Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 2901 találat


bricktopm Elküldve: 2017-11-14 15:08 Olajzabálás

Insigma írta:
konkolyd írta:
Insigma írta: Köszi a választ! Sajnos azt már nézettem és elvileg rendben van. Többször cseréltek már repedt vákum csöveket, tisztítottak alapjárati motort is. Elvileg a kartergáz szűrőben a membrán nincs átrepedve. Viszont az ingadozást továbbra is produkálja.
Ezért keresnék egy olyan szerelőt, aki tényleg ért hozzá és állított már meg olajfogyasztást ilyen autóban és nem a lehúzásra megy.

YELLOW írta:
Insigma írta: Sziasztok!

Éppen frissen regisztráltam a fórumon, ahogy a téma neve is mutatja, sajnos az olajzabálás miatt.

BMW-m egy 2003-as 325 Ci E46 Coupe, 277000 km-el, motorkódom M54B25.
2 éve használom az autót, de már az elején is jelentősnek tűnt az olajfogyasztás, olyan 1l/1000km. Mostanában ahogy méregetem már 1l/500km-nél tartok.

Sajnos már tüneteket is tapasztalok, mint pl. hidegen ingadozó alapjárat, vagy melegen klímával ingadozó alapjárat. Picit fehéres füst hidegen, ha teljes gáz nyomok alapjárat után akkor kék füst.

Nemrég voltam egy szakszervizben, ahol hengerfej felújítást javasoltak a probléma megoldására, de nem akarom leírni hogy mennyi pénzért :D.

Azt szeretném megkérdezni hogy tudtok e Budapest környékén egy jó szerelőt, aki tudna nekem segíteni egy költség hatékony megoldásban? Ahogy olvasgatom a fórumot elvileg egy szelepszár szimering és gyűrű csere megoldaná a dolgot...

Köszönöm


mivel alapjárat ingadozásod is van, én nem zárnám ki a kartergázszűrő hibát sem, vagy annak csövének eldugulását.




Ha gyűrűzni és szelepszár szimeringezni szeretnéd a motort sajnos elég mélyen a zsebbe kell nyúlni. Én magamnak csináltam mindent, kivéve a hengerfej síkolást meg a szelepvezetők cseréjét, de így is olyan 200 alatt állt meg kicsivel a mutatvány. Persze minden alkatrészre a lehető legnagyobb kedvezménnyel :D Jah és a te motorod 6 hengeres...
Nem akarok tippelgetni, hogy mennyit mondtak neked, de qrva sokba kerül főleg a munkadíj, mivel ez nem egy pár órás szerelgetés a kert végében. Általában az alkatrész árát szokták elkérni munkadíjban...Nem a szakszervízben persze!!! Ott hanyatt esel attól amit mondanak :lol:



Sajnos igen, sőt ebből már sehogy sem jövök ki jól.:ijed:
Nagyon úgy néz ki hogy szimeringes és még kitudja mi lesz ha belenéznek majd.
Ráadásul NIKASIL bevonatú a hengerem, szóval ha az elkopott akkor elfelejthetem az egész motort is. Nagy valószínűséggel ilyen olajfogyasztás nem csak a szimeringtől van.
Már a vészforgatókönyvre készülök, bontott motor vagy eladás, de amúgy meg ki vesz meg egy ilyen gépet...:nyelvcsova:
Most úgy tervezem, hogy ezt a szimering/gyűrű cserét megpróbálom, akkor majd úgyis kiderül mivel állunk szembe :levele:


Ezért érdemes amerikai modellt venni... csak az meg ritka

Insigma Elküldve: 2017-11-14 13:26 Olajzabálás

konkolyd írta:
Insigma írta: Köszi a választ! Sajnos azt már nézettem és elvileg rendben van. Többször cseréltek már repedt vákum csöveket, tisztítottak alapjárati motort is. Elvileg a kartergáz szűrőben a membrán nincs átrepedve. Viszont az ingadozást továbbra is produkálja.
Ezért keresnék egy olyan szerelőt, aki tényleg ért hozzá és állított már meg olajfogyasztást ilyen autóban és nem a lehúzásra megy.

YELLOW írta:
Insigma írta: Sziasztok!

Éppen frissen regisztráltam a fórumon, ahogy a téma neve is mutatja, sajnos az olajzabálás miatt.

BMW-m egy 2003-as 325 Ci E46 Coupe, 277000 km-el, motorkódom M54B25.
2 éve használom az autót, de már az elején is jelentősnek tűnt az olajfogyasztás, olyan 1l/1000km. Mostanában ahogy méregetem már 1l/500km-nél tartok.

Sajnos már tüneteket is tapasztalok, mint pl. hidegen ingadozó alapjárat, vagy melegen klímával ingadozó alapjárat. Picit fehéres füst hidegen, ha teljes gáz nyomok alapjárat után akkor kék füst.

Nemrég voltam egy szakszervizben, ahol hengerfej felújítást javasoltak a probléma megoldására, de nem akarom leírni hogy mennyi pénzért :D.

Azt szeretném megkérdezni hogy tudtok e Budapest környékén egy jó szerelőt, aki tudna nekem segíteni egy költség hatékony megoldásban? Ahogy olvasgatom a fórumot elvileg egy szelepszár szimering és gyűrű csere megoldaná a dolgot...

Köszönöm


mivel alapjárat ingadozásod is van, én nem zárnám ki a kartergázszűrő hibát sem, vagy annak csövének eldugulását.




Ha gyűrűzni és szelepszár szimeringezni szeretnéd a motort sajnos elég mélyen a zsebbe kell nyúlni. Én magamnak csináltam mindent, kivéve a hengerfej síkolást meg a szelepvezetők cseréjét, de így is olyan 200 alatt állt meg kicsivel a mutatvány. Persze minden alkatrészre a lehető legnagyobb kedvezménnyel :D Jah és a te motorod 6 hengeres...
Nem akarok tippelgetni, hogy mennyit mondtak neked, de qrva sokba kerül főleg a munkadíj, mivel ez nem egy pár órás szerelgetés a kert végében. Általában az alkatrész árát szokták elkérni munkadíjban...Nem a szakszervízben persze!!! Ott hanyatt esel attól amit mondanak :lol:



Sajnos igen, sőt ebből már sehogy sem jövök ki jól.:ijed:
Nagyon úgy néz ki hogy szimeringes és még kitudja mi lesz ha belenéznek majd.
Ráadásul NIKASIL bevonatú a hengerem, szóval ha az elkopott akkor elfelejthetem az egész motort is. Nagy valószínűséggel ilyen olajfogyasztás nem csak a szimeringtől van.
Már a vészforgatókönyvre készülök, bontott motor vagy eladás, de amúgy meg ki vesz meg egy ilyen gépet...:nyelvcsova:
Most úgy tervezem, hogy ezt a szimering/gyűrű cserét megpróbálom, akkor majd úgyis kiderül mivel állunk szembe :levele:

konkolyd Elküldve: 2017-11-14 12:00 Olajzabálás

Insigma írta: Köszi a választ! Sajnos azt már nézettem és elvileg rendben van. Többször cseréltek már repedt vákum csöveket, tisztítottak alapjárati motort is. Elvileg a kartergáz szűrőben a membrán nincs átrepedve. Viszont az ingadozást továbbra is produkálja.
Ezért keresnék egy olyan szerelőt, aki tényleg ért hozzá és állított már meg olajfogyasztást ilyen autóban és nem a lehúzásra megy.

YELLOW írta:
Insigma írta: Sziasztok!

Éppen frissen regisztráltam a fórumon, ahogy a téma neve is mutatja, sajnos az olajzabálás miatt.

BMW-m egy 2003-as 325 Ci E46 Coupe, 277000 km-el, motorkódom M54B25.
2 éve használom az autót, de már az elején is jelentősnek tűnt az olajfogyasztás, olyan 1l/1000km. Mostanában ahogy méregetem már 1l/500km-nél tartok.

Sajnos már tüneteket is tapasztalok, mint pl. hidegen ingadozó alapjárat, vagy melegen klímával ingadozó alapjárat. Picit fehéres füst hidegen, ha teljes gáz nyomok alapjárat után akkor kék füst.

Nemrég voltam egy szakszervizben, ahol hengerfej felújítást javasoltak a probléma megoldására, de nem akarom leírni hogy mennyi pénzért :D.

Azt szeretném megkérdezni hogy tudtok e Budapest környékén egy jó szerelőt, aki tudna nekem segíteni egy költség hatékony megoldásban? Ahogy olvasgatom a fórumot elvileg egy szelepszár szimering és gyűrű csere megoldaná a dolgot...

Köszönöm


mivel alapjárat ingadozásod is van, én nem zárnám ki a kartergázszűrő hibát sem, vagy annak csövének eldugulását.




Ha gyűrűzni és szelepszár szimeringezni szeretnéd a motort sajnos elég mélyen a zsebbe kell nyúlni. Én magamnak csináltam mindent, kivéve a hengerfej síkolást meg a szelepvezetők cseréjét, de így is olyan 200 alatt állt meg kicsivel a mutatvány. Persze minden alkatrészre a lehető legnagyobb kedvezménnyel :D Jah és a te motorod 6 hengeres...
Nem akarok tippelgetni, hogy mennyit mondtak neked, de qrva sokba kerül főleg a munkadíj, mivel ez nem egy pár órás szerelgetés a kert végében. Általában az alkatrész árát szokták elkérni munkadíjban...Nem a szakszervízben persze!!! Ott hanyatt esel attól amit mondanak :lol:

Insigma Elküldve: 2017-11-06 16:06 Olajzabálás

Köszi a választ! Sajnos azt már nézettem és elvileg rendben van. Többször cseréltek már repedt vákum csöveket, tisztítottak alapjárati motort is. Elvileg a kartergáz szűrőben a membrán nincs átrepedve. Viszont az ingadozást továbbra is produkálja.
Ezért keresnék egy olyan szerelőt, aki tényleg ért hozzá és állított már meg olajfogyasztást ilyen autóban és nem a lehúzásra megy.

YELLOW írta:
Insigma írta: Sziasztok!

Éppen frissen regisztráltam a fórumon, ahogy a téma neve is mutatja, sajnos az olajzabálás miatt.

BMW-m egy 2003-as 325 Ci E46 Coupe, 277000 km-el, motorkódom M54B25.
2 éve használom az autót, de már az elején is jelentősnek tűnt az olajfogyasztás, olyan 1l/1000km. Mostanában ahogy méregetem már 1l/500km-nél tartok.

Sajnos már tüneteket is tapasztalok, mint pl. hidegen ingadozó alapjárat, vagy melegen klímával ingadozó alapjárat. Picit fehéres füst hidegen, ha teljes gáz nyomok alapjárat után akkor kék füst.

Nemrég voltam egy szakszervizben, ahol hengerfej felújítást javasoltak a probléma megoldására, de nem akarom leírni hogy mennyi pénzért :D.

Azt szeretném megkérdezni hogy tudtok e Budapest környékén egy jó szerelőt, aki tudna nekem segíteni egy költség hatékony megoldásban? Ahogy olvasgatom a fórumot elvileg egy szelepszár szimering és gyűrű csere megoldaná a dolgot...

Köszönöm


mivel alapjárat ingadozásod is van, én nem zárnám ki a kartergázszűrő hibát sem, vagy annak csövének eldugulását.


lela Elküldve: 2017-10-23 14:34 klíma tisztítás

YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: anno hazsnáltam Motip klímatisztító habot. az után kezdődött az a jelenség, hogy pulzált a venti induláskor, és olykor nyekergett is.
most sok év után újra használtam ezt a terméket. azért, mert ha ment a fűtés, akkor fura szag volt, de azt hittem azért, mert a klímabox lefolyón amikor felküldtem az endoszkópot összekente a hőcserélőt.
szóval most telenyomtam a ventit mindkét oldalról, a vezető felőli lábtér befúváson is betámadtam, illetve a lefolyón is. miután befújtam felül rá akartam indítani, alig akart elindulni a venti. 3-4x is befújtam ott, illetve a többi helyen is többször.
ami fura lett számomra, hogy azóta nem nyekereg a venti, és nem indul pulzálva. pedig előtte minden indításnál, télen-nyáron alig bírta felvenni a fordulatot.
most mondjuk úgy maradt egy tartalék sünim. lehet még lesz jelenség, nem akarom elkiabálni. pedig ez után akartam kicserélni, direkt hagytam habot még, hogy majd ott még befújok. na de ez lehet elmarad.
így viszont érdekes ez a dolog. ami okozta a hibát, az szüntette meg évekkel később. :D LOL :biglol:


hát nem elszóltam magam? ma megint volt hangja a ventinek és most már be sem indul... :D
most vagy a biztije ment ki, vagy a süni végleg megadta magát :D
szerintem ha nem írom le az előzőeket nem ment volna tönkre. ez az én formám.

Szia Y,
én az előző autómból kiszedtem a ventit, a motor csapágyakat kitakarítottam, befújtam lánckenő spray-al (kifújáskor folyékony, tehát bemegy mindenhova, majd zsír halmazállapotúvá válik (a fehér zsír spray nem jó, mert az ragacsossá válik!)), aztán többet nem volt vele baj, pedig igen erősen nyekergett.
bye: hil


na pont ezt szeretném elkerülni. attól félek nagyon eltörök valamit. egyébként nem folyamatosan ad ki hangok, inkább alacsonyabb fordulaton, amikor fokozatot váltok, de aztán elcsendesül.
megnéztem a biztiket, okésak. persze ment is a venti most. járattam egy darabig több fokozaton, de nem állt meg. pulzálás volt az elején. tehát a süni csak cserés lesz.
nem értem 2-3 napig miért volt teljesen tünetmentes.
most várjak amíg jobb idő lesz egy kicsit. sajnos olajcsere alkalmával tudtam a habos dolgot elvégezni, azt pedig nem akartam az új süni mellett. de hátha lesz még enyhébb idő.


A tisztítást jellemzően tavasszal érdemes elvégezni, miután télen elszaporodhatnak kórokozók a nem használt klíma miatt, ezért is ajánlják, hogy télen is érdemes alkalmanként bekapcsolni. (de ezt te is tudod sztem) Ez a hab csak akkor ér vmit ha közvetlenül a radiátorra tudod juttatni, ehhez ki kell venni a ventillátort, ami a te esetedben nem egy ördöngösség.
Én is így csináltam, de mivel az enyém diesel, így a ventit csak ki tudtam fordítani, és a lapátjait is teljesen megtisztítottam a portól.

YELLOW Elküldve: 2017-10-23 12:41 klíma tisztítás

hil írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: anno hazsnáltam Motip klímatisztító habot. az után kezdődött az a jelenség, hogy pulzált a venti induláskor, és olykor nyekergett is.
most sok év után újra használtam ezt a terméket. azért, mert ha ment a fűtés, akkor fura szag volt, de azt hittem azért, mert a klímabox lefolyón amikor felküldtem az endoszkópot összekente a hőcserélőt.
szóval most telenyomtam a ventit mindkét oldalról, a vezető felőli lábtér befúváson is betámadtam, illetve a lefolyón is. miután befújtam felül rá akartam indítani, alig akart elindulni a venti. 3-4x is befújtam ott, illetve a többi helyen is többször.
ami fura lett számomra, hogy azóta nem nyekereg a venti, és nem indul pulzálva. pedig előtte minden indításnál, télen-nyáron alig bírta felvenni a fordulatot.
most mondjuk úgy maradt egy tartalék sünim. lehet még lesz jelenség, nem akarom elkiabálni. pedig ez után akartam kicserélni, direkt hagytam habot még, hogy majd ott még befújok. na de ez lehet elmarad.
így viszont érdekes ez a dolog. ami okozta a hibát, az szüntette meg évekkel később. :D LOL :biglol:


hát nem elszóltam magam? ma megint volt hangja a ventinek és most már be sem indul... :D
most vagy a biztije ment ki, vagy a süni végleg megadta magát :D
szerintem ha nem írom le az előzőeket nem ment volna tönkre. ez az én formám.

Szia Y,
én az előző autómból kiszedtem a ventit, a motor csapágyakat kitakarítottam, befújtam lánckenő spray-al (kifújáskor folyékony, tehát bemegy mindenhova, majd zsír halmazállapotúvá válik (a fehér zsír spray nem jó, mert az ragacsossá válik!)), aztán többet nem volt vele baj, pedig igen erősen nyekergett.
bye: hil


na pont ezt szeretném elkerülni. attól félek nagyon eltörök valamit. egyébként nem folyamatosan ad ki hangok, inkább alacsonyabb fordulaton, amikor fokozatot váltok, de aztán elcsendesül.
megnéztem a biztiket, okésak. persze ment is a venti most. járattam egy darabig több fokozaton, de nem állt meg. pulzálás volt az elején. tehát a süni csak cserés lesz.
nem értem 2-3 napig miért volt teljesen tünetmentes.
most várjak amíg jobb idő lesz egy kicsit. sajnos olajcsere alkalmával tudtam a habos dolgot elvégezni, azt pedig nem akartam az új süni mellett. de hátha lesz még enyhébb idő.

hil Elküldve: 2017-10-23 12:03 klíma tisztítás

YELLOW írta:
YELLOW írta: anno hazsnáltam Motip klímatisztító habot. az után kezdődött az a jelenség, hogy pulzált a venti induláskor, és olykor nyekergett is.
most sok év után újra használtam ezt a terméket. azért, mert ha ment a fűtés, akkor fura szag volt, de azt hittem azért, mert a klímabox lefolyón amikor felküldtem az endoszkópot összekente a hőcserélőt.
szóval most telenyomtam a ventit mindkét oldalról, a vezető felőli lábtér befúváson is betámadtam, illetve a lefolyón is. miután befújtam felül rá akartam indítani, alig akart elindulni a venti. 3-4x is befújtam ott, illetve a többi helyen is többször.
ami fura lett számomra, hogy azóta nem nyekereg a venti, és nem indul pulzálva. pedig előtte minden indításnál, télen-nyáron alig bírta felvenni a fordulatot.
most mondjuk úgy maradt egy tartalék sünim. lehet még lesz jelenség, nem akarom elkiabálni. pedig ez után akartam kicserélni, direkt hagytam habot még, hogy majd ott még befújok. na de ez lehet elmarad.
így viszont érdekes ez a dolog. ami okozta a hibát, az szüntette meg évekkel később. :D LOL :biglol:


hát nem elszóltam magam? ma megint volt hangja a ventinek és most már be sem indul... :D
most vagy a biztije ment ki, vagy a süni végleg megadta magát :D
szerintem ha nem írom le az előzőeket nem ment volna tönkre. ez az én formám.

Szia Y,
én az előző autómból kiszedtem a ventit, a motor csapágyakat kitakarítottam, befújtam lánckenő spray-al (kifújáskor folyékony, tehát bemegy mindenhova, majd zsír halmazállapotúvá válik (a fehér zsír spray nem jó, mert az ragacsossá válik!)), aztán többet nem volt vele baj, pedig igen erősen nyekergett.
bye: hil

YELLOW Elküldve: 2017-10-22 18:41 klíma tisztítás

YELLOW írta: anno hazsnáltam Motip klímatisztító habot. az után kezdődött az a jelenség, hogy pulzált a venti induláskor, és olykor nyekergett is.
most sok év után újra használtam ezt a terméket. azért, mert ha ment a fűtés, akkor fura szag volt, de azt hittem azért, mert a klímabox lefolyón amikor felküldtem az endoszkópot összekente a hőcserélőt.
szóval most telenyomtam a ventit mindkét oldalról, a vezető felőli lábtér befúváson is betámadtam, illetve a lefolyón is. miután befújtam felül rá akartam indítani, alig akart elindulni a venti. 3-4x is befújtam ott, illetve a többi helyen is többször.
ami fura lett számomra, hogy azóta nem nyekereg a venti, és nem indul pulzálva. pedig előtte minden indításnál, télen-nyáron alig bírta felvenni a fordulatot.
most mondjuk úgy maradt egy tartalék sünim. lehet még lesz jelenség, nem akarom elkiabálni. pedig ez után akartam kicserélni, direkt hagytam habot még, hogy majd ott még befújok. na de ez lehet elmarad.
így viszont érdekes ez a dolog. ami okozta a hibát, az szüntette meg évekkel később. :D LOL :biglol:


hát nem elszóltam magam? ma megint volt hangja a ventinek és most már be sem indul... :D
most vagy a biztije ment ki, vagy a süni végleg megadta magát :D
szerintem ha nem írom le az előzőeket nem ment volna tönkre. ez az én formám.

YELLOW Elküldve: 2017-10-22 10:22 klíma tisztítás

anno hazsnáltam Motip klímatisztító habot. az után kezdődött az a jelenség, hogy pulzált a venti induláskor, és olykor nyekergett is.
most sok év után újra használtam ezt a terméket. azért, mert ha ment a fűtés, akkor fura szag volt, de azt hittem azért, mert a klímabox lefolyón amikor felküldtem az endoszkópot összekente a hőcserélőt.
szóval most telenyomtam a ventit mindkét oldalról, a vezető felőli lábtér befúváson is betámadtam, illetve a lefolyón is. miután befújtam felül rá akartam indítani, alig akart elindulni a venti. 3-4x is befújtam ott, illetve a többi helyen is többször.
ami fura lett számomra, hogy azóta nem nyekereg a venti, és nem indul pulzálva. pedig előtte minden indításnál, télen-nyáron alig bírta felvenni a fordulatot.
most mondjuk úgy maradt egy tartalék sünim. lehet még lesz jelenség, nem akarom elkiabálni. pedig ez után akartam kicserélni, direkt hagytam habot még, hogy majd ott még befújok. na de ez lehet elmarad.
így viszont érdekes ez a dolog. ami okozta a hibát, az szüntette meg évekkel később. :D LOL :biglol:

YELLOW Elküldve: 2017-10-05 20:51 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

BarG írta: Amit írsz, annak alapján nem érted.
Az LL01 és LL04 nem csak abban különbözik, hogy az egyik 3 évvel fiatalabb!!! TELJESEN MÁS A CÉLCSOPORTJUK!!! Az LL04 PONT A DPF-ES AUTÓKHOZ JÓ!!! Az LL01 meg nem! Mindkettő jó hosszított csereperiódushoz, ebben nincs különbség.

A shell-es váltásnál én inkább azt feltételezem, hogy a shell 3 eurocenttel olcsóbban adja az olaját mint a castrol, és ez a váltás oka, mint mindig. Az 5W-30 (shell) viszkozitás meg soha sem tetszett, egy 0W-40 minden körülmények között magasabb védelmi fokozatot jelent ugyanazon teljesítményszint mellett. Ha nagyon akarnék, ki tudok találni olyan tesztkörülményeket, amikből azt az olajat hozom ki rossznak, amelyiket akarom.


de értem. azt mondom, hogy a New Life egy újabb fejlesztésű olaj, mint a Super 3000.
én logikusan azt gondolnám, hogy az új fejlesztésű olajakat, főként az újabb motorokhoz csinálják, fejlesztik. azt írják újabb benzin és dízel üzemű motorokhoz. az új dízelek mindegyike szinte DPF-es. oké konkrétan nem írja, hogy részecskeszűrős autókhoz. a kérdés, hogy emiatt nem kapta meg az LL-04-et vagy a BMW valóban bevizsgálta.
valóban a 0w-40 a legjobb választásnak tűnhet. én is használtam ilyet. de az 5w-hez képest nem sok különbség van hidegoldalon. és egy 0w-s olaj jóval drágább. igazából itthonra felesleges a 0w-s olaj. de azt tartom, hogy valóban a legjobb megoldás. bár a 0w-40 és az 5w-40 között üzem meleg állapotban mégis van különbség. hiába azonos a meleg oldali viszkozitás. én több teszten azt veszem észre, hogy a 0w-s mégis hamarabb vékonyodik el, hamarabb ég meg.
a Super 3000-re azt írja hosszított csereperiódus, LL-04. tehát DPF-es autókhoz ajánlott. (általában mindegyik 5w-30 vagy a 30-as olajok többsége az) de más forrásokat mégis 15ezer km-es ciklust ajánlanak. azt beszélem, hogy a DPF-es dízelek 25-40ezres ciklusokkal vannak kiadva gyárilag. ugye a C3 besorolás miatt is LL-04, de ha csak 15ezret bír és 30ezreket megy el vele a laikus, akkor nem kell csodálkozni, hogy tönkre mennek a dízelek idő előtt. én azt gondolnám, meg gondoltam, hogy a hosszított csereperiódus, az 30ezret jelent. direkt olyanokat vettem, mert az én 10ezrem alatt még mondjuk úgy tökéletes az olaj. de ha egy olyat etszek bele, amire 15ezret írnak, az már... teccik érteni?
azt is vágom, hogy olcsóbb meg minden. ezért is lehet váltás. mondjuk én nem vagyok a gyári dobozos olajok híve.
nyilván a teszt sem mindig egyforma, hisze, magában a teszt tarabban is lehetnek eltérések, zárványok, akármi.
sőt vannak olajok, amik hidegen jók, vannak, amik melegen. nyilván itt a használatot érdemes mérlegelni. lehet érdemes kis városi távokra olyat választani, amik hidegen jobbak.