Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 2901 találat


fux22 Elküldve: 2022-01-17 09:16 Inditozásra nem inditt a kocsi !

YELLOW írta:
fux22 írta:
YELLOW írta:
fux22 írta: Üdv mindenkinek!
Következő problémával állok szemben:
Másfél hónappal ezelőtt vettem egy 316-os E46-ost (1.8, 2002, N42B18A). A probléma az autóval az, hogy hideg indításnál (szinte csak mínusz fokokban) elsőre elindul az autó, majd 1-2 mp múlva megáll. Ilyenkor indítózok és nagyon nehezen indul el utána. Melegen nem áll le, nincs ilyen gond. Egyik autószerelő ismerősöm rárakta gépre, kitörölte a hibakódokat, majd elvittem haza, hogy ha megint nehezen indul, vigyem el és rárakja megint gépre. A következőek voltak a hibakódok:
-vezérműtengely szenzor, kipufogás
-oxigén érzékelő fűtéskatalizátor után, hengersor 2
-2 hengersor hátsó lambda szenzor, jel
Vezérműtengely jeladót kicseréltem, de a hiba továbbra is fennáll.
Írtatok AC pumpáról, hogy az is lehet a hibaokozó. Erre nekem azt mondták, hogy akkor miért csak hidegen produkálja a jelenséget. Ma reggel annyira nehezen indult, hogy majdnem lemerítettem az akksimat. Délutáni indításamkor nem volt már olyan hideg, elindult és majdnem leállt megint (visszaesett a fordulat) majd egy pillanatra felvillant a DSC és az ABS visszajelző.
Tud valaki nekem ez ügyben segíteni?
Előre is köszönöm!:roll:


az AC-t úgy tudod kizárni, hogy mielőtt indítanál reggel, indítás előtt 3x ráadod a gyújtást, és minden gyújtás ráadásnál vársz legalább 5 másodpercet. vissza leveszed a gyújtást, aztán megint. És a 3. ilyen után indítasz. ha ezek után nem csinálja a leírtakat, akkor az AC-ban lévő visszacsapó szelep ment tönkre, egyben cserélhető.
de szerintem nem ez lesz nálad. mert erre nem nagyon ír be hibakódot. mivel hidegen a lambdaszondák se szólnak bele a dolgokba, talán kizárnám azt is. viszont lehet valami zárlat esetleg, ami bekavar. a DSC-ABS alacsony töltés, vagy akku szint miatt jelezhet be, mivel azok elég nagy fogyasztók, és nekik biztonsági szempontból kell a stabil feszültség. viszont neked kat. előtt és utáni szondát is beírja. ha rövid távokat mész,lehet sok a kondenzvíz a kipuf rendszerben, esetleg a katalizátor összeszakadt.
a check engine nem villog? gyújtáskimaradást nem írt be? mert kicsit trafó hibára is utal a jelenség. az a baj, én biztos nem mondom meg távolról konkrétan mi a baja. a lambdaszondákat oszcilloszkópos és multiméteres vizsgálattal ellenőrizni kell.
de még eszembe jutott testkábel kontakt hiba. van egy pár, ami a kasznihoz csatlakozik. motorról is, önindítóról is, meg kellene nézni az összeset. a hideg miatt lehet fellazulnak a kötések és nincs rendes kontakt, és ez okozhat feszültség esést.

Köszönöm a gyors választ! Ma indítottam egyet úgy, ahogy írtad/írtátok (többszöri gyújtásráadással, várással) és indult, nem állt le. Viszont nem is volt “olyan” hűvös (-1 fok). Legközelebb ha leáll, megpróbálom megint ezt a többszöri gyújtásráadásos indítást. Ha az sem, akkor megkocogtatom a AC pumpát. Írok mindenképpen a fejleményekről!
Ez lehet, hogy hülyén hangzik, de örülnék neki, ha a szivattyúval lenne a gond…:hulyevagyok:
Köszönöm mégegyszer!:iszunkra:


a motortérben van egy szelep, amin lehet mérni nyomást. legelső gyújtásnál kellene nézni, hogy a cirka 3bar nyomás meg van-e.
a kocogtatás nem sokat ér amúgy. ha a visszacsapó szelep a rossz a pumpában, annak nem a hideghez van inkább köze, hanem az állás hosszához. szokták nézni a nyomásmérővel, mikor kezdi el ejteni a nyomást leállítás után. ugye spéci mérők LOG-olnak is.

Odáig eljutott a dolog, hogy már azt a finom búgó hangot sem lehet hallani, amikor ráadom a gyújtást. Nem is indul egyáltalán, de nem is erőltettem. Gondolom így már biztos, hogy AC Pumpa, megadta magát. Melyik gyártótól érdemes venni? Pierburgról olvastam itt a fórumban, hogy az a tuti.

YELLOW Elküldve: 2022-01-09 18:47 Inditozásra nem inditt a kocsi !

fux22 írta:
YELLOW írta:
fux22 írta: Üdv mindenkinek!
Következő problémával állok szemben:
Másfél hónappal ezelőtt vettem egy 316-os E46-ost (1.8, 2002, N42B18A). A probléma az autóval az, hogy hideg indításnál (szinte csak mínusz fokokban) elsőre elindul az autó, majd 1-2 mp múlva megáll. Ilyenkor indítózok és nagyon nehezen indul el utána. Melegen nem áll le, nincs ilyen gond. Egyik autószerelő ismerősöm rárakta gépre, kitörölte a hibakódokat, majd elvittem haza, hogy ha megint nehezen indul, vigyem el és rárakja megint gépre. A következőek voltak a hibakódok:
-vezérműtengely szenzor, kipufogás
-oxigén érzékelő fűtéskatalizátor után, hengersor 2
-2 hengersor hátsó lambda szenzor, jel
Vezérműtengely jeladót kicseréltem, de a hiba továbbra is fennáll.
Írtatok AC pumpáról, hogy az is lehet a hibaokozó. Erre nekem azt mondták, hogy akkor miért csak hidegen produkálja a jelenséget. Ma reggel annyira nehezen indult, hogy majdnem lemerítettem az akksimat. Délutáni indításamkor nem volt már olyan hideg, elindult és majdnem leállt megint (visszaesett a fordulat) majd egy pillanatra felvillant a DSC és az ABS visszajelző.
Tud valaki nekem ez ügyben segíteni?
Előre is köszönöm!:roll:


az AC-t úgy tudod kizárni, hogy mielőtt indítanál reggel, indítás előtt 3x ráadod a gyújtást, és minden gyújtás ráadásnál vársz legalább 5 másodpercet. vissza leveszed a gyújtást, aztán megint. És a 3. ilyen után indítasz. ha ezek után nem csinálja a leírtakat, akkor az AC-ban lévő visszacsapó szelep ment tönkre, egyben cserélhető.
de szerintem nem ez lesz nálad. mert erre nem nagyon ír be hibakódot. mivel hidegen a lambdaszondák se szólnak bele a dolgokba, talán kizárnám azt is. viszont lehet valami zárlat esetleg, ami bekavar. a DSC-ABS alacsony töltés, vagy akku szint miatt jelezhet be, mivel azok elég nagy fogyasztók, és nekik biztonsági szempontból kell a stabil feszültség. viszont neked kat. előtt és utáni szondát is beírja. ha rövid távokat mész,lehet sok a kondenzvíz a kipuf rendszerben, esetleg a katalizátor összeszakadt.
a check engine nem villog? gyújtáskimaradást nem írt be? mert kicsit trafó hibára is utal a jelenség. az a baj, én biztos nem mondom meg távolról konkrétan mi a baja. a lambdaszondákat oszcilloszkópos és multiméteres vizsgálattal ellenőrizni kell.
de még eszembe jutott testkábel kontakt hiba. van egy pár, ami a kasznihoz csatlakozik. motorról is, önindítóról is, meg kellene nézni az összeset. a hideg miatt lehet fellazulnak a kötések és nincs rendes kontakt, és ez okozhat feszültség esést.

Köszönöm a gyors választ! Ma indítottam egyet úgy, ahogy írtad/írtátok (többszöri gyújtásráadással, várással) és indult, nem állt le. Viszont nem is volt “olyan” hűvös (-1 fok). Legközelebb ha leáll, megpróbálom megint ezt a többszöri gyújtásráadásos indítást. Ha az sem, akkor megkocogtatom a AC pumpát. Írok mindenképpen a fejleményekről!
Ez lehet, hogy hülyén hangzik, de örülnék neki, ha a szivattyúval lenne a gond…:hulyevagyok:
Köszönöm mégegyszer!:iszunkra:


a motortérben van egy szelep, amin lehet mérni nyomást. legelső gyújtásnál kellene nézni, hogy a cirka 3bar nyomás meg van-e.
a kocogtatás nem sokat ér amúgy. ha a visszacsapó szelep a rossz a pumpában, annak nem a hideghez van inkább köze, hanem az állás hosszához. szokták nézni a nyomásmérővel, mikor kezdi el ejteni a nyomást leállítás után. ugye spéci mérők LOG-olnak is.

fux22 Elküldve: 2022-01-09 17:53 Inditozásra nem inditt a kocsi !

YELLOW írta:
fux22 írta: Üdv mindenkinek!
Következő problémával állok szemben:
Másfél hónappal ezelőtt vettem egy 316-os E46-ost (1.8, 2002, N42B18A). A probléma az autóval az, hogy hideg indításnál (szinte csak mínusz fokokban) elsőre elindul az autó, majd 1-2 mp múlva megáll. Ilyenkor indítózok és nagyon nehezen indul el utána. Melegen nem áll le, nincs ilyen gond. Egyik autószerelő ismerősöm rárakta gépre, kitörölte a hibakódokat, majd elvittem haza, hogy ha megint nehezen indul, vigyem el és rárakja megint gépre. A következőek voltak a hibakódok:
-vezérműtengely szenzor, kipufogás
-oxigén érzékelő fűtéskatalizátor után, hengersor 2
-2 hengersor hátsó lambda szenzor, jel
Vezérműtengely jeladót kicseréltem, de a hiba továbbra is fennáll.
Írtatok AC pumpáról, hogy az is lehet a hibaokozó. Erre nekem azt mondták, hogy akkor miért csak hidegen produkálja a jelenséget. Ma reggel annyira nehezen indult, hogy majdnem lemerítettem az akksimat. Délutáni indításamkor nem volt már olyan hideg, elindult és majdnem leállt megint (visszaesett a fordulat) majd egy pillanatra felvillant a DSC és az ABS visszajelző.
Tud valaki nekem ez ügyben segíteni?
Előre is köszönöm!:roll:


az AC-t úgy tudod kizárni, hogy mielőtt indítanál reggel, indítás előtt 3x ráadod a gyújtást, és minden gyújtás ráadásnál vársz legalább 5 másodpercet. vissza leveszed a gyújtást, aztán megint. És a 3. ilyen után indítasz. ha ezek után nem csinálja a leírtakat, akkor az AC-ban lévő visszacsapó szelep ment tönkre, egyben cserélhető.
de szerintem nem ez lesz nálad. mert erre nem nagyon ír be hibakódot. mivel hidegen a lambdaszondák se szólnak bele a dolgokba, talán kizárnám azt is. viszont lehet valami zárlat esetleg, ami bekavar. a DSC-ABS alacsony töltés, vagy akku szint miatt jelezhet be, mivel azok elég nagy fogyasztók, és nekik biztonsági szempontból kell a stabil feszültség. viszont neked kat. előtt és utáni szondát is beírja. ha rövid távokat mész,lehet sok a kondenzvíz a kipuf rendszerben, esetleg a katalizátor összeszakadt.
a check engine nem villog? gyújtáskimaradást nem írt be? mert kicsit trafó hibára is utal a jelenség. az a baj, én biztos nem mondom meg távolról konkrétan mi a baja. a lambdaszondákat oszcilloszkópos és multiméteres vizsgálattal ellenőrizni kell.
de még eszembe jutott testkábel kontakt hiba. van egy pár, ami a kasznihoz csatlakozik. motorról is, önindítóról is, meg kellene nézni az összeset. a hideg miatt lehet fellazulnak a kötések és nincs rendes kontakt, és ez okozhat feszültség esést.

Köszönöm a gyors választ! Ma indítottam egyet úgy, ahogy írtad/írtátok (többszöri gyújtásráadással, várással) és indult, nem állt le. Viszont nem is volt “olyan” hűvös (-1 fok). Legközelebb ha leáll, megpróbálom megint ezt a többszöri gyújtásráadásos indítást. Ha az sem, akkor megkocogtatom a AC pumpát. Írok mindenképpen a fejleményekről!
Ez lehet, hogy hülyén hangzik, de örülnék neki, ha a szivattyúval lenne a gond…:hulyevagyok:
Köszönöm mégegyszer!:iszunkra:

Adriano98 Elküldve: 2021-12-14 20:16 ablakmosó folyadékok

Sziasztok!
Mostanában van olyan problémám, hogy néha benyomja az unalmast a szélvédőmosó. Van hogy többször használom menet közben, első pár alkalommal szépen spriccel, aztán egyszer csak megadja magát és onnantól kezdve nem akar működni, de mégcsak nem is búg. Ha leálltom a kocsit az indítást követően ismét működik aztán pár nap elteltével kezdődik előről.
Motorja haldoklik talán?

YELLOW Elküldve: 2021-11-09 22:17 Futómû és hibái

TomyMU írta:
YELLOW írta:
TomyMU írta:
YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Mikor kissebb nagyobb kátyúba megyek, vagy csak alapból rossz úton, nagyon visszaüt a kormány, és ráz, nagyot koppan. Stabilizátor cserélve lett rajta, lengéscsillapító, toronycsapágy másfél éve, lengőkar szilent is két éve lett cserélve. Mitől csinálhatja? Elég idegesítő :roll: Én axiál csuklóra gondoltam.:roll:


akár az is lehet, de simán a kormánymű fogasléc is.vagy épp a kerékagy. de a lengőkar talpas része is.


Köszönöm! Megnézetem természetesen szerelővel csak kiváncsi voltam, hogy merre kell keresgélni. Most aksi csere jön, tegnap megadta magát :roll:


akksin túlestem nyár elején kb. kivételes. igaz pont annyival kevesebbet bírt, mert nekem is most lett volna esedékes, figyelve a előzőeket.


Milyen akksit ajánlanál hozzá? Én ezt néztem hogy jó lenne. Baren volt benne de nem vagyok azzal a márkával megelégedve.
https://alkatreszek.hu/ea640_hr


ez már másik téma ugyan, de a "nagy" Exxide elég olcsónak tűnik. hát nem tudom meddig állhat már ott. én évek óta MonBat-ot veszek. 5-6 évet kibírnak, és én rövideket mentem eddig, meg sok indítással többségében. Premium-ot vettem az enyémbe nyáron, asszonyéba sima, a D jelzésű. igaz az 55Ah-s. én a 63-ast 20ezer körül vettem. mikor legelőször vettem 2009-ben, akkor vagy 16ezer körül volt. aztán 2015-ben 18e. aztán fateréba is vettem valamikor. de én egy olyan település, most már alkatrész boltjából veszem, ami régen akksi kereskedés volt speciel. csak azzal foglalkoztak, de nem túl sok márkával. Banner, MonBat, Varta, Exxide, újabban TAB. de bármit be tudtak szerezni. de pl. kollégámnak a Banner is elment 8 évet legalább. persze hallani rosszakat is. biztos vannak nem túl jól sikerült akksik is, de sokan rosszul bánnak vele. ha olyan a használat, bizony tölteni kell. de nem mindegy hogy. tehát sok múlik ezen is.

petit Elküldve: 2021-10-18 10:01 VALVETRONIC szelepvezérlés

YELLOW írta:
petit írta:
YELLOW írta:
petit írta: Sziasztok!

Egy 2002-es E46-osról lesz szó. Motorja: N42B20, 105 kW 1995 ccm. Szóval az van, hogy hideg indításkor többször előfordul, hogy dadogósan áll be az alapjárat, és van olyan, hogy úgy is marad. Elkezd villogni a check engine, aztán, ha úgy dönt, hogy kisimul a járás, akkor elalszik, ha dadogós kedve van, akkor úgy marad. Bemelegedés után leállítom, újraindítom, akkor általában a járása sima, de vagy ég a sárga lámpa, vagy nem.

Szerelő állítja, hogy az excentertengelyt kellene cserélni, meg a stellmotort is. Ez nem túl örömteli, hiszen csak az anyag kb. 380.000.

Nekem viszont az a fura ebben az egészben, hogy hidegen mi köze a valvetronic rendszernek az egészhez. Nem úgy van, hogy csak üzemmeleg állapotban vált valvetronicra?

A gyújtással kapcsolatos egyéb problémák egyébként kizárhatók, trafók, gyertyák mind újak.

A diagnosztika egyénként valami olyasmit mutatott (amiből a szerelő az excentertengely problémát jósolta), hogy a hengerekben az égés hatékonysága nem egyforma, vagy valami ilyesmi.

Amióta vettem az autót, ilyen nehézkesen indul, és klíma nélkül soha nem tetszett az alapjárati fordulatszám. Kb. 550, amitől elég dízeles a hatás. Klímával szépen felmegy 750 körülre, és szép is a járása, ha éppen nem dadogósan indult. Kilométer 140.000 van benne, nem kamu, ellenőrzötten ennyi.

Szóval nagyon boldog lennék, ha lenne valami ötlet a témával kapcsolatban. Üdv!!!


pedig ez tipikus tünete annak, hogy nem megy mind a 4 henger. ez pedig jellemzően trafó. de ha cserélve lett (valóban!) és nem alsó polcos gagyi lett belerakva, a gyertya is is normális, tehát NGK, akkor a trafókra menő csatlakozó és azok vezetékeit kellene megnézni. vagy maga a motorvezérlő rossz.
eleve hidegen a Valvetronic nem is működik. mikor a kék sávot elhagyja a vízhőfok, akkor kapcsol be. szóval szerintem semmi köze a jelenségedhez.
vagy ugye az injektorok is lehetnek hibásak.
azért villog menet közben a check engine, mert próbálkozik beindítani a hengert. utána abba marad és nem adagol üzemanyagot sem.


Fúúú, köszi a választ. Kicsit megerősítve látom az elméletet, és azt is olvastam, ami ennek a topicnak az előzménye. Szóval a trafó egyébként gyári, a gyertyák is faszák, de az tény, hogy csatik, és vezetékek nem lettek cserélve.

Azt tökre érezni, amikor Valvetronicra vált a rendszer, egy ilyen apró kihagyásszerű jelenség van. De tényleg egy fél másodperc. Ha még szabad kérdezni, mert nem nagyon értek hozzá, az mit jelent, hogy a vezérló rossz? És még az utolsó mondat az, amit nem értek.

Még egy adalék: volt olyan egy hónap, hogy úgy használtam az autót, hogy le volt kötve a valvetronic stellmotorja, de kb. olyan volt a kocsi, mintha egy ezerkettes ladát vezetnék. Nem volt erő, és 3500 fölé nem ment a fordulatszám. Check engine és EML lámpa világítottak, a kocsi meg 10 litert zabált.

Köszi a választ előre is.


a Valvetronic-nak minimális hangja mikor átvált, de ezt alapjáraton érezni. menet közben nem igazán érezni, mikor vált. viszont addig valóban nem megy és talán akkor sem nagyon pörög 3ezer felé. ha lehúzod, akkor vészüzembe kapcsol. működik, de vész módba. nem okoz gondot, használható az autó, csak lomha, sokat fogyaszt.
oké, hogy gyári a trafó, de ha a hibás szériát kapta, akkor... bacva vagyon.
lehet motorvezérlő hiba is. arra céloztam, ha minden más rendben. vannak benne forrasztások, amik lehetnek kontakt hibásak.
pedig érthetően írtam. amikor villog a check engine, amikor rossz, az azért van, mert injektor megy és próbálja indítani a hengert, hátha van szikra. ha nincs, akkor szünetel. nem nyom több anyagot tovább, mert az csak lefolyik a dugó mellett, bele az olajba. majd ki idő múlva újra próbálkozik. gyári spec diaggal kiolvasva valószínű írná, hogy égés kimaradás xy hengerben. ha megjavul, akkor ez megszűnik, sőt akár a hiba sem marad benne. ez más, mint amikor lehúzod VT motort.


Köszi az újabb választ. Na, szóval ma reggel megint csinálta. Hidegen indítok, motor úgy jár, mintha egy 1984-es VW Passat dízel lenne, check engine villog, majd égve marad. Kitolatok az udvarból, leállítom, újraindít, simább a járás (de azért tökéletesnek nem nevezném), viszont a lámpa nem gyulladt ki. Ahogy bemelegszik a motor, ráküldöm a klímát, egészen kisimul, és menet közben tök oké. Valvetronic nyilván működik, mert húz, mint a barom. Egyébként a múltkori diag-nál nem volt égéskimaradás jelzés, amit írtál, hanem hogy nem egyformán hatékony az égés, vagy valami ilyesmi. Múltkor, amikor a trafók lettek cserélve, akkor égéskimaradást jelzett a diag.

Szóval csak azért írogatok ennyit a témáról, mert hátha mást is érint, azért meg pláne, mert nem tervezek feleslegesen kiadni kb. 500.000 forintot egy olyan javításra, amitől nem vagyok benne biztos, hogy megszűnik a hiba.

YELLOW Elküldve: 2021-10-16 22:07 VALVETRONIC szelepvezérlés

petit írta:
YELLOW írta:
petit írta: Sziasztok!

Egy 2002-es E46-osról lesz szó. Motorja: N42B20, 105 kW 1995 ccm. Szóval az van, hogy hideg indításkor többször előfordul, hogy dadogósan áll be az alapjárat, és van olyan, hogy úgy is marad. Elkezd villogni a check engine, aztán, ha úgy dönt, hogy kisimul a járás, akkor elalszik, ha dadogós kedve van, akkor úgy marad. Bemelegedés után leállítom, újraindítom, akkor általában a járása sima, de vagy ég a sárga lámpa, vagy nem.

Szerelő állítja, hogy az excentertengelyt kellene cserélni, meg a stellmotort is. Ez nem túl örömteli, hiszen csak az anyag kb. 380.000.

Nekem viszont az a fura ebben az egészben, hogy hidegen mi köze a valvetronic rendszernek az egészhez. Nem úgy van, hogy csak üzemmeleg állapotban vált valvetronicra?

A gyújtással kapcsolatos egyéb problémák egyébként kizárhatók, trafók, gyertyák mind újak.

A diagnosztika egyénként valami olyasmit mutatott (amiből a szerelő az excentertengely problémát jósolta), hogy a hengerekben az égés hatékonysága nem egyforma, vagy valami ilyesmi.

Amióta vettem az autót, ilyen nehézkesen indul, és klíma nélkül soha nem tetszett az alapjárati fordulatszám. Kb. 550, amitől elég dízeles a hatás. Klímával szépen felmegy 750 körülre, és szép is a járása, ha éppen nem dadogósan indult. Kilométer 140.000 van benne, nem kamu, ellenőrzötten ennyi.

Szóval nagyon boldog lennék, ha lenne valami ötlet a témával kapcsolatban. Üdv!!!


pedig ez tipikus tünete annak, hogy nem megy mind a 4 henger. ez pedig jellemzően trafó. de ha cserélve lett (valóban!) és nem alsó polcos gagyi lett belerakva, a gyertya is is normális, tehát NGK, akkor a trafókra menő csatlakozó és azok vezetékeit kellene megnézni. vagy maga a motorvezérlő rossz.
eleve hidegen a Valvetronic nem is működik. mikor a kék sávot elhagyja a vízhőfok, akkor kapcsol be. szóval szerintem semmi köze a jelenségedhez.
vagy ugye az injektorok is lehetnek hibásak.
azért villog menet közben a check engine, mert próbálkozik beindítani a hengert. utána abba marad és nem adagol üzemanyagot sem.


Fúúú, köszi a választ. Kicsit megerősítve látom az elméletet, és azt is olvastam, ami ennek a topicnak az előzménye. Szóval a trafó egyébként gyári, a gyertyák is faszák, de az tény, hogy csatik, és vezetékek nem lettek cserélve.

Azt tökre érezni, amikor Valvetronicra vált a rendszer, egy ilyen apró kihagyásszerű jelenség van. De tényleg egy fél másodperc. Ha még szabad kérdezni, mert nem nagyon értek hozzá, az mit jelent, hogy a vezérló rossz? És még az utolsó mondat az, amit nem értek.

Még egy adalék: volt olyan egy hónap, hogy úgy használtam az autót, hogy le volt kötve a valvetronic stellmotorja, de kb. olyan volt a kocsi, mintha egy ezerkettes ladát vezetnék. Nem volt erő, és 3500 fölé nem ment a fordulatszám. Check engine és EML lámpa világítottak, a kocsi meg 10 litert zabált.

Köszi a választ előre is.


a Valvetronic-nak minimális hangja mikor átvált, de ezt alapjáraton érezni. menet közben nem igazán érezni, mikor vált. viszont addig valóban nem megy és talán akkor sem nagyon pörög 3ezer felé. ha lehúzod, akkor vészüzembe kapcsol. működik, de vész módba. nem okoz gondot, használható az autó, csak lomha, sokat fogyaszt.
oké, hogy gyári a trafó, de ha a hibás szériát kapta, akkor... bacva vagyon.
lehet motorvezérlő hiba is. arra céloztam, ha minden más rendben. vannak benne forrasztások, amik lehetnek kontakt hibásak.
pedig érthetően írtam. amikor villog a check engine, amikor rossz, az azért van, mert injektor megy és próbálja indítani a hengert, hátha van szikra. ha nincs, akkor szünetel. nem nyom több anyagot tovább, mert az csak lefolyik a dugó mellett, bele az olajba. majd ki idő múlva újra próbálkozik. gyári spec diaggal kiolvasva valószínű írná, hogy égés kimaradás xy hengerben. ha megjavul, akkor ez megszűnik, sőt akár a hiba sem marad benne. ez más, mint amikor lehúzod VT motort.

petit Elküldve: 2021-10-16 21:54 VALVETRONIC szelepvezérlés

YELLOW írta:
petit írta: Sziasztok!

Egy 2002-es E46-osról lesz szó. Motorja: N42B20, 105 kW 1995 ccm. Szóval az van, hogy hideg indításkor többször előfordul, hogy dadogósan áll be az alapjárat, és van olyan, hogy úgy is marad. Elkezd villogni a check engine, aztán, ha úgy dönt, hogy kisimul a járás, akkor elalszik, ha dadogós kedve van, akkor úgy marad. Bemelegedés után leállítom, újraindítom, akkor általában a járása sima, de vagy ég a sárga lámpa, vagy nem.

Szerelő állítja, hogy az excentertengelyt kellene cserélni, meg a stellmotort is. Ez nem túl örömteli, hiszen csak az anyag kb. 380.000.

Nekem viszont az a fura ebben az egészben, hogy hidegen mi köze a valvetronic rendszernek az egészhez. Nem úgy van, hogy csak üzemmeleg állapotban vált valvetronicra?

A gyújtással kapcsolatos egyéb problémák egyébként kizárhatók, trafók, gyertyák mind újak.

A diagnosztika egyénként valami olyasmit mutatott (amiből a szerelő az excentertengely problémát jósolta), hogy a hengerekben az égés hatékonysága nem egyforma, vagy valami ilyesmi.

Amióta vettem az autót, ilyen nehézkesen indul, és klíma nélkül soha nem tetszett az alapjárati fordulatszám. Kb. 550, amitől elég dízeles a hatás. Klímával szépen felmegy 750 körülre, és szép is a járása, ha éppen nem dadogósan indult. Kilométer 140.000 van benne, nem kamu, ellenőrzötten ennyi.

Szóval nagyon boldog lennék, ha lenne valami ötlet a témával kapcsolatban. Üdv!!!


pedig ez tipikus tünete annak, hogy nem megy mind a 4 henger. ez pedig jellemzően trafó. de ha cserélve lett (valóban!) és nem alsó polcos gagyi lett belerakva, a gyertya is is normális, tehát NGK, akkor a trafókra menő csatlakozó és azok vezetékeit kellene megnézni. vagy maga a motorvezérlő rossz.
eleve hidegen a Valvetronic nem is működik. mikor a kék sávot elhagyja a vízhőfok, akkor kapcsol be. szóval szerintem semmi köze a jelenségedhez.
vagy ugye az injektorok is lehetnek hibásak.
azért villog menet közben a check engine, mert próbálkozik beindítani a hengert. utána abba marad és nem adagol üzemanyagot sem.


Fúúú, köszi a választ. Kicsit megerősítve látom az elméletet, és azt is olvastam, ami ennek a topicnak az előzménye. Szóval a trafó egyébként gyári, a gyertyák is faszák, de az tény, hogy csatik, és vezetékek nem lettek cserélve.

Azt tökre érezni, amikor Valvetronicra vált a rendszer, egy ilyen apró kihagyásszerű jelenség van. De tényleg egy fél másodperc. Ha még szabad kérdezni, mert nem nagyon értek hozzá, az mit jelent, hogy a vezérló rossz? És még az utolsó mondat az, amit nem értek.

Még egy adalék: volt olyan egy hónap, hogy úgy használtam az autót, hogy le volt kötve a valvetronic stellmotorja, de kb. olyan volt a kocsi, mintha egy ezerkettes ladát vezetnék. Nem volt erő, és 3500 fölé nem ment a fordulatszám. Check engine és EML lámpa világítottak, a kocsi meg 10 litert zabált.

Köszi a választ előre is.

YELLOW Elküldve: 2021-10-16 16:24 VALVETRONIC szelepvezérlés

petit írta: Sziasztok!

Egy 2002-es E46-osról lesz szó. Motorja: N42B20, 105 kW 1995 ccm. Szóval az van, hogy hideg indításkor többször előfordul, hogy dadogósan áll be az alapjárat, és van olyan, hogy úgy is marad. Elkezd villogni a check engine, aztán, ha úgy dönt, hogy kisimul a járás, akkor elalszik, ha dadogós kedve van, akkor úgy marad. Bemelegedés után leállítom, újraindítom, akkor általában a járása sima, de vagy ég a sárga lámpa, vagy nem.

Szerelő állítja, hogy az excentertengelyt kellene cserélni, meg a stellmotort is. Ez nem túl örömteli, hiszen csak az anyag kb. 380.000.

Nekem viszont az a fura ebben az egészben, hogy hidegen mi köze a valvetronic rendszernek az egészhez. Nem úgy van, hogy csak üzemmeleg állapotban vált valvetronicra?

A gyújtással kapcsolatos egyéb problémák egyébként kizárhatók, trafók, gyertyák mind újak.

A diagnosztika egyénként valami olyasmit mutatott (amiből a szerelő az excentertengely problémát jósolta), hogy a hengerekben az égés hatékonysága nem egyforma, vagy valami ilyesmi.

Amióta vettem az autót, ilyen nehézkesen indul, és klíma nélkül soha nem tetszett az alapjárati fordulatszám. Kb. 550, amitől elég dízeles a hatás. Klímával szépen felmegy 750 körülre, és szép is a járása, ha éppen nem dadogósan indult. Kilométer 140.000 van benne, nem kamu, ellenőrzötten ennyi.

Szóval nagyon boldog lennék, ha lenne valami ötlet a témával kapcsolatban. Üdv!!!


pedig ez tipikus tünete annak, hogy nem megy mind a 4 henger. ez pedig jellemzően trafó. de ha cserélve lett (valóban!) és nem alsó polcos gagyi lett belerakva, a gyertya is is normális, tehát NGK, akkor a trafókra menő csatlakozó és azok vezetékeit kellene megnézni. vagy maga a motorvezérlő rossz.
eleve hidegen a Valvetronic nem is működik. mikor a kék sávot elhagyja a vízhőfok, akkor kapcsol be. szóval szerintem semmi köze a jelenségedhez.
vagy ugye az injektorok is lehetnek hibásak.
azért villog menet közben a check engine, mert próbálkozik beindítani a hengert. utána abba marad és nem adagol üzemanyagot sem.

petit Elküldve: 2021-10-16 13:09 VALVETRONIC szelepvezérlés

Sziasztok!

Egy 2002-es E46-osról lesz szó. Motorja: N42B20, 105 kW 1995 ccm. Szóval az van, hogy hideg indításkor többször előfordul, hogy dadogósan áll be az alapjárat, és van olyan, hogy úgy is marad. Elkezd villogni a check engine, aztán, ha úgy dönt, hogy kisimul a járás, akkor elalszik, ha dadogós kedve van, akkor úgy marad. Bemelegedés után leállítom, újraindítom, akkor általában a járása sima, de vagy ég a sárga lámpa, vagy nem.

Szerelő állítja, hogy az excentertengelyt kellene cserélni, meg a stellmotort is. Ez nem túl örömteli, hiszen csak az anyag kb. 380.000.

Nekem viszont az a fura ebben az egészben, hogy hidegen mi köze a valvetronic rendszernek az egészhez. Nem úgy van, hogy csak üzemmeleg állapotban vált valvetronicra?

A gyújtással kapcsolatos egyéb problémák egyébként kizárhatók, trafók, gyertyák mind újak.

A diagnosztika egyénként valami olyasmit mutatott (amiből a szerelő az excentertengely problémát jósolta), hogy a hengerekben az égés hatékonysága nem egyforma, vagy valami ilyesmi.

Amióta vettem az autót, ilyen nehézkesen indul, és klíma nélkül soha nem tetszett az alapjárati fordulatszám. Kb. 550, amitől elég dízeles a hatás. Klímával szépen felmegy 750 körülre, és szép is a járása, ha éppen nem dadogósan indult. Kilométer 140.000 van benne, nem kamu, ellenőrzötten ennyi.

Szóval nagyon boldog lennék, ha lenne valami ötlet a témával kapcsolatban. Üdv!!!