Superpippo írta:
Sziasztok! Nekem egy olyan kérdésem volna, hogy az ASC meg késöbb DSC az alapba volt az E46-ba.Ezen kivül még lehetett bele külön rendelni ESP-t? Vagy az ASC meg a DSC az ESP is csak más a neve? Nekem nem tiszta, hogy az ASC vagy DSC az csak kipörgésgátló vagy menetstbilizátor is mint, az ESP csak nem úgy hívják a Bmw-nél.
Előre is köszi!
én leírom, ahogy tudom...
ESP-t nem használja a BMW.
ASC úgy tudom minden E46-ban már alaptartozék volt, ez csak kipörgésgátló
DSC-t lehetett kérni olyan 2000-2001-től extraként, de a facelift-es modellekben általában már alap volt, de ott is előfordult még ASC. általában a kinti autókat DSC-vel kérték, mert volt rá pénz. a DSC - dinamikus menetstabilitás kontroll. ez annyit tesz, hogy az autót folyamatosan figyeli, honnan milyen jel érkezik. kormáynszögelefordulásból gáz állásból. a kerekek jeleiből, és számos más tényezőből számol. a kerekeket egyenkét tudja fékezni, a gázt autómatikusan kezeli amikor forró a helyzet.
DSC (Dynamic Stability Control - dinamikus stabilitás-szabályozás )
A dinamikus stabilitás-szabályozás (DSC) gondoskodik arról, hogy a vezetés maximális élménye mellett minden ellenőrzés alatt maradjon, még akkor is, ha a vezető hibát követne el. Íme egy intelligens futómű-szabályozó rendszer számos biztonsági funkcióval. Szenzorok figyelik folyamatosan az autó állapotát, és ha a helyzet megkívánja, a DSC beavatkozik a motorvezérlésbe és lefékezi a megfelelő kereket vagy kerekeket, így megakadályozza az autó kitörését. Az autó rendíthetetlenül tartja a kívánt irányt. A DSC kanyarban is gondoskodik az autó stabilitásáról, hiszen a fékezést kerekenként külön-külön, elektronikusan szabályozza. Vészfékezés esetén a DSC azonnal maximális fékerővel fékez, így a fékút életmentő méterekkel rövidíthető le. Gyorsulás közben vagy tempós kanyarban a vonóerő-szabályozás (a DSC gombnyomásra aktiválható alrendszere) egy bizonyos határig megengedi a meghajtott kerekek kipörgését. Ez sportosabb vezetési stílust tesz lehetővé. Laza talajon – havon vagy kavicson – a vonóerőt a fékek működtetése optimalizálja.
a DSC-hez fontos kellék, hogy elektromos gázpedálnak kell lennie. a tiédben ez nincs, így DSC-re sem lehet váltani.