KERS-szel érkezik az új BMW M5
2010. január 07. csütörtök 00:38, Robinson
A BMW M részlegétõl kikerült hírek szerint a F10 kódjelû 5-ös legsportosabb változata a már ismert 4,4 literes, turbós benzinest kapja meg, amely itt 580 lóerõt teljesít, ezzel az autó 4,4 s alatt tudja le a százas sprintet, ám eközben a környezetvédelemrõl sem feledkezik meg.
Bár a bajorok alig mutatták be az 5-ös legújabb generációját, máris napvilágot láttak az elsõ pletykák az M változatról. A brit Car Magazine nyomtatott változata belsõ információkra hivatkozva ugyanakkor több adatot és részletet is nyilvánosságra hoz januári számában az autóról. A lap értesülései szerint az új M5 fejlesztésénél minden eddiginél nagyobb hangsúlyt kap a környezetvédelem, ami ez esetben inkább a motor hatásfokának növelését, mintsem az abszolút értékben vett alacsony fogyasztást jelenti. A tömeg például a V8-as motor ellenére alacsonyabb lesz az alap 5-ösénél, több alkatrészt ugyanis alumíniumra cserélnek, a tetõ pedig szénszálas erõsítésû mûanyagból készül, bár ez utóbbi opcionális lesz. Az autó aktív aerodinamikát is kap, de már nem csupán a hûtõrács mögött lesznek sebességfüggõen nyílódó-záródó lamellák, hanem a kerékjárati ívekben és az elsõ lökhárító alsó részében is. Ugyanide elõre szerelik azt a két turbinát is, amely fékezéskor elektromosságot termel. Az autó a hagyományos fékezési energiát is hasznosítja, de az eddig megismert rendszerektõl az új M5-ösé sokkal fejlettebb, a Forma-1-es KERS-hez hasonlóan a sofõr késõbb gombnyomásra használhatja fel a két nagy kapacitású kondenzátorokban tárolt energiát. A KERS tíz másodperc alatt adja le a tárolt energiát. Ennek a rendszernek egy módosított változata egyébként az ActiveHybrid 5-ösben is helyet kap.
Ami a motort illeti, a britek információi szerint a bajorok végül a V10 helyett a turbós V8-as mellett szavaztak. A két turbóval lélegeztetett motor teljesítményét valamivel 580 lóerõ alá várják, ezzel az autó 4,4-4,5 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet. A motorhoz a jelenlegi M3-as hétfokozatú szekvenciális váltójának egy módosított változata csatlakozik, ezzel és az Efficient Dynamics vívmányaival az autó a jelenlegi M5-nél 25-30%-kal fogyaszt majd kevesebbet vegyes üzemben. Ami pedig a külsõt illeti, az autó látványosan elkülönül majd a többi 5-östõl, nagyobb hûtõmaszkot, szélesebb sárvédõket, hatalmas fékeket, szélcsatornában kialakított szoknyát, diffúzort, négy kipufogót és egy kisebb szárnyat is kap az M5. Még jobb hír a rajongóknak, hogy a BMW-nél állítólag úgy döntöttek, kettébontják az M modelleket, és a hagyományos változatok mellett majd' mindegyikbõl készül majd könnyített, azaz CSL változat. Az új M5 elõszériás változata a 2011 tavaszi Genfi Autószalonon debütál, míg a végleges, sorozatgyártású modell a 2011 õszi frankfurti mustra után kerül gyártásba, amelyet másfél évvel követ majd a még gyorsabb, kikönnyített M5.
forrás: a5.hu
Komment írása
Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.
Legfrissebb