Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 2901 találat


YELLOW Elküldve: 2017-01-07 13:33 Izzítás vezérlõ

katonaza írta:
Jani69 írta: Sziasztok! Még új vagyok itt és ősz óta van egy E46 330 d-m. Most,hogy hidegek vannak indításkor hebegve indul,majd kis idő múlva kisimul a járása,de előfordult az is,hogy leállt. Elvileg le volt szervizelve,új az üzemanyag szivattyú és a szűrő is. Hibaüzenet nincs,de egyszer a diag izzítógyertya hibát mutatott. Ma -15 fok volt és nem akart beindulni többszöri kísérletre sem. Hősugárzót tettem a motorra és fél óra múlva pöccre indult. Az lenne a kérdésem,hogy kiszerelés nélkül meg tudom nézni az izzítógyertyákat,vagy nem is azok a rosszak?
Előre is köszönöm a segítséget!


Szia,

feltehetően ősz óta már tankoltál, így téli gázolaj van benne.

Én az alábbi pár lépést követném, az egyszerűség felől közelítve:

- akksi ellenőrzése

- ha 1-2 db izzító gyertyára dob hibát, akkor azok cseréje
- ha többre, akkor valószínűleg izzítás vezérlő csere

- ha fentiek OK, akkor leellenőrizném az elvileg szervizelt autó, ezek szerint elvileg új középső üzemanyag szivattyút és szűrőt.

Remek motor, bármilyen hőmérsékleten pöccre indulnia kell.

Ha még nincs, javaslom szerezz be diagot, nem lesz kihasználatlan.


minden évben a nagyobb hidegek beköszöntével, dízelesek lepik el a fórumot :)
havernál is így indult, cserélte az izzítókat,, vezérlőjét, majd kiderült a porlasztók sem jól.
így elsőre én inkább üzemanyagra gyanakodnék, főként ha az MOL-os. rettenetesen sokan panaszkodnak rá.
nem kizárt, hogy ezzel kényszerítik rá az embereket, hogy a drágább prémium anyagokat vegye meg, miközben lehetne az alap anyag is jobb. :(

katonaza Elküldve: 2017-01-07 12:47 Izzítás vezérlõ

Jani69 írta: Sziasztok! Még új vagyok itt és ősz óta van egy E46 330 d-m. Most,hogy hidegek vannak indításkor hebegve indul,majd kis idő múlva kisimul a járása,de előfordult az is,hogy leállt. Elvileg le volt szervizelve,új az üzemanyag szivattyú és a szűrő is. Hibaüzenet nincs,de egyszer a diag izzítógyertya hibát mutatott. Ma -15 fok volt és nem akart beindulni többszöri kísérletre sem. Hősugárzót tettem a motorra és fél óra múlva pöccre indult. Az lenne a kérdésem,hogy kiszerelés nélkül meg tudom nézni az izzítógyertyákat,vagy nem is azok a rosszak?
Előre is köszönöm a segítséget!


Szia,

feltehetően ősz óta már tankoltál, így téli gázolaj van benne.

Én az alábbi pár lépést követném, az egyszerűség felől közelítve:

- akksi ellenőrzése

- ha 1-2 db izzító gyertyára dob hibát, akkor azok cseréje
- ha többre, akkor valószínűleg izzítás vezérlő csere

- ha fentiek OK, akkor leellenőrizném az elvileg szervizelt autó, ezek szerint elvileg új középső üzemanyag szivattyút és szűrőt.

Remek motor, bármilyen hőmérsékleten pöccre indulnia kell.

Ha még nincs, javaslom szerezz be diagot, nem lesz kihasználatlan.

Jani69 Elküldve: 2017-01-07 11:21 Izzítás vezérlõ

Sziasztok! Még új vagyok itt és ősz óta van egy E46 330 d-m. Most,hogy hidegek vannak indításkor hebegve indul,majd kis idő múlva kisimul a járása,de előfordult az is,hogy leállt. Elvileg le volt szervizelve,új az üzemanyag szivattyú és a szűrő is. Hibaüzenet nincs,de egyszer a diag izzítógyertya hibát mutatott. Ma -15 fok volt és nem akart beindulni többszöri kísérletre sem. Hősugárzót tettem a motorra és fél óra múlva pöccre indult. Az lenne a kérdésem,hogy kiszerelés nélkül meg tudom nézni az izzítógyertyákat,vagy nem is azok a rosszak?
Előre is köszönöm a segítséget!

Pocses Elküldve: 2017-01-04 15:13 Piros olaj lámpa!!

micky777 írta: Sziasztok! Kb. 1 hónapja szert tettem egy 116i-re (N43)150.000 km-rel az órában. Egyenlőre csak ismerkedünk, de a megtett kb. 700km után máris bedobott nekem egy piros olajnyomás figyelmeztetést. Hidegen minden rendben van a lámpa is hamar kialszik. Olajszint a komputer szerint félig van. 30km-es folyamatos haladás után megállva bejött a hibaüzenet. Leállítottam majd kb. fel óra után indítva már el is tűnt. 30km visszaút dombon megállás és megint hibaüzenet. Hol kezdjem a hibakeresést? Próbálkozzak először olajcserével? Hogy tudom megállapítani, hogy a szint jelző jól működik (nívópálca meg ugye nincs)? Van-e valakinek Győr környékén BMW specialistája? Segítségeteket előre is köszönöm.


Szia!

Lendvai Attila
Tel.: 20/669-9441 legtöbbször Szabolcs veszi fel, ő telefonos "kisasszony" alkatrészbeszerző, tesztpilóta stb. :)
Csak ővelük szervizeltetem az autóm, a barátom és a neje autóit is ők szervizelik. :kiraly:

Kennymayer Elküldve: 2016-12-22 19:49 Nem tudom mi a baja az autómnak

Kennymayer írta:
Kennymayer írta:
Bero írta:
Kennymayer írta: Sziasztok! Lenne egy kis gondom az autóval! Szóval tegnap este leállítás után egyszer csak nem indult el....addig minden oké...az önindító teker de nem indul...többszöri gyújtás ráadás után egyszercsak elindult mintha nem történt volna semmi...annyi volt észlelhtő amíg nem indult h világított a DSC és a kézifék lámpa sárgán...utána az is eltűnt..olaj és folyadék szintek rendben.. ma újra próba...minden rendben volt ma délután normálisan indult semmi gond..aztán egy rövid út után ismét ugyanazt csinálta mint a fennt leírtak...nem indul majd többszöri próbára indult..amit még észleltem h az üzemanyag szivattyú amíg nem indult addig nem búgott fel gyújtáskor és a relé sem kattan a kesztyűtartó mögött..diagnosztika nem hozott hibakódot..esetleg a relé lehet szar vagy a szivattyú döglött meg? 8O:hulyevagyok: Valaki esetleg tud hasonló helyzetről?
Ja és egy 1.8 benzin E46-ról van szó :-)
Köszönöm előre is!


Hali. Benzinpumpának tűnik. Teszteljétek le a szivattyút,ott van a hátsó ülés alatt a jobb oldalon. A dsc és kézifék lámpa a feszültség leesés miatt villant fel amíg önindítóztál.


És mivan ha teszt alatt működik rendesen ?? Csak néha nem megy akkor azt honnan fogom tudni h az a szar? Egyébként erről miért nem maradt bent hibakód az autóban...vagy miért nem tárolja el h volt ilyen baja??



Hát azt hittem megoldódott a probléma egy kesztyűtartó mögötti üzemanyag relé cserével kb egy hétig semmi gond nem volt...de tegnap fogta magát az autó és menet közben leállt kis idő után újra elindult majd a mai napon megint többször leállt...olvasgattam kicsit és kicseréltem a pótkulcsra a kulcsot mert az tűnt fel ha megkopogtatom a kulcsot akkor egyből indul az autó azzal egész délelőtt megint semmi gond majd újra elkezdte csinálni...diag semmit sem hoz hibának (már többféle progival kipróbáltuk és semmi)...most már kezd kicsit érdekessé válni a dolog..esetleg EWS vagy vevő karika csinálhat ilyen hibát..vagy üzemanyag rendszeren van máshol is relé?Esetleg tényleg üzemanyag szivattyú a baj forrása.. vagy ki mire tippel?:hulyevagyok:


Sziasztok! Megoldódni látszik a probléma...elég alattomos dolog volt kinyomozni de a leállás és nem indulás 99 százalékban a főtengely jeladó hibájára vezetett vissza...
meg is van az új alkatrész most már csak ki kell cserélni...mindenesetre ha valaki hasonló problémával küzd akkor ez is lehet egy lehetséges variáció...
Közben észrevettem hogy a nívópálca cső becsatlakozásnál folyik az olaj...ez mennyire jellemző hiba ennél a motornál? Egy sima o gyűrű van ebbe ha jól látom...?Nem érdemes az új gyűrű köré esetleg valami kis tömítő pasztát tenni? (olyasmire gondolok amit a szelepfedél tömítés alá is tettem már másik autóknál a pontos nevét nem tudom sajnos)
Üdv.8O

Pocses Elküldve: 2016-12-19 12:42 Menet közben leálló motor

naarjan írta:
Pocses írta:
naarjan írta: Sziasztok!
A kis német csoda újabb hibával állt elő.
Vezetés közben pl kanyarhoz készülődve kuplungolás és fékezés, majd csak úgy leáll a motor. Akku és olajlámpa világít. Indításra rögtön beindul. A fordulatszámjelző nem esik le hirtelen (így a jeladó nem hiszem hogy hibás). Teszteltem az akksit 12,7V nyugiban, indítás után 13,8 és 14,3 között mozog a generátoros feszültség. Hibakód nincs. AC 3 éve cserélve. MAF szenzor 2 hónapja cserélve. Valakinek tipp? :idea: Egy dologra gyanakszom, hogy a fűtésnél ingadozik a ventilláció sokszor ... esetleg hibás süni kavarhat be? Mikor ingadozás van, akkor ugrál a feszültség jobban a járó motornál.


Szia!

Nekem anno a légmennyiségmérő miatt volt ez a jelenség, kinyomott kuplungnál közvetlen induláskor, vagy pl. mikor kanyarodtunk vele állt le, utána azonnal indult. Látom cserélted, mit tettél bele? Próbáld meg pár napig lehúzott csatlakozóval, ha nem csinálja akkor az lesz a ludas, szerény a keverék kevés áthaladó levegőt mér így kevés benyát fecskendez, egy próbát megér.:kiraly:



Hali. Már próbáltam lehúzottal. Úgy leáll a motor. Először kaptam egy óccó kínait próbaképp. Annál még többször állt le. Aztán vettem egy normálisat, de csak az érzékelőt és a régi házba raktam bele. Azzal javult a helyzet. Még valamilyen fals levegőre gondolok, vagy a következő szelep hibájára:
http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=11_3386
Itt a téli szünet, kicsit átnézem a dolgokat, hátha előrébb tudok jutni valamerre. Még a karterre gondol az ember, de a tömítések pár hónapja voltak cserélve ott is.



Kicsit járasd a gázt használva míg beáll a motor egy "közép értékre" átlagot számolva utána nem fog leállni.
"Azzal javult a helyzet." Ez akkor nem kielégítő szerintem. Anno vettem én is bontott gyárit azzal bírta pár hónapig, már akkor olvastam itt a fórumon, hogy gyári újat kellene venni ami 300 ójró. :roll:
A végére lett új Magneti Marelli vőm ajánlotta ezt a márkát építi be FosWágenes konszernekbe lassan két éve teszi a dolgát hibamentesen, kopp-kopp. :D
Egy vákuum csövet kellett nekem is cserélni mert a légmennyiségmérő felől berepedt hosszában a vége és falsot szívott. Ez a kb 20 cm hosszú hő, benzin, olajálló cső majd 1cm falvastagságú kétféle átmérővel a végén majd 10papírba került, de ez van ha csere akkor csere. :wink:

naarjan Elküldve: 2016-12-19 10:08 Menet közben leálló motor

Pocses írta:
naarjan írta: Sziasztok!
A kis német csoda újabb hibával állt elő.
Vezetés közben pl kanyarhoz készülődve kuplungolás és fékezés, majd csak úgy leáll a motor. Akku és olajlámpa világít. Indításra rögtön beindul. A fordulatszámjelző nem esik le hirtelen (így a jeladó nem hiszem hogy hibás). Teszteltem az akksit 12,7V nyugiban, indítás után 13,8 és 14,3 között mozog a generátoros feszültség. Hibakód nincs. AC 3 éve cserélve. MAF szenzor 2 hónapja cserélve. Valakinek tipp? :idea: Egy dologra gyanakszom, hogy a fűtésnél ingadozik a ventilláció sokszor ... esetleg hibás süni kavarhat be? Mikor ingadozás van, akkor ugrál a feszültség jobban a járó motornál.


Szia!

Nekem anno a légmennyiségmérő miatt volt ez a jelenség, kinyomott kuplungnál közvetlen induláskor, vagy pl. mikor kanyarodtunk vele állt le, utána azonnal indult. Látom cserélted, mit tettél bele? Próbáld meg pár napig lehúzott csatlakozóval, ha nem csinálja akkor az lesz a ludas, szerény a keverék kevés áthaladó levegőt mér így kevés benyát fecskendez, egy próbát megér.:kiraly:



Hali. Már próbáltam lehúzottal. Úgy leáll a motor. Először kaptam egy óccó kínait próbaképp. Annál még többször állt le. Aztán vettem egy normálisat, de csak az érzékelőt és a régi házba raktam bele. Azzal javult a helyzet. Még valamilyen fals levegőre gondolok, vagy a következő szelep hibájára:
http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=11_3386
Itt a téli szünet, kicsit átnézem a dolgokat, hátha előrébb tudok jutni valamerre. Még a karterre gondol az ember, de a tömítések pár hónapja voltak cserélve ott is.

Kennymayer Elküldve: 2016-12-18 16:03 Nem tudom mi a baja az autómnak

Kennymayer írta:
Bero írta:
Kennymayer írta: Sziasztok! Lenne egy kis gondom az autóval! Szóval tegnap este leállítás után egyszer csak nem indult el....addig minden oké...az önindító teker de nem indul...többszöri gyújtás ráadás után egyszercsak elindult mintha nem történt volna semmi...annyi volt észlelhtő amíg nem indult h világított a DSC és a kézifék lámpa sárgán...utána az is eltűnt..olaj és folyadék szintek rendben.. ma újra próba...minden rendben volt ma délután normálisan indult semmi gond..aztán egy rövid út után ismét ugyanazt csinálta mint a fennt leírtak...nem indul majd többszöri próbára indult..amit még észleltem h az üzemanyag szivattyú amíg nem indult addig nem búgott fel gyújtáskor és a relé sem kattan a kesztyűtartó mögött..diagnosztika nem hozott hibakódot..esetleg a relé lehet szar vagy a szivattyú döglött meg? 8O:hulyevagyok: Valaki esetleg tud hasonló helyzetről?
Ja és egy 1.8 benzin E46-ról van szó :-)
Köszönöm előre is!


Hali. Benzinpumpának tűnik. Teszteljétek le a szivattyút,ott van a hátsó ülés alatt a jobb oldalon. A dsc és kézifék lámpa a feszültség leesés miatt villant fel amíg önindítóztál.


És mivan ha teszt alatt működik rendesen ?? Csak néha nem megy akkor azt honnan fogom tudni h az a szar? Egyébként erről miért nem maradt bent hibakód az autóban...vagy miért nem tárolja el h volt ilyen baja??



Hát azt hittem megoldódott a probléma egy kesztyűtartó mögötti üzemanyag relé cserével kb egy hétig semmi gond nem volt...de tegnap fogta magát az autó és menet közben leállt kis idő után újra elindult majd a mai napon megint többször leállt...olvasgattam kicsit és kicseréltem a pótkulcsra a kulcsot mert az tűnt fel ha megkopogtatom a kulcsot akkor egyből indul az autó azzal egész délelőtt megint semmi gond majd újra elkezdte csinálni...diag semmit sem hoz hibának (már többféle progival kipróbáltuk és semmi)...most már kezd kicsit érdekessé válni a dolog..esetleg EWS vagy vevő karika csinálhat ilyen hibát..vagy üzemanyag rendszeren van máshol is relé?Esetleg tényleg üzemanyag szivattyú a baj forrása.. vagy ki mire tippel?:hulyevagyok:

lela Elküldve: 2016-12-17 12:44 Dieselrendszer tisztító és védő adalékok

papika67 írta:
tusi_ írta:
BarG írta:
tusi_ írta: Most futottam bele a temaba, de nagyon jokat irnak es bizonyitjak is.
Nemetul tudoknak boseges olvasmany.
http://www.motor-talk.de/forum...23039.html
A lenyeg, hogy felszintetikus 2 utemo motorolajat kevernek a gazolajba es ezaltal
- tisztul a motor
- csendesebb lesz
- a DPF regeneracio intervallum duplazodik, triplazodik. (ca. 400 helyett 800, vagy akar 1300km is eltelhet)
http://www.motor-talk.de/blogs...36205.html

Persze megfelelo olajjal, nem Tescossal. En most rendeletem egy litert, hetvegen proba.


Én ezzel nagyon óvatos lennék. Ezek a motorolajok tele szoktak lenni olyan adalékokkal, amik úgy égnek el, hogy hamu marad utánuk. Az meg nem igazán használ a részecskeszűrőknek. Létezik olyan módszer, amivel eldönthető a megfelelőség, meg kell nézetni az olaj hamutartalmát laborban. Ha ott átmegy, én csak akkor tenném bele.


A tesztelo egy monza3cdti nevu srac, aki vegyesz es laborban - nem hivatalosan - de letesztelt minden elerheto olajat es listat csinalt rola. Tovabba kifejlesztett egy sajat termeket Monzol5c neven, ami a legjobban megfelel a feladatnak. Az Aral hivatalos oldalan mar a srac szoveget idezi a gyarto is az uj Ultimate Diesel reven.
Nemhogy terheli, javitja a DPF hatasfokat es megadja azt a kenest a magasnyomasu pumapnak es a befecskendezoknek/porlasztocsucsoknak, amit a Diesel a 7% Bio Plörre miatt nem tud. Amellett tisztitja a motort, leegeti a lerakodasokat. Kepekkel illusztralva lathato az oldalon, hogy milyen egy CR befecskendezo elotte/utana.
Sokan többszazezer km-t tettek mar meg es nagyon jokat mondanak rola.
Ez nem asvanyi es nem szintetikus olaj, ami sok maradekot hagy maga utan, felszintetikus es jobban eg el, mind a gazolaj. A DPF kevesebbszer regeneralja magat, kb megduplazodik a regeneracios intervallum. Es ami nekem fontos, hogy lagyabb lesz tole a motor hangja is. A BMW Dieselek nagyon ramatyul szolnak.:(



http://windigo-oil.com/ http://www.oldieoel.de/info/Wa...-Shop.html


És ezek közül melyik? Esetleg Magyarországon nem lehet ilyet venni?

papika67 Elküldve: 2016-12-17 11:16 Dieselrendszer tisztító és védő adalékok

tusi_ írta:
BarG írta:
tusi_ írta: Most futottam bele a temaba, de nagyon jokat irnak es bizonyitjak is.
Nemetul tudoknak boseges olvasmany.
http://www.motor-talk.de/forum...23039.html
A lenyeg, hogy felszintetikus 2 utemo motorolajat kevernek a gazolajba es ezaltal
- tisztul a motor
- csendesebb lesz
- a DPF regeneracio intervallum duplazodik, triplazodik. (ca. 400 helyett 800, vagy akar 1300km is eltelhet)
http://www.motor-talk.de/blogs...36205.html

Persze megfelelo olajjal, nem Tescossal. En most rendeletem egy litert, hetvegen proba.


Én ezzel nagyon óvatos lennék. Ezek a motorolajok tele szoktak lenni olyan adalékokkal, amik úgy égnek el, hogy hamu marad utánuk. Az meg nem igazán használ a részecskeszűrőknek. Létezik olyan módszer, amivel eldönthető a megfelelőség, meg kell nézetni az olaj hamutartalmát laborban. Ha ott átmegy, én csak akkor tenném bele.


A tesztelo egy monza3cdti nevu srac, aki vegyesz es laborban - nem hivatalosan - de letesztelt minden elerheto olajat es listat csinalt rola. Tovabba kifejlesztett egy sajat termeket Monzol5c neven, ami a legjobban megfelel a feladatnak. Az Aral hivatalos oldalan mar a srac szoveget idezi a gyarto is az uj Ultimate Diesel reven.
Nemhogy terheli, javitja a DPF hatasfokat es megadja azt a kenest a magasnyomasu pumapnak es a befecskendezoknek/porlasztocsucsoknak, amit a Diesel a 7% Bio Plörre miatt nem tud. Amellett tisztitja a motort, leegeti a lerakodasokat. Kepekkel illusztralva lathato az oldalon, hogy milyen egy CR befecskendezo elotte/utana.
Sokan többszazezer km-t tettek mar meg es nagyon jokat mondanak rola.
Ez nem asvanyi es nem szintetikus olaj, ami sok maradekot hagy maga utan, felszintetikus es jobban eg el, mind a gazolaj. A DPF kevesebbszer regeneralja magat, kb megduplazodik a regeneracios intervallum. Es ami nekem fontos, hogy lagyabb lesz tole a motor hangja is. A BMW Dieselek nagyon ramatyul szolnak.:(



http://windigo-oil.com/ http://www.oldieoel.de/info/Wa...-Shop.html