xlzx Elküldve: 2013-07-01 11:42 Autóvásárlás
Attila78 írta: Sziasztok!
Attila vagyok, 1 éve költöztem Németországba. Vennék egy faceliftes E46-ost :)
Viszont fogalmam sincs, melyiket. Vázolom a helyzetet:
- család: asszonypajtás, 5 és 9 éves gyerekek
- évi kb. 10-12-15 000 km futásteljesítmény, olykor egyszerre 12-13 óra hajtás egy seggel (feleségem nem hajt)
- előzőleg Audi A4 (B5) volt, annak a kényelmi szintje elvárt.
- régóta motorozom, de igazán jó autóm nem volt sosem. Töprengem azon, vegyek-e egy mocit egy egyszerű kocsi mellé, vagy áldozzak többet (leginkább benzinre) és vegyek egy kocsit, amivel élmény autózni is. De! Van olyan egy E46, hogy helyettesíti a motort? Másfelől pedig, van annyival jobb, h. többet érjen egy híresen jó (általam szintén nem ismert) Focus vagy Mondeo futóműnél? Tudom, szerelem meg minden, de jó lenne megpróbálni objektíven írni erről.
- mivel nagy a futásteljesítmény, nem elhanyagolható a diesel motor. 320d (2003 utáni) vagy 330d? Élményautó az még? Vagy német mozdony? Vagy relatíve jól fogyasztó 316? De ha az döglött, akkor 318? Vagy csak 6 hengerrel az igazi, és 320? Vagy akkor már 330?
Mert itt rengeteg a kanyar, a szerpentin (Bajorország), lehetne csapatni... De egyáltalán: van egy E46 kb. olyan, mint egy MX-5? Mert olyan hajtottam, és nagyon készségesen tette ki a seggét :)
Szóval mit ajánlotok egy 35-ös apukának? Lehet BMW-vel is jót autózni, vagy vegyen spórolós autót, és szezonra egy régi MX-5-öt vagy egy Suzuki SV650-et?
Üdv!
Attila
Szia Uram! ;)
Én pályázok is motorral,supermotozom, meg van utcára egy 600as RR is. Ne akard összehasonlítani a 2 dolgot. Teljesen más az autó meg a motor :) Nekem FL 20d-m van, 150lovas, leültetve. Futóműve parádés, télen lehet vele játszani is. Nyáron
sajna rugdosni kell a kuplungot, igaz én olyat soha nem csináltam...még:twisted: Mx5-höz
képest azért nagyon messze vannak a bajorok,sajnos. Az egy könnyű játszós autó, szigorúan
2 személynek.(Sajnos e46 alá nincsen sperr, persze lehet játszani, hogy bontóban difit venni és kicsit szorosabb csapágyakkal összerakni, vagy átalakítani..) Én azt mondom, hogy nézz meg sok 20ast és 30ast is. Alkatrész ellátottság (itthon) majdnem hasonló, ha a bontók kínálatát nézzük. Nem eszik többet a 30d, sőt, talán még lehet vele óvatosabban is járni, de a plusz 54ló az biztos nem hátrány! Plusz Neked kell érezned, ha elmész egy tesztkarikára, hogy szerinted mit tud az autó. Én nem szívesen nyomom ki a 20d szemét egy szerpentinen fölfele... vagyis hát nyomom én, de csak ésszel. Bele kell gondolni hogy, csak egy négy hengeres blokkról beszélünk egy viszonylag nagy turbóval. Bezzeg ha 30d-m lenne, azt nem kímélném:twisted:
Lényegében, a futóműve jó az e46nak, talán keményebb szilenteket érdemes belerakni, jobb lesz az úttartása( vagy érdemes eleve M-technik futóműveset keresni), én a helyedben 30d-ket néznék főleg,ha számít az adrenalin.