösből vagy az X3-ból is).
Hozzávalók:
- 2db vezeték (cikkszám: 61.13.0.005.197) ára: ~br400,-Ft/db
- 1db saru (nemtommenyi az ára, nekem a kollégám rakta fel a vezetékre.)
- 1db vámpírcsatlakozó (én végül nem használtam)
1. Kezdésnek vegyük le a tükör mögötti burkolatot:
Fent, alul és középen óvatosan pattintsuk szét, majd a tükröt jobbra fordítva a bal oldali burkolatot le tudjuk venni, aztán fordítva a jobb oldalit.
2. Fordítsuk el balra 45 fokkal a tükröt, így le tudjuk venni a helyéről, majd csatlakoztassuk le.
3. Vegyük ki a belső világítást, majd fűzzük át a vezetékeket a gumiharangon, az egyik vezeték végére szereljük fel a sarut, ez lesz a GROUND. A másik vezeték a +12V-os.
4. A tetőről lógó csatlakozónál láthatjuk, hogy 1-10-ig számozva vannak a vezetékek.
- a 3-as számú pontra csatlakoztassuk a +12V-os vezetéket,
- a 10-es számú pontra csatlakoztassuk a sarus vezetéket, az lesz a GROUND.
5. A +12V-os vezeték másik végét csatlakoztassuk a beltér világítás piros-fekete vezetékéhez (első). Én itt a vámpírcsatlakozó helyett inkább ráforrasztottam, és egy kis szigetelőszalaggal lefedtem.
6. A sarut pedig tegyük a tetőkárpit rögzítőcsavarja alá. Megvan a föld is.
7. A bekötéssel meg is volnánk. Szereljünk vissza az új tükröt fordított sorrendben és kész.
Nálam kékes színűre változik, amikor elsötétedik. :D
Jó szerelést mindenkinek!