Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 2901 találat


Pitykoo Elküldve: 2024-03-16 19:38 Menet közben leálló motor

Trym84 írta:
Pitykoo írta: Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Az utóbbi időben azt kezdte el csinálni az autó, hogy ha tolattam és kivettem rükvercből, hogy berakjam 1-be, kb 10-ből 3x leállt a motor! Aztán elkezdte csinálni azt, hogy ha körforgóhoz értem vagy lámpához és kivettem sebességből akkor megint csak leállt. Eddig nem volt hibakódom, aztán a legutóbbinál már igen. Akkor a vezérműtengely jeladót hozta hibának. Mondom végre megvan, vettem egyet és kicseréltem, de sajnos a jelenség nem szünt meg! Most is leáll egyre többször és van hibalámpám is. A Heating oxygen sensor-t írja. H02S bank 1 felirattal. Lehet, hogy ez a baja vagy ez csak a leállás miatti következmény? Vagy mi okozhatja még ezt a hibát? Válaszokat előre is köszönöm!


Szia.

Nálam(M54B22) a szívósort és vákuumcsöveket, illetve a forgattyúsház szellőztetőt és csöveit kellett cserélni, hogy megszűnjön ez a hibajelenség

Vizsgáld át a vákkuumcsöveket, pl füst teszttel(youtubeon találsz videot róla), vagy járó notornál a vákuumcsöveket a disát és a szívósort körbefujkálod féktisztítőval. Hideg motornál csináld, tudtommal nem ajánlott forró notornál ezt a műveletet végrehajtani. Ha megváltozik az alapjárat, akkor ott van a gond.
Ha fals levegő miatt áll le a motorod(mint ahogy nekem is ez volt a hiba), akkor nagy szerencse kell hozzá hogy hamar rájöjj, hogy hol a hiba! Én rengeteget szoptam vele!

Remélem segítettem, sok szerencsét


Szia!

Igen, köszönöm! Kiindulásnak tökéletes. Megnézegetem ezeket hátha megtalálom a hiba okát. Ha nem akkor jelentkezem újra! :)

Trym84 Elküldve: 2024-03-14 21:45 Menet közben leálló motor

Pitykoo írta: Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Az utóbbi időben azt kezdte el csinálni az autó, hogy ha tolattam és kivettem rükvercből, hogy berakjam 1-be, kb 10-ből 3x leállt a motor! Aztán elkezdte csinálni azt, hogy ha körforgóhoz értem vagy lámpához és kivettem sebességből akkor megint csak leállt. Eddig nem volt hibakódom, aztán a legutóbbinál már igen. Akkor a vezérműtengely jeladót hozta hibának. Mondom végre megvan, vettem egyet és kicseréltem, de sajnos a jelenség nem szünt meg! Most is leáll egyre többször és van hibalámpám is. A Heating oxygen sensor-t írja. H02S bank 1 felirattal. Lehet, hogy ez a baja vagy ez csak a leállás miatti következmény? Vagy mi okozhatja még ezt a hibát? Válaszokat előre is köszönöm!


Szia.

Nálam(M54B22) a szívósort és vákuumcsöveket, illetve a forgattyúsház szellőztetőt és csöveit kellett cserélni, hogy megszűnjön ez a hibajelenség

Vizsgáld át a vákkuumcsöveket, pl füst teszttel(youtubeon találsz videot róla), vagy járó notornál a vákuumcsöveket a disát és a szívósort körbefujkálod féktisztítőval. Hideg motornál csináld, tudtommal nem ajánlott forró notornál ezt a műveletet végrehajtani. Ha megváltozik az alapjárat, akkor ott van a gond.
Ha fals levegő miatt áll le a motorod(mint ahogy nekem is ez volt a hiba), akkor nagy szerencse kell hozzá hogy hamar rájöjj, hogy hol a hiba! Én rengeteget szoptam vele!

Remélem segítettem, sok szerencsét

Pitykoo Elküldve: 2024-03-13 18:48 Menet közben leálló motor

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Az utóbbi időben azt kezdte el csinálni az autó, hogy ha tolattam és kivettem rükvercből, hogy berakjam 1-be, kb 10-ből 3x leállt a motor! Aztán elkezdte csinálni azt, hogy ha körforgóhoz értem vagy lámpához és kivettem sebességből akkor megint csak leállt. Eddig nem volt hibakódom, aztán a legutóbbinál már igen. Akkor a vezérműtengely jeladót hozta hibának. Mondom végre megvan, vettem egyet és kicseréltem, de sajnos a jelenség nem szünt meg! Most is leáll egyre többször és van hibalámpám is. A Heating oxygen sensor-t írja. H02S bank 1 felirattal. Lehet, hogy ez a baja vagy ez csak a leállás miatti következmény? Vagy mi okozhatja még ezt a hibát? Válaszokat előre is köszönöm!

MattX Elküldve: 2023-12-31 10:58 Mi lehet a baj?_

Köszi a segítséget!
Ránézünk. De azért nem gondolunk erre, mert az autó indul pöcre ez a hiba jelenség amit leírtam indítás után jelentkezik mindig. Jár az autó és két perc elteltével vagy indulás után rögtön. A hiba tároló is teljesen összefüggéstelen hibákkal van tele pl. Gázpedál hiba, váltó hiba, ABS hiba stb. Az izzitás előtte lett rendbe rakva mielőtt jelentkezett a hiba kb. 2 hónappal. Cserélve lett a 6 db gyertya, vezérlő hibátlan volt.
Tanácstalan vagyok már és minden segítséget meghallgatok!!

YELLOW írta:
MattX írta: BMW 530D E60 LCI 2008 mi lehet a hiba?

Sziasztok!

2 hónapja küzdők azzal a jelenséggel, hogy a napi első indításnál az autó jobbik esetben rángat egy rövid ideig vagy teljesen leáll és a következő hibák jelennek meg a board-on.

Increased emissions
DBC failure! Drive moderately
Drive Control system! Drive moderately
Start assintance inactive

Ilyenkor az autó teljesen megáll. Dobálja fel a hibákat lefullad. Kb. az 5-ik 6-ik indítás után pedig mintha mi sem történt volna megy az autó hiba nélkül. Borzasztó idegesîtő. Gyári diagra rakva hibák tömkelege jelenik meg kb. 30-40 hiba.
Cseréltünk generátort, akkumulátort, klónoztuk a motor vezérlőt, de eddig semmi nem segítet. A hiba fent maradt. Hol enyhébben jelentkezik, hol durvábban.

Van itt valaki aki találkozott már ilyen jelenséggel??
Vagy valaki aki tudna Diagban segíteni?


Ez eléggé üzemanyagpumpa gyanús. Próbáld meg úgy az első indítást, hogy többször ráadod a gyújtást. És csak a 3. gyújtás után indítasz. Ha akkor ne produkálja, akkor a pumpa lesz a rossz, vagy abban lévő visszacsapó szelep.
Illetve még izzításvezérlő is okozhat hasonlót.
Nekem ezek a tippjeim.


YELLOW Elküldve: 2023-12-30 16:06 Mi lehet a baj?_

MattX írta: BMW 530D E60 LCI 2008 mi lehet a hiba?

Sziasztok!

2 hónapja küzdők azzal a jelenséggel, hogy a napi első indításnál az autó jobbik esetben rángat egy rövid ideig vagy teljesen leáll és a következő hibák jelennek meg a board-on.

Increased emissions
DBC failure! Drive moderately
Drive Control system! Drive moderately
Start assintance inactive

Ilyenkor az autó teljesen megáll. Dobálja fel a hibákat lefullad. Kb. az 5-ik 6-ik indítás után pedig mintha mi sem történt volna megy az autó hiba nélkül. Borzasztó idegesîtő. Gyári diagra rakva hibák tömkelege jelenik meg kb. 30-40 hiba.
Cseréltünk generátort, akkumulátort, klónoztuk a motor vezérlőt, de eddig semmi nem segítet. A hiba fent maradt. Hol enyhébben jelentkezik, hol durvábban.

Van itt valaki aki találkozott már ilyen jelenséggel??
Vagy valaki aki tudna Diagban segíteni?


Ez eléggé üzemanyagpumpa gyanús. Próbáld meg úgy az első indítást, hogy többször ráadod a gyújtást. És csak a 3. gyújtás után indítasz. Ha akkor ne produkálja, akkor a pumpa lesz a rossz, vagy abban lévő visszacsapó szelep.
Illetve még izzításvezérlő is okozhat hasonlót.
Nekem ezek a tippjeim.

YELLOW Elküldve: 2023-09-15 21:34 316 1.6 motor

Dzsingi írta: Sziasztok! Az alany egy 97-es 316. Kérdésem a következő lenne. A vízcsövek üzem meleg állapotban mennyire keményedhetnek fel. Mert az enyémben érezhetően kemény lessz üzemmelegen.
A szerelőm azt mondja nem hengerfej probléma, de a kegyelitő tartájból is hiányzik víz.
Köszönöm a válaszokat.


levegős még lehet. ha volt mostanában cserélve, akkor rosszul lett légtelenítve. nem kellene keménynek lennie.
mér többször leírtam a légtelenítés menetét, ha rákeresel biztos megtalálod.

Andrei Elküldve: 2023-08-02 11:03 Olajzabálás

Insigma írta:
viktor írta:
Insigma írta:
MattM325 írta:
konkolyd írta:
bricktopm írta:
Insigma írta:
konkolyd írta:
Insigma írta: Köszi a választ! Sajnos azt már nézettem és elvileg rendben van. Többször cseréltek már repedt vákum csöveket, tisztítottak alapjárati motort is. Elvileg a kartergáz szűrőben a membrán nincs átrepedve. Viszont az ingadozást továbbra is produkálja.
Ezért keresnék egy olyan szerelőt, aki tényleg ért hozzá és állított már meg olajfogyasztást ilyen autóban és nem a lehúzásra megy.

YELLOW írta:
Insigma írta: Sziasztok!

Éppen frissen regisztráltam a fórumon, ahogy a téma neve is mutatja, sajnos az olajzabálás miatt.

BMW-m egy 2003-as 325 Ci E46 Coupe, 277000 km-el, motorkódom M54B25.
2 éve használom az autót, de már az elején is jelentősnek tűnt az olajfogyasztás, olyan 1l/1000km. Mostanában ahogy méregetem már 1l/500km-nél tartok.

Sajnos már tüneteket is tapasztalok, mint pl. hidegen ingadozó alapjárat, vagy melegen klímával ingadozó alapjárat. Picit fehéres füst hidegen, ha teljes gáz nyomok alapjárat után akkor kék füst.

Nemrég voltam egy szakszervizben, ahol hengerfej felújítást javasoltak a probléma megoldására, de nem akarom leírni hogy mennyi pénzért :D.

Azt szeretném megkérdezni hogy tudtok e Budapest környékén egy jó szerelőt, aki tudna nekem segíteni egy költség hatékony megoldásban? Ahogy olvasgatom a fórumot elvileg egy szelepszár szimering és gyűrű csere megoldaná a dolgot...

Köszönöm


mivel alapjárat ingadozásod is van, én nem zárnám ki a kartergázszűrő hibát sem, vagy annak csövének eldugulását.




Ha gyűrűzni és szelepszár szimeringezni szeretnéd a motort sajnos elég mélyen a zsebbe kell nyúlni. Én magamnak csináltam mindent, kivéve a hengerfej síkolást meg a szelepvezetők cseréjét, de így is olyan 200 alatt állt meg kicsivel a mutatvány. Persze minden alkatrészre a lehető legnagyobb kedvezménnyel :D Jah és a te motorod 6 hengeres...
Nem akarok tippelgetni, hogy mennyit mondtak neked, de qrva sokba kerül főleg a munkadíj, mivel ez nem egy pár órás szerelgetés a kert végében. Általában az alkatrész árát szokták elkérni munkadíjban...Nem a szakszervízben persze!!! Ott hanyatt esel attól amit mondanak :lol:



Sajnos igen, sőt ebből már sehogy sem jövök ki jól.:ijed:
Nagyon úgy néz ki hogy szimeringes és még kitudja mi lesz ha belenéznek majd.
Ráadásul NIKASIL bevonatú a hengerem, szóval ha az elkopott akkor elfelejthetem az egész motort is. Nagy valószínűséggel ilyen olajfogyasztás nem csak a szimeringtől van.
Már a vészforgatókönyvre készülök, bontott motor vagy eladás, de amúgy meg ki vesz meg egy ilyen gépet...:nyelvcsova:
Most úgy tervezem, hogy ezt a szimering/gyűrű cserét megpróbálom, akkor majd úgyis kiderül mivel állunk szembe :levele:


Ezért érdemes amerikai modellt venni... csak az meg ritka


A NIKASIL nem kopik le hacsak nem tört sérült valami a hengerben. Az enyémben is teljesen hibátlan volt a felület, a hónolás gyönyörűen látszott benne. A gyűrűk sem voltak elkopva, csak annyira be volt rakódva olajkoksszal, hogy azért nem tudott rendeltetésszerűen dolgozni.




Ezért is kellene megpróbálni valami üzemanyagrendszeri tisztítót. Kicsi az esély, de ki tudja, volt már akinek megjavult ettől...



Ha minden igaz nemsokára levesszük majd a hengerfejet és akkor belenézünk a hengerbe is, ne tudjátok meg mennyire örülnék neki ha tényleg csak kokszosodásról lenne szó. :ugyis: :kiraly:


Bontás előtt méretnék egy kompressziót. Mert nem biztos, hogy szét kell szedni. A szimeringeket kilehet cserélni bontás nélkül is.


Nézelődtem egy kicsit a témában és a következő érdekességet találtam.
Az E46-osok között az M54-es, újabb típusú motorral szerelt autók fogyasztják az olajat. A régebbi típusú M52TU-s motorokkal ilyen gond nem volt. A probléma lényege röviden, hogy az M54-nél megváltoztatták a dugattyú gyűrűk anyagát és konstrukcióját és rövid időn belül elkopnak, ezáltal megnövekszik a rés a gyűrűk száránál. :kockafej:
A jó hír hogy a probléma orvosolható, csak annyi hogy az M52TU-s dugattyú gyűrűket kell beszerelni. :porgosnevetos:
De itt egy videó ahol ez részletesen látható: https://youtu.be/WuXU6LDbD4s

:kiraly:


Sziasztok,
sok infót szereztem itt a fórumon, most szeretném megosztani a saját tapasztalataimat is.
A páciens: M54B22
Talán nem meglepő, de az előzővel (M52B20TU) ilyen gondok nem voltak.
A mások által korábban leírtak miatt ez a motor képes kinyírni magát, egyik apró hibából adódik a másik, ha nem kap megfelelő karbantartást.
A kartergázszűrőben lévő membránt a szívócsonkban lévő vákuumnak kell elzárni, ami ellen a kartergáz dolgozik.
Ebből adódóan alapvetően két dolognak kell rendben lennie:
1. a lehető legkevesebb kartergáz,
2. a megfelelő vákuum.
Ha valami nincs rendben, az eredmény: olajzabálás, füst, égéskimaradás, tönkrement gyertyák, gyújtástrafók, ingadozó alapjárat, magas fogyasztás, a hőtől megkeményedett tömítések, stb
A szelepfedélről a kartergázcső, és a ccv alján lévő olajvisszaengedő cső lehúzásával ellenőrizhető, hogy jó ccv membrán esetén van-e elegendő vákuum, elzár-e a membrán.
Ha járó motor mellett "dudál", hangosan berreg, akkor vákuum szivárgás van. Még a rugó erejét sem tudja ledolgozni, ráadásul a kartergáz is visszanyomja, nem csoda, ha felszippantja az olajat.
Amiket végigcsináltam:
kartergáz szűrő + vákuumcső cserék, az összes(!) tömítés cseréje a szívósoron(injektor gumigyűrűk, szívósoron lévő elosztó gumigyűrűk, szívósor/hengerfej tömítése),
a szívósoron hátul a vakdugók ellenőrzése, cseréje,, nívópálca o-gyűrű tömítés csere, dugulás nem lehet a csőben, az olajnak vissza kell tudni folyni, olajszűrőház tömítés csere, szelepfedél tömítés csere.
Leragadt/kokszos gyűrűk kiszabadítása:
olaj leengedése és gyertyák kiszerelése után után, a gyertya helyén abba a hengerbe, amelyik alsó holtponton van, M52b22 motornál 1,8 dl aceton+petróleum 50%-50% keveréket kell önteni. Nagyobb motornál nagyobb több kell, ki kell számolni, hogy a döntött hengerek miatt a gyűrűk felső része is kapjon az oldószerből!
Ezt minden hengernél, egymás után több alkalommal ismételni, a főtengelyt/dugattyúkat/ közben mozgatni, addig, amíg megmarad, nem folyik le a dugattyú mellett a folyadék.
Utána a leengedett olaj vissza, először gyertyák nélkül körbeforgatni a főtengelyt, majd gyertyákkal, de trafók nélkül megtekerni, majd 5-10 perc járatás után - előfordulhat, hogy nehezen indul - olaj le, új olaj+szűrő)
Mindezek után megszűnt az alapjárat ingadozása, megszűnt a füstölés, pár perces alapjáraton járatás után az első gázadásra sem füstöl.
A motor érezhetően erősebb, kiegyenlítetten jár, alapjáraton is, és az üzemanyag fogyasztás is csökkent.
Az olajfogyás is jelentősen csökkent, szinte megszűnt.
Vákuum szivárgás a fent leírtakon kívül lehet bármilyen tömítésnél (pl:karter), akkor is, ha nem szivárog az olaj.
És az egészben legjobb, ha a szívósor vagy a szelepfedél repedt, akkor minden fenti mutatvány felesleges :)

katonaza Elküldve: 2023-06-17 10:02 Segítsetek!

BMW0926 írta: Senkinek nincs ötlete a témával kapcsolatban????
BMW0926 írta: Sziasztok

Egy elég érdekes problémával kapcsolatban írok.

Az utóbbi 1-2 évben nem nagyon volt időm foglalkozni a kocsimmal, jóformán még használni se nagyon használtam. Körülbelül 1,5 éve kezdődtek az elektromos problémák, sorra hibásodott meg minden. Kezdődött a központi zárral: Nem nyitotta-zárta a kulcs az ajtókat, egyik napról a másikra(kulcs tanítást legalább 100x próbáltam), Utána ezt követte a tolatóradar hiba: Rückwertzbe kapcsolva, semmi pittyegás/sípolás, ami jelezné, hogy műküdik-e, vagy sem. Meg sem pisszen. Majd utána a duda hibásodott meg: Tök kussban van! Ezt követte a távolsági fényszóró visszejelző kék lámpa: Még teljesen sötétben is alig lehet látni, hogy kéken világít! A rádió is meghibásodott: Mikor leállítottam a motort és levettem a gyújtást, akkor is ment a rádió. Ezt kicseréltem egy ugyanilyen gyári CD-s re, idáig működik. Lámpa állító motor is legtöbbször nem működik. Belső, középkonzoli záró gomb se mindig működik. Legutoljára az ablakomosó folyadék motorjára figyeltem fel, hogy nem működik!

Rohadtul idegesítő ez a rengeteg elektromos hiba, szerintetek mi lehet a gond? A biztosíték táblán szereplő biztosítékokat átnéztem, de még vannak biztosítékok valahol a kocsiba, úgy tudom... Tudtok ezzel kapcsolatban is segíteni hol találom a többit?

Illetve, egy 2001/5-ös E46 320i magyar nyelvű biztosíték kiosztásnak is örülnék, mert nem találom a sajátot.

Köszi az ötleteket




Tehát egy 22 éves autóról van szó.
Nem a legvalószínűbb, hanem a legegyszerűbbtől kezdve:

1. Akksi leköt egy éjszakára. Másnap egy 100%-ra tökéletes akksi (semmiképp nem az, ami most benne van) ráköt és kipróbál.

2. Az autón számos testelési csatlakozás van kialakítva.

Egy részük olyan kialakítású, hogy egy gyufásdoboznyi alapterületű elembe belefut sok kábel és így van a kasztnihoz csavarozva.
Elöl, hátul, alul, felül, tényleg több helyen elő tudnak fordulni, keresd ki doksiban, hogy a te autódban merre vannak.
- Ezeket fellazítanám, ha korrodált, akkor megpucolnám, majd kontakt spray, utána visszacsavaroznám.

Másik része vastag, sodrott rézkábel.
Ezt sima villanydróttal hidald át (kizárólag ideiglenesen, a próba - kedvéért).

Harmadik magának az akksinak a testelési kábele, mind az akksi, mind a kasztni felőli végén ellenőrzendő. Időrendben kezdj ezzel.

3. Ha már elmélyültél a kábelezésben, akkor az akksitól a pozitív kábelezést is ellenőrizném (pláne ha hátul van az akksi). A szemrevételezés mellett jól meg is rángatnám, vastag kábel, bírnia kell.

4. Utána olvasnék, hogy a tapasztalt hibák nem köthetőek-e valamelyik vezérlőhöz (pl. a komfort elektronika meglepően sok mindent vezérel) és a körül mennék tovább.

Sztem ezeken különösebb áldozat nélkül végig tudsz menni, a többi sokkal macerásabb.
Hajrá.

BMW0926 Elküldve: 2023-06-16 19:03 Segítsetek!

Senkinek nincs ötlete a témával kapcsolatban????
BMW0926 írta: Sziasztok

Egy elég érdekes problémával kapcsolatban írok.

Az utóbbi 1-2 évben nem nagyon volt időm foglalkozni a kocsimmal, jóformán még használni se nagyon használtam. Körülbelül 1,5 éve kezdődtek az elektromos problémák, sorra hibásodott meg minden. Kezdődött a központi zárral: Nem nyitotta-zárta a kulcs az ajtókat, egyik napról a másikra(kulcs tanítást legalább 100x próbáltam), Utána ezt követte a tolatóradar hiba: Rückwertzbe kapcsolva, semmi pittyegás/sípolás, ami jelezné, hogy műküdik-e, vagy sem. Meg sem pisszen. Majd utána a duda hibásodott meg: Tök kussban van! Ezt követte a távolsági fényszóró visszejelző kék lámpa: Még teljesen sötétben is alig lehet látni, hogy kéken világít! A rádió is meghibásodott: Mikor leállítottam a motort és levettem a gyújtást, akkor is ment a rádió. Ezt kicseréltem egy ugyanilyen gyári CD-s re, idáig működik. Lámpa állító motor is legtöbbször nem működik. Belső, középkonzoli záró gomb se mindig működik. Legutoljára az ablakomosó folyadék motorjára figyeltem fel, hogy nem működik!

Rohadtul idegesítő ez a rengeteg elektromos hiba, szerintetek mi lehet a gond? A biztosíték táblán szereplő biztosítékokat átnéztem, de még vannak biztosítékok valahol a kocsiba, úgy tudom... Tudtok ezzel kapcsolatban is segíteni hol találom a többit?

Illetve, egy 2001/5-ös E46 320i magyar nyelvű biztosíték kiosztásnak is örülnék, mert nem találom a sajátot.

Köszi az ötleteket


BMW0926 Elküldve: 2023-04-25 16:52 Segítsetek!

Sziasztok

Egy elég érdekes problémával kapcsolatban írok.

Az utóbbi 1-2 évben nem nagyon volt időm foglalkozni a kocsimmal, jóformán még használni se nagyon használtam. Körülbelül 1,5 éve kezdődtek az elektromos problémák, sorra hibásodott meg minden. Kezdődött a központi zárral: Nem nyitotta-zárta a kulcs az ajtókat, egyik napról a másikra(kulcs tanítást legalább 100x próbáltam), Utána ezt követte a tolatóradar hiba: Rückwertzbe kapcsolva, semmi pittyegás/sípolás, ami jelezné, hogy műküdik-e, vagy sem. Meg sem pisszen. Majd utána a duda hibásodott meg: Tök kussban van! Ezt követte a távolsági fényszóró visszejelző kék lámpa: Még teljesen sötétben is alig lehet látni, hogy kéken világít! A rádió is meghibásodott: Mikor leállítottam a motort és levettem a gyújtást, akkor is ment a rádió. Ezt kicseréltem egy ugyanilyen gyári CD-s re, idáig működik. Lámpa állító motor is legtöbbször nem működik. Belső, középkonzoli záró gomb se mindig működik. Legutoljára az ablakomosó folyadék motorjára figyeltem fel, hogy nem működik!

Rohadtul idegesítő ez a rengeteg elektromos hiba, szerintetek mi lehet a gond? A biztosíték táblán szereplő biztosítékokat átnéztem, de még vannak biztosítékok valahol a kocsiba, úgy tudom... Tudtok ezzel kapcsolatban is segíteni hol találom a többit?

Illetve, egy 2001/5-ös E46 320i magyar nyelvű biztosíték kiosztásnak is örülnék, mert nem találom a sajátot.

Köszi az ötleteket