Crashwood

2013. szeptember 04. szerda 15:51, Robinson


2013. augusztus 22-24 között Máriapócson ismét a driftről szólt minden. A fantasztikus hangulatról a szervezők oly módon gondoskodtak, hogy kis hazánkba hívták Európa legjobb drift pilótáit, hogy azok felvehessék a kesztyűt a magyar versenyzőkkel. Hogy miért lett a Trackwoodból Crashwood? A válasz egyszerű: mert sem az EEDC, sem a Drift Allstars, sem pedig a Hell Energy Magyar Profi Drift Bajnokság indulói nem féltek sem a gumifaltól, sem az őrületes tempótól...

Crashwood

képek megtekintése

Bár a máriapócsi futam előtt az atya megáldotta minden versenyző autóját, sajnos hol a technika ördöge, hol pedig a sors szólt közbe többször, már az edzések alatt is. A magyar pilóták közül talán a nagy visszatérő, Nagy Róbert "Biggy" esése volt a legnagyobb, aki a Hetyési Zsolttól kölcsönkapott Nissan 240sx Onevia driftautóját tette tetőre egy gumifallal történt ütközést követően. Szerencsés módon Biggy nem sérült meg és az autót is összerakták a csapat szerelői a versenyre, így Biggy a bajnokság vezetőjével, Grózinger Zsoltival harcolhatott a Top16-ban zajló első futamon. A nézők - közöttük én is - egy dolgot nem értettek: Biggy vajon mit láthatott hátul, üldözőként?

Izgalmas, már régóta várt csatákat hozott a legjobb nyolc versenyző összecsapása is. Végre egymás ellen harcolhatott ifj. Zentai Sándor és Zentai Attila. A bírák egyöntetűen azt mondták, hogy "Zentai volt a jobb"... A két fiú harcát Nagy Gergely "Indián" és Varga Tamás "Puci" tsuisoi követték, majd következett a Márton Zoltán "Lakyboy" - Smidéliusz Bálint összecsapás, melynek egy csúnya crash vetett véget. A Top8 utolsó csatáját Grózinger Zsolti és az E500-al induló Szabó Szilárd "Édesapa" vívták, melynek során a füstokádó sárkány volánja mögött ülő mátészalkai legényt Édesapa sem állíthatta meg.

A Top4 csatáit őrült szerelés előzte meg a parc fermében. Grózi autója műszaki gondokkal küzdött, Smidéliusz Bálintnál a kuplunggal volt gond. Egyedül Zentai Attila várta nyugodtan és magabiztosan az utolsó összecsapásokat. A legjobb négy között zajlott egy "Hell házibajnokság" is, hiszen a sors úgy hozta, hogy a Hell színekben induló Grózinger Zsoltinak az ugyancsak Helles Varga Tamással kellett megütköznie. Bár Puci nem adta könnyen, ezt a csatát is a megállíthatatlan csapattárs vitte.

A másik páros összecsapását, azon belül is Smidéliusz Bálint támadását ismét a fal állította meg, így a döntőbe Zentai Attila került Grózinger Zsolti ellenfeleként. A két "helyi" fiú nagyon szoros és kemény harcot vívott egymással. Őrült füst, hatalmas szögek és ami a legfontosabb: őrült tempó fémjelezte ezt az összecsapást is, de ezen a hétvégén Grózinger Zsolti ismét nem talált legyőzőre. Így a végeredmény az alábbiak szerint alakult:

1. Grózinger Zsolt
2. Zentai Attila
3. Varga Tamás "Puci"

Bár a magyar versenyzők csatáiban is sokszor kapott főszerepet a gumifal, az igazi crash-sorozat csak az Eastern European Drift Championship és a Drift Allstars European Series futamai alatt indult meg. Ekkor már mindenki érezte, hogy ez Trackwood helyett most Crashwood lesz...

A két európai drift bajnokság a legjobb pilótáit hozta el Magyarországra. A fiúk már az edzés alatt megismerkedtek a pályával (páran a gumifallal is), így már mindenki várta, hogy a sötétben induló éjszakai futamon megmutassák, hogy mit tudnak ők. A leckét feladták úgy vélem, hiszen nem sajnálták sem a technikát, sem magukat. Őrületes tempót diktálva estek egymásra sokszor annyira, hogy csak a másik autó vagy a gumifal állíthatta meg őket. Az ütközéseket azonban nem a vezetői tudás hiánya, hanem a fantasztikus bátorságuk okozta és az, hogy ők mindannyian mindent egy lapra tettek fel. Lecsúszott az a bizonyos "rostély a sisakjuk előtt" és onnantól kezdve már nem számított semmi sem.

És ha már Crashwood, akkor tekintsük át a legnagyobb szó szerinti "összecsapásokat". Az első crash már a Top32-ben megtörtént, amikor Alex Golovnya és a Nissan S14-gyel induló Vladimir Marchenko ütközött össze egy kemény csata során. Ezt követte nagy hanggal a Top16 egyik harca, mely az orosz Max Tvardovskiy és Martin Richards között zajlott. Az őrületes tempóval egymásnak eső pilóták harcát ismét a fal állította meg.

A Top8 négy tsuiso csatája közül kettő végződött úgy, hogy autómentő tudta csak lehozni a versenyautókat a pályáról. Az elsőben a fal volt ismét túl közel, a másikban azonban Piotr Więcek volt a hibás, aki Nissan Skyline R34-es autójával beforgott és az őt követő, kölcsönautóval induló Juha Rintanen frontálisan, szemből belement.

A legjobb négy csatája sem volt eseménymentes. Alex Golovnyánál ha szabad így fogalmaznom: elgurult a gyógyszer. Az első éles körben annyira nagy tempóval és annyira közel esett rá ellenfelére, a lengyel Mateusz Wlodarczykra, hogy szó szerint felkente őt a gumifalra... A Crashwoodnak ezzel a fantasztikus csatával lett vége és így alakult ki a végeredmény:

1. Mateusz Wlodarczyk (Poland)
2. Alex Golovnya (Ukraine)
3. Martin Richards (UK)

A nemzetközi versenyben a magyar pilóták közül a legeredményesebb a Top16-ba bekerülő Temesvári Péter volt, aki így mesélt élményeiről és a következő versenyről:

"Nagyon jó érzés volt, amikor végiggurultam a pályán a futam után és minden néző egy emberként ujjongott és tapsolt. Nagyon boldog vagyok. Az egri verseny pedig több szempontból is izgalmas lesz számomra, hiszen a párommal pont a verseny időpontjára várjuk a babát, így nem biztos, hogy rajthoz tudok állni. Ha el tudok indulni és ott jó eredmény tudok elérni, akkor akár a dobogóra is felléphetek majd év végén, hiszen a bajnokság jelenlegi első két helyezettjén kívül mindenki, aki előttem van, most mögöttem végzett..."

Nagyon szoros az idei bajnokság, sok esetben egy-két pont különbség van csak a versenyzők között. Nemcsak azért lesz különleges az utolsó futam, mert csak ez dönti majd el a dobogó három fokára álló versenyző sorsát, hanem azért is, mert még soha nem rendeztek városi versenyt Magyarországon.

Ne Tököljetek, hanem gyertek Egerbe! Találkozzunk legközelebb 2013. szeptember 14-én és 15-én Eger szívében, a Bazilika árnyékában és drukkoljunk együtt kedvenceinknek!

A jelszó továbbra is: Kilinccsel előre!


Crashwood Crashwood Crashwood


Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
BMW kényelmes maffiózóknak
BMW kényelmes maffiózóknak

Orosz tunerek munkája a BMW 760 kínai üzletembereknek szánt változatára épült XLI High Security. A több mint négytonnás, páncélozott autóról titkolni is kár, hogy az alvilág szereplőit célozzák meg vele. Az Armortech orosz tuningcég készítette ezt a nem mindennapi BMW-t. Az 5,21 méter hosszú XLi kialakításának köszönhetően 40-50 centiméter lábtér jut a hátul ülőknek. tovább »


3G Gokart Kupa – Kedden a rally is főszerepet kap
3G Gokart Kupa – Kedden a rally is főszerepet kap

A jövő heti fordulóra a hazai rallyélet jeles képviselői látogatnak el. Július 27-én a szokásoktól eltérően négy versenyzőt is vendégül lát a G1 Kart Center és a GigaMad közös verseny sorozata. tovább »


Képernyőn a DRIFT!
Képernyőn a DRIFT!

Nem ámítás nem csalás, a hazai TV csatornák kínálatában a drift sport rendszeres szereplő lesz idén! Igen szándékos a többes szám, mivel még arra is ügyeltünk, hogy ne egyetlen nyomógombról kopjon le kedvenc távirányítónkon a felfestés. De nézzük sorjában, hogy a DriftGP Hungary által kiírt versenyek kapcsán milyen kínálatból tudnak a sportért rajongók választani. tovább »


Kikacsint a legsportosabb 1-es BMW
Kikacsint a legsportosabb 1-es BMW

Az M Coupé változat kőkemény sportkompaktnak ígérkezik, erősebb motorral, feszesebb futóművel, hatékonyabb fékekkel és látványosabb külsővel, mint bármelyik egyes korábban. tovább »