Lizardman írta:
Sziasztok!
Lenne pár kérdésem és javaslatot is szeretnék kérni egy BMW E91 (320D Touring) típusú autóval kapcsolatban.
Amit tudni kell az autóról (a könnyebb válaszadás érdekében):
- 2006-os évjáratú
- 165.000km van benne
- Szervizkönyv sajnos nincs, viszont nagyon patent a gép, és szépen is megy (húz rendesen, szépen vált az automata, stb...).
Kérdések:
- Néha amikor balra tekerem a kormányt (csak balra tekerésnél!), halk ciripelést hallok (ehhez tudnám a legjobban hasonlítani), ez mitől lehet?
- A kocsiban egy szivargyújtó vég, viszont 3db szivargyújtó bemenet van, viszont egyik sem működik. Vagyis működik, de nem tudja még járó motornál sem felhevíteni a szivargyújtó végét több perc után sem. Lehet kéne vennem új végeket?
A tanács, amit pedig kérni szeretnék az az, hogy így, ennyi km után, 0 szerviz előélet tudatában mi az, amit MINDENKÉPP érdemes lenne lecserélni/megnézni a kocsiban? Minden érdekel, amitől növelhető az élete a kicsikének. :)
Köszönöm előre is!
Szia!
Nekem is ilyen van, csak faceliftes.
A fékek állapotára figyelj, tengelyenként 100.000 ft feletti összeg a tárcsa+betét csere. Nekem 130.000 km-nél már cserélni kellett őket.
A futómű gyenge pontjai a szilentek és a lengéscsillapítók, ez az E46 óta hagyomány, a magyar utakat nem szeretik.
A szivargyújtók közül a két hátsó vakdugós, inkább töltésre használatosak, nem dohányzáshoz. Az enyémben mindhárom foglalat vakdugós, mert nem dohányzócsomagos a kocsi. Ha a tiédben sincs hamutartó, akkor még az is lehet, hogy ezek direkt nem melegítik a szivargyújtót?! Bár sztem ez nem a foglalaton múlik, hanem a gyújtón.
Annyi tanács még: a motort ne kínozd adalékokkal, az automata váltót reseteld (hogy újratanuljon), váltóolajcserét ráérsz 200ezernél, így is csak egy részét tudják cserélni.
Amúgy a 165ezret felejtsd el, az elveszett szervízkönyv és 9 éves kor egy 320d-nél kb 250ezres futást jelent. De ez ne zavarjon egy percig sem, ha jó tulajai voltak akkor neked sem okoz majd csalódást!