Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 3743 találat


Krapulax6 Elküldve: 2017-09-07 22:23 xenon próbléma.

Sziasztok.
E46 AL bixenonnal vagyunk szerelve... Foncsor problemam van,neztem a retrofittes cuccokat,komplett projektort vagy szoba jonne az ujrafoncsorozas.
Melyik lehet a tartosabb megoldas?
A realOEM-en nem talaltam csak a foncsor cikkszamat,sot a projektort sem csak a faceliftes fenyszoromat a sok alkatresszel.

bricktopm Elküldve: 2017-09-03 11:03 Motorolaj

BMW0926 írta:
YELLOW írta:
BMW0926 írta: Sziasztok

Olajcserével kapcsolatban kérdeznék, és szeretnék minden kérdésemre választ kapni, mert elég kezdő vagyok a témában, ráadásul kb másfél hónapja vásároltam a kicsikémet. :)

Szóval adott egy E46 fl előtti, 320i 170LE-s, (ha jól emlékszem, akkor M54B22 motor) amibe le szeretném cserélni a motor, és váltó olajat! Mindenképp jó minőségű olajat akarok beleönteni, úgyhogy kérném a segítségeteket ezzel kapcsolatban:



- Milyen márkájú-típusút vegyek?
- 5W40, vagy 10W40 kell bele
- Hány litert vegyek(az esetleges későbbi pótlás miatt) és hány litert öntsek bele?


A váltóolajat is mindenképp le akarom cserélni.

- milyen típusút és márkájút vegyek?
- Mennyit öntsek bele?
- Ettől vajon meg fog szűnni az 1-2-3-ba kapcsoláskor hallgató erőteljes fémes váló hang?

Köszi előre is a segítő hsz-eket!


FL előttiben 170 lovas M54B22? biztos, vagy csak amikor külföldről behozták ezt írták bele. persze éppen lehet benne ilyen motor, ott a váltás határán, olyan július és szeptember közötti hónapokban.

- Milyen márkájú-típusút vegyek? - Castrol, Mobil, Eneos... ki mire.
prémium gyártó legyen, és tudja a követelményeket. BMW LL-01

- 5W40, vagy 10W40 kell bele - igazából 0W-40-et is hoz, de azt javaslom télen 5W-40, 5W-30, ha mész vele annyit, hogy a következő csere tavaszra esik, akkor pedig mehet a 10W-40 bele nyárra. majd ősszel újra az 5W-s ha már eszi az olajat, a sűrűbb olajjal sokra nem mész, és nem is véd annyira. ha csak évente 1x cserélsz olajat én az 5W-40 mellett döntenék
- Hány litert vegyek(az esetleges későbbi pótlás miatt) és hány litert öntsek bele? - 6,5 liter kell bele, de mivel ez olajzabálós motor, ezért vehetsz többet is

A váltóolajat is mindenképp le akarom cserélni.

- milyen típusút és márkájút vegyek? - Castrol manuális váltóhoz való,
de a legjobb lenne a gyári, kimérős. nem olcsó. bár automata váltó olaj is be válhat,
nekem most azzal megy az enyém.

- Mennyit öntsek bele? - 1,1-1,3 liter körül kell bele, szóval 2 litert érdemes
- Ettől vajon meg fog szűnni az 1-2-3-ba kapcsoláskor hallgató erőteljes fémes váló hang? - attól függ. lehet a hiba forrása más is. de javulhat. kopott váltón nem segít hosszú távon


Köszi szépen, azt hiszem akkor a Castrol márkánál döntök valószínűleg. Valami jó helyet keresek, ahol az olajon van zárjegy is(bár még ilyen helyet sehol se látta, ahol van rajta) mert állítólag hamisítják, és nem csak ezt. egyébként jól mondtad: Az autó 2001-es, és nem az M52-es, hanem M54-es, facelift előtti széria egyik darabjáról van szó. :)

bricktopm: Azon gondolkoztam, hogy mivan akkor, ha baromi kevés az olaj a váltóba, és emiatt adja ki azt a szörnyű hangot néha. Am ha nagyon óvatosan váltok, akkor nem hallani. Ha normál sebességgel váltok, akkor hallani általában nem recsegő ropogó hangot, hanem egyetlen fémes kattamást. Remélem nincs igazad, és nincs szétcseszve a szomkrongyűrűje... Nem tudom mennyi újonnan egy olyan, de ha 80, nagyon max 100, akkor nincs gond. Ha ettől többe kerül, akkor tényleg szívás...

(Hát lesz a kocsival szívás... Olajcsere, abs jeladó csere, gyujtótrafó + gyertya csere, jövőre hátsóhíd szilent csere, stb stb... Dehát mindent a kocsiért :) )



Ha függ a fordulattól akkor kb 100%, hogy szinkrongyűrűs.
Nem is tudom, valami 5 6 ezer egy gyóró, szal ha mindet cserélteted se vészesen sok az ára, de ugye rommű kell szedni a váltót. 15-30körül van minimum. Mire az összes gyűrűt megveszed még 20-30. 30ért jó koppanásentes váltót kapsz.... nem éri meg gyűrűzni.
Plusz ugye ha előtted valaki leszarta, hogy koppan és belerántotta a sebességbe a szinkronagyat is károsította, meg még kitudja mit....szóval nem is biztos, hogy a gyűrűzés önmagában elég.

BMW0926 Elküldve: 2017-09-02 22:24 Motorolaj

YELLOW írta:
BMW0926 írta: Sziasztok

Olajcserével kapcsolatban kérdeznék, és szeretnék minden kérdésemre választ kapni, mert elég kezdő vagyok a témában, ráadásul kb másfél hónapja vásároltam a kicsikémet. :)

Szóval adott egy E46 fl előtti, 320i 170LE-s, (ha jól emlékszem, akkor M54B22 motor) amibe le szeretném cserélni a motor, és váltó olajat! Mindenképp jó minőségű olajat akarok beleönteni, úgyhogy kérném a segítségeteket ezzel kapcsolatban:



- Milyen márkájú-típusút vegyek?
- 5W40, vagy 10W40 kell bele
- Hány litert vegyek(az esetleges későbbi pótlás miatt) és hány litert öntsek bele?


A váltóolajat is mindenképp le akarom cserélni.

- milyen típusút és márkájút vegyek?
- Mennyit öntsek bele?
- Ettől vajon meg fog szűnni az 1-2-3-ba kapcsoláskor hallgató erőteljes fémes váló hang?

Köszi előre is a segítő hsz-eket!


FL előttiben 170 lovas M54B22? biztos, vagy csak amikor külföldről behozták ezt írták bele. persze éppen lehet benne ilyen motor, ott a váltás határán, olyan július és szeptember közötti hónapokban.

- Milyen márkájú-típusút vegyek? - Castrol, Mobil, Eneos... ki mire.
prémium gyártó legyen, és tudja a követelményeket. BMW LL-01

- 5W40, vagy 10W40 kell bele - igazából 0W-40-et is hoz, de azt javaslom télen 5W-40, 5W-30, ha mész vele annyit, hogy a következő csere tavaszra esik, akkor pedig mehet a 10W-40 bele nyárra. majd ősszel újra az 5W-s ha már eszi az olajat, a sűrűbb olajjal sokra nem mész, és nem is véd annyira. ha csak évente 1x cserélsz olajat én az 5W-40 mellett döntenék
- Hány litert vegyek(az esetleges későbbi pótlás miatt) és hány litert öntsek bele? - 6,5 liter kell bele, de mivel ez olajzabálós motor, ezért vehetsz többet is

A váltóolajat is mindenképp le akarom cserélni.

- milyen típusút és márkájút vegyek? - Castrol manuális váltóhoz való,
de a legjobb lenne a gyári, kimérős. nem olcsó. bár automata váltó olaj is be válhat,
nekem most azzal megy az enyém.

- Mennyit öntsek bele? - 1,1-1,3 liter körül kell bele, szóval 2 litert érdemes
- Ettől vajon meg fog szűnni az 1-2-3-ba kapcsoláskor hallgató erőteljes fémes váló hang? - attól függ. lehet a hiba forrása más is. de javulhat. kopott váltón nem segít hosszú távon


Köszi szépen, azt hiszem akkor a Castrol márkánál döntök valószínűleg. Valami jó helyet keresek, ahol az olajon van zárjegy is(bár még ilyen helyet sehol se látta, ahol van rajta) mert állítólag hamisítják, és nem csak ezt. egyébként jól mondtad: Az autó 2001-es, és nem az M52-es, hanem M54-es, facelift előtti széria egyik darabjáról van szó. :)

bricktopm: Azon gondolkoztam, hogy mivan akkor, ha baromi kevés az olaj a váltóba, és emiatt adja ki azt a szörnyű hangot néha. Am ha nagyon óvatosan váltok, akkor nem hallani. Ha normál sebességgel váltok, akkor hallani általában nem recsegő ropogó hangot, hanem egyetlen fémes kattamást. Remélem nincs igazad, és nincs szétcseszve a szomkrongyűrűje... Nem tudom mennyi újonnan egy olyan, de ha 80, nagyon max 100, akkor nincs gond. Ha ettől többe kerül, akkor tényleg szívás...

(Hát lesz a kocsival szívás... Olajcsere, abs jeladó csere, gyujtótrafó + gyertya csere, jövőre hátsóhíd szilent csere, stb stb... Dehát mindent a kocsiért :) )

John Elküldve: 2017-08-21 13:06 Multikormány beszerelése utólag...

YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
Stevensan írta:
YELLOW írta:
Stevensan írta: Sziasztok!

Lehet együgyű kérdésem lesz, de bízok benne, hogy valaki tud rá válaszolni. Van egy facelift előtti E46 316i-m. M43b19-es motorral, tehát az 1.9-es. A kocsiban gyárilag az a fajta kormány vam légzsákkal, aminek a közepe téglalap alakú.
ilyen

Vettem egy sport E46 kormányt, ezt az úgynevezett tanga kormányt, ami multikormány is.
ezt a fajtát

Az első kérdésem, hogy ezt a kormányt fel tudom-e tenni a kocsira úgy, hogy duda és légzsák legyen, tehát alapvetően funkcionáljon, illetve kell-e ehhez plusz kábelköteg?

A második kérdés, hogy megoldható-e, hogy világítsanak a kormányon a gombok, ha a fényszóró világít?

Illetve a harmadik kérdés, hogy ezt a motort (még egyszer M43b19, tehát egy 316i variáció) lehet-e konkrétan multi kormányosítani?

A válaszokat köszönöm!


ha valóban ilyenek a kormányok, akkor mindkettő dupla indítós, tehát simán cserélhető.
ahhoz, hogy világítsanak a gombok, kell vezeték a lámpamodulhoz.
ha azt akarod, hogy funkcionálisan is működjön, akkor több helyre kell kötni. van hozzá kábelköteg gyárilag.
viszont a tempomathoz neked kell segédberendezés, mert az M43 motor nem elektromos gázpedálos, hanem bowdenes. ha rákeresel a neten, hogy M43 tempomat biztos kidobja.


Nagyon köszönöm a villám gyors és pro választ. Bár hozzáteszem, hogy fogalmam sincs, mi az a "dupla indítós kormány". Én bajom, de rákeresek a neten, ahogy a segédberendezésre is.

Respect.


a légzsák dupla indítós. :wink:


Nekem is ilyen "Tangás" kormányom van (a Mocim nekem is M43 viszont b16) de gomb nélküli,viszont ugyanehhez a kormányhoz két cikkszámú köteg is van,enyémhez például melyik kompatibilis? 61318386947 vagy a 32301097246 cikkszámú való és az övéhez melyik?


a "tanga" kormány nem ez. hanem az FL előtti 3 ágú kormánya.

ez a tanga: 1 indítós


ez pedig a "randi bugyi": 2 indítós


a két cikkszám pedig nem ugyanaz a kábel.
az egyik a légzsáké, a másik az multi funkc. kábele, ami az átvezetőtől megy a gombokig. de ez szokott járni a bontott kormányhoz.

én erről beszéltem:



Köszönöm,nekem Fl előtti a gép de a "Randi bugyis" (Bár a kulcsaim is már rombuszok ami fura...) 2indítós, az hogy lehet? Ennyi cucc kell egy gombsor miatt?


Jaj várj,nekem benne van a "Randi bugyis" kormány,akkor csak elég az átvezető?


az bibi, hogy túl régi autók ezek, túl sok gazdával és össze vannak tákolva. ez az egyik ok. hogy most te milyen kormánnyal vetted az egy dolog. a másik gond, hogy évjáratokban is vannak minimális eltérések.
pl rombusz kulcs már 2000-től kb jöttek (itt a hónapok is számítanak), a dupla indítós légzsák rendszer meg 2001-ben jött. de ez sem éppen mindegy, hogy E46, vagy E39, E38... a körlégzsákos kormányok, randi bugyis és M-es dupla indítós. ha ilyet látsz 2000 nyár előtti autóban, az gyanús lehet, hogy gyárilag nem azzal jött.
amit Stevensan mutatott 4 ágú kormány, az duplás, nekem is olyan volt eredetileg. a kérdés, hogy neki gyárilag azzal jött ki, vagy csak az előző tulaj rakta azt bele?
mert hogy a rendszer dupla indítós, vagy egy, illetve a kormány, azok összecserélhetők, de azért nem ez a kézenfekvő, hogy össze legyen tákolva.

Az autó 2000 év November havi,annyit ír hogy "Steering wheel, leather" ezen biztos is hogy gyári rombusz van abból kettő is plusz a tárca meg a szerviz kulcsok is meg vannak,egyszer egy másik portálon azt írtad hogy "(Én kérdeztem--->)6 hónapja
Üdv. Nekem Fl előtti 2000 Novemberi de mégis rombusz a két távkapcsom,bizti félkörnek kell lennie? :) (a tárca és a szervizkulcsom is megvan :) )
Válasz
YELLOW
YELLOW6 hónapja
Nem biztos. Sajnos a BMW-nél vannak átmosások. Kulcsok, pont 2000 szeptemberétől változtak, ha jól emlékszem.
Pont olyan, mint az FL váltás. Volt FL-es autó, ami régi motorral jött ki, vagy volt volt, ami már újabb motorral, de még régi váltóval, vagy régi kasztni új motorral. Bár ez inkább OFF márkák esetében volt, az utóbbi.
Kevesebb
Válasz
YELLOW
YELLOW6 hónapja
Arról nem is beszélve, hogy azért sokan cserélték le a kulcsokat, mert nem tetszett nekik a régi fajta, vagy épp divatos bicska kulcsba mentek át.
Válasz " Szóval ha "Átmosások vannak" akkor a "Randibugyi" gyári szerintem (Ha már csaj tulajé volt ha érted a poént :D )viszont ha van kedved le csekkolhatod nekem meg köszönném,Vin kódom:kh07019 köszi. :)


tudom ezért írtam, csak lusta voltam hónapokra lebontani. de lehet a szeptember is hülyeség. de általában akkor szoktak váltások lenni.
tehát az meg van magyarázva, hogy neked miért rombusz a kulcs.
viszont a kormány nem gyári. neked vagy régebbi 4 ágú, vagy tanga kormány lehetett.
S240A bőr kormány és ezt dobja hozzá az ETK: és ebbe 1 indítós légzsák ment szerintem.


Friss fotó,látszik hogy a váltókarral meg egyezően kopott a kormány (10 év városozás és tenyérrel való tekerés,nők....),szerintem ennek kéne a gyárinak lenni,gondolj bele,le cserélik az újabb kormányra és úgy adják el? Inpával le lehet csekkolni? Mfl-t találtam benne de azt természetesen csak opcionális...

YELLOW Elküldve: 2017-08-21 12:22 Multikormány beszerelése utólag...

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
Stevensan írta:
YELLOW írta:
Stevensan írta: Sziasztok!

Lehet együgyű kérdésem lesz, de bízok benne, hogy valaki tud rá válaszolni. Van egy facelift előtti E46 316i-m. M43b19-es motorral, tehát az 1.9-es. A kocsiban gyárilag az a fajta kormány vam légzsákkal, aminek a közepe téglalap alakú.
ilyen

Vettem egy sport E46 kormányt, ezt az úgynevezett tanga kormányt, ami multikormány is.
ezt a fajtát

Az első kérdésem, hogy ezt a kormányt fel tudom-e tenni a kocsira úgy, hogy duda és légzsák legyen, tehát alapvetően funkcionáljon, illetve kell-e ehhez plusz kábelköteg?

A második kérdés, hogy megoldható-e, hogy világítsanak a kormányon a gombok, ha a fényszóró világít?

Illetve a harmadik kérdés, hogy ezt a motort (még egyszer M43b19, tehát egy 316i variáció) lehet-e konkrétan multi kormányosítani?

A válaszokat köszönöm!


ha valóban ilyenek a kormányok, akkor mindkettő dupla indítós, tehát simán cserélhető.
ahhoz, hogy világítsanak a gombok, kell vezeték a lámpamodulhoz.
ha azt akarod, hogy funkcionálisan is működjön, akkor több helyre kell kötni. van hozzá kábelköteg gyárilag.
viszont a tempomathoz neked kell segédberendezés, mert az M43 motor nem elektromos gázpedálos, hanem bowdenes. ha rákeresel a neten, hogy M43 tempomat biztos kidobja.


Nagyon köszönöm a villám gyors és pro választ. Bár hozzáteszem, hogy fogalmam sincs, mi az a "dupla indítós kormány". Én bajom, de rákeresek a neten, ahogy a segédberendezésre is.

Respect.


a légzsák dupla indítós. :wink:


Nekem is ilyen "Tangás" kormányom van (a Mocim nekem is M43 viszont b16) de gomb nélküli,viszont ugyanehhez a kormányhoz két cikkszámú köteg is van,enyémhez például melyik kompatibilis? 61318386947 vagy a 32301097246 cikkszámú való és az övéhez melyik?


a "tanga" kormány nem ez. hanem az FL előtti 3 ágú kormánya.

ez a tanga: 1 indítós


ez pedig a "randi bugyi": 2 indítós


a két cikkszám pedig nem ugyanaz a kábel.
az egyik a légzsáké, a másik az multi funkc. kábele, ami az átvezetőtől megy a gombokig. de ez szokott járni a bontott kormányhoz.

én erről beszéltem:



Köszönöm,nekem Fl előtti a gép de a "Randi bugyis" (Bár a kulcsaim is már rombuszok ami fura...) 2indítós, az hogy lehet? Ennyi cucc kell egy gombsor miatt?


Jaj várj,nekem benne van a "Randi bugyis" kormány,akkor csak elég az átvezető?


az bibi, hogy túl régi autók ezek, túl sok gazdával és össze vannak tákolva. ez az egyik ok. hogy most te milyen kormánnyal vetted az egy dolog. a másik gond, hogy évjáratokban is vannak minimális eltérések.
pl rombusz kulcs már 2000-től kb jöttek (itt a hónapok is számítanak), a dupla indítós légzsák rendszer meg 2001-ben jött. de ez sem éppen mindegy, hogy E46, vagy E39, E38... a körlégzsákos kormányok, randi bugyis és M-es dupla indítós. ha ilyet látsz 2000 nyár előtti autóban, az gyanús lehet, hogy gyárilag nem azzal jött.
amit Stevensan mutatott 4 ágú kormány, az duplás, nekem is olyan volt eredetileg. a kérdés, hogy neki gyárilag azzal jött ki, vagy csak az előző tulaj rakta azt bele?
mert hogy a rendszer dupla indítós, vagy egy, illetve a kormány, azok összecserélhetők, de azért nem ez a kézenfekvő, hogy össze legyen tákolva.

Az autó 2000 év November havi,annyit ír hogy "Steering wheel, leather" ezen biztos is hogy gyári rombusz van abból kettő is plusz a tárca meg a szerviz kulcsok is meg vannak,egyszer egy másik portálon azt írtad hogy "(Én kérdeztem--->)6 hónapja
Üdv. Nekem Fl előtti 2000 Novemberi de mégis rombusz a két távkapcsom,bizti félkörnek kell lennie? :) (a tárca és a szervizkulcsom is megvan :) )
Válasz
YELLOW
YELLOW6 hónapja
Nem biztos. Sajnos a BMW-nél vannak átmosások. Kulcsok, pont 2000 szeptemberétől változtak, ha jól emlékszem.
Pont olyan, mint az FL váltás. Volt FL-es autó, ami régi motorral jött ki, vagy volt volt, ami már újabb motorral, de még régi váltóval, vagy régi kasztni új motorral. Bár ez inkább OFF márkák esetében volt, az utóbbi.
Kevesebb
Válasz
YELLOW
YELLOW6 hónapja
Arról nem is beszélve, hogy azért sokan cserélték le a kulcsokat, mert nem tetszett nekik a régi fajta, vagy épp divatos bicska kulcsba mentek át.
Válasz " Szóval ha "Átmosások vannak" akkor a "Randibugyi" gyári szerintem (Ha már csaj tulajé volt ha érted a poént :D )viszont ha van kedved le csekkolhatod nekem meg köszönném,Vin kódom:kh07019 köszi. :)


tudom ezért írtam, csak lusta voltam hónapokra lebontani. de lehet a szeptember is hülyeség. de általában akkor szoktak váltások lenni.
tehát az meg van magyarázva, hogy neked miért rombusz a kulcs.
viszont a kormány nem gyári. neked vagy régebbi 4 ágú, vagy tanga kormány lehetett.
S240A bőr kormány és ezt dobja hozzá az ETK: és ebbe 1 indítós légzsák ment szerintem.

Stevensan Elküldve: 2017-08-21 12:09 Multikormány beszerelése utólag...

YELLOW írta:
John írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
Stevensan írta:
YELLOW írta:
Stevensan írta: Sziasztok!

Lehet együgyű kérdésem lesz, de bízok benne, hogy valaki tud rá válaszolni. Van egy facelift előtti E46 316i-m. M43b19-es motorral, tehát az 1.9-es. A kocsiban gyárilag az a fajta kormány vam légzsákkal, aminek a közepe téglalap alakú.
ilyen

Vettem egy sport E46 kormányt, ezt az úgynevezett tanga kormányt, ami multikormány is.
ezt a fajtát

Az első kérdésem, hogy ezt a kormányt fel tudom-e tenni a kocsira úgy, hogy duda és légzsák legyen, tehát alapvetően funkcionáljon, illetve kell-e ehhez plusz kábelköteg?

A második kérdés, hogy megoldható-e, hogy világítsanak a kormányon a gombok, ha a fényszóró világít?

Illetve a harmadik kérdés, hogy ezt a motort (még egyszer M43b19, tehát egy 316i variáció) lehet-e konkrétan multi kormányosítani?

A válaszokat köszönöm!


ha valóban ilyenek a kormányok, akkor mindkettő dupla indítós, tehát simán cserélhető.
ahhoz, hogy világítsanak a gombok, kell vezeték a lámpamodulhoz.
ha azt akarod, hogy funkcionálisan is működjön, akkor több helyre kell kötni. van hozzá kábelköteg gyárilag.
viszont a tempomathoz neked kell segédberendezés, mert az M43 motor nem elektromos gázpedálos, hanem bowdenes. ha rákeresel a neten, hogy M43 tempomat biztos kidobja.


Nagyon köszönöm a villám gyors és pro választ. Bár hozzáteszem, hogy fogalmam sincs, mi az a "dupla indítós kormány". Én bajom, de rákeresek a neten, ahogy a segédberendezésre is.

Respect.


a légzsák dupla indítós. :wink:


Nekem is ilyen "Tangás" kormányom van (a Mocim nekem is M43 viszont b16) de gomb nélküli,viszont ugyanehhez a kormányhoz két cikkszámú köteg is van,enyémhez például melyik kompatibilis? 61318386947 vagy a 32301097246 cikkszámú való és az övéhez melyik?


a "tanga" kormány nem ez. hanem az FL előtti 3 ágú kormánya.

ez a tanga: 1 indítós


ez pedig a "randi bugyi": 2 indítós


a két cikkszám pedig nem ugyanaz a kábel.
az egyik a légzsáké, a másik az multi funkc. kábele, ami az átvezetőtől megy a gombokig. de ez szokott járni a bontott kormányhoz.

én erről beszéltem:



Köszönöm,nekem Fl előtti a gép de a "Randi bugyis" (Bár a kulcsaim is már rombuszok ami fura...) 2indítós, az hogy lehet? Ennyi cucc kell egy gombsor miatt?


Jaj várj,nekem benne van a "Randi bugyis" kormány,akkor csak elég az átvezető?


az bibi, hogy túl régi autók ezek, túl sok gazdával és össze vannak tákolva. ez az egyik ok. hogy most te milyen kormánnyal vetted az egy dolog. a másik gond, hogy évjáratokban is vannak minimális eltérések.
pl rombusz kulcs már 2000-től kb jöttek (itt a hónapok is számítanak), a dupla indítós légzsák rendszer meg 2001-ben jött. de ez sem éppen mindegy, hogy E46, vagy E39, E38... a körlégzsákos kormányok, randi bugyis és M-es dupla indítós. ha ilyet látsz 2000 nyár előtti autóban, az gyanús lehet, hogy gyárilag nem azzal jött.
amit Stevensan mutatott 4 ágú kormány, az duplás, nekem is olyan volt eredetileg. a kérdés, hogy neki gyárilag azzal jött ki, vagy csak az előző tulaj rakta azt bele?
mert hogy a rendszer dupla indítós, vagy egy, illetve a kormány, azok összecserélhetők, de azért nem ez a kézenfekvő, hogy össze legyen tákolva.


Nem írok hosszú mesekönyvet, de 100%-ig biztos vagyok, hogy az az eredeti kormány benne. Egyrész azért, mert ennél alapabb kormány talán nincs is hozzájuk, másrészt az autó német, nem tudom hány tulajdonosa volt előttem, de gazdája az tuti, hogy egy sem. Gyári dolgokat cserélgetek benne, kötve hiszem, hogy valaki kormányt cserélt volna benne és pont egy ilyenre.

Nem tudom segít-e, de konkrétan erről az autóról van szó, a beltér is olyan, mint a képen, csak nem multikormányos és nem faberakásos.

John Elküldve: 2017-08-21 11:47 Multikormány beszerelése utólag...

YELLOW írta:
John írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
Stevensan írta:
YELLOW írta:
Stevensan írta: Sziasztok!

Lehet együgyű kérdésem lesz, de bízok benne, hogy valaki tud rá válaszolni. Van egy facelift előtti E46 316i-m. M43b19-es motorral, tehát az 1.9-es. A kocsiban gyárilag az a fajta kormány vam légzsákkal, aminek a közepe téglalap alakú.
ilyen

Vettem egy sport E46 kormányt, ezt az úgynevezett tanga kormányt, ami multikormány is.
ezt a fajtát

Az első kérdésem, hogy ezt a kormányt fel tudom-e tenni a kocsira úgy, hogy duda és légzsák legyen, tehát alapvetően funkcionáljon, illetve kell-e ehhez plusz kábelköteg?

A második kérdés, hogy megoldható-e, hogy világítsanak a kormányon a gombok, ha a fényszóró világít?

Illetve a harmadik kérdés, hogy ezt a motort (még egyszer M43b19, tehát egy 316i variáció) lehet-e konkrétan multi kormányosítani?

A válaszokat köszönöm!


ha valóban ilyenek a kormányok, akkor mindkettő dupla indítós, tehát simán cserélhető.
ahhoz, hogy világítsanak a gombok, kell vezeték a lámpamodulhoz.
ha azt akarod, hogy funkcionálisan is működjön, akkor több helyre kell kötni. van hozzá kábelköteg gyárilag.
viszont a tempomathoz neked kell segédberendezés, mert az M43 motor nem elektromos gázpedálos, hanem bowdenes. ha rákeresel a neten, hogy M43 tempomat biztos kidobja.


Nagyon köszönöm a villám gyors és pro választ. Bár hozzáteszem, hogy fogalmam sincs, mi az a "dupla indítós kormány". Én bajom, de rákeresek a neten, ahogy a segédberendezésre is.

Respect.


a légzsák dupla indítós. :wink:


Nekem is ilyen "Tangás" kormányom van (a Mocim nekem is M43 viszont b16) de gomb nélküli,viszont ugyanehhez a kormányhoz két cikkszámú köteg is van,enyémhez például melyik kompatibilis? 61318386947 vagy a 32301097246 cikkszámú való és az övéhez melyik?


a "tanga" kormány nem ez. hanem az FL előtti 3 ágú kormánya.

ez a tanga: 1 indítós


ez pedig a "randi bugyi": 2 indítós


a két cikkszám pedig nem ugyanaz a kábel.
az egyik a légzsáké, a másik az multi funkc. kábele, ami az átvezetőtől megy a gombokig. de ez szokott járni a bontott kormányhoz.

én erről beszéltem:



Köszönöm,nekem Fl előtti a gép de a "Randi bugyis" (Bár a kulcsaim is már rombuszok ami fura...) 2indítós, az hogy lehet? Ennyi cucc kell egy gombsor miatt?


Jaj várj,nekem benne van a "Randi bugyis" kormány,akkor csak elég az átvezető?


az bibi, hogy túl régi autók ezek, túl sok gazdával és össze vannak tákolva. ez az egyik ok. hogy most te milyen kormánnyal vetted az egy dolog. a másik gond, hogy évjáratokban is vannak minimális eltérések.
pl rombusz kulcs már 2000-től kb jöttek (itt a hónapok is számítanak), a dupla indítós légzsák rendszer meg 2001-ben jött. de ez sem éppen mindegy, hogy E46, vagy E39, E38... a körlégzsákos kormányok, randi bugyis és M-es dupla indítós. ha ilyet látsz 2000 nyár előtti autóban, az gyanús lehet, hogy gyárilag nem azzal jött.
amit Stevensan mutatott 4 ágú kormány, az duplás, nekem is olyan volt eredetileg. a kérdés, hogy neki gyárilag azzal jött ki, vagy csak az előző tulaj rakta azt bele?
mert hogy a rendszer dupla indítós, vagy egy, illetve a kormány, azok összecserélhetők, de azért nem ez a kézenfekvő, hogy össze legyen tákolva.

Az autó 2000 év November havi,annyit ír hogy "Steering wheel, leather" ezen biztos is hogy gyári rombusz van abból kettő is plusz a tárca meg a szerviz kulcsok is meg vannak,egyszer egy másik portálon azt írtad hogy "(Én kérdeztem--->)6 hónapja
Üdv. Nekem Fl előtti 2000 Novemberi de mégis rombusz a két távkapcsom,bizti félkörnek kell lennie? :) (a tárca és a szervizkulcsom is megvan :) )
Válasz
YELLOW
YELLOW6 hónapja
Nem biztos. Sajnos a BMW-nél vannak átmosások. Kulcsok, pont 2000 szeptemberétől változtak, ha jól emlékszem.
Pont olyan, mint az FL váltás. Volt FL-es autó, ami régi motorral jött ki, vagy volt volt, ami már újabb motorral, de még régi váltóval, vagy régi kasztni új motorral. Bár ez inkább OFF márkák esetében volt, az utóbbi.
Kevesebb
Válasz
YELLOW
YELLOW6 hónapja
Arról nem is beszélve, hogy azért sokan cserélték le a kulcsokat, mert nem tetszett nekik a régi fajta, vagy épp divatos bicska kulcsba mentek át.
Válasz " Szóval ha "Átmosások vannak" akkor a "Randibugyi" gyári szerintem (Ha már csaj tulajé volt ha érted a poént :D )viszont ha van kedved le csekkolhatod nekem meg köszönném,Vin kódom:kh07019 köszi. :)

YELLOW Elküldve: 2017-08-21 11:19 Multikormány beszerelése utólag...

John írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
Stevensan írta:
YELLOW írta:
Stevensan írta: Sziasztok!

Lehet együgyű kérdésem lesz, de bízok benne, hogy valaki tud rá válaszolni. Van egy facelift előtti E46 316i-m. M43b19-es motorral, tehát az 1.9-es. A kocsiban gyárilag az a fajta kormány vam légzsákkal, aminek a közepe téglalap alakú.
ilyen

Vettem egy sport E46 kormányt, ezt az úgynevezett tanga kormányt, ami multikormány is.
ezt a fajtát

Az első kérdésem, hogy ezt a kormányt fel tudom-e tenni a kocsira úgy, hogy duda és légzsák legyen, tehát alapvetően funkcionáljon, illetve kell-e ehhez plusz kábelköteg?

A második kérdés, hogy megoldható-e, hogy világítsanak a kormányon a gombok, ha a fényszóró világít?

Illetve a harmadik kérdés, hogy ezt a motort (még egyszer M43b19, tehát egy 316i variáció) lehet-e konkrétan multi kormányosítani?

A válaszokat köszönöm!


ha valóban ilyenek a kormányok, akkor mindkettő dupla indítós, tehát simán cserélhető.
ahhoz, hogy világítsanak a gombok, kell vezeték a lámpamodulhoz.
ha azt akarod, hogy funkcionálisan is működjön, akkor több helyre kell kötni. van hozzá kábelköteg gyárilag.
viszont a tempomathoz neked kell segédberendezés, mert az M43 motor nem elektromos gázpedálos, hanem bowdenes. ha rákeresel a neten, hogy M43 tempomat biztos kidobja.


Nagyon köszönöm a villám gyors és pro választ. Bár hozzáteszem, hogy fogalmam sincs, mi az a "dupla indítós kormány". Én bajom, de rákeresek a neten, ahogy a segédberendezésre is.

Respect.


a légzsák dupla indítós. :wink:


Nekem is ilyen "Tangás" kormányom van (a Mocim nekem is M43 viszont b16) de gomb nélküli,viszont ugyanehhez a kormányhoz két cikkszámú köteg is van,enyémhez például melyik kompatibilis? 61318386947 vagy a 32301097246 cikkszámú való és az övéhez melyik?


a "tanga" kormány nem ez. hanem az FL előtti 3 ágú kormánya.

ez a tanga: 1 indítós


ez pedig a "randi bugyi": 2 indítós


a két cikkszám pedig nem ugyanaz a kábel.
az egyik a légzsáké, a másik az multi funkc. kábele, ami az átvezetőtől megy a gombokig. de ez szokott járni a bontott kormányhoz.

én erről beszéltem:



Köszönöm,nekem Fl előtti a gép de a "Randi bugyis" (Bár a kulcsaim is már rombuszok ami fura...) 2indítós, az hogy lehet? Ennyi cucc kell egy gombsor miatt?


Jaj várj,nekem benne van a "Randi bugyis" kormány,akkor csak elég az átvezető?


az bibi, hogy túl régi autók ezek, túl sok gazdával és össze vannak tákolva. ez az egyik ok. hogy most te milyen kormánnyal vetted az egy dolog. a másik gond, hogy évjáratokban is vannak minimális eltérések.
pl rombusz kulcs már 2000-től kb jöttek (itt a hónapok is számítanak), a dupla indítós légzsák rendszer meg 2001-ben jött. de ez sem éppen mindegy, hogy E46, vagy E39, E38... a körlégzsákos kormányok, randi bugyis és M-es dupla indítós. ha ilyet látsz 2000 nyár előtti autóban, az gyanús lehet, hogy gyárilag nem azzal jött.
amit Stevensan mutatott 4 ágú kormány, az duplás, nekem is olyan volt eredetileg. a kérdés, hogy neki gyárilag azzal jött ki, vagy csak az előző tulaj rakta azt bele?
mert hogy a rendszer dupla indítós, vagy egy, illetve a kormány, azok összecserélhetők, de azért nem ez a kézenfekvő, hogy össze legyen tákolva.

John Elküldve: 2017-08-21 08:05 Multikormány beszerelése utólag...

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
Stevensan írta:
YELLOW írta:
Stevensan írta: Sziasztok!

Lehet együgyű kérdésem lesz, de bízok benne, hogy valaki tud rá válaszolni. Van egy facelift előtti E46 316i-m. M43b19-es motorral, tehát az 1.9-es. A kocsiban gyárilag az a fajta kormány vam légzsákkal, aminek a közepe téglalap alakú.
ilyen

Vettem egy sport E46 kormányt, ezt az úgynevezett tanga kormányt, ami multikormány is.
ezt a fajtát

Az első kérdésem, hogy ezt a kormányt fel tudom-e tenni a kocsira úgy, hogy duda és légzsák legyen, tehát alapvetően funkcionáljon, illetve kell-e ehhez plusz kábelköteg?

A második kérdés, hogy megoldható-e, hogy világítsanak a kormányon a gombok, ha a fényszóró világít?

Illetve a harmadik kérdés, hogy ezt a motort (még egyszer M43b19, tehát egy 316i variáció) lehet-e konkrétan multi kormányosítani?

A válaszokat köszönöm!


ha valóban ilyenek a kormányok, akkor mindkettő dupla indítós, tehát simán cserélhető.
ahhoz, hogy világítsanak a gombok, kell vezeték a lámpamodulhoz.
ha azt akarod, hogy funkcionálisan is működjön, akkor több helyre kell kötni. van hozzá kábelköteg gyárilag.
viszont a tempomathoz neked kell segédberendezés, mert az M43 motor nem elektromos gázpedálos, hanem bowdenes. ha rákeresel a neten, hogy M43 tempomat biztos kidobja.


Nagyon köszönöm a villám gyors és pro választ. Bár hozzáteszem, hogy fogalmam sincs, mi az a "dupla indítós kormány". Én bajom, de rákeresek a neten, ahogy a segédberendezésre is.

Respect.


a légzsák dupla indítós. :wink:


Nekem is ilyen "Tangás" kormányom van (a Mocim nekem is M43 viszont b16) de gomb nélküli,viszont ugyanehhez a kormányhoz két cikkszámú köteg is van,enyémhez például melyik kompatibilis? 61318386947 vagy a 32301097246 cikkszámú való és az övéhez melyik?


a "tanga" kormány nem ez. hanem az FL előtti 3 ágú kormánya.

ez a tanga: 1 indítós


ez pedig a "randi bugyi": 2 indítós


a két cikkszám pedig nem ugyanaz a kábel.
az egyik a légzsáké, a másik az multi funkc. kábele, ami az átvezetőtől megy a gombokig. de ez szokott járni a bontott kormányhoz.

én erről beszéltem:


Köszönöm,nekem Fl előtti a gép de a "Randi bugyis" (Bár a kulcsaim is már rombuszok ami fura...) 2indítós, az hogy lehet? Ennyi cucc kell egy gombsor miatt?


Jaj várj,nekem benne van a "Randi bugyis" kormány,akkor csak elég az átvezető?

John Elküldve: 2017-08-21 08:03 Multikormány beszerelése utólag...

YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
Stevensan írta:
YELLOW írta:
Stevensan írta: Sziasztok!

Lehet együgyű kérdésem lesz, de bízok benne, hogy valaki tud rá válaszolni. Van egy facelift előtti E46 316i-m. M43b19-es motorral, tehát az 1.9-es. A kocsiban gyárilag az a fajta kormány vam légzsákkal, aminek a közepe téglalap alakú.
ilyen

Vettem egy sport E46 kormányt, ezt az úgynevezett tanga kormányt, ami multikormány is.
ezt a fajtát

Az első kérdésem, hogy ezt a kormányt fel tudom-e tenni a kocsira úgy, hogy duda és légzsák legyen, tehát alapvetően funkcionáljon, illetve kell-e ehhez plusz kábelköteg?

A második kérdés, hogy megoldható-e, hogy világítsanak a kormányon a gombok, ha a fényszóró világít?

Illetve a harmadik kérdés, hogy ezt a motort (még egyszer M43b19, tehát egy 316i variáció) lehet-e konkrétan multi kormányosítani?

A válaszokat köszönöm!


ha valóban ilyenek a kormányok, akkor mindkettő dupla indítós, tehát simán cserélhető.
ahhoz, hogy világítsanak a gombok, kell vezeték a lámpamodulhoz.
ha azt akarod, hogy funkcionálisan is működjön, akkor több helyre kell kötni. van hozzá kábelköteg gyárilag.
viszont a tempomathoz neked kell segédberendezés, mert az M43 motor nem elektromos gázpedálos, hanem bowdenes. ha rákeresel a neten, hogy M43 tempomat biztos kidobja.


Nagyon köszönöm a villám gyors és pro választ. Bár hozzáteszem, hogy fogalmam sincs, mi az a "dupla indítós kormány". Én bajom, de rákeresek a neten, ahogy a segédberendezésre is.

Respect.


a légzsák dupla indítós. :wink:


Nekem is ilyen "Tangás" kormányom van (a Mocim nekem is M43 viszont b16) de gomb nélküli,viszont ugyanehhez a kormányhoz két cikkszámú köteg is van,enyémhez például melyik kompatibilis? 61318386947 vagy a 32301097246 cikkszámú való és az övéhez melyik?


a "tanga" kormány nem ez. hanem az FL előtti 3 ágú kormánya.

ez a tanga: 1 indítós


ez pedig a "randi bugyi": 2 indítós


a két cikkszám pedig nem ugyanaz a kábel.
az egyik a légzsáké, a másik az multi funkc. kábele, ami az átvezetőtől megy a gombokig. de ez szokott járni a bontott kormányhoz.

én erről beszéltem:


Köszönöm,nekem Fl előtti a gép de a "Randi bugyis" (Bár a kulcsaim is már rombuszok ami fura...) 2indítós, az hogy lehet? Ennyi cucc kell egy gombsor miatt?