BMW modellautók története

2012. január 29. vasárnap 23:51, BronzBMW


Valószínűleg sokan szeretnének egy jó nagy garázst, ami tömve van olyan autókkal, amik iránt leküzdhetetlen birtoklási vágyat érez. Még jobb, ha mindez úgy valósul meg, hogy semmiféle rettenetes adó vagy emelkedő benzinár nem rondít bele az idillbe. A minőségi modellek gyűjtését egy játékbolt kirakatában magányoskodó kanárisárga Lexus IS300-as szabadította rám. Azonnal beleszerettem! Csak semmi paradicsommal dobálózás!

BMW modellautók története

képek megtekintése

Akkoriban csak Toyota-ink voltak és nagy hatással voltak rám. No, meg az IS-t a 3-asról „koppintották”! Egy-két évvel később betértem az ország egyetlen szakboltjába, az Autómodellszalonba. Mivel ekkor már a sárga IS ritkaságnak számított, az IS350-es meg új volt, hát azt hoztam haza. Az első igazi, prémium 1:18-as modellem tehát egy Autoart Lexus IS350 lett.

A különböző külföldi fórumokat böngészve találtam újabb gyártókra, mint a Kyosho vagy a Norev. Az utóbbit bátran ajánlom mindenkinek, aki érdeklődik a hobbi iránt, az egyik legjobb ár-érték arányú modelleket ők gyártják. Itt kezdődött a BMW-s korszakom, ami nagy valószínűséggel örökké fog tartani. Vettem hát két Kyosho X5-öst és egy X3-ast. Felfedeztem azt is, hogy a márkakereskedésekben még jobb áron tudok ilyen modelleket venni, szerencsémre pár utcányira lakom egy BMW szalontól, el is sétáltam egy bordó X6-osért. Ez volt a pálfordulás napja. Ha már ott vagyok, beültem egy E60-asba, becsuktam az ajtót és úgy éreztem, otthon vagyok. Ez kell nekem, csak a BMW!

Innentől már nem volt visszaút. Jöttek a modellek sorba – többnyire BMW-k - és a mai napig meg sem állnak.


Az árát nem szeretném kiszámolni
Jelenleg 135 körül jár a gyűjtemény, melyről van egy pontos táblázatom, amiben megtalálható az ár és a beszerzés dátuma is modellenként. Ekkora darabszám mellett nem is merek összesítő sort csinálni az árak alatt… :)

Azért jó, mert, amikor - az est egyik fénypontjaként - kezében tartja a lelkes gyűjtő ezt a kicsinyített valóságot, felnőttként bizonyára hamar elfelejtheti napi gondjait. Mindig mondtam, hogy makettezni vagy modelleket gyűjteni és foglalkozni velük, remek kikapcsolódás! Az embert precízségre és türelemre tanítja oly módon, hogy közben pihenteti.

Modellgyűjtő felnőttek – mert valljuk be őszintén, hogy ők vannak többen – mindig azt hangoztatják szinte jelmondatként, hogy a modelleknek két ellenségük van: a kisgyerek és a por. Pedig, talán nem lehet elég korán kezdeni a modellgyűjtést ahhoz, hogy egy emberpalánta megértse, hogy az autóknak lelkük van, törődni és vigyázni kell rájuk. Meggyőződésem, hogy egy-egy ilyen szinten kivitelezett modell már ifjúkorban arra sarkallja az embert, hogy egyre jobb legyen. Sugallja, hogy beüljön az igazi BMW-be vagy aktuális álomautójába, mert akkor nem csak képzeletben lehet részese ennek a csodálatos fantáziavilágnak. Megfelelő hozzáállással a port könnyen el lehet űzni a gonddal együtt.

Tenisz, golf, vitorlázás, modellgyűjtés. Bizony, sajnos körülbelül egy kategória. Egy-egy modell ára sok tényezőtől függ, ritkaság, vagy tömegmodell, esetleg akciós, új vagy már egy ideje futó széria. Ezért is nehéz belőni egy átlagot. Leggyakrabban húszezer forint körüli összeget kell kicsalnunk a pénztárcánkból. Ha bolygóegyüttállás van, akkor akár ötezerért is nagyon jól kidolgozott kis miniatúrát tudunk magunknak fogni, viszont igazán ritka modellekért akár az átlagár többszörösét is elkérhetik. Érdemes vásárláskor alaposan körüljárni a témát, első sorban az aukciós oldalakon keresgéljünk, akár a külföldieken is, de kis országunkon belül is folyamatosan frissülő, nagy választékból válogathatunk.


BMW modellautók története BMW modellautók története BMW modellautók története BMW modellautók története BMW modellautók története BMW modellautók története BMW modellautók története BMW modellautók története


Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Képernyőn a DRIFT!
Képernyőn a DRIFT!

Nem ámítás nem csalás, a hazai TV csatornák kínálatában a drift sport rendszeres szereplő lesz idén! Igen szándékos a többes szám, mivel még arra is ügyeltünk, hogy ne egyetlen nyomógombról kopjon le kedvenc távirányítónkon a felfestés. De nézzük sorjában, hogy a DriftGP Hungary által kiírt versenyek kapcsán milyen kínálatból tudnak a sportért rajongók választani. tovább »


Kilinccsel Előre folytatódik az őrület a 2. fordulóval
Kilinccsel Előre folytatódik az őrület a 2. fordulóval

Elegetek van az orgonaillatból? Hiányzik már a gumifüst semmi mással össze nem téveszthető illata? Akkor van egy jó hírem: folytatódik az őrület, hiszen a legjobb drift pilóták május 19-én és 20-án Máriapócson ismét összemérik tudásukat a Hell Energy Magyar Profi Drift Bajnokság következő fordulójában. Újra itt a Pünkösdi Drift Királyság! tovább »


Izgalmas drift versenyek 2014-ben
Izgalmas drift versenyek 2014-ben

Izgalmas helyszínek, rengeteg külföldi pilóta és sok-sok meglepetés vár mindazokra, akik idén is ellátogatnak a Drifting.hu által szervezett drift versenyekre. A téli hónapok alatt sok fontos dolog történt: a három évre kötött MNASZ-megállapodástól kezdve az új bírói csapat összeállításán túl egy igen közeli meglepetéssel is köszönti a szurkolókat a Drifting.hu. tovább »


Megnyugtatásul: Nem lesz 4 hengeres 7-es BMW.
Megnyugtatásul: Nem lesz 4 hengeres 7-es BMW.

A konkurensek rágyúrtak a négyhengeres luxuslimuzinok gyártására környezetkímélés felkiáltással, de a BMW nem áll be a sorba. Továbbra is hat és nyolchengeres 7-eseket fog gyártani, csak éppen így is eléri azt a károsanyagkibocsátás csökkenést, amit a többiek csak a modelljeik butításával képesek ;) tovább »