Összkerékhajtású 1-es BMW várható

2009. július 28. kedd 00:45, Robinson


Az 1-es BMW-rõl készített legfrissebb kémfotók arra engednek következtetni, hogy a 2011-ben érkezõ kompakt bajor a jelenlegi modellel ellentétben összkerékhajtással is rendelhetõ lesz. Az információ még nem hivatalos, de úgy néz ki, hogy a Nürburgring közelében xDrive-os 1-est próbálgattak a tesztelõk.



Már többször is írtunk a két év múlva piacra kerülõ 1-es BMW-rõl, mely a már kissé öreg, jelenleg is futó szériát hivatott leváltani, sõt, az autót a németek már nagyban tesztelik, a lesifotósok pedig nem alszanak, így kémfotókat is tudtunk mutatni olvasóinknak, melyekbõl jól látszik az autó sziluettje és az, hogy az alapvonalak esetén a bajorok nem térnek el lényegesen a jelenlegi modelltõl.

Bizonyos információk a hajtásláncról, illetve a motorpalettáról eddig is ismertek voltak, ám a legfrissebb kémfotók alapján - melyeket a Worldcarfans fotósai készítettek - egy különös dolog figyelhetõ meg az egyelõre erõteljesen álcázott autók kerekein. A keréktárcsák közepére szerelt fura kinézetû korong nem más, mint a Kistler cég RoaDyn nevezetû, a kerekekre ható erõt, illetve nyomatékot mérõ szenzor-rendszere, melyet a hajtott kerekekre szerelve különbözõ fontos információkhoz juthatnak a gyáriak az autó viselkedésérõl. A Nürburgring közelében próbálgatott fekete 1-esen viszont észrevehetjük, hogy mind a négy kerekén ott van a szenzor, mely arra enged következtetni, hogy a BMW épp egy összkerékhajtású 1-est tesztel, melyen valószínûleg az xDrive rendszer viselkedését figyelik. Ez a megállapítás természetesen nem hivatalos, hiszen az sincs kizárva, hogy csak a megtévesztés miatt tették fel a szenzort mind a négy kerékre, ám igen valószínû egy összkerekes 1-es megjelenése, mely az X1 hajtásláncát örökölné. A technika többi része egyébként marad a "régi", bár a 105-326 lóerõig terjedõ teljesítményskálát lefedõ motorok leggyengébbjeihez vélhetõen nem lehet majd rendelni az összkerékhajtást. Az xDrive-os 1-esek viszont természetesen szintén megkapják a márka oly sikeres EfficientDynamics programját, így vélhetõen ezek a modellek is takarékosak lesznek.

Az új bébi-BMW-vel kapcsolatban újdonságként számít még az az információ, hogy állítólag a bajorok a hátsókerekes modellbõl készíteni fognak egy takarékosságra hangolt változatot, melyben vélhetõen az alap dízelmotor fog dolgozni, de különbözõ trükkökkel próbálják majd meg tovább csökkenteni az autó fogyasztását. Az ötajtós 1-es BMW érkezése 2011 elsõ felében várható, majd késõbb egy kupé és egy nyitott változat is piacra kerül.

forrás: a5.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Izgalmas drift versenyek 2014-ben
Izgalmas drift versenyek 2014-ben

Izgalmas helyszínek, rengeteg külföldi pilóta és sok-sok meglepetés vár mindazokra, akik idén is ellátogatnak a Drifting.hu által szervezett drift versenyekre. A téli hónapok alatt sok fontos dolog történt: a három évre kötött MNASZ-megállapodástól kezdve az új bírói csapat összeállításán túl egy igen közeli meglepetéssel is köszönti a szurkolókat a Drifting.hu. tovább »


Neue klasse - A BMW 50 évvel ezelőtti forradalma - első rész
Neue klasse - A BMW 50 évvel ezelőtti forradalma - első rész

50 évvel ezelőtt a BMW forradalmat robbantott ki az autógyártás terén. A forradalom Frankfurtban az IAA rendezvényen robbant ki amikor a BMW bemutatta annak az autócsaládnak az első tagját amit úgy neveztek az "Új osztály” / Neue klasse / BMW 1500. Az "Új osztály” egy teljesen új vonalat indított a compact sedan-ok terén ami az BMW 1500-as modellel kezdődött és a híres BMW 2002-es modellel ért véget a 70’-es évek végén. tovább »


Végső Összecsapás
Végső Összecsapás

Az idei év utolsó nagyszabású autós rendezvénye következik most hétvégén a tököli reptéren. A drift, gymkhana és a gyorsulási szakág Országos Bajnokságának végső megmérettetésén több mint 100 versenyző fogja összemérni tudását. A kétnapos eseményen igazi kuriózumként egy ezer lóerős dragtor munkagépet is láthatunk a 402 méteres kifutón, míg a drift arénában autópálya tempóban fűzik majd kilinccsel előre hazánk legjobb pilótái. tovább »


Video: A Perfect Match. BMW Classic. - A tökéletes választás
Video: A Perfect Match. BMW Classic. - A tökéletes választás

Az autójától mindig nehezen válik meg az ember. Ez méginkább igaz, ha egy BMW-ről van szó. A Perfect Match című díjnyertes rövidfilm Jack történetét mutatja be, aki elkeseredetten keresi azt az autót, mely méltó módon helyettesítené BMW 1602-esét, amivel egyetlen egy probléma van csupán, hogy nincsen benne klíma. A hőség viszont kibírhatatlan. tovább »