BMW modellautók története

2012. január 29. vasárnap 23:51, BronzBMW


Valószínűleg sokan szeretnének egy jó nagy garázst, ami tömve van olyan autókkal, amik iránt leküzdhetetlen birtoklási vágyat érez. Még jobb, ha mindez úgy valósul meg, hogy semmiféle rettenetes adó vagy emelkedő benzinár nem rondít bele az idillbe. A minőségi modellek gyűjtését egy játékbolt kirakatában magányoskodó kanárisárga Lexus IS300-as szabadította rám. Azonnal beleszerettem! Csak semmi paradicsommal dobálózás!

BMW modellautók története

képek megtekintése

Akkoriban csak Toyota-ink voltak és nagy hatással voltak rám. No, meg az IS-t a 3-asról „koppintották”! Egy-két évvel később betértem az ország egyetlen szakboltjába, az Autómodellszalonba. Mivel ekkor már a sárga IS ritkaságnak számított, az IS350-es meg új volt, hát azt hoztam haza. Az első igazi, prémium 1:18-as modellem tehát egy Autoart Lexus IS350 lett.

A különböző külföldi fórumokat böngészve találtam újabb gyártókra, mint a Kyosho vagy a Norev. Az utóbbit bátran ajánlom mindenkinek, aki érdeklődik a hobbi iránt, az egyik legjobb ár-érték arányú modelleket ők gyártják. Itt kezdődött a BMW-s korszakom, ami nagy valószínűséggel örökké fog tartani. Vettem hát két Kyosho X5-öst és egy X3-ast. Felfedeztem azt is, hogy a márkakereskedésekben még jobb áron tudok ilyen modelleket venni, szerencsémre pár utcányira lakom egy BMW szalontól, el is sétáltam egy bordó X6-osért. Ez volt a pálfordulás napja. Ha már ott vagyok, beültem egy E60-asba, becsuktam az ajtót és úgy éreztem, otthon vagyok. Ez kell nekem, csak a BMW!

Innentől már nem volt visszaút. Jöttek a modellek sorba – többnyire BMW-k - és a mai napig meg sem állnak.


Az árát nem szeretném kiszámolni
Jelenleg 135 körül jár a gyűjtemény, melyről van egy pontos táblázatom, amiben megtalálható az ár és a beszerzés dátuma is modellenként. Ekkora darabszám mellett nem is merek összesítő sort csinálni az árak alatt… :)

Azért jó, mert, amikor - az est egyik fénypontjaként - kezében tartja a lelkes gyűjtő ezt a kicsinyített valóságot, felnőttként bizonyára hamar elfelejtheti napi gondjait. Mindig mondtam, hogy makettezni vagy modelleket gyűjteni és foglalkozni velük, remek kikapcsolódás! Az embert precízségre és türelemre tanítja oly módon, hogy közben pihenteti.

Modellgyűjtő felnőttek – mert valljuk be őszintén, hogy ők vannak többen – mindig azt hangoztatják szinte jelmondatként, hogy a modelleknek két ellenségük van: a kisgyerek és a por. Pedig, talán nem lehet elég korán kezdeni a modellgyűjtést ahhoz, hogy egy emberpalánta megértse, hogy az autóknak lelkük van, törődni és vigyázni kell rájuk. Meggyőződésem, hogy egy-egy ilyen szinten kivitelezett modell már ifjúkorban arra sarkallja az embert, hogy egyre jobb legyen. Sugallja, hogy beüljön az igazi BMW-be vagy aktuális álomautójába, mert akkor nem csak képzeletben lehet részese ennek a csodálatos fantáziavilágnak. Megfelelő hozzáállással a port könnyen el lehet űzni a gonddal együtt.

Tenisz, golf, vitorlázás, modellgyűjtés. Bizony, sajnos körülbelül egy kategória. Egy-egy modell ára sok tényezőtől függ, ritkaság, vagy tömegmodell, esetleg akciós, új vagy már egy ideje futó széria. Ezért is nehéz belőni egy átlagot. Leggyakrabban húszezer forint körüli összeget kell kicsalnunk a pénztárcánkból. Ha bolygóegyüttállás van, akkor akár ötezerért is nagyon jól kidolgozott kis miniatúrát tudunk magunknak fogni, viszont igazán ritka modellekért akár az átlagár többszörösét is elkérhetik. Érdemes vásárláskor alaposan körüljárni a témát, első sorban az aukciós oldalakon keresgéljünk, akár a külföldieken is, de kis országunkon belül is folyamatosan frissülő, nagy választékból válogathatunk.


BMW modellautók története BMW modellautók története BMW modellautók története BMW modellautók története BMW modellautók története BMW modellautók története BMW modellautók története BMW modellautók története


Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Másodszor is kategóriagyőztes a BMW Team Hungary
Másodszor is kategóriagyőztes a BMW Team Hungary

A BMW Team Hungary kiegyensúlyozott verseny után az összetett ötödik helyen végzett, megnyerve a dízel kategóriát az október 9-én rendezett hungaroringi 12 órás versenyen. tovább »


BMW képek a SEMA show-ról Las Vegas-ból
BMW képek a SEMA show-ról Las Vegas-ból

November 2-án kedden kezdetét vette a világ egyik legnagyobb tuning találkozója, a SEMA show Las Vegas-ban. Természetesen igényesen megépített BMW-k is vannak a kiállított autók között, ezekről a járgányokról lássunk néhány képet. tovább »


BMW M Carbon Kerámia féktárcsák az M6 (F12/F13) modellekhez
BMW M Carbon Kerámia féktárcsák az M6 (F12/F13) modellekhez

Az új BMW M6 modell 2013-as megjelenésével együtt debütálnak a már rég várt M Carbon Kerámia Fékek is. Túl sok részletet még nem lehet tudni, de most itt vannak az ismert információk összefoglalva. Az M Carbon Kerámia fékek nagyobb átmérőjű tárcsával kerülnek az első tengelyre (410mm a 400mm-es helyett), ugyanakkor jelentősen csökkentik a rugózatlan tömeget és ellenállóak a fakulással szemben. Az M6 modellek alap féknyergei sötét metálkékre vannak festve, viszont a Carbon Kerámia féknyergek ragyogó arany árnyalatban pompáznak. tovább »


Tovább bővül a BMW összkerékhajtású modelljeinek palettája
Tovább bővül a BMW összkerékhajtású modelljeinek palettája

Számos modellsorozatát felfrissíti 2016 tavaszán a BMW: miközben a 4-es sorozat vadonatúj motorokkal, a 2-es Gran Tourer és a 7-es sorozat pedig újabb összkerékhajtású változatokkal gazdagodik, a 6-os sorozat, a 7-es BMW és a BMW X modellcsalád számos képviselője további felszereltségi tételekkel bővül. tovább »