Csak acélból készül a következõ 5-ös BMW

2009. március 12. csütörtök 21:14, Robinson


Úgy néz ki, a BMW lemond a jelenlegi ötös vegyes építésû, acél-alumínium vázszerkezetérõl, mivel a megoldás drága, és nem is törik jól.

A BMW mérnökei annak idején a súlyelosztás javításának szándékával magyarázták, hogy az ötös sorozat orr-részét alumíniumból készítették. Nem csak a burkolólemezeket: az A oszloptól elõrefelé a tartóelemek is a könnyû fémbõl készültek. Az elméletileg jó megoldás azonban többször is megbosszulta magát. Egyrészt igen drága lett a gyártás: az acél és az alumínium elemeket ragaztással és szegecseléssel kell összekötni, ami alaposan megnehezíti a nagyszériás gyártást. Emellett az autó törésteszt-eredményei sem sikerültek tökéletesen: az EuroNCAP eredetileg csak három csillagot akart adni a típusnak, de a végleges eredmény is csupán négy csillag, ami egy ekkora prémium-szedán esetében már az évtized elején is kevés volt. Épp ezért alighanem mindenki jobban jár azzal, hogy a következõ 5-ös sorozat ismét hagyományos acélkarosszériával készül.

A következõ ötös sorozat várhatóan 2010-re készül el, és várhatóan nem csak mûszaki szempontból lesz konzervatívabb, mint az elõdje: úgy tudjuk, a formaterv is visszafogottabb lesz, akárcsak a nemrég bemutatott hetesé, amitõl szintén az eladások növekedését várják Münchenben.

forrás: totalcar.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Drift GP - Végső Összecsapás
Drift GP - Végső Összecsapás

Szeptember 22-23-án a tököli repülőtéren három autós szakág szezonzáró versenyére kerül sor, ahol több mint 150 versenyző méri össze tudását és eldől az is, hogy ki lesz az idei összetett bajnok. A GyoruslásiFutam és a nagy jövő előtt álló Gymkhana mellett a legnagyobb figyelem természetesen a Hell Energy Országos Drift Bajnokság utolsó versenyére összpontosul. A szervezők, mint mindig most is sok-sok meglepetéssel és egy teljesen újragondolt rendezvényterülettel készülnek. tovább »


Háttérképek: Ráncfelvarrott 1-es BMW
Háttérképek: Ráncfelvarrott 1-es BMW

Nagy felbontású háttérképek a ráncfelvarrott 1-es BMW mindenről minden kivitelben: BMW 1-es kupé, ///M kupé + stúdió képek, BMW 1-es kabriolet. Kívülről belülről, amire egy BMW fanatikusnak szüksége lehet. Na persze most a számítógépedre gondolok, nem a való életre :) Ja, és ne felejts el csatlakozni a Facebook-os közösségünkhöz! tovább »


Izgalmas drift versenyek 2014-ben
Izgalmas drift versenyek 2014-ben

Izgalmas helyszínek, rengeteg külföldi pilóta és sok-sok meglepetés vár mindazokra, akik idén is ellátogatnak a Drifting.hu által szervezett drift versenyekre. A téli hónapok alatt sok fontos dolog történt: a három évre kötött MNASZ-megállapodástól kezdve az új bírói csapat összeállításán túl egy igen közeli meglepetéssel is köszönti a szurkolókat a Drifting.hu. tovább »


A nyugdíjas BMW-je (Totalcar)
A nyugdíjas BMW-je (Totalcar)

Murray Fowler 81 éves, Costa Mesában lakik, Kaliforniában. Autója, egy BMW 2800CS, önmagában is érdemes arra, hogy kicsit pihentessük a szemünket filigrán vonalain. De ha hozzátesszük, hogy az öregúr mintegy 665 ezer kilométert tekert bele a kupéba, nem mindennapi történet körvonalazódik. tovább »