V12-es erõforrás kerül a 7-es BMW-be
2009. április 10. péntek 14:19, Robinson
A BMW az elõzetes hírekkel ellentétben mégis elhelyezett egy V12-es erõforrást hetes sorozatának motorházteteje alá. A hatliteres biturbós egység nem kevesebb, mint 544 lóerõ leadására képes, miközben forgatónyomatéka teherautókat megszégyenítõ 750 Newtonméter. Az új, nyolcfokozatú automata sebességváltó egyébként szintén ebben a típusban debütál.
Az elmúlt évben a 7-es BMW-vel kapcsolatban olyan hírek terjengtek, hogy a csúcsot a modell pályafutásának végéig valószínûleg a 750i elnevezésû típus jelenti, melynek kettõs feltöltésû motorja 407 lóerõt teljesít, hiszen a károsanyag-kibocsátás mérséklése érdekében felesleges lett volna egy nagyobb erõforrás bemutatása.
A komoly érdeklõdés és kereslet miatt azonban a bajor gyártó vezetõsége úgy döntött, hogy mégis gyártásba kerül egy V12-es erõforrással hajtott modell, hiszen a konkurensek is kivétel nélkül kínálnak egy valódi zászlóshajót a dúsgazdag kliensek számára. Az autó természetesen erõsebb lesz minden eddigi szériagyártású hetes BMW-nél: a hatliteres V12-es motort a nagyobb teljesítmény érdekében a 750i nyolchengereséhez hasonlóan két darab turbófeltöltõ lélegezteti, melynek maximális teljesítménye így eléri az 544 lóerõt, forgatónyomatéka pedig nem kevesebb, mint 750 Newtonméter. A tengernyi nyomatékot a ZF vadonatúj nyolcsebességes automata váltója továbbítja a hátsó kerekekhez, az üresen is nagyjából 2,2 tonnás limuzin menetteljesítményei pedig sportautókat megszégyenítõek: az autó bõven 5 másodpercen belül teljesítheti a százas sprintet, végsebességét a megszokott módon pedig az elektronika korlátozza 250 km/órában. Az 7-es fogyasztása ennek ellenére elfogadható keretek között mozog, hiszen a gyári átlag 12,9 liter benzin száz kilométerenként, miközben az egység természetesen tudja az Eu5-ös környezetvédelmi besorolást.
Az autó egyébként kívülrõl mindössze a V12 feliratok, illetve az új kiképzésû, 2x2 véges kipufogó alapján különböztethetõ meg testvéreitõl. A 760i forgalmazása hamarosan megindul és hazánkban is rendelhetõ lesz a bajorok zászlóshajója. A 760i természetesen a hosszabb tengelytávú "Li" karosszériával is elérhetõ lesz.
forrás: a5.hu
Komment írása
Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.
Legfrissebb