Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 3743 találat


Melch06 Elküldve: 2012-08-29 07:49 E46 TÍPUSHIBÁK

Brad85 írta:
hancurozo írta:
Brad85 írta: Sziasztok

Egy barátom hívta fel a figyelmemet hogy hallott egy olyan jelenségrõl hogy a motorba egy úgynevezett Klappe ajtó ha letörik a motorba nagy károk keletkeznek és érdemes erre figyelni.
Én errõl még nem hallottam mi ez.
Valaki tud segíteni?

szerintem amirõl te beszélsz az a facelift-es diesel szívócsnkjában lévõ pillangószelep. és az ha letörik /sajna fordult már elõ/ beszívja a motor.


Remélem igazad lesz...:)


Sziasztok !
Nálam ez történt. Letört a pillangó szelep a szívótorokban , beleesett a hengerbe, mindent szétvert. A kár 650.000.- Teljes motorgenerál :merges1:
Az autó megvétele után 100 km mentem vele. Németországi autó Gari nincs !

YELLOW Elküldve: 2012-08-28 10:54 E46 TÍPUSHIBÁK

zacsi78 írta: Sziasztok! Olyan kérdésem lenne,tudja valaki miért ragad be a gáz pedál? Alap helyzetből nehezen akar el indulni.



na most ez faceliftes, avagy sem? ha nem, akkor valszeg bowden-es a gázpedál, arra felé kell keresni, valahol szorulhat.

laca29 Elküldve: 2012-08-26 11:16 Navi frissítés

Gerzson írta: 2002 facelift e46 touring nagy navival németo-ból vásárolt, minden működik, csak Magyarországot nem ismeri,és gondolom 10éves a térképe amúgy is. mi a teendő ilyenkor?
tud vk segíteni?
köszi


Egy új 2012 es navi dvd kell beletenni.

YELLOW Elküldve: 2012-08-25 14:37 Autóvásárlás

petermover írta:
Atesz35 írta:
YELLOW írta:
Atesz35 írta:

Tehát akkor van 1.6-os is 115Le-vel?


van az N40 ami csak 1.6-os. egy forrást most találtam, azt írja, csak görögök és portugáloknak gyártották, de ez nem igaz. ez 115 lovas 155Nm-es motor, ami SZAR. írtam miért. Ezt ne vedd meg!!! ha jót akarsz magadnak. amúgy sok helyen alig ismerik ezt a motorkódot.

az N42, N46 ugynaaz, dupla VANOS, valvetonic (N46 2004-től van)
N45 az sima VANOS-os moci (2005-től), E46 ba tették, meg E81, E87 (1-es BMW-be) ebből is volt 1.6-os, de ez nem olyan mint az N40 széria....

2001–2004 — 1.8/2.0 L N42 (DOHC, vanos, valvetronic)
2004–2007 — 1.8/2.0 L N46 (DOHC, vanos, valvetronic)
2004–2011 — 1.6/2.0 L N45 (DOHC, vanos)
2007–2011 — 1.6/2.0 L N43 (DOHC, direct injection)



Aha kezdem érteni :D 1600 cm3 akkor semmi képp se. az 1800 cm3-est N42-es motorkóddal



Én most direkt megnéztem realoem-en, hogy mit hoz ki nekem motorkód utolsó 7 karakterére. Nekem eszerint egy E30-as coupe-m van, 1988. 07. havi, M40-es motorkóddal, jobbkormányos, automata sebességváltós. :D
Valójában egy 2002-es faceliftes E46-os 316i, kézi váltós, balkormányos, nem tudom milyen motorkódos... Azt tudom, hogy az enyémbe még az E36/régi E46-os 1.6-os motorja került, valószínű pár darab ilyen faceliftes lehet ugyanilyen motorral.

Érdekelne egyébként, mire alapozod, hogy az 1.6-os N40-es motor szar. 103/105 lovas, mind a szervízkönyv, mind a forgalmi alapján (77kW). A gondjairól én nem tudok sokat, nekem nem hengerfejes, viszont ejti a fordulatot néha, és rá lett fogva, hogy ez a motor ilyen. Ebben lehet tehát valami, hogy nem túl jó konstrukció, ezt nem vitatom, de szimplán leszarozni azért nem kéne. Nem azért, mert az enyém, csak úgy. Rengeteg ilyen motorral szerelt BMW futkozik a környéken minden gond nélkül.

Bár amit mondasz, hogy vezérműlánc megugrás jellemzi... az enyémben nem lánc van, hanem szíj...

Update: rákerestem, mégsem N40, hanem M43B16-os motor van az enyémben, úgyhogy nagyjából felejtős, amiket írtam :)




igen már majdnem felkaptam a vizet.... :mrgreen: amúgy szerintem az M43TUB19, ami neked van...
az 1.6-os 102 lovas motorokat E36-ba tették, E46 ba már nem, azokba az 1.9-es 105 lovas ment

petermover Elküldve: 2012-08-25 14:19 Autóvásárlás

Atesz35 írta:
YELLOW írta:
Atesz35 írta:

Tehát akkor van 1.6-os is 115Le-vel?


van az N40 ami csak 1.6-os. egy forrást most találtam, azt írja, csak görögök és portugáloknak gyártották, de ez nem igaz. ez 115 lovas 155Nm-es motor, ami SZAR. írtam miért. Ezt ne vedd meg!!! ha jót akarsz magadnak. amúgy sok helyen alig ismerik ezt a motorkódot.

az N42, N46 ugynaaz, dupla VANOS, valvetonic (N46 2004-től van)
N45 az sima VANOS-os moci (2005-től), E46 ba tették, meg E81, E87 (1-es BMW-be) ebből is volt 1.6-os, de ez nem olyan mint az N40 széria....

2001–2004 — 1.8/2.0 L N42 (DOHC, vanos, valvetronic)
2004–2007 — 1.8/2.0 L N46 (DOHC, vanos, valvetronic)
2004–2011 — 1.6/2.0 L N45 (DOHC, vanos)
2007–2011 — 1.6/2.0 L N43 (DOHC, direct injection)



Aha kezdem érteni :D 1600 cm3 akkor semmi képp se. az 1800 cm3-est N42-es motorkóddal



Én most direkt megnéztem realoem-en, hogy mit hoz ki nekem motorkód utolsó 7 karakterére. Nekem eszerint egy E30-as coupe-m van, 1988. 07. havi, M40-es motorkóddal, jobbkormányos, automata sebességváltós. :D
Valójában egy 2002-es faceliftes E46-os 316i, kézi váltós, balkormányos, nem tudom milyen motorkódos... Azt tudom, hogy az enyémbe még az E36/régi E46-os 1.6-os motorja került, valószínű pár darab ilyen faceliftes lehet ugyanilyen motorral.

Érdekelne egyébként, mire alapozod, hogy az 1.6-os N40-es motor szar. 103/105 lovas, mind a szervízkönyv, mind a forgalmi alapján (77kW). A gondjairól én nem tudok sokat, nekem nem hengerfejes, viszont ejti a fordulatot néha, és rá lett fogva, hogy ez a motor ilyen. Ebben lehet tehát valami, hogy nem túl jó konstrukció, ezt nem vitatom, de szimplán leszarozni azért nem kéne. Nem azért, mert az enyém, csak úgy. Rengeteg ilyen motorral szerelt BMW futkozik a környéken minden gond nélkül.

Bár amit mondasz, hogy vezérműlánc megugrás jellemzi... az enyémben nem lánc van, hanem szíj...

Update: rákerestem, mégsem N40, hanem M43B16-os motor van az enyémben, úgyhogy nagyjából felejtős, amiket írtam :)


Atesz35 Elküldve: 2012-08-25 12:32 Autóvásárlás

YELLOW írta:
Atesz35 írta:
YELLOW írta:
Atesz35 írta:
YELLOW írta:
Atesz35 írta:
YELLOW írta:
Atesz35 írta: Sziasztok!
Autócsere előtt állunk, és most nézegetem a BMW-ket. Az E46-osokat nézegetem és az 1.6 vagy az 1.8 között vacilálok. Szerintetek melyiket lenne érdemesebb venni? Az hogy mennyire megy az nem igazán hoz lázba. Inkább tartósság megbízhatóság, és persze a fogyasztás. Nagyobb részt városi (miskolc) normális vezetési stílus mellet lenne használva az autó. Csak városi fogyasztása mennyi ezeknek az autóknak? Ki melyiket venné vagy választaná? Dieselt semmi képpen se akarok.
Előre is köszönöm a segítséget!


az 1.6 sehogy nem jó választás... facelift előttibe ráadásul 1.9-es sokat is eszik, viszont gyenge. facelift utániba pedig az N40 motorkódú egy rakás kaksi.
tehát mind a két esetben az 1.8-as a jobb választás. én azért venném csak az újabbat N42-es motorkódost, mert lehet vele úgy autózni, hogy jó alacsony fogyasztása legyen, és van benne tartalék is. bár a facelift elptti modellek "1.6"-os motorja is megbízható nem igazán van velük gond.


Tehát akkor az 1.6-os az mindenképpen felejtős? Akkor inkább nézelődök az 1.8 között. És mikortól vannak az N42-es motorkód? és ezeknek a városi fogyasztása hogy alakul?


2001 szeptembertől már lehetett kapni az N42-est, igaz főleg compact-ban, szerintem 2002 felett kell keresni akkor.
szerintem egész jó a városi fogyija, ha ügyes vagy 7-7,5 ből simán megvan.


7-7.5 ?? az igen nagyon jó egy 1.8-as 116 Le-s motortól. A mostani 1.4-es 82 Le-s autómmal vagyok el 7-8 literrel városba. És mi a különbség N40 és az N42 motor között?


az N40 az csak 1.6-os tehát 1596cm3. és nagyon szar motor. vezérműlánc megugrás jellemzi, szeret hengerfejes lenni. ezt a motort azért csinálták gyorsan, hogy szegényebb országokban, pl nálunk, románok, stb is el lehessen adni az autót, 1,5 millával olcsóbban. hiába egyszerűbb motor, nincs valvetronic meg stb, de sokkal több gond van vele. ezt nem szabad megvenni. amúgy a motorszám végéből mindig kiderül milyen motor van benne. a külföldi faceliftes 316i az mind 1.8-as általában. és N42 ennek a műanyag borításon aahol a BMW felirat van, ott van egy kis dudor, a valvetronic motorja, az N40-en nincs.


tehát az N40 az 1600 cm3 105Le, az N42 az pedig 1800 cm3 116Le, és az 1.8-as a valvetronic-os (változó szelepvezérléses ha jól olvastam). Bocs ha picit érthetetlen vagyok, csak elveszek a rengeteg szám között :)


az N40 is 115 lovas (bár valahol 105-nek írják), de csak 155Nm a nyomaték, az 1.8-asnak 175Nm.
a lényeg olyan motor legyen, amin van dudor a burkolaton :)


Tehát akkor van 1.6-os is 115Le-vel?

YELLOW Elküldve: 2012-08-25 12:23 Autóvásárlás

Atesz35 írta:
YELLOW írta:
Atesz35 írta:
YELLOW írta:
Atesz35 írta:
YELLOW írta:
Atesz35 írta: Sziasztok!
Autócsere előtt állunk, és most nézegetem a BMW-ket. Az E46-osokat nézegetem és az 1.6 vagy az 1.8 között vacilálok. Szerintetek melyiket lenne érdemesebb venni? Az hogy mennyire megy az nem igazán hoz lázba. Inkább tartósság megbízhatóság, és persze a fogyasztás. Nagyobb részt városi (miskolc) normális vezetési stílus mellet lenne használva az autó. Csak városi fogyasztása mennyi ezeknek az autóknak? Ki melyiket venné vagy választaná? Dieselt semmi képpen se akarok.
Előre is köszönöm a segítséget!


az 1.6 sehogy nem jó választás... facelift előttibe ráadásul 1.9-es sokat is eszik, viszont gyenge. facelift utániba pedig az N40 motorkódú egy rakás kaksi.
tehát mind a két esetben az 1.8-as a jobb választás. én azért venném csak az újabbat N42-es motorkódost, mert lehet vele úgy autózni, hogy jó alacsony fogyasztása legyen, és van benne tartalék is. bár a facelift elptti modellek "1.6"-os motorja is megbízható nem igazán van velük gond.


Tehát akkor az 1.6-os az mindenképpen felejtős? Akkor inkább nézelődök az 1.8 között. És mikortól vannak az N42-es motorkód? és ezeknek a városi fogyasztása hogy alakul?


2001 szeptembertől már lehetett kapni az N42-est, igaz főleg compact-ban, szerintem 2002 felett kell keresni akkor.
szerintem egész jó a városi fogyija, ha ügyes vagy 7-7,5 ből simán megvan.


7-7.5 ?? az igen nagyon jó egy 1.8-as 116 Le-s motortól. A mostani 1.4-es 82 Le-s autómmal vagyok el 7-8 literrel városba. És mi a különbség N40 és az N42 motor között?


az N40 az csak 1.6-os tehát 1596cm3. és nagyon szar motor. vezérműlánc megugrás jellemzi, szeret hengerfejes lenni. ezt a motort azért csinálták gyorsan, hogy szegényebb országokban, pl nálunk, románok, stb is el lehessen adni az autót, 1,5 millával olcsóbban. hiába egyszerűbb motor, nincs valvetronic meg stb, de sokkal több gond van vele. ezt nem szabad megvenni. amúgy a motorszám végéből mindig kiderül milyen motor van benne. a külföldi faceliftes 316i az mind 1.8-as általában. és N42 ennek a műanyag borításon aahol a BMW felirat van, ott van egy kis dudor, a valvetronic motorja, az N40-en nincs.


tehát az N40 az 1600 cm3 105Le, az N42 az pedig 1800 cm3 116Le, és az 1.8-as a valvetronic-os (változó szelepvezérléses ha jól olvastam). Bocs ha picit érthetetlen vagyok, csak elveszek a rengeteg szám között :)


az N40 is 115 lovas (bár valahol 105-nek írják), de csak 155Nm a nyomaték, az 1.8-asnak 175Nm.
a lényeg olyan motor legyen, amin van dudor a burkolaton :)

Atesz35 Elküldve: 2012-08-25 12:06 Autóvásárlás

YELLOW írta:
Atesz35 írta:
YELLOW írta:
Atesz35 írta:
YELLOW írta:
Atesz35 írta: Sziasztok!
Autócsere előtt állunk, és most nézegetem a BMW-ket. Az E46-osokat nézegetem és az 1.6 vagy az 1.8 között vacilálok. Szerintetek melyiket lenne érdemesebb venni? Az hogy mennyire megy az nem igazán hoz lázba. Inkább tartósság megbízhatóság, és persze a fogyasztás. Nagyobb részt városi (miskolc) normális vezetési stílus mellet lenne használva az autó. Csak városi fogyasztása mennyi ezeknek az autóknak? Ki melyiket venné vagy választaná? Dieselt semmi képpen se akarok.
Előre is köszönöm a segítséget!


az 1.6 sehogy nem jó választás... facelift előttibe ráadásul 1.9-es sokat is eszik, viszont gyenge. facelift utániba pedig az N40 motorkódú egy rakás kaksi.
tehát mind a két esetben az 1.8-as a jobb választás. én azért venném csak az újabbat N42-es motorkódost, mert lehet vele úgy autózni, hogy jó alacsony fogyasztása legyen, és van benne tartalék is. bár a facelift elptti modellek "1.6"-os motorja is megbízható nem igazán van velük gond.


Tehát akkor az 1.6-os az mindenképpen felejtős? Akkor inkább nézelődök az 1.8 között. És mikortól vannak az N42-es motorkód? és ezeknek a városi fogyasztása hogy alakul?


2001 szeptembertől már lehetett kapni az N42-est, igaz főleg compact-ban, szerintem 2002 felett kell keresni akkor.
szerintem egész jó a városi fogyija, ha ügyes vagy 7-7,5 ből simán megvan.


7-7.5 ?? az igen nagyon jó egy 1.8-as 116 Le-s motortól. A mostani 1.4-es 82 Le-s autómmal vagyok el 7-8 literrel városba. És mi a különbség N40 és az N42 motor között?


az N40 az csak 1.6-os tehát 1596cm3. és nagyon szar motor. vezérműlánc megugrás jellemzi, szeret hengerfejes lenni. ezt a motort azért csinálták gyorsan, hogy szegényebb országokban, pl nálunk, románok, stb is el lehessen adni az autót, 1,5 millával olcsóbban. hiába egyszerűbb motor, nincs valvetronic meg stb, de sokkal több gond van vele. ezt nem szabad megvenni. amúgy a motorszám végéből mindig kiderül milyen motor van benne. a külföldi faceliftes 316i az mind 1.8-as általában. és N42 ennek a műanyag borításon aahol a BMW felirat van, ott van egy kis dudor, a valvetronic motorja, az N40-en nincs.


tehát az N40 az 1600 cm3 105Le, az N42 az pedig 1800 cm3 116Le, és az 1.8-as a valvetronic-os (változó szelepvezérléses ha jól olvastam). Bocs ha picit érthetetlen vagyok, csak elveszek a rengeteg szám között :)

YELLOW Elküldve: 2012-08-25 11:29 Autóvásárlás

Atesz35 írta:
YELLOW írta:
Atesz35 írta:
YELLOW írta:
Atesz35 írta: Sziasztok!
Autócsere előtt állunk, és most nézegetem a BMW-ket. Az E46-osokat nézegetem és az 1.6 vagy az 1.8 között vacilálok. Szerintetek melyiket lenne érdemesebb venni? Az hogy mennyire megy az nem igazán hoz lázba. Inkább tartósság megbízhatóság, és persze a fogyasztás. Nagyobb részt városi (miskolc) normális vezetési stílus mellet lenne használva az autó. Csak városi fogyasztása mennyi ezeknek az autóknak? Ki melyiket venné vagy választaná? Dieselt semmi képpen se akarok.
Előre is köszönöm a segítséget!


az 1.6 sehogy nem jó választás... facelift előttibe ráadásul 1.9-es sokat is eszik, viszont gyenge. facelift utániba pedig az N40 motorkódú egy rakás kaksi.
tehát mind a két esetben az 1.8-as a jobb választás. én azért venném csak az újabbat N42-es motorkódost, mert lehet vele úgy autózni, hogy jó alacsony fogyasztása legyen, és van benne tartalék is. bár a facelift elptti modellek "1.6"-os motorja is megbízható nem igazán van velük gond.


Tehát akkor az 1.6-os az mindenképpen felejtős? Akkor inkább nézelődök az 1.8 között. És mikortól vannak az N42-es motorkód? és ezeknek a városi fogyasztása hogy alakul?


2001 szeptembertől már lehetett kapni az N42-est, igaz főleg compact-ban, szerintem 2002 felett kell keresni akkor.
szerintem egész jó a városi fogyija, ha ügyes vagy 7-7,5 ből simán megvan.


7-7.5 ?? az igen nagyon jó egy 1.8-as 116 Le-s motortól. A mostani 1.4-es 82 Le-s autómmal vagyok el 7-8 literrel városba. És mi a különbség N40 és az N42 motor között?


az N40 az csak 1.6-os tehát 1596cm3. és nagyon szar motor. vezérműlánc megugrás jellemzi, szeret hengerfejes lenni. ezt a motort azért csinálták gyorsan, hogy szegényebb országokban, pl nálunk, románok, stb is el lehessen adni az autót, 1,5 millával olcsóbban. hiába egyszerűbb motor, nincs valvetronic meg stb, de sokkal több gond van vele. ezt nem szabad megvenni. amúgy a motorszám végéből mindig kiderül milyen motor van benne. a külföldi faceliftes 316i az mind 1.8-as általában. és N42 ennek a műanyag borításon aahol a BMW felirat van, ott van egy kis dudor, a valvetronic motorja, az N40-en nincs.

brutus20 Elküldve: 2012-08-25 08:29 Autóvásárlás

Atesz35 írta:
YELLOW írta:
Atesz35 írta:
YELLOW írta:
Atesz35 írta: Sziasztok!
Autócsere előtt állunk, és most nézegetem a BMW-ket. Az E46-osokat nézegetem és az 1.6 vagy az 1.8 között vacilálok. Szerintetek melyiket lenne érdemesebb venni? Az hogy mennyire megy az nem igazán hoz lázba. Inkább tartósság megbízhatóság, és persze a fogyasztás. Nagyobb részt városi (miskolc) normális vezetési stílus mellet lenne használva az autó. Csak városi fogyasztása mennyi ezeknek az autóknak? Ki melyiket venné vagy választaná? Dieselt semmi képpen se akarok.
Előre is köszönöm a segítséget!


az 1.6 sehogy nem jó választás... facelift előttibe ráadásul 1.9-es sokat is eszik, viszont gyenge. facelift utániba pedig az N40 motorkódú egy rakás kaksi.
tehát mind a két esetben az 1.8-as a jobb választás. én azért venném csak az újabbat N42-es motorkódost, mert lehet vele úgy autózni, hogy jó alacsony fogyasztása legyen, és van benne tartalék is. bár a facelift elptti modellek "1.6"-os motorja is megbízható nem igazán van velük gond.


Tehát akkor az 1.6-os az mindenképpen felejtős? Akkor inkább nézelődök az 1.8 között. És mikortól vannak az N42-es motorkód? és ezeknek a városi fogyasztása hogy alakul?


2001 szeptembertől már lehetett kapni az N42-est, igaz főleg compact-ban, szerintem 2002 felett kell keresni akkor.
szerintem egész jó a városi fogyija, ha ügyes vagy 7-7,5 ből simán megvan.


7-7.5 ?? az igen nagyon jó egy 1.8-as 116 Le-s motortól. A mostani 1.4-es 82 Le-s autómmal vagyok el 7-8 literrel városba. És mi a különbség N40 és az N42 motor között?


Én is csak ajánlani tudom az 1.8at..mi bő 1 hónapja vettük, igazi felüdülés egy 1.6 H Astra után, és jobban is fogyaszt.

Az enyém N46 motorkódú, de ha jól tudom nincs is különbség a Yellowéhoz képest, talán csak valami környezetvédelmi cucc miatt más a szám...

Szóval a lényeg 1.8as az jó választás lesz, például ez sem hangzik rosszul:

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ot-5670260