Tószegen gyártják a BMW kerékpárjait
2009. március 31. kedd 23:34, Robinson
A válság ellenére 2009. elsõ felében minden eddiginél több megrendelést kell kielégítenie az Accell Hunland Kerékpárgyártó és Értékesítõ Kft-nek. A tószegi üzem január óta már a német BMW konszernnek is gyárt kerékpárokat - tájékoztatta az MTI-t Steurer Zsolt cégvezetõ.
Tavaly rekordévet zárt a cégcsoport, amelynek profitja tizenöt százalékkal nõtt a 2007-es eredményhez képest. Bruttó árbevételük ugyan nem emelkedett számottevõen, de így is megközelítette a 38 millió eurót. A cégvezetõ ismeretei szerint évi kétszázezer darabos termelésükkel az övék a legnagyobb kerékpárgyár Magyarországon.
A társaság kizárólag külföldre szállít, Németországba, Franciaországba, Finnországba és Hollandiába exportálják ma kerékpárokat.
A legújabb megrendelésükrõl a cégvezetõ elmondta: 2009 januárjától a BMW-nek igényes és jól felszerelt hegyikerékpárokat szállítanak, amelyeket az autógyár saját nevével és logójával ellátva forgalmaz világszerte.
A kereslet növekedése a sportmárkákat és a csúcsgépeket érintette leginkább, bár az elektromos kerékpárok iránt - amelyek összeszerelését ugyancsak az idén kezdte el a cég - hasonlóan élénk az érdeklõdés - tette hozzá a szakember.
Steurer Zsolt elmondta: a szakmai berkekben eddig napvilágot látott elõrejelzések alapján az olcsóbb kétkerekûek gyártói 30-40 százalékos visszaesésre, míg a csúcskategóriát kínálók stagnálásra, vagy akár szerény bõvülésre is számíthatnak.
"Ezt figyelembe véve remélhetõleg továbbra is képesek leszünk megõrizni piaci pozícióinkat, hiszen a tószegi üzemben készülõ biciklik zöme a felsõ-középkategóriába, vagy a prémium szegmensbe sorolható" - mondta a cégvezetõ.
A Szolnok tõszomszédságában mûködõ vállalkozás hónapok óta bérmunkások tömegét foglalkoztatja. A százharmincas állandó létszámhoz képest 440 fõvel kezdték az esztendõt és jelenleg is háromszázkilencven - túlnyomórészt helyi, illetve környékbeli - embernek biztosítanak állást.
Az általunk elõállított termékek épp oly "szezonálisak, mint a fürdõruha". Amelyik kerékpár tavaszig nem kerül a boltokba, annak már nehezen lesz gazdája. Jelenleg száznál is több típust gyártunk. A kerékpárok azonban még annyira sem hosszú életûek, mint egy-egy modell az autóiparban, minden õsszel menetrendszerûen jön egy teljes palettaváltás - hangsúlyozta Steurer Zsolt.
forrás: automenedzser.hu
Komment írása
Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.
Legfrissebb