Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 2901 találat


BMW_Noob83 Elküldve: 2018-08-27 00:34 Kuplung

Üdv!

Hát sok válsz nem érkezett, de mostanra egyre valószínűbb, hogy valóban kuplung hiba.
Jövő év elején megcsináltatom, akkor kiderül biztosra. :):)

BMWblk írta: Sziasztok!

Szeretnék egy kis segítséget kérni. Van egy 318i-s E46-osom, és egy elég rejtélyes hibajelensége van. Kb. fél óra dugóban való andalgás után szokott eljönni, ha sokat kell váltogatni, kuplungozni. Névleg az történik, hogy 1-es, 2-es fokozatban, ahogy engedem fel a kuplungot, az autó hátuljából (legalábbis én onnét vélem hallani) iszonyatos csattogás jön elő, mintha légkalapáccsal vernék a hátsó tengelyt. Tam-tam-tam-tam-tam. De tényleg nagyon hangos, nem ilyen finom vibráció, vagy halk hang, hanem istenes hangos.

Rövid távokon, illetve, ha pályán megyek vele, ahol nem kell sokat váltani, ott nem jön elő. Ami még érdekes, amikor egyesbe rakom a kocsit (de még nem indulok el, állok a kuplungon, csak sebességbe rakom) néha ad egy halkabb koppanás szerű hangot.

Szerelőnél már többször járt a kocsi, kicserélték a diffit, a hátsó felfüggesztés tartóit, valami Z kart, vagy mit, fékeket, és hardy tárcsákat, de a hibajelenség okára nem jönnek rá, mert pont akkor nem jelentkezik soha, amikor náluk van a kocsi.

Szerintetek ez lehet kuplung, vagy kettős tömegű lendkerék hiba??

Előre is köszi a segítséget!


konkolyd Elküldve: 2018-07-02 07:08 Vanos

YELLOW írta:
gyuszix6 írta: sziasztok.
kis segitsegre lenne szukségem,tanácsra.
van egy olajzabalo x6 50i bmw-m
legutobb mikor irta 1 liter olajat töltsek utána én ökör az olajjal eggyutt öntöttem bele motorolaj adalékot is (restorer)
inditás után rögtön motorhibát irt az auto,aznap rogton teljes olajcserét csináltam az autoval addig sem mentem,olajcsere után hibakod törlések voltak de az auto folyton hibat ir vanoshiba hol kipufogo hol szivo oldalon illetve van hogy mindkettot.ez váltakozva jon,valaki nem tud tanácsot adni hogy lehetne kitisztitani?elotte nem volt semmi bajom az autoval csupán ezt az amerikai motorolaj adalékot belekevertem és ez lett.
tanácsokat köszönöm.


ezek a mindenféle amerikai csodabigyók, hogy akár homokkal is jár a motor, ha ez benne van....
hát talán többször át kell járatni. vegyél valami olcsóbb, de viszkozitásban megfelelő olajat. tedd bele. járj vele pár km-t. a másik, hogy ilyenkor szűrőt is cserélni kell. a szűrőházban marad olaj az előzőből.
aztán ha át lett járatva, le kell engedni és mehet bele a jobb olaj.
reméljük nem okozott nagy bajt...
mondjuk nekem fura, hogy rögtön galibát jelez...
amúgy feltehetőleg feloldott valami mocskot a tisztító, és lehet a vanos szelepnél eltömődést okoz.


húúú ez aztán a szívás :(
eddig se mertem beleönteni semmit a motorba, még a Castrol-os flakon kinyitásakor is rettegek nehogy hamisítvány legyen, de ezek után végképp semmit.
Egyébként nekem a vanos szolenoidon van ilyen fém szűrő, szerintem itt is arra tapadhatott fel a sok kula. X5 motorját nem ismerem, de gondolom ott is hasonló megoldás lehet. Simán kiszedném, féktisztítóval lemosni, vissza és próba.
https://www.youtube.com/watch?v=zOdPvvOVqsI

YELLOW Elküldve: 2018-07-01 22:12 Vanos

gyuszix6 írta: sziasztok.
kis segitsegre lenne szukségem,tanácsra.
van egy olajzabalo x6 50i bmw-m
legutobb mikor irta 1 liter olajat töltsek utána én ökör az olajjal eggyutt öntöttem bele motorolaj adalékot is (restorer)
inditás után rögtön motorhibát irt az auto,aznap rogton teljes olajcserét csináltam az autoval addig sem mentem,olajcsere után hibakod törlések voltak de az auto folyton hibat ir vanoshiba hol kipufogo hol szivo oldalon illetve van hogy mindkettot.ez váltakozva jon,valaki nem tud tanácsot adni hogy lehetne kitisztitani?elotte nem volt semmi bajom az autoval csupán ezt az amerikai motorolaj adalékot belekevertem és ez lett.
tanácsokat köszönöm.


ezek a mindenféle amerikai csodabigyók, hogy akár homokkal is jár a motor, ha ez benne van....
hát talán többször át kell járatni. vegyél valami olcsóbb, de viszkozitásban megfelelő olajat. tedd bele. járj vele pár km-t. a másik, hogy ilyenkor szűrőt is cserélni kell. a szűrőházban marad olaj az előzőből.
aztán ha át lett járatva, le kell engedni és mehet bele a jobb olaj.
reméljük nem okozott nagy bajt...
mondjuk nekem fura, hogy rögtön galibát jelez...
amúgy feltehetőleg feloldott valami mocskot a tisztító, és lehet a vanos szelepnél eltömődést okoz.

YELLOW Elküldve: 2018-06-10 05:13 Mi lehet a baj?

bricktopm írta:
Adriano98 írta: Sziiasztok!

Van egy olyan gondom, hogy úgy érzem, mintha nem lenne valami okés a gázpedálnál. Legtöbbször kicsit nehézkes a lenyomása, persze erőlködni nem kell, de néha van olyan is, hogy egészen finoman lehet adagolni a gázt, azt az érzetet kelti ilyenkor, hogy egy kicsi mozdulattal uralkodok a 115 lóerőn. De általába egy fokkal nehezebb lenyomni, és felendegéskor kicsit nehezen "ugrik" vissza a helyére. Összességében úgy érzem, mintha kicsit ragadna a pedál. (vagy az szokatlan ha túl könnyen lehet kezelni?) Ha jól tudom, akkor E46-nál már elektronikus a pedál is, láttam egy vezetékköteged a gázpedálnál.
Esetleg valami ötlet? Olajozás vagy csere? :?:?


Szia, évjárat függő, hogy elektromos-e, van belőle bovdenes.
Érdemes lenne előbb kideríteni neked melyik, bár ha gyári multikormányos tempomatos vagy akkor sanszos az elektromos pedál(de akkor se 100%)
Motortérben a DISA szelep alatt\mellett kellene lenni valahol egy bovdenszálnak, védőcsőben, a folytóház oldalára csatlakozik, ha nem elektromos a pedálod, akkor onnan vezérled áttéttel a folytót. Meg tud nyulni a bovden, illetve be is tud rohadni...Tönkremehet a rugós mechanikád is.

Ha elektromos akkor 2 potméter van beleépítve a pedálba és a kettőt átlagolva számolja valós állásnak. Ha az egyik pl szennyeződött, vagy jól megkopott tudja hülyíteni a rendszert. A rugód és a mechanikád is lehet beállva. Érdemes eltölteni vele egy órát és szétszedni amennyire szét tudod átolajozni. Ha attól nem javul sajna potméter szénréteg. Az csere.


elektromos gázpedál van, mivel compact ti, azaz N42-es motor van benne.
részben függhet évjárattól, de a motortól függ, mert a 20d pl elektromos korábban is.
körül kell nézni a pedálnál, mert elektromos pedál esetén ez nem gyakori eset, így bármi lehet, ahol mozogni tud a pedál. amin elfordul, maga a rúd, ami nyom be.

bricktopm Elküldve: 2018-06-09 23:15 Mi lehet a baj?

Adriano98 írta: Sziiasztok!

Van egy olyan gondom, hogy úgy érzem, mintha nem lenne valami okés a gázpedálnál. Legtöbbször kicsit nehézkes a lenyomása, persze erőlködni nem kell, de néha van olyan is, hogy egészen finoman lehet adagolni a gázt, azt az érzetet kelti ilyenkor, hogy egy kicsi mozdulattal uralkodok a 115 lóerőn. De általába egy fokkal nehezebb lenyomni, és felendegéskor kicsit nehezen "ugrik" vissza a helyére. Összességében úgy érzem, mintha kicsit ragadna a pedál. (vagy az szokatlan ha túl könnyen lehet kezelni?) Ha jól tudom, akkor E46-nál már elektronikus a pedál is, láttam egy vezetékköteged a gázpedálnál.
Esetleg valami ötlet? Olajozás vagy csere? :?:?


Szia, évjárat függő, hogy elektromos-e, van belőle bovdenes.
Érdemes lenne előbb kideríteni neked melyik, bár ha gyári multikormányos tempomatos vagy akkor sanszos az elektromos pedál(de akkor se 100%)
Motortérben a DISA szelep alatt\mellett kellene lenni valahol egy bovdenszálnak, védőcsőben, a folytóház oldalára csatlakozik, ha nem elektromos a pedálod, akkor onnan vezérled áttéttel a folytót. Meg tud nyulni a bovden, illetve be is tud rohadni...Tönkremehet a rugós mechanikád is.

Ha elektromos akkor 2 potméter van beleépítve a pedálba és a kettőt átlagolva számolja valós állásnak. Ha az egyik pl szennyeződött, vagy jól megkopott tudja hülyíteni a rendszert. A rugód és a mechanikád is lehet beállva. Érdemes eltölteni vele egy órát és szétszedni amennyire szét tudod átolajozni. Ha attól nem javul sajna potméter szénréteg. Az csere.

TomyMU Elküldve: 2018-05-31 21:24 Olajzabálás

YELLOW írta:
TomyMU írta:
YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Azzal a problémával szembesültem, hogy az autóm kb. 1000 kme-enként 1 liter olajat eszik meg, ezt az utóbbi 1 hónapja tapasztaltam. Eddig sose kellett rátöltenem, max olajcserétől olajcseréig 2-3 dl-t. Március elején volt kartergázszűrő és csövei cserélve, mert eldugult és megállt alattam az autó. Mentem vele 3000 km-t kb., addig semmi. Utána meg egyből elkezdte enni az olajat, és nem tudom hova tűnhet. Nem tudom mennyit számít, de most Mobil 5w40 van benne, eddig a gyári olajnál, és az Eneosnál nem volt probléma, de nem hiszem hogy ennyit számítana, hogy másik olaj van benne. :?


hát neked elég bajos mostanában ez az autó...
de ami érdekes, hogy nekem is most került bele először Mobil 5W-30. és csere után elkezdett belőle csepegni az olaj. 11 évig soha nem volt egy cseppnyi folt sem az autó alatt. ha alulról néztem olajos volt a blokk, nem vészesen, de a szint sosem csökkent, nekem 12ezer alatt is, max a nívón 2-3mm-t csökkent vagy annyit sem. most is csak annyival alacsonyabb a szint, ami kicsepeg. most olyan 2500 km után járok ott, amikor máskor 10-12ezer után jártam. nem a fogyasztás zavar, hanem a cseppenés. de még nem sikerült behatárolni.
az biztos, ha a hengerfej tömítésnél eresztene, azt úgy hagyom. azért nem bontom meg a motort. szelepfedél, karter tömítést cserélek, ha ott ereszt, vagy a vákuum pumpánál, esetleg a valvetronic poz. szenzornál. de onnan nem folyik le, szóval azt kizárom.
szóval nem tudom. amúgy ettől az olajtól csendesebb a motor az tény, pedig eddig ez a legolcsóbb olaj, ami belement.(Super 3000 XE)
na de a lényeg ami kapcsolódik hozzád, hogy kollégám is 5W-40-et használ, Mobil 3000 X1. ő már kétszer mondott erre panaszt, de volt amikor jó volt. neked nem ez a fajta van? javaslom ha úgy lesz próbaképpen, vagy akár végleg tegyél bele olyat, ami eddig jó volt. ha azzal jó lesz, akkor ez az olaj valóban necces.



Holnap megy a szerelő bácsihoz amúgy is, mert stab. pálca és lengőkar szilent csere lesz, úgyhogy majd mondom hogy nézzen rá, nekem nem folyik el sehol olaj, nem is füstöl kéken meg semmi, de viszont olaj szagot szoktam érezni. :? De szerintem a legközelebbi olajcserekor megy vissza a gyári olaj bele, vagy Liqui Moly, meg lesz egy vezérlés csere is akkor, plusz ha már ott vagyunk szelepszár-szimmering. (persze ha amiatt fogyna az olaj, akkor előrébb lesz hozva) Igen nekem is Mobil 3000 X1 5W-40 van benne. Nem vagyok Mobil párti amúgy sem, de ha kiderül, hogy amiatt fogy az olaj, akkor biztos fosni fogom mindenkinek ezt a márkát. :!:


ő VW dízelbe tölti az olajat. most is pont X1 van benne neki, és panaszkodik, már meg is rendeltem neki az új olajat. neki nem fogy, hanem hamar szelephangja lett a motornak. korábban (pár olajcserével előtte) is az volt tünet + összeesett az olaj, értsd elvesztette olaj mivoltát 8ezer alatt. más olajjal sosem volt semmi baja. jah de. Eneos. az sem volt neki jó, de arra dízelesek panaszkodnak amúgy is. neki a magnatec vált be a legjobban, én meg azt nem tennék bele. neki jó, mert ő már vagy 20x cserélt olajat, mert 10 ezrenként cseréli új kora óta. sőt többet, mert vagy 250ezer van benne. de volt amikor az X1-nek semmi baja nem volt. sajnos többször volt rossz.


Futómű kész, és hálistennek megvan hogy miért fogy az olaj, szelepfedél tömítés, én nem vettem észre de a szerelőm igen, úgyhogy kicsit megnyugodtam :) Tudom ez már nem ide való téma, de márkába milyet érdemes venni? Megteszi egy Hans-pries is mondjuk, vagy inkább a jobb minőségű Elring?


YELLOW Elküldve: 2018-05-30 14:47 Olajzabálás

TomyMU írta:
YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Azzal a problémával szembesültem, hogy az autóm kb. 1000 kme-enként 1 liter olajat eszik meg, ezt az utóbbi 1 hónapja tapasztaltam. Eddig sose kellett rátöltenem, max olajcserétől olajcseréig 2-3 dl-t. Március elején volt kartergázszűrő és csövei cserélve, mert eldugult és megállt alattam az autó. Mentem vele 3000 km-t kb., addig semmi. Utána meg egyből elkezdte enni az olajat, és nem tudom hova tűnhet. Nem tudom mennyit számít, de most Mobil 5w40 van benne, eddig a gyári olajnál, és az Eneosnál nem volt probléma, de nem hiszem hogy ennyit számítana, hogy másik olaj van benne. :?


hát neked elég bajos mostanában ez az autó...
de ami érdekes, hogy nekem is most került bele először Mobil 5W-30. és csere után elkezdett belőle csepegni az olaj. 11 évig soha nem volt egy cseppnyi folt sem az autó alatt. ha alulról néztem olajos volt a blokk, nem vészesen, de a szint sosem csökkent, nekem 12ezer alatt is, max a nívón 2-3mm-t csökkent vagy annyit sem. most is csak annyival alacsonyabb a szint, ami kicsepeg. most olyan 2500 km után járok ott, amikor máskor 10-12ezer után jártam. nem a fogyasztás zavar, hanem a cseppenés. de még nem sikerült behatárolni.
az biztos, ha a hengerfej tömítésnél eresztene, azt úgy hagyom. azért nem bontom meg a motort. szelepfedél, karter tömítést cserélek, ha ott ereszt, vagy a vákuum pumpánál, esetleg a valvetronic poz. szenzornál. de onnan nem folyik le, szóval azt kizárom.
szóval nem tudom. amúgy ettől az olajtól csendesebb a motor az tény, pedig eddig ez a legolcsóbb olaj, ami belement.(Super 3000 XE)
na de a lényeg ami kapcsolódik hozzád, hogy kollégám is 5W-40-et használ, Mobil 3000 X1. ő már kétszer mondott erre panaszt, de volt amikor jó volt. neked nem ez a fajta van? javaslom ha úgy lesz próbaképpen, vagy akár végleg tegyél bele olyat, ami eddig jó volt. ha azzal jó lesz, akkor ez az olaj valóban necces.



Holnap megy a szerelő bácsihoz amúgy is, mert stab. pálca és lengőkar szilent csere lesz, úgyhogy majd mondom hogy nézzen rá, nekem nem folyik el sehol olaj, nem is füstöl kéken meg semmi, de viszont olaj szagot szoktam érezni. :? De szerintem a legközelebbi olajcserekor megy vissza a gyári olaj bele, vagy Liqui Moly, meg lesz egy vezérlés csere is akkor, plusz ha már ott vagyunk szelepszár-szimmering. (persze ha amiatt fogyna az olaj, akkor előrébb lesz hozva) Igen nekem is Mobil 3000 X1 5W-40 van benne. Nem vagyok Mobil párti amúgy sem, de ha kiderül, hogy amiatt fogy az olaj, akkor biztos fosni fogom mindenkinek ezt a márkát. :!:


ő VW dízelbe tölti az olajat. most is pont X1 van benne neki, és panaszkodik, már meg is rendeltem neki az új olajat. neki nem fogy, hanem hamar szelephangja lett a motornak. korábban (pár olajcserével előtte) is az volt tünet + összeesett az olaj, értsd elvesztette olaj mivoltát 8ezer alatt. más olajjal sosem volt semmi baja. jah de. Eneos. az sem volt neki jó, de arra dízelesek panaszkodnak amúgy is. neki a magnatec vált be a legjobban, én meg azt nem tennék bele. neki jó, mert ő már vagy 20x cserélt olajat, mert 10 ezrenként cseréli új kora óta. sőt többet, mert vagy 250ezer van benne. de volt amikor az X1-nek semmi baja nem volt. sajnos többször volt rossz.

Adriano98 Elküldve: 2018-05-24 22:31 Mi lehet a baj?

Sziiasztok!

Van egy olyan gondom, hogy úgy érzem, mintha nem lenne valami okés a gázpedálnál. Legtöbbször kicsit nehézkes a lenyomása, persze erőlködni nem kell, de néha van olyan is, hogy egészen finoman lehet adagolni a gázt, azt az érzetet kelti ilyenkor, hogy egy kicsi mozdulattal uralkodok a 115 lóerőn. De általába egy fokkal nehezebb lenyomni, és felendegéskor kicsit nehezen "ugrik" vissza a helyére. Összességében úgy érzem, mintha kicsit ragadna a pedál. (vagy az szokatlan ha túl könnyen lehet kezelni?) Ha jól tudom, akkor E46-nál már elektronikus a pedál is, láttam egy vezetékköteged a gázpedálnál.
Esetleg valami ötlet? Olajozás vagy csere? :?:?

Pete78 Elküldve: 2018-05-21 13:23 Segítsetek!

bercilaci88 írta: Sziasztok!
10 évnyi BMW-zés után most olyan történt velem mint még soha.Ellopták a barátnőm táskáját Budapesten,benne az összes kulcsommal az autóhoz.
Mivel nem magyarországon élünk,az autó is itt van velünk Angliában,tehát semmilyen magyar szaki nem tud ránezni mi lehet a baj.SEGITSETEK!:hulyevagyok:
Az autó:
E36 touring 1996 320i m52 , siemens ms41 vezérlővel
Feltörtük.
Vettünk hozzá egy elvileg EWS kiutütt motorvezérlőt,ugyanugy ms41 320-ból.

Azt irták ha az ews-ről az 1es és 3as pineket összekötöm akkor indulni fog.
Nem ér röhögni,nem értek az elektronikához,és nincs itt senki aki igen.
Szóval összekötöttem,igy az autó indít,de nem indul,benzinnyomást tölt,de többszöri inditózásra is csak elsőre tölt fel,amiről mi arra következtetünk hogy a nyomás nem megy el,tehát az injectorok nem kapnak jelet.

Ha valaki csinált már hasonlót kérem irja meg hogy sikerült beindítani,mert egy komplett kulcs szett a hozzá valo mindennel nagyon nem olcsó,plusz az autó is nagyon kellene már.
Köszönöm



Szia

Angliaban merre vagy?

bercilaci88 Elküldve: 2018-05-21 11:12 Segítsetek!

Sziasztok!
10 évnyi BMW-zés után most olyan történt velem mint még soha.Ellopták a barátnőm táskáját Budapesten,benne az összes kulcsommal az autóhoz.
Mivel nem magyarországon élünk,az autó is itt van velünk Angliában,tehát semmilyen magyar szaki nem tud ránezni mi lehet a baj.SEGITSETEK!:hulyevagyok:
Az autó:
E36 touring 1996 320i m52 , siemens ms41 vezérlővel
Feltörtük.
Vettünk hozzá egy elvileg EWS kiutütt motorvezérlőt,ugyanugy ms41 320-ból.

Azt irták ha az ews-ről az 1es és 3as pineket összekötöm akkor indulni fog.
Nem ér röhögni,nem értek az elektronikához,és nincs itt senki aki igen.
Szóval összekötöttem,igy az autó indít,de nem indul,benzinnyomást tölt,de többszöri inditózásra is csak elsőre tölt fel,amiről mi arra következtetünk hogy a nyomás nem megy el,tehát az injectorok nem kapnak jelet.

Ha valaki csinált már hasonlót kérem irja meg hogy sikerült beindítani,mert egy komplett kulcs szett a hozzá valo mindennel nagyon nem olcsó,plusz az autó is nagyon kellene már.
Köszönöm